AUDI A1 Sportback  2018-Present

AUDI A1 Sportback 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI A1 Sportback  2018-Present

Początki małego luksusowego modelu A1 były związane z platformą VW Polo. Połączenie luksusowych dodatków i innej marki na grillu pozwoliło niemieckiemu producentowi lepiej wykorzystać tanią platformę. Ponieważ coraz więcej klientów zwracało uwagę na wygląd, dopasowanie i wykończenie, Audi postanowiło pójść dalej i powtórzyć techniczną recepturę, instalując więcej technologii i dodając luksusowe opcje, charakterystyczne dla modeli Audi z wyższej półki.

Zewnętrzny wygląd drugiej generacji Audi A1 Sportback zyskał nowoczesny design z elementami charakterystycznymi dla Audi, takimi jak jednoczęściowy przód, tylnie nadkola przypominające te z Audi Sport quattro z 1984 roku oraz boczne wloty powietrza. W porównaniu do pierwszej generacji, wymiary zewnętrzne wzrosły. Teraz ma 4,03 m długości, 1,74 m szerokości i 1,41 m wysokości.

Oferta silnikowa obejmuje wyłącznie jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocach od 95 do 200 KM. Oprócz wersji topowej, dla wszystkich wariantów silnikowych dostępna jest 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów S Tronic. Wersja podstawowa standardowo wyposażona jest w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów S tronic.

Jednak mimo atrakcyjnego wyglądu i silnika o mocy 200 KM, pod karoserią znajduje się zawieszenie McPherson z przodu oraz półniezależne zawieszenie tylne.

W 2010 roku zadebiutowała nowa linia modelowa Audi w postaci modelu A1. A teraz na linii startowej stoi druga generacja tego udanego kompaktowego samochodu. Dynamiczny design charakteryzuje nową Audi A1 Sportback. To idealny towarzysz w miejskim środowisku, a także doskonale nadaje się na dłuższe podróże. Dzięki systemom infotainment i asystentów kierowcy na poziomie klasy premium, A1 Sportback jest ściśle połączona z cyfrowym światem. Nowe linie wykończenia oferują wiele możliwości personalizacji.

Design zewnętrzny: Uderzający, męski i sportowy, z genami Ur-quattro

Audi A1 Sportback znacznie urósł na długość – o dodatkowe 56 milimetrów (2,2 cala), osiągając teraz 4,03 metra (13,2 stopy). Jednocześnie szerokość pozostała praktycznie bez zmian – 1,74 metra (5,7 stopy). Nowa generacja modelu ma zaledwie 1,41 metra (4,6 stopy) wysokości – razem z anteną, wysokość wynosi 1,43 metra (4,7 stopy). Szeroki rozstaw osi i krótkie zwisy nadają sportowy wygląd. Szeroki, nisko umieszczony grill Singleframe i zarysowane otwory wentylacyjne po bokach dominują w charakterystycznym przodzie. Pod krawędzią maski znajdują się trzy płaskie szczeliny – hołd dla Sport quattro, ikony rajdowej marki z 1984 roku.

Nowa Audi A1 Sportback podkreśla również podobieństwo do Audi Ur-quattro i Sport quattro z boku: Szeroki, płaski nachylony słupek C wydaje się popychać samochód do przodu, nawet gdy stoi w miejscu. Linia kontrastowa dachu, dostępna w dwóch ciemnych kolorach, kończy się nad słupkiem C. Tworzy to wrażenie, że dach jest niższy, a cały samochód jeszcze bardziej zwinny. Wszystkie linie na bokach, od krawędzi okna do progu, nachylają się ku tyłowi w kształcie klina. Wyraziste koła i niska linia ramion między nimi nadają A1 Sportback solidny wygląd na drodze. Niska linia między krawędziami błotników jeszcze bardziej przyciąga wzrok w dół.

Z wyposażeniem S line Audi jeszcze bardziej podkreśliło sportowy charakter za pomocą licznych elementów. Należą do nich większe wloty powietrza, dodatkowe wykończenia progów, wydłużona szczelina centralnie pod maską z dwiema skrzydełkami oraz większy tylny spojler. Najmocniejszy silnik również wyróżnia się charakterystycznymi podwójnymi końcówkami wydechu.

