AUDI A6 2011-2014

Wprowadzony na rynek w 2005 roku, Audi A6 był silnym konkurentem modeli BMW i Mercedesa.

W 2011 roku A6 stał się jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki nowym, eleganckim światłom LED oraz spojlerowi na klapie bagażnika.

Wnętrze A6 było jednym z najlepszych w swojej klasie, dzięki użyciu materiałów premium oraz zaawansowanej technologii.

A6 był zrównoważoną kombinacją użyteczności i doskonałego stylu.

Dostępny w dwóch wersjach nadwozia, użytkownicy mogli wybierać między sedanem z czterema drzwiami a kombi, znanym również jako Avant.

Dostępne poziomy wyposażenia to Premium, Premium Plus oraz Prestige.

Poziom wyposażenia Premium oferował silnik 3.2-litra lub 3.0-litra i zawierał bogaty zestaw funkcji, takich jak 17-calowe felgi, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, podgrzewane lusterka, szyberdach, fotele z elektryczną regulacją w 8 kierunkach z podparciem lędźwiowym, tapicerkę częściowo skórzaną, Bluetooth i wiele innych. Silnik 3.0-litra zawierał także podgrzewane fotele przednie.

Poziom Premium Plus dodawał większe felgi, czujniki parkowania z tyłu, światła LED, funkcje pamięci dla kierowcy oraz samopoziomujące się reflektory ksenonowe.

Najwyższy poziom Prestige oferował adaptacyjne reflektory, bezkluczykowy zapłon, kamerę tylną ułatwiającą parkowanie oraz premium system audio Bose.

Dostępny opcjonalnie, pakiet zewnętrzny S-Line nadawał A6 sportowy wygląd.

Audi zaprezentowało nową wersję swojego flagowego modelu z klasy executive. Dzięki lekkiej konstrukcji, sportowemu podwoziu i szerokiemu wachlarzowi nowych systemów asystujących oraz multimedialnych, pełnowymiarowy sedan jest wypełniony innowacyjnymi rozwiązaniami w każdej dziedzinie technologii. Różnorodność dostępnych silników i układów napędowych jest równie obszerna. Połączenie mocy silnika V6 z efektywnością paliwową silnika czterocylindrowego sprawia, że nadchodzący model Audi A6 Hybrid będzie jednym z głównych punktów sprzedaży.

Większość nadwozia nowego Audi A6 wykonana jest z aluminium i wysokotemperaturowych stali, co sprawia, że jest niezwykle lekkie, sztywne i bezpieczne. Nowoczesne metody projektowania i materiały zapewniają bardzo niski poziom hałasu wewnętrznego. Precyzyjne dostosowanie wszystkich elementów oraz systematyczne hydropneumatyczne tłumienie w osiach i łożyskach napędu zapewniają doskonałe komfort wibracyjny.

Projekt nowego Audi A6 łączy w sobie sportowy charakter i elegancję. Sedan ma długość 4,92 metra (16,14 ft) i szerokość 1,87 metra (6,14 ft), a jedynie wysokość 1,46 metra (4,79 ft) – sportowe proporcje, które nie mają sobie równych w konkurencji. Długa pokrywa silnika, niska, opływowa linia dachu oraz wyraziste linie na bokach tworzą dynamiczny ogólny wygląd. Opcjonalne reflektory LED podkreślają uderzający wyraz przodu.

Przestronne wnętrze nowego Audi A6 nawiązuje do smukłego stylu nadwozia. Dominuje element „wrap-around” – wkładka otaczająca kierowcę oraz pasażera z przodu. Elegancko wyprofilowana deska rozdzielcza umieszcza kierowcę w centrum wnętrza.

Każdy detal wnętrza stanowi dowód na staranność, jaką Audi wkłada w produkcję samochodów. Wszystkie materiały, w tym innowacyjna okleina z warstwowo ułożonego drewna, zostały starannie dobrane i wykonane. Opcjonalne przednie fotele mogą być wyposażone w funkcje wentylacji i masażu. Eleganckie oświetlenie ambientowe w pakiecie oświetleniowym zapewnia delikatne punkty światła w całym wnętrzu.

Nowe Audi A6 dysponuje logicznym koncepcją ergonomii, która wyróżnia wszystkie modele marki. W standardzie znajduje się wysokoefektywny system automatycznej klimatyzacji oraz najnowsze pokolenie systemu MMI do obsługi radia; Audi oferuje również opcjonalny wyświetlacz head-up, który rzutuje ważne informacje na przednią szybę. System obsługi MMI touch jest również dostępny w opcji. Umożliwia on kontrolowanie wielu funkcji systemu nawigacji MMI za pomocą panelu dotykowego.

Usługi online, opracowane we współpracy z dostawcą usług Google, łączą pełnowymiarowego sedana z Internetem poprzez Bluetooth. Moduł UMTS przesyła obrazy i informacje z Google Earth na monitor oraz integruje je z trasą nawigacyjną. Hotspot WLAN zapewnia dostęp do urządzeń mobilnych pokładu. Najwyższą jakość dźwięku zapewnia system Bang & Olufsen Advanced Sound System.

