AUDI A3 2016-2017

Droższe niż Ford Focus czy VW Golf, Audi A3 oferowało przestronną kabinę z luksusowymi akcentami. Dzieląc platformę z VW Golf i Seat Leon, A3 był lepszym wyborem.

Choć zewnętrzny design był bardzo podobny do poprzedniej generacji, wnętrze zostało wyposażone w materiały wysokiej jakości oraz nowoczesne technologie.

Wizualne aktualizacje obejmowały przekształcony przód z nowymi reflektorami i większymi wlotami powietrza, podczas gdy z tyłu A3 miało nowe światła stopu oraz lekko przeprojektowany tylny zderzak.

Nowy model wyposażono w Wirtualny Kokpit Audi z 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym, który oferował mnóstwo informacji, nie rozpraszając kierowcy.

Klienci mogli podłączyć swoje urządzenia mobilne, korzystając z wbudowanych systemów Android Auto lub Apple CarPlay. Ulepszony system MMI ułatwiał obsługę wszystkich funkcji.

Aby zwiększyć funkcjonalność, pod podłokietnikiem umieszczono bezprzewodową stację ładującą.

Praktyczne w codziennym użytkowaniu, A3 oferowało przestronną kabinę z wystarczającą ilością miejsca na głowę, nogi i ramiona dla wszystkich pasażerów.

Przestrzeń bagażowa była porównywalna z VW Golf, zapewniając wystarczająco miejsca na bagaże.

Nowy model z 2016 roku oferował wybór 6 silników, w tym trzy benzynowe i trzy wysokoprężne. Moc silników wahała się od 110 do 190 KM, a wszystkie modele spełniały normy euro 6.

Udany model Audi jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjny: Audi A3 zbliża się do startu z nowymi systemami wsparcia kierowcy i silnikami, a także nowo zaprojektowanymi reflektorami i światłami tylnymi. Nowością na pokładzie jest innowacyjny koncept obsługi i wyświetlania – wirtualny kokpit Audi. Nowe A3 dostępne jest w wersji trzydrzwiowej oraz jako Sportback, sedan i kabriolet. Sportowa wersja Audi S3 wprowadza liczne innowacje i jeszcze bardziej zwiększa swoje możliwości dynamiczne. Seria A3 oferuje najszerszą gamę układów napędowych w segmencie kompaktów, w tym Audi A3 Sportback e-tron oraz Audi A3 Sportback g-tron.

Systemy wsparcia kierowcy z kategorii Audi full-size

Dzięki licznym systemom wsparcia kierowcy, nowe Audi A3 ponownie podnosi poprzeczkę w segmencie premium kompaktów. Rozwinięta asystentka pasa ruchu oraz Audi pre sense front, w tym przewidująca ochrona pieszych, sprawiają, że jazda po mieście i w terenie jest jeszcze bezpieczniejsza.

Nowością w segmencie jest asystent korków, który współpracuje z adaptacyjnym tempomatem Audi (ACC) i funkcją Stop&Go. Opcjonalny system utrzymuje samochód w bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu, a w połączeniu z S tronic automatycznie uruchamia ruch po krótkim postoju. W wolnym ruchu aż do 65 km/h asystent korków może nawet na chwilę przejąć kierowanie na dobrze utwardzonych drogach. Kolejną nowością w rodzinie A3 jest opcjonalny Emergency Assist. System ten inicjuje hamowanie do bezpiecznego zatrzymania w przypadku braku aktywności kierowcy, mimo wcześniejszych ostrzeżeń. Nowy asystent ruchu poprzecznego ostrzega kierowcę o ruchu poprzecznym podczas powolnego wyjeżdżania z prostopadłego miejsca parkingowego.

Kontrola & wyświetlacze, infotainment i Audi connect

Najważniejszym elementem wnętrza nowego Audi A3 jest wirtualny kokpit Audi. Ten innowacyjny koncept obsługi jest dostępny po raz pierwszy w segmencie kompaktów. Wirtualny kokpit Audi wyświetla najważniejsze informacje związane z jazdą w wysokiej rozdzielczości na 12,3-calowym ekranie TFT. Kierowca może przełączać się między dwoma widokami, naciskając przycisk „Widok” na wielofunkcyjnym kole kierownicy. W trybie klasycznym wskaźniki wyglądają jak standardowe analogowe wyświetlacze.

W trybie infotainment centralne okno dominuje, co zapewnia więcej miejsca dla mapy nawigacyjnej lub list telefonicznych, radiowych i audio. Obrotomierz i prędkościomierz pojawiają się jako małe okrągłe zegary.

