Po zdobyciu tytułów Mistrza Kierowców, Mistrza Producentów i Mistrza Zespołów w DTM w 2004 roku, Audi wprowadziło limitowaną edycję swojego kompaktowego sedana, nazwaną A4 DTM Edition.
Pomimo kilku wygranych tytułów zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i producentów przez 20 lat rywalizacji w Deutsche Tourenwagen Masters (Niemieckie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych), Audi po raz pierwszy zdobyło wszystkie trzy tytuły w 2004 roku. To był prawdziwy moment radości, którego nie można było przegapić. Dlatego firma zdecydowała się na wprowadzenie specjalnej wersji, wzorowanej na samochodzie wyścigowym.
Jak można się było spodziewać, nie była to niska i szeroka karoseria z samochodu wyścigowego DTM. Z przodu znajdował się spoiler z włókna węglowego pod zderzakiem. Z tyłu zamontowano dyfuzor z czerwoną haką holowniczą oraz dwie końcówki wydechu o średnicy 100 mm (3,93”). Na klapie bagażnika pojawił się spoiler z włókna węglowego. Unikalny design 18-calowych kół ze stopów lekkich dopełniał sportowy charakter pojazdu.
Wnętrze ozdobiono skórą Alcantara oraz elementami wykończenia z włókna węglowego. Sportowe fotele kubełkowe były obowiązkowe dla kogoś, kto chciałby zakupić specjalną sportową edycję A4, samochodu już znanego ze swojej zwrotności i osiągów. Jednak A4 DTM Edition to było coś więcej.