MMI navigation plus ściśle współpracuje z opcjonalnymi systemami asystującymi i bezpieczeństwa w nowym A6. Przesyła dane o trasie do jednostek sterujących reflektorami, automatyczną skrzynią biegów oraz adaptacyjnym tempomatem z funkcją stop & go. Umożliwia to tym systemom rozpoznawanie złożonych scenariuszy i wspieranie kierowcy. W wielu sytuacjach system bezpieczeństwa Audi pre sense jest w stanie zredukować wypadki i ich konsekwencje lub nawet całkowicie je zapobiec. Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać Audi A6 na właściwym torze, a system parkowania odciąża go z konieczności sterowania podczas parkowania równoległego.

Audi oferuje A6 z pięcioma mocnymi, wysokoefektywnymi silnikami: dwoma benzynowymi i trzema jednostkami TDI. Te jednostki generują moc od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Wszystkie z tych silników korzystają z ważnych technologii z modularnej platformy efektywności marki – systemu start-stop, systemu odzyskiwania energii oraz innowacyjnego konceptu zarządzania ciepłem.

W całej linii modelowej zużycie paliwa w Audi A6 spadło o nawet 19 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. W kwestii danych o zużyciu paliwa Audi A6 wypada lepiej od konkurencji.

Najpotężniejszą jednostką w ofercie jest 2.0 TDI. W połączeniu z manualną skrzynią biegów, wymaga średnio tylko 4,9 litra paliwa na 100 km (48,00 mpg). Emituje tylko 129 g CO2 na km (207,61 g/mile). Audi A6 hybrid będzie dostępne w późniejszym terminie. Dysponując 180 kW (245 KM) wydajności systemowej, jego silnik 2.0 TFSI w połączeniu z silnikiem elektrycznym osiąga efektywne i sportowe przyspieszenie przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 6,2 litra na 100 km (37,94 mpg) (dane wstępne).

Podobnie jak w poprzednim modelu, nowe Audi A6 dostępne jest z szeroką gamą układów napędowych. W zależności od wersji silnika, dostępne będą manualna, sześciobiegowa skrzynia, bezstopniowa skrzynia multitronic oraz nowa, sportowa skrzynia S tronic. Każda jednostka jest precyzyjnie dostosowana i charakteryzuje się szerokim zakresem przełożeń, co znacząco przyczynia się do efektywności sedana.

W zależności od wersji silnika, moc przekazywana jest na przednie koła lub na stały napęd quattro, którego centralny mechanizm różnicowy crown-gear i funkcja wektoryzacji momentu obrotowego zapewniają optymalną przyczepność, stabilność i dynamiczną reakcję. Dla silników z wyższej półki Audi oferuje opcjonalny mechanizm różnicowy sportowy.

Podwozie nowego A6 łączy sportową precyzję z najwyższym komfortem. Jego elementy wykonane są z aluminium, a nowoczesny układ kierowniczy charakteryzuje się wysoce efektywnym napędem elektromaszynowym. Executive sedan ma koła o średnicy od 16 do 20 cali.

System dynamicznego prowadzenia Audi drive select jest standardem, a modele z napędem na przednie koła mają na pokładzie sportowe ESP z elektronicznym ogranicznikiem poślizgu. Dla większego komfortu dostępne jest opcjonalne, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolowanym tłumieniem. Wkrótce dostępne będzie także dynamiczne kierowanie, również jako opcja.

Nadwozie

Audi stworzyło inteligentne połączenie różnych materiałów, co sprawia, że nadwozie nowego Audi A6 jest niezwykle lekkie, bezpieczne i sztywne. Dzięki kompozytowej konstrukcji stal-aluminium, nadwozie waży około 15 procent mniej niż konwencjonalna konstrukcja stalowa, zdobywając najwyższe miejsca wśród konkurencji. Audi A6 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) waży jedynie 1575 kilogramów (3472,28 lb), nie licząc kierowcy.

Elementy aluminiowe stanowią ponad 20 procent nadwozia. Ośki mocowania z przodu pojazdu są odlewkami; osie w komorze silnika oraz poprzeczki za zderzakami wykonane są z tego lekkiego materiału. Wszystkie dodatkowe elementy, takie jak przednie błotniki, pokrywa silnika, tylna klapa i drzwi, ale także grodzią oraz poprzeczka w bagażniku, wykonane są z paneli aluminiowych.

W nowym Audi A6 kluczową rolę odgrywają również wysokiej jakości stale. Najlepsze z nich to stale formowane na gorąco, które uzyskują swoją ekstremalną wytrzymałość na rozciąganie dzięki wzrostowi temperatury w trakcie procesu formowania. Stale te znajdują się w niektórych obszarach komory pasażerskiej oraz w miejscu przejścia do przedniej części pojazdu. W wielu obszarach stosowane są dostosowane blachy, które są grubsze i mocniejsze w miejscach, które są narażone na większe obciążenia.