Struktura menu w systemie MMI została przeprojektowana. Obsługa z płaskimi hierarchiami nawiązuje do smartfonów. Centralnym punktem terminala MMI jest okrągłe pokrętło, którego pierścień w najwyższej wersji jest podświetlany na biało. Na jego powierzchni znajduje się dotykowa płytka do wprowadzania znaków i gestów wielopalcowych, co pozwala kierowcy na powiększanie mapy. Powyżej i obok pokrętła znajdują się przełączniki i przyciski, za pomocą których kierowca może poruszać się po nowo zaprojektowanej strukturze menu. Ulepszona kontrola głosowa dla nawigacji, radia, mediów i telefonu teraz rozumie wiele zwrotów z codziennego języka.

W infotainment nowe Audi A3 ponownie wyznacza nowe standardy. MMI radio plus z elektrycznie wysuwanym monitorem o przekątnej 7 cali to standardowe wyposażenie. Opcjonalnie dostępne MMI navigation i MMI navigation plus z MMI touch w połączeniu z modułem Audi connect wprowadzają wiele funkcji online do samochodu. Należą do nich na przykład nawigacja z Google Earth i Google Street View, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz praktyczne informacje na temat parkowania, miejsc docelowych, wiadomości czy pogody. Informacje te są przesyłane za pośrednictwem superszybkiego standardu LTE. Wymagana taryfa danych jest wliczona dzięki preinstalowanej karcie SIM Audi connect w samochodzie. Klient otrzymuje tę wbudowaną kartę SIM (e-SIM) wraz z Audi connect w Europie. Umożliwia ona roaming w większości krajów europejskich. Niezależnie od zintegrowanych usług Audi connect, pakiety danych do indywidualnego użytku internetowego można również wykupić za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi.

Darmowa aplikacja Audi MMI connect umożliwia korzystanie z innych usług, takich jak transmisja mediów online i przenoszenie kalendarza ze smartfona do MMI. A3 e-tron oferuje także usługi programowania czasu ładowania oraz odjazdu i klimatyzacji.

Smartfony z systemami operacyjnymi iOS i Android łączą się z samochodem za pośrednictwem interfejsu Audi smartphone. Audi phone box w środkowej podłokietniku wykorzystuje sprzężenie bliskiego pola do bezprzewodowego połączenia smartfonów z anteną pojazdu i umożliwia ładowanie indukcyjne.

Nowo zaprojektowane linie wyposażenia

Mimo że wymiary praktycznie się nie zmieniły – długość 4,24 metra przy rozstawie osi 2,60 metra – nowe Audi A3 wydaje się jeszcze bardziej sportowe i ekspresyjne niż kiedykolwiek. Jego grill Singleframe ma ostrzejsze kontury i jest szerszy. Reflektory są bardziej płaskie, z charakterystycznymi zewnętrznymi konturami.

Tył podkreśla szerokość nowego A3 – z poziomymi iluminowanymi grafikami tylnych świateł i krawędzią oddzielającą nad redesigned dyfuzor. Paleta kolorów została rozszerzona. Do wyboru jest dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych: Ara blue, Cosmic blue, Nano gray, Tango red i Vegas yellow. Lakier Daytona gray pearl effect jest zarezerwowany dla zewnętrznego pakietu S line.

Nowe w A3 są modułowo zaprojektowane linie wyposażenia. Dają one klientowi jeszcze większą swobodę wyboru, a po raz pierwszy wpływają na szczegóły zewnętrzne. Oprócz modeli podstawowych, w przyszłości dostępne będą dwie linie sportowa i designerska z opcjonalnym pakietem sportowym S line oraz liniami wyposażenia selekcji projektowej.

Znacząco zaktualizowane: oferta silników

Oferta silników Audi A3 obejmuje sześć jednostek (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne). Ich moc waha się od 81 kW (110 hp) do 140 kW (190 hp). Wszystkie modele A3 spełniają standard EU6.

Dzięki 1.0 TFSI Audi po raz pierwszy oferuje trzycylindrowy model w serii Audi A3. Kompaktowy silnik ma moc 85 kW (115 hp) i rozwija 200 Nm momentu obrotowego przy 2000 do 3500 obrotów na minutę. Nowy silnik benzynowy na poziomie podstawowym jest wydajny, nie rezygnując przy tym z przyjemności z jazdy.

1.4 TFSI COD ultra charakteryzuje się technologią efektywności cylinder-on-demand, wyłączając dwa cylindry, gdy wymagane jest odpowiednie wyjście. Silnik o pojemności 1395 ccm rozwija moc 110 kW (150 hp) i 250 Nm momentu obrotowego.

Technologiczną atrakcją jest całkowicie nowy 2.0 TFSI z innowacyjnym procesem spalania. Z pojemności 1984 ccm generuje 140 kW (190 hp), dostarczając 320 Nm momentu obrotowego przy 1500 do 4200 obrotów na minutę.

