W 2004 roku Audi wprowadziło trzecią generację swojego średniej wielkości sedana, model A6. Był to znaczący krok naprzód w języku projektowania firmy, który ewoluował w ciągu kolejnych lat.
Audi zmagało się z budowaniem dobrego wizerunku korporacyjnego, a model A6 z 2004 roku pokazał właściwy kierunek. Satoshi Wada, projektant, który stworzył linie trzeciej generacji Audi A6, wyobraził sobie dużą, jednolitą atrapę chłodnicy. Przypominała ona w pewien sposób trapezoidalny tarcza z szerszą górą. Kształt ten idealnie oddawał męską sylwetkę z szerokimi ramionami.
Trzecia generacja A6 miała tę charakterystyczną atrapę chłodnicy typu Single-frame, która była połączona z poprzeczką pod tablicę rejestracyjną. Zakrzywiona linia dachu nawiązywała do drugiej generacji A6. Była to bardziej ewolucja niż rewolucja w przypadku średniej wielkości samochodów Audi.
Wnętrze pojazdu zapewniało wystarczająco miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów. Platforma była wykorzystywana tylko w modelu A6, co przyczyniło się do uzyskania dużej przestrzeni w środku, mimo że silnik był zamontowany wzdłuż. Deska rozdzielcza zawierała nowo opracowaną jednostkę infotainment, do której można było uzyskać dostęp za pomocą pokrętła oraz kilku przycisków umieszczonych na konsoli centralnej. Był to początek systemu Audi MMI (Multi Media Infotainment).