Nowy sedan Audi A6 jest niezwykle cichy. Dzięki zaawansowanemu systemowi aeroakustycznemu i rozbudowanej izolacji, poziom hałasu w wnętrzu pozostaje bardzo niski nawet przy dużych prędkościach na autostradzie. Doskonały komfort wibracyjny jest wynikiem starannego dostosowania wszystkich komponentów, systematycznego tłumienia hydropneumatycznego w osiach i łożyskach napędu oraz niezwykle sztywnego nadwozia.

Precyzyjne dostosowanie aerodynamiki, które obejmuje również panelowane podwozie i przepływ powietrza przez komorę silnika, przekłada się na współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0,26 w wersji podstawowej, co stanowi poprawę w porównaniu z poprzednikiem. Powierzchnia frontowa nowego Audi A6 wynosi 2,3 m2 (24,76 ft2).

Reflektory

Reflektory nadają A6 charakterystyczny wygląd. Posiadają płytki design, który staje się szerszy w kierunku błotników, przesuwając wizualny punkt ciężkości na zewnątrz. Wygięta panel, czyli skrzydło, nadaje strukturę ich wnętrzu, a dolna krawędź tworzy falisty kontur.

Reflektory halogenowe o wysokiej intensywności są standardowym elementem nowego Audi A6. Opcjonalnie dostępne są jednostki Xenon plus, które obejmują nowe światła do jazdy w każdych warunkach i LED-owe paski dziennego oświetlenia. Oferowana jest również funkcja adaptacyjnego światła, która zapewnia odpowiednie oświetlenie w każdych warunkach jazdy. Wśród jej funkcji znajduje się system kontrolujący zasięg reflektorów, który za pomocą kamery wykrywa inne pojazdy i lokalizacje oraz dostosowuje swoje światła, obracając moduły z łagodnymi przejściami.

Moduł sterujący reflektorami współpracuje z opcjonalnym systemem nawigacji MMI, z którego uzyskuje dane o trasie. Dzięki asystentowi pojazdu opartemu na nawigacji, system może aktywować światła na autostradzie, gdy samochód jest nadal na zjeździe, na przykład, lub włączyć światło skrętne, zanim samochód dotrze na skrzyżowanie.

Nowe A6 może być również wyposażone w reflektory w technologii LED – ważna innowacja technologiczna od Audi. Emitowane przez nie białe światło jest podobne do światła dziennego; w nocy jest łagodniejsze dla oczu. Reflektory LED są trwałe, nie wymagają konserwacji i są niezwykle efektywne; przy niskim świetle każdy moduł wymaga jedynie 40 watów mocy.

Wysokowydajne diody LED dla świateł do jazdy dziennej i świateł drogowych tworzą uderzające grafiki. Światła do jazdy dziennej oraz kierunkowskazy, składające się z licznych diod LED, pojawiają się jako jednolity pas na dolnej krawędzi reflektora. Asystent świateł drogowych automatycznie przełącza się między światłami mijania a drogami. Światła skrętne, światła do jazdy w każdych warunkach oraz światła autostradowe uzupełniają system.

Design

Nowe Audi A6 ma długość 4,92 metra (16,14 ft) i rozstaw osi wynoszący 2,91 metra (9,55 ft). O szerokości 1,87 metra (6,14 ft) i wysokości zaledwie 1,46 metra (4,79 ft). W porównaniu do poprzedniego modelu jest kilka milimetrów krótszy i niższy; jednak jego szerokość, a w szczególności rozstaw osi, znacznie wzrosły. Harmonijne proporcje – długa pokrywa silnika, krótkie zwisy i opływowa linia dachu – wcielają się w postać sportowej elegancji.

Malowany na wysoki połysk czarny kolor, duża, niska atrapa o jednolitym kształcie z oszlifowanymi górnymi narożnikami ładnie łączy się z rzeźbionym przodem. Poziome ułożenie żaluzji podkreśla szerokość najnowszego Audi A6, podobnie jak szerokie, niskie wloty powietrza.

Przeplatające się miękkie powierzchnie i precyzyjne, twarde linie dominują w widoku bocznym nowego Audi A6. Typowe dla marki, karoseria z blachy jest mniej więcej dwa razy wyższa niż przestrzeń wewnętrzna. Linia tornada pod krawędzią okna biegnie przez cały bok; tworzy wyraźny cień, nadając moc ramionom nadwozia. Powyżej progów znajduje się dynamiczna linia, która lekko się wznosi. Wysokopołyskowy pakiet akcentuje obszar wokół okien.