Audi oferuje silnik TDI czterocylindrowy o pojemności 1968 ccm w dwóch poziomach wydajności w nowym A3. 2.0 TDI jest dostępne opcjonalnie w wersji z mocą 110 kW (150 hp) i 340 Nm (250.8 lb-ft) przy 1750 do 3000 obrotów na minutę – a wkrótce będzie również dostępne z mocą 135 kW (184 hp) i 380 Nm (280.3 lb-ft) przy 1750 do 3000 obrotów na minutę.

Nowym silnikiem wysokoprężnym na poziomie podstawowym jest 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 hp). Jest dostępny w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową S tronic.

Silniki 2.0 TFSI zyskują również całkowicie nową siedmiobiegową skrzynię S tronic z mokrym sprzęgłem. Zastępuje ona poprzednią sześciobiegową skrzynię dwusprzęgłową z suchym sprzęgłem. Nowe Audi A3 standardowo przenosi moc silnika na przednie koła. Dla wersji z silnikiem benzynowym dostępny jest napęd quattro dla 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 hp).

Zawieszenie nowego Audi A3 imponuje zrównoważonym i sportowym ustawieniem. Przy opcjonalnym zawieszeniu sportowym karoseria jest obniżona o 15 milimetrów, a o 25 milimetrów przy zawieszeniu sportowym S line. Elektryczne wspomaganie kierownicy działa delikatnie i efektywnie. Na życzenie Audi oferuje również elektryczny system kierowniczy progresywny, który jest standardem w serii Audi S3.

Nowe Audi A3 jeździ standardowo na 16-calowych kołach, z opcją 17-calowych kół dostępną w liniach wyposażenia design i sport. Szeroki wybór opcji z 17-, 18- i 19-calowymi kołami obejmuje nowe wzory. Oferta opon również została zrewidowana, oferując poprawioną wydajność z zoptymalizowanym oporem toczenia.

Po raz pierwszy w segmencie: reflektory Matrix LED

Reflektory Audi A3 zapewniają charakterystyczny i nowy wygląd z ostrymi dolnymi krawędziami. Standardowo zastosowano jednostki Xenon plus; w ofercie są także reflektory LED oraz po raz pierwszy reflektory matrix LED.

Spójna lekka konstrukcja doprowadziła do obniżenia masy własnej Audi A3 z silnikiem 1.0 TFSI do zaledwie 1150 kg – najniższej w swojej klasie. Karoseria nowego Audi A3 jest odporna na zderzenia i w znacznej mierze sztywna. Standardowe wyposażenie obejmuje szybę przednią izolującą hałas.

Wnętrze zapewnia typową jakość Audi. Nowo zaprojektowane trójramienne koło kierownicy jest podgrzewane na życzenie. Dla większego komfortu podczas długich podróży Audi oferuje fotel kierowcy z funkcją masażu w nowym A3.

Ekologicznie na drodze: nowe Audi A3 Sportback e-tron

Wersja hybrydowa typu plug-in, Audi A3 Sportback e-tron, łączy silnik 1.4 TFSI, o mocy 110 kW (150 hp) i 250 Nm momentu obrotowego, z silnikiem elektrycznym, który produkuje 75 kW i 330 Nm. Całkowita moc systemu wynosi 150 kW (204 hp), co zapewnia sportowe osiągi.

Pełne ładowanie akumulatora litowo-jonowego (8.8 kWh) z zasilaniem z trzech faz o napięciu 380 V trwa nieco ponad dwie godziny.

Nowe Audi A3 Sportback g-tron

Audi oferuje kolejną alternatywę napędową z A3 Sportback g-tron: pięciodrzwiowy model kompaktowy może korzystać z klimatycznie neutralnego paliwa Audi e-gas, oprócz gazu ziemnego na bazie paliw kopalnych.

Wyposażony w silnik 1.4 TFSI o mocy 81 kW (110 hp), A3 Sportback g-tron wyznacza standardy efektywności i oszczędności. Koszty paliwa dla klienta wynoszą około 4 EUR na 100 kilometrów. Dzięki konfiguracji silnika czterocylindrowego w wersji bivalentnej, jego zasięg wynosi ponad 400 km w NEDC na gaz ziemny. Przy zasilaniu benzyną zasięg można wydłużyć o dodatkowe 900 km.

Więcej mocy: nowe Audi S3

7 kW więcej mocy (10 hp) i zestawione z S tronic generuje moment obrotowy o 20 Nm (14.8 lb-ft) wyższy – Audi zrealizowało swoje zamierzenia w Audi S3. Dodatkowo inżynierowie Audi zintegrowali kontrolę specyficzną dla S3 dla Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) oraz sprzęgła wielopłytkowego. Rezultatem są jeszcze większe osiągi, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo.

2.0 TFSI teraz generuje moc 228 kW (310 hp), a z S tronic dostarcza 400 Nm (295.0 lb-ft) w szerokim zakresie od 2000 do 5400 obrotów na minutę. A3 Sportback, A3 Sedan i A3 Cabriolet korzystają także z obszernej nowej oferty.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.