Wyraziste grafiki świateł dziennych opcjonalnych pełnych świateł LED nawiązują do dynamicznych kształtów skrzydeł z żeglarstwa, znanych jako hydrofoile. Projekt przesłon dla głównych funkcji oświetleniowych również czerpie inspirację z żeglarstwa. Segmenty skrzydeł na bokach tworzą wrażenie maksymalnej szerokości. Nisko umieszczony, skoncentrowany wygląd w połączeniu z małymi rombowymi segmentami w górnej części reflektorów nadaje sportowy charakter.

Motyw dynamicznego podziału pojawia się również w tylnych światłach, wzmacniając natychmiastowe rozpoznawanie grafik świetlnych A1. Jest ona zamknięta w charakterystycznej geometrii soczewki w 3D. Bezszwowy wzór świateł w ciemności stanowi niezwykłą cechę dwuczęściowych świateł tylnych.

Nowa Audi A1 Sportback jest dostępna w dziesięciu kolorach. Dach kompaktowego modelu może być opcjonalnie wykończony w kontrastowym kolorze od słupka A do spojlera na krawędzi dachu. Obudowy lusterek zewnętrznych, przednie spoilery boczne i progi także dostępne są w kontrastowym kolorze.

Model Edition, oparty na linii wyposażenia S line i dostępny od momentu wprowadzenia na rynek, wyróżnia się szczególnie. Imponująco podkreśla język projektowania A1 dzięki licznym kontrastom. Duże 18-calowe koła w kolorze brązowym, białym lub czarnym, w zależności od wykończenia zewnętrznego, tworzą mocne akcenty. Logo Audi w folii po bokach samochodu dostępne jest także w kolorze felg. Inspirowane legendarnym Audi Sport quattro, reflektory LED i tylne światła LED są przyciemnione. Logo Audi w Singleframe i oznaczenie modelu z tyłu są w kolorze czarnym.

Swobodna kombinacja: linie wyposażenia

Nową cechą A1 Sportback jest modułowa struktura linii. Oferuje ona szczególnie wysoki stopień elastyczności. Po raz pierwszy klienci mogą dowolnie łączyć linie zewnętrzne i wewnętrzne.

W zależności od linii wyposażenia – podstawowej, zaawansowanej lub S line – elementy zewnętrzne dostępne są w różnych konfiguracjach. Czarna stylistyka dodaje dodatkowych akcentów. Oferując linie „Wnętrze zaawansowane”, „Wybór stylizacji wnętrza” i „Wnętrze S line”, Audi dodatkowo daje klientom liczne możliwości wyboru kolorów i materiałów.

Nowy wygląd: design wnętrza

„Najbardziej sportowe wnętrze w klasie kompaktowej” – to był określony cel projektowy. Wnętrze jest odpowiednio nastawione na kierowcę, z emocjonalnym, dostosowywalnym designem. Szczególną uwagę przyciąga sportowa, kompaktowa jednostka dyszy wentylacyjnych, maski oraz cyfrowego zestawu wskaźników. Wszystkie elementy sterujące i opcjonalny wyświetlacz MMI touch są mocno zorientowane na kierowcę, podkreślając wyjątkowy charakter kokpitu.

Wyświetlacz i pasek wentylacyjny po stronie pasażera są zintegrowane w obszarze w stylu czarnego szkła. Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego i ambientowego ożywia design wnętrza w ciemności, jeśli zajdzie taka potrzeba, dzięki diodom LED w 30 wybieralnych kolorach.

Więcej przestrzeni i komfortu: koncepcja przestrzenna

Nowa A1 Sportback jest znacznie bardziej przestronna – co sprawia, że życie jest znacznie bardziej komfortowe dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych i sportowej linii dachu, dorośli na tylnych siedzeniach nadal cieszą się dużą ilością przestrzeni na głowę i nogi.

Pojemność bagażnika wzrosła o 65 litrów (2,3 stopy sześcienne). Normalna pojemność wynosi 335 litrów (11,8 stopy sześcienne); po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1,090 litrów (38,5 stopy sześcienne). Wysokość progu załadunkowego wynosi wygodne 67 centymetrów (2,2 stopy).