Elegancka linia kończy się w wyraźnym końcu z subtelnym krawędzią spojlera. Matowy czarny wkład dyfuzora otacza dwa duże, okrągłe końcówki układu wydechowego. Jak to zawsze jest w Audi, powierzchnie z tyłu mają trójwymiarowy kształt. Stylizacja dwuczęściowych świateł tylni także nawiązuje do trapezoidalnego kształtu reflektorów z tyłu pojazdu.

W połączeniu z reflektorami xenon plus i LED, Audi oferuje również tylne światła z technologią LED, nadającym trójwymiarowy efekt ich wzoru świetlnego. Tylne oświetlenie tworzy wizualnie ciągły pas w formie szerokiej, U-kształtnej krzywej; kierunkowskazy tworzą pasek biegnący wzdłuż górnej krawędzi jednostki. Lampy żarowe oświetlają światła do jazdy wstecz i tylne światła przeciwmgielne.

Opcjonalny pakiet zewnętrzny S line nadaje pojazdowi jeszcze sportowszy wygląd, z bardziej wyraźnie przedstawionymi zderzakami, grillem na wlotach powietrza i wkładką dyfuzora. Dyfuzor i centralna krawędź przedniego spojlera są malowane na szaro; błotniki oraz progi mają znaki S line. Panele progowe pozostają w tym samym kolorze co karoseria.

Audi oferuje nowego A6 w 12 kolorach lakieru. Dwie kolory stałe to Ibis White oraz Brilliant Black. Osiem metalicznych odcieni nosi nazwy Aviator Blue, Dakota Gray, Ice Silver, Havana Black, Moonlight Blue, Oolong Gray, Quartz Gray oraz – wkrótce – Glacier White. Kolory z efektem perłowym to Phantom Black oraz Garnet Red.

Wnętrze

Nowe Audi A6 wita pasażerów w swoim wnętrzu atmosferą przestronności i lekkości; smukła, dynamiczna jakość nadwozia znajduje odzwierciedlenie w liniach wnętrza. Wkładka wrap-around definiuje obszar kokpitu, zaczynając od drzwi kierowcy i biegnąc w dużym łuku pod korzeniem szyby, aż do drzwi pasażera z przodu. Elegancko wyprofilowana deska rozdzielcza z wyspecjalizowanym paskiem wykończeniowym dopełnia koncept napiętej linii.

Każdy detal wnętrza został wykonany z najwyższą starannością, dorównującą najlepszej jakości ręcznie wykonanej. Na przykład, doskonałe pokrętła kontrolne w wyglądzie aluminium klikają i angażują się w idealny sposób. Zaledwie kilka dziesiątych milimetra szerokości, szczeliny biegną dokładnie równolegle. Przyciski zmiany biegów oraz przycisk start-stop posiadają subtelne czerwone podświetlenie. Opcjonalne oświetlenie ambientowe i pakiet oświetleniowy podkreślają atmosferę lounge.

Przednie fotele w nowym Audi A6 zapewniają doskonałe wsparcie i prowadzenie dla ciała. Audi może również zainstalować opcjonalne fotele komfortowe, które można regulować na 18 różnych sposobów. Fotele te mogą być wyposażone w luksusowe funkcje klimatyzacji i masażu, posiadające dziesięć poduszek powietrznych i pięć programów do relaksacji pleców. Alternatywnie dostępne są sportowe fotele z wyraźnie wyprofilowanymi bocznymi podparciami i wysuwanym wsparciem ud.

Fotele w tylnej części executive sedana oferują wystarczająco dużo miejsca na stopy, kolana, łokcie i głowy, z ciągle regulowanymi drzwiami, co ułatwia wsiadanie. W ramach opcji komfortowych siedzeń z przodu, Audi może zainstalować dwa indywidualne konturowe fotele w tylnej części, ale bez poświęcania trzeciego miejsca. Duże, praktyczne schowki dostępne są przy wszystkich siedzeniach, a opcjonalny specjalny pakiet schowków również jest dostępny.

Fotele standardowo są tapicerowane materiałem, z możliwością wyboru dwóch rodzajów skóry oraz kombinacji Alcantary i skóry. Kolory tapicerki foteli to czarny, goa beżowy, brąz nougatowy, szary tytanowy i beżowy aksamit. Kolory dla wnętrza to czarny, szary, brązowy i beżowy, a podsufitka jest dostępna w kolorze czarnym, srebrnym i beżowym.

Oprócz standardowych wykończeń w Micrometallic platinum, wkładki są również dostępne w wersji aluminiowej. Wkładki zawierają również okleiny z drewna lipowego i orzechowego. W niedalekiej przyszłości Audi również zaoferuje nową, wyjątkowo atrakcyjną alternatywę – okleinę wykonaną z warstwowego drewna dębowego.

Nowe Audi A6 oferuje szereg funkcji, które można łatwo kontrolować dzięki logicznej koncepcji ergonomii marki. Najnowsze pokolenie systemu MMI do obsługi radia jest standardem; jego terminal znajduje się na szerokim centrum tunelu, gdzie jest wystarczająco dużo miejsca dzięki elektromechanicznej hamulcowi ręcznemu. Po włączeniu systemu, centralny monitor pokładowy z wysokim, czarnym połyskiem wysuwa się w eleganckim ruchu z deski rozdzielczej; mierzy 6,5 lub 8 cali przekątnej, w zależności od wersji.

Opcjonalny system informacji dla kierowcy (DIS) o przekątnej siedmiu cali znajduje się między dwoma dużymi wskaźnikami zegarowymi. Sterowany jest za pomocą wielofunkcyjnego koła kierownicy, które, podobnie jak DIS, jest dostępne w wielu wersjach. Wśród standardowych funkcji systemu znajduje się komputer pokładowy z programem efektywności. Komputer pokładowy zapewnia wskaźnik zmiany biegów, oferuje wskazówki dotyczące oszczędnej jazdy i wyświetla aktualne zapotrzebowanie na energię przez pokładowe odbiorniki.

W nowym Audi A6 standardowo znajduje się wysoko efektywny dwustrefowy automatyczny system klimatyzacji. Jedną z najciekawszych opcji jest nowo opracowany wyświetlacz head-up, który rzutuje ważne informacje na przednią szybę. Kolorowe cyfry i symbole wydają się unosić w odległości około 2,5 m (8,20 ft), co zapewnia optymalną czytelność. Kierowcy mogą dostosować wyświetlacz do określonych informacji.

Bagażnik, wyłożony wysokiej jakości wykładziną, ma pojemność 530 litrów (18,72 cu ft). Oparcia tylnej kanapy mogą być składane jako opcjonalna funkcja, co jest standardem w fotelach komfortowych. Dla tylnej klapy Audi oferuje opcjonalny elektryczny napęd, który można obsługiwać również za pomocą klucza komfortowego. Do wyboru są także otwór ładunkowy z torbą na narty oraz odwracalna mata.

Silniki

Audi wprowadza A6 z wyborem mocnych, wyrafinowanych i wysokoefektywnych silników czterocylindrowych i sześciocylindrowych: dwóch silników benzynowych i trzech jednostek TDI. Ich moc waha się od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Otrzymują one paliwo przez bezpośredni wtrysk; 3.0 TFSI wykorzystuje sprężarkę mechaniczną do osiągnięcia doładowania, a 2.0 TFSI i TDI działają z turbosprężarkami.

Każdy z tych silników korzysta z technologii z platformy efektywności Audi. Włożono wiele wysiłku w optymalizację tych silników, szczególnie pod względem tarcia wewnętrznego, zgodnie z innowacyjnym systemem zarządzania ciepłem marki. Każda z jednostek działa z systemem odzyskiwania energii w połączeniu z systemem start-stop, niezależnie od używanego rodzaju skrzyni biegów.

Nowe Audi A6 ustanawia standard efektywności w klasie executive. W całej linii modelowej zużycie paliwa w Audi A6 spadło o aż 19 procent w porównaniu do poprzednich modeli – mimo wzrostu wydajności. 2.0 TDI wymaga średnio zaledwie 4,9 litra paliwa na 100 km (48,00 mpg) i emituje tylko 129 g CO2 na km (207,61 g/mile).

Silnik o naturalnym zassaniu 2.8 FSI również jest wyposażony w AVS; w tym przypadku działa na zawory dolotowe. Przysłona może zazwyczaj pozostawać otwarta, umożliwiając V6 swobodne oddychanie. Ma moc 150 kW (204 KM) i osiąga 280 Nm (206,52 lb-ft) momentu obrotowego w zakresie prędkości 5 250 do 6 500 obr/min. Kluczowe dane (z multitronic): 0-100 km/h (0-62,14 mph) w 7,7 sekundy; prędkość maksymalna 240 km/h (149,13 mph); zużycie w cyklu UE 7,4 litra na 100 km (31,79 mpg), 172 g CO2 na km (276,81 g/mile). To stanowi poprawę o 12 procent, mimo że poprzednik miał 10 kW (14 KM) mniej.

Najpotężniejszym silnikiem benzynowym w rodzinie A6 jest 3.0 TFSI; jego sprężarka mechaniczna znajduje się w utworzonym przez cylindry V o kącie 90 stopni. V6 dostarcza 220 kW (300 KM) mocy i 440 Nm (324,53 lb-ft) momentu obrotowego, przy czym ten ostatni występuje przy 2 900 do 4 500 obr/min. Audi A6 3.0 TFSI przyspiesza z miejsca do prędkości przelotowej w 5,5 sekundy i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155,34 mph). Średnio zużywa 8,2 litra na 100 km (26,68 mpg) i emituje 190 g CO2 na km (305,78 g/mile) – jest to postęp o 13 procent w porównaniu do poprzedniego modelu, który generował 213 kW (290 KM).