Całkowicie cyfrowo: obsługa i wyświetlanie

Nowa Audi A1 Sportback jest gotowa na cyfrową przyszłość. Nawet w podstawowej wersji standardowo wyposażona jest w całkowicie cyfrowy zestaw wskaźników z wysokiej rozdzielczości wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala i wielofunkcyjną kierownicą. Opcjonalny Audi wirtualny kokpit z rozszerzonym zakresem funkcji prezentuje kompleksowe i różnorodne informacje, takie jak animowane mapy nawigacji i grafiki niektórych systemów asystencji kierowcy w polu bezpośredniego widzenia kierowcy.

Całkowicie połączony i zawsze na bieżąco: infotainment i Audi connect

Koncepcja infotainment w nowej Audi A1 Sportback pochodzi z klasy premium. Radio MMI jest standardowe – można je obsługiwać za pomocą przycisków wielofunkcyjnych na kierownicy i wyświetlaczy w cyfrowym zestawie wskaźników. W najwyższej konfiguracji MMI navigation plus oferuje 10,1-calowy ekran dotykowy MMI, który idealnie wpasowuje się w obszar w stylu czarnego szkła. Jak w smartfonie, wszystkie polecenia są realizowane za pomocą dotykowego wprowadzenia. Najnowsza generacja sterowania głosowego jeszcze bardziej poprawia dialog między kierowcą a samochodem.

W połączeniu z Audi connect, MMI navigation plus oferuje kierowcom A1 Sportback funkcje takie jak hybrydowe prowadzenie trasy – oblicza trasę w chmurze, uwzględniając całą sytuację drogową.

Dodatkowymi atrakcjami są widok mapy satelitarnej i nowe modele miast w 3D, które oferują precyzyjny widok mapy wielu centrów miejskich. Do czterech aktualizacji map rocznie jest automatycznie pobieranych i instalowanych bezpłatnie – oprócz tego klient może również korzystać z różnorodnych usług online z Audi connect.

Interfejs Audi smartphone zapewnia doskonałe połączenie na pokładzie nowej A1 Sportback. Integruje smartfony iOS i Android za pomocą Apple CarPlay i Android Auto w środowisku MMI zaprogramowanym specjalnie dla nich, i oferuje dwa interfejsy USB (1x USB-A, 1x USB-C z zwiększonym prądem ładowania). Kolejną opcją, Audi phone box, zapewnia lepszą jakość odbioru z obsługą LTE i ładowanie smartfona bezprzewodowo zgodnie ze standardem Qi.

Miłośnicy muzyki i akustyki będą zadowoleni, znajdując tuner cyfrowego radia DAB, system audio Audi oraz system premium Bang & Olufsen. System B&O napędza jedenaście głośników o mocy 560 watów. Jego efekt 3D wykorzystuje przednią szybę jako powierzchnię odbijającą.

Bezpieczeństwo przede wszystkim: systemy asystencji kierowcy

Systemy asystencji kierowcy w Audi A1 Sportback pochodzą również z klasy premium. Utrzymują kompaktowy samochód w odpowiedniej odległości od pojazdu z przodu, co ułatwia kierowcy utrzymanie pasa ruchu i pomaga w parkowaniu.

Standardowe ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu pomaga kierowcy utrzymać samochód w pasie przy prędkości od 65 km/h (40,4 mph). Także standardowy jest ogranicznik prędkości, który niezawodnie zapobiega przekroczeniu przez Audi A1 Sportback wybranej maksymalnej prędkości.

Kolejną standardową funkcją jest Audi pre sense front. Czuły radar rozpoznaje krytyczne sytuacje z innymi pojazdami, przechodzącymi pieszymi lub rowerzystami przed samochodem, nawet przy słabej widoczności, takiej jak w mgle. System wydaje następnie sygnał akustyczny i wizualny, aby ostrzec kierowcę.

Jednocześnie przygotowuje się do możliwego pełnego hamowania i, jeśli to konieczne, inicjuje automatyczne hamowanie awaryjne, aby zapobiec zderzeniu lub zredukować jego skutki. Jeśli zajdzie potrzeba, uruchamiane są zabezpieczenia opcjonalnego Audi pre sense basic. Pas bezpieczeństwa z przodu jest elektrycznie napięty, okna są zamykane, a światła awaryjne są włączane.