Najbardziej efektywnym silnikiem w nowym A6 jest opracowany na nowo 2.0 TDI. Ta jednostka czterocylindrowa rozwija moc 130 kW (177 KM). Jej moment obrotowy 380 Nm (280,27 lb-ft) jest dostępny w zakresie od 1 750 do 2 500 obr/min. W połączeniu z manualną skrzynią biegów napędza Audi A6 z zerowej prędkości do 100 km/h (62,14 mph) w 8,7 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 228 km/h (141,67 mph). W cyklu UE wymaga zaledwie 4,9 litra na 100 km (48,00 mpg) i emituje tylko 129 g CO2 na km (207,61 g/mile). To jest 13 procentowy spadek zużycia paliwa.

Nowo opracowany 3.0 TDI jest dostępny w dwóch wersjach w rodzinie Audi A6. Obie wyróżniają się niską wagą, minimalnym tarciem wewnętrznym, ultra precyzyjnym dostrojeniem jednostek pomocniczych i wysoko zaawansowanym systemem zarządzania ciepłem, który zapewnia oddzielne obwody chłodzenia dla miski olejowej i głowic cylindrów.

W pierwszej wersji, diesel V6 generuje 150 kW (204 KM) i stosuje 400 Nm (295,02 lb-ft) momentu obrotowego w dolnym zakresie od 1 250 do 3 500 obr/min. W połączeniu z wielobiegową skrzynią multitronic, przyspiesza A6 do 100 km/h (62,14 mph) w 7,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h (149,13 mph). Jego średnie zużycie wynosi zaledwie 5,2 litra na 100 km, poziom emisji CO2 wynosi 137 g na km (220,48 g/mile). W porównaniu do poprzednika o mocy 140 kW (190 KM), stanowi to postęp o 19 procent.

Najwyższa wersja 3.0 TDI dostarcza 180 kW (245 KM), generując 500 Nm (368,78 lb-ft) momentu obrotowego między 1 400 a 3 250 obrotów. Standardowe przyspieszenie zajmuje zaledwie 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h (155,34 mph). Średnio ten silnik o wysokiej wydajności wykorzystuje tylko 6,0 litra paliwa na 100 km (39,20 mpg) i emituje 158 g CO2 na km (254,28 g/mile). W związku z tym przewyższa poprzednią jednostkę, która osiągała 176 kW (240 KM) o 16 procent.

Układ napędowy

Podobnie jak w poprzednim modelu, nowe Audi A6 dostępne jest również z szeroką gamą układów napędowych. W zależności od wersji silnika, obejmują one napęd na przednie koła i napęd quattro, manualna sześciobiegowa skrzynia, bezstopniowa skrzynia multitronic oraz siedmiobiegowa S tronic – błyskawiczna skrzynia dwusprzęgłowa jest nowym dodatkiem do dużej serii. Audi oferuje opcjonalne łopatki zmiany biegów.

Skrzynie biegów są kluczowym czynnikiem w efektywności nowego A6. Wyróżniają się niskim tarciem wewnętrznym i wysoką efektywnością; dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń, są zoptymalizowane do wysokich prędkości. Automatyczne skrzynie mają dostęp do prognozujących danych o trasie z systemów nawigacyjnych i są zintegrowane z systemem zarządzania ciepłem silnika. Mechanizm różnicowy znajduje się przed sprzęgłem, tuż za silnikiem. W związku z tym, oś przednia w Audi A6 jest umiejscowiona dalej do przodu, co zapewnia dłuższy rozstaw osi i harmonijne rozkład obciążenia osi.

Czterocylindrowy TDI przekazuje moc na przednie koła. Standardowo jest wyposażony w manualną skrzynię biegów lub, alternatywnie, w system multitronic. Te skrzynie są również dostępne dla wersji napędu na przednie koła 2.8 FSI. Manualna skrzynia biegów będzie również dostępna wkrótce dla 150 kW (204 KM) 3.0 TDI. Silnik benzynowy FSI może być również połączony z permanentnym napędem quattro i systemem S tronic. 3.0 TFSI i 180 kW (245 KM) 3.0 TDI są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła, zawsze w połączeniu z S tronic.

Wszystkie wersje quattro nowego A6 wdrażają najnowszy etap rozwoju stałego napędu na wszystkie koła z centralnym mechanizmem różnicowym crown-gear. Ten system elastycznie i dynamicznie rozdziela moc, a także charakteryzuje się zwartą, lekką konstrukcją. Podstawowy stosunek rozdziału mocy między przednią a tylną osią wynosi 40:60 – sportowy charakter z przewagą tylną.

Nowy napęd quattro oferuje zintegrowaną funkcję wektoryzacji momentu, która rozpoznaje, kiedy wewnętrzne koła mogą stracić przyczepność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zanim to nastąpi, delikatnie hamuje to koło – prawie niezauważalnie – co sprawia, że prowadzenie staje się jeszcze bardziej płynne, a przyczepność jeszcze silniejsza. Zwieńczeniem wersji najwyższej, Audi oferuje opcjonalny mechanizm różnicowy sportowy, który aktywnie rozdziela moc między tylnymi kołami.

Podwozie

Podwozie nowego Audi A6 łączy sportową precyzję z doskonałym komfortem. Ramiona kontrolne kół i wiele innych elementów wykonane są z lekkiego aluminium. Każde z przednich kół prowadzone jest przez pięć ramion kontrolnych, a z tyłu zastosowano zawieszenie trapezowe o samoprowadzeniu.

Standardowe felgi aluminiowe mają średnicę 16 lub 17 cali, w zależności od wersji silnika. Audi oraz quattro GmbH oferują felgi o średnicy rimów do 20 cali jako opcję. Format opon wynosi od 225/60 do 265/35. Monitor ciśnienia w oponach jest standardem, a niektóre opony mogą być opcjonalnie wyposażone w właściwości jazdy awaryjnej.

Cztery hamulce tarczowe – wentylowane wewnętrznie z przodu – są dużych rozmiarów i mocne. Światło hamowania działa na zasadzie adaptacyjnej; gdy hamulce są w pełni wciśnięte, ostrzega pojazdy za samochodem poprzez szybkie pulsowanie.

Przekształcony układ kierowniczy ma napęd elektromaszynowy, który działa w sposób wysoce efektywny. Stopień wsparcia, które zapewnia, opiera się na prędkości. Z przełożeniem 16,1:1, kierowanie jest sportowe i bezpośrednie, zapewniając precyzyjny feedback z drogi. Blisko współpracuje z opcjonalnym systemem asystenta pasa ruchu Audi active lane assist i przydaje się również podczas hamowania, gdy samochód ma przyczepność tylko z jednej strony: impuls kierowniczy, który w takim przypadku daje, ułatwia kierowcy kierowanie w odpowiednim kierunku.

Audi wyposażyło nowe A6 w stalowe sprężyny, które zapewniają wysoki poziom komfortu jazdy. Zawieszenie sportowe oraz sportowe zawieszenie S line od quattro GmbH to alternatywne opcje. Opcjonalnie dostępne jest także zawieszenie pneumatyczne z czterema elektronicznie kontrolowanymi amortyzatorami. Adaptacyjne zawieszenie powietrzne zostało przeprojektowane, z wałkami sprężynowymi z przodu i oddzielnymi sprężynami powietrznymi oraz tłumikami z tyłu. System ustawia wysokość nadwozia na jednym z trzech poziomów. Na autostradzie obniża nadwozie, zwiększając stabilność i zmniejszając zużycie paliwa.

Wszystkie modele z napędem na przednie koła Audi A6 mają na pokładzie program elektronicznej stabilizacji ESP z elektronicznym ogranicznikiem poślizgu. To rozwiązanie programowe działa niemal jak funkcja wektoryzacji momentu w układzie quattro; jednak koncentruje swoje lekkie aplikacje hamulcowe tylko na wewnętrznym przednim kole. Te działanie hamowania zapewnia, że sedan pozostaje neutralny przez dłuższy czas podczas szybkiego pokonywania zakrętów, praktycznie eliminując podsterowność, poprawiając przyczepność i czyniąc prowadzenie bardziej dynamicznym.

Wśród rozwiązań z wyższej półki w nowym A6 znajduje się system dynamicznego prowadzenia Audi drive select. W swojej standardowej wersji kontroluje zarządzanie silnikiem, wspomaganie kierownicy oraz automatyczny system klimatyzacji. Kierowca może zmieniać funkcję tych komponentów w pięciu trybach: „komfort”, „auto”, „dynamiczny”, „indywidualny” i „efektywność”. Dla wszystkich modeli TFSI i TDI poziom operacyjny „efektywność” wspiera styl jazdy, który zapewnia optymalne zużycie paliwa przez dostosowanie charakterystyki różnych systemów pojazdu.

Klienci Audi A6 mogą rozszerzyć system o automatyczną skrzynię biegów, adaptacyjne zawieszenie powietrzne, ACC z funkcją stop & go, adaptacyjne światła oraz opcje oświetlenia ambientowego. Wkrótce dostępne będą również mechanizm różnicowy sportowy i dynamiczne kierowanie, które zmienia swoje przełożenie zgodnie z prędkością, z jaką porusza się samochód.

Wyposażenie i wykończenie

Nowe Audi A6 dotrze do dealerów z zestawem standardowego wyposażenia, w tym podstawowym systemem Audi pre sense, felgami aluminiowymi, wysoko efektywnym dwustrefowym automatycznym systemem klimatyzacji, przednim środkowym podłokietnikiem, przyciskiem start-stop, systemem monitorowania ciśnienia w oponach, adaptacyjnym świetle hamowania, kompletnym systemem MMI z 6,5-calowym monitorem oraz elektromechanicznym hamulcem ręcznym. Pakiet bezpieczeństwa składa się z dwóch przednich, bocznych i głowowych poduszek powietrznych, czterech napinaczy pasów oraz integralnego systemu zagłówków Audi.