Adaptacyjny tempomat również działa na zasadzie radaru. Utrzymuje Audi A1 Sportback w żądanej odległości od pojazdu z przodu. Jeśli pojazd jest wyposażony w S tronic, system obejmuje zakres prędkości od 0 do 200 km/h (124,3 mph); w przypadku manualnej skrzyni biegów, zakres zaczyna się od 30 km/h (18,6 mph). W ruchu stop-and-go, A1 Sportback z przekładnią S tronic hamuje do zatrzymania i w niektórych warunkach rusza ponownie automatycznie.

Nowa Audi A1 Sportback oferuje różne systemy ułatwiające parkowanie. Po raz pierwszy dostępna jest kamera cofania obok tylnego systemu parkowania. Przednie czujniki ultradźwiękowe systemu rozpoznają obiekty przed samochodem i emitują akustyczne i wizualne ostrzeżenia. System asystenta parkowania kieruje Audi A1 Sportback równolegle i prostopadle do miejsc parkingowych. W nowej wersji asystenta A1 Sportback parkuje również przodem w prostopadłe miejsca parkingowe, manewrując kilka razy, jeśli to konieczne. System ten także potrafi wyjeżdżać z miejsc parkingowych równoległych.

Lekki i szczególnie wytrzymały: nadwozie

Nadwozie nowej Audi A1 Sportback zawiera elementy wykonane z gorącodrenalizowanej stali, które tworzą szkielet komory pasażerskiej. Sztywne nadwozie i precyzyjne pasowania gwarantują sportową precyzję jazdy oraz brak uciążliwych hałasów w kabinie. Przy powierzchni frontowej wynoszącej 2,07 m² (22,3 stopy kwadratowe) i współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,31, nowa Audi A1 Sportback znacznie ogranicza opór powietrza.

Mocny i wydajny: silniki

Niezależnie od tego, czy porusza się po mieście, czy wybiera się na weekendowy wypad – jego mocne silniki sprawiają, że jazda nową Audi A1 Sportback to prawdziwa przyjemność. Do wyboru są wydajne silniki benzynowe o mocach od 70 kW (95 KM) do 147 kW (200 KM). Turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk i filtr cząstek stałych są standardem.

Audi oferuje dla wszystkich silników skrzynię manualną lub siedmiobiegową skrzynię S tronic. Wyjątkiem jest silnik najwyższej klasy, który standardowo posiada sześciobiegową skrzynię S tronic.

Sportowe, dobrze wyważone strojenie: zawieszenie

Konstrukcja osi nowej Audi A1 Sportback zapewnia zwrotność i sportowe wrażenia z jazdy. Z przodu zastosowano zawieszenie McPhersona; z tyłu wykorzystano kompaktową, lekką oś skrętową. Oprócz podstawowego zawieszenia dostępna jest opcja sztywniejszego zawieszenia sportowego.

Pakiety dynamiczne, indywidualnie skonfigurowane dla każdej wersji silnikowej, grupują opcje wyposażenia, aby jeszcze bardziej sportowo wykończyć Audi A1 Sportback. Pakiet dynamiczny „Basis” dla podstawowej wersji silnikowej obejmuje zawieszenie sportowe, czerwone zaciski hamulcowe i większe tarcze hamulcowe. Audi oferuje pakiet dynamiczny „Performance” dla pozostałych wersji silnikowych. Obejmuje on również czerwone zaciski hamulcowe i większe tarcze hamulcowe, a także zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, akustyka dźwięku i Audi drive select.

Hamulce nowej A1 Sportback można precyzyjnie dozować i zapewniają one responsywne, sztywne uczucie pedału. Opcjonalna pomoc przy zatrzymywaniu poprawia bezpieczeństwo na wzniesieniach i nachyleniach, zapobiegając staczaniu się samochodu po zatrzymaniu. Felgi są dostępne w rozmiarach od 15 do 18 cali.

Cztery tryby dla indywidualnych wrażeń z jazdy: Audi drive select

Nowa Audi A1 Sportback zjeżdża z linii produkcyjnej z systemem dynamicznego prowadzenia Audi drive select jako opcją. Dzięki niemu kierowcy mogą wybierać spośród czterech trybów, które wpływają na charakterystykę jazdy: automatyczny, dynamiczny, oszczędny i indywidualny.

Można zamawiać od lata 2018 roku

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.