Portfel nowych systemów asystujących, bezpieczeństwa i multimediów jest szczególnie atrakcyjny. W kwestii muzyki dostępnych jest wiele komponentów, takich jak zmieniarka DVD, cyfrowy tuner radiowy, interfejs Audi do integracji mobilnego odtwarzacza, moduł telewizyjny oraz system dźwięku przestrzennego Bose. Najlepszym systemem dźwiękowym jest 1300-watowy system Advanced Sound System od Bang & Olufsen. Jego 15 głośników, w tym dwa akustyczne soczewki, które wysuwają się z deski rozdzielczej po włączeniu systemu, mają eleganckie obudowy wykonane z aluminium.

Opcjonalny Bluetooth łączy executive sedana z Internetem, w partnerstwie z dostawcą usług Google. Moduł UMTS umożliwia samochodowi pobieranie wiadomości, prognoz pogody i informacji o podróżach; pobiera także obrazy i informacje z Google Earth na monitor oraz integruje je z trasą nawigacyjną. Hotspot WLAN zapewnia dostęp do urządzeń mobilnych na pokładzie. Kierowcy mogą korzystać ze wszystkich tych usług w ramach swojego kontraktu na telefon komórkowy; usługi są rozliczane za pomocą karty SIM, która w wielu przypadkach już ma plan taryfowy z limitem.

Systemy multimedialne w nowym Audi A6 standardowo obejmują radio MMI oraz napęd CD. Dostępne opcje to MMI radio plus, MMI navigation oraz MMI navigation plus z MMI touch. Wersja najwyższa oferuje, między innymi, chip graficzny 3D do eleganckiego wyświetlania mapy, wysokiej rozdzielczości ośmiocalowy kolorowy monitor, dużą pamięć dyskową, wygodny system sterowania głosowego oraz interfejs Bluetooth.

Przełomową funkcją MMI navigation plus jest panel dotykowy – MMI touch. Umożliwia kierowcy wykonywanie wielu funkcji w sposób łatwy i intuicyjny, na przykład pisanie cyfr numerów telefonów i liter celu nawigacyjnego palcem lub przewijanie list i map. Oczy kierowcy mogą pozostać na drodze, ponieważ system akustycznie potwierdza każdy wpis. MMI touch również rozpoznaje znaki języków azjatyckich. Gdy kierowca nie używa panelu dotykowego do wprowadzania danych, zmienia się w klawiaturę radia z sześcioma przyciskami stacji.

MMI navigation plus w nowym Audi A6 jest ściśle powiązany z opcjonalnymi systemami asystującymi i bezpieczeństwa. Dane dotyczące trasy wykorzystywane są w jednostkach sterujących reflektorami, automatyczną skrzynią biegów i adaptacyjnym tempomacie z funkcją stop & go. Umożliwia to tym systemom rozpoznawanie złożonych scenariuszy oraz prognozowane wspieranie kierowcy.

System bezpieczeństwa Audi pre sense dostępny jest w różnych wersjach. W wielu sytuacjach jest w stanie zminimalizować wypadki i ich konsekwencje, lub całkowicie je zapobiec, ostrzegając kierowcę i stosując hamulce z coraz większą siłą, aby zwolnić sedan w sytuacji awaryjnej.

Równocześnie system zamyka okna i szyberdach, napina pasy bezpieczeństwa, aktywuje światła awaryjne i sztywni amoryzatory z opcjonalnego adaptacyjnego zawieszenia powietrznego.

Audi pre sense front współpracuje blisko z adaptacyjnym tempomatem z funkcją stop & go. Oparty na radarze system kontroli odległości przyspiesza nowe A6 i hamuje je w określonych ograniczeniach. System wykorzystuje dane z dwóch czujników radarowych, kamery wideo oraz czujników ultradźwiękowych, integruje dane nawigacyjne i analizuje wiele dodatkowych sygnałów. Dzięki swojej precyzyjnej funkcji, zakres działania ACC stop & go rozciąga się od jazdy w miejskim ruchu aż do najwyższych prędkości.

Nowe Audi active lane assist pomaga kierowcy łatwo utrzymać Audi A6 na właściwym kursie przy prędkościach 60 km/h (37,28 mph) i wyższych. Kamera wykrywa linie na drodze; jeśli sedan przekroczy jedną z nich, system automatycznie przywraca go do odpowiedniego toru, delikatnie ingerując w kierowanie.

Nowy system parkowania, również nowy, przejmuje sterowanie kierownicą od kierowcy podczas parkowania równoległego lub prostopadłego do drogi. Wykrywa odpowiednie miejsca i automatycznie prowadzi A6 do i z równoległych miejsc parkingowych – w kilku ruchach, jeśli to konieczne. Alternatywnie, Audi oferuje również konwencjonalną pomoc w parkowaniu z lub bez kamery wstecznej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.