Wersja Audi A6 z 2014 roku była bardziej wydajna i mocna, z jeszcze bardziej atrakcyjnym wyglądem zewnętrznym.
Średniej wielkości luksusowy sedan wspiął się na wyżyny i stał się bezpośrednim konkurentem dla bawarskiego producenta samochodów.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym obejmowały nowe reflektory i światła tylne, odświeżone zderzaki oraz bardziej agresywnie wyglądającą atrapu chłodnicy. Dodano nowe kolory lakierów i nowe felgi w nowej wersji.
Silniki również zostały zaktualizowane, podobnie jak niektóre skrzynie biegów.
Nieco mniej zmian doczekał się wnętrze, i to z dobrych powodów. Wnętrze było pięknie zaprojektowane, z materiałami o wyjątkowo wysokiej jakości, które podkreślały oferowany luksus.
Mimo że dostępnych było sporo opcji silnikowych, w 2014 roku zadebiutował nowy silnik V6 o pojemności 3,0 litra z turbosprężarką, który generował 310 KM i 440 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu silnikowi, A6 mógł przyspieszyć do 100 km/h w około 5,2 sekundy, co było dość szybkim wynikiem wśród średniej wielkości sedanów.
Inne dostępne opcje silnikowe to silnik 2.0 o mocy 220 KM oraz V6 o pojemności 3.0 litra z mocą 240 KM.
Pod względem bezpieczeństwa standardowe wyposażenie obejmowało hamulce tarczowe z systemem ABS oraz kontrolę stabilności. Opcjonalne elementy, takie jak czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system ostrzegania o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu z asystentem oraz system ostrzegania o martwym polu były dostępne w podstawowych wersjach, a w wersjach wyższych były standardem.
Zwycięzca w klasie luksusowej stał się jeszcze lepszy – Audi gruntownie zaktualizowało rodzinę A6. Nowe silniki, skrzynie biegów i reflektory, a także nowy system infotainment sprawiają, że Sedan i Avant są bardziej efektywne, mocniejsze, atrakcyjniejsze i bardziej zaawansowane niż kiedykolwiek wcześniej. Wszechstronny model A6 allroad quattro oraz sportowe wersje S6, S6 Avant i RS6 oferują również szereg nowych funkcji.
„Nowe Audi A6 to kolejny rozdział w doskonałej historii sukcesu. Reprezentuje innowacyjną technologię i premium i ambicje Audi” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w AUDI AG. „Audi A6 wyznacza nowe standardy w wielu dziedzinach technicznych: lekkie nadwozie z wieloma komponentami aluminiowymi, mocne i bardzo efektywne silniki, sportowe zawieszenie oraz zaawansowane systemy wspomagające i multimedialne.”
Ostre linie, podkreślone poziomy, sportowo napięte powierzchnie – design modeli A6 ucieleśnia precyzję i sportową elegancję. Został starannie dopracowany w ramach odświeżenia modelu, ze zmianami w kratce Singleframe, reflektorach, wlotach powietrza, zderzakach, progach, lampach tylnych i końcówkach układu wydechowego. Audi oferuje opcjonalnie reflektory z technologią LED lub technologią Matrix LED, połączone z dynamicznymi kierunkowskazami.
Dzięki inteligentnej koncepcji konstrukcji kompozytowej, nadwozie jest niezwykle sztywne i bezpieczne. Liczne komponenty z aluminium i stali kształtowane na gorąco tworzą kręgosłup systematycznej koncepcji lekkiej budowy. Nowe A6 1.8 TFSI ma masę własną (bez kierowcy) wynoszącą zaledwie 1,535 kilogramów (3384.1 lb). Komfort wibracyjny jest doskonały; hałas w kabinie jest niezwykle niski.
Nurt nowoczesności widoczny jest także we wnętrzu auta. Każdy detal dokumentuje bezkompromisowy poziom jakości znany kierowcom Audi. Eleganckie kolory i starannie wybrane materiały podkreślają wykwintną atmosferę. Nowa selekcja designu Audi w kolorach wnętrza, szarym (modele A6) i czerwonym (S6), zwraca się szczególnie do wymagających klientów.
Fotele przednie są dostępne z opcjonalną wentylacją i funkcją masażu; obsługa jest prosta. System operacyjny radia MMI oraz luksusowa automatyczna klimatyzacja są standardem. Bagażnik Audi A6 Avant oferuje od 565 do 1,680 litrów (20.0 i 59.3 cu ft) przestrzeni i wiele praktycznych funkcji. Opcjonalna automatyczna klapa bagażnika z czujnikiem oraz zasilana pokrywa bagażnika ułatwiają załadunek.
Nowe modele A6 wyprzedzają konkurencję w zakresie infotainment, z konfiguracjami sięgającymi MMI navigation plus z MMI touch. Najlepszy w swojej klasie system nawigacji z wysuwanym monitorem o przekątnej osiem cali oparty jest na nowej platformie technologicznej, która wykorzystuje szybki układ graficzny Tegra 30 od partnera Audi, firmy Nvidia. Dodatkowy moduł Audi connect przesyła dane przez szybki standard LTE i wprowadza dopasowane usługi online do samochodu, w tym nowe aplikacje do streamingu mediów.
Zakres systemów wspomagających kierowcę jest również niezwykle atrakcyjny, w tym adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go. Audi side assist, który używa radaru do sprawdzania z tyłu samochodu przy zmianie pasa, współpracuje ściśle z Audi active lane assist, który zapobiega niezamierzonym zmianom pasa. Asystent widzenia nocnego zawiera teraz jeszcze więcej funkcji, a podstawowy system bezpieczeństwa Audi pre sense jest standardem. Ważne informacje można uzyskać za pomocą opcjonalnego wyświetlacza head-up.
Obszernie zaktualizowane: oferta silników
Oferta silników nowego A6 i A6 Avant obejmuje trzy jednostki TFSI o mocy od 140 kW (190 hp) do 245 kW (333 hp) oraz pięć jednostek TDI o mocach od 110 kW (150 hp) do 240 kW (326 hp). Wszystkie silniki spełniają normy emisji Euro 6, a ich emisja CO2 została zredukowana o aż 22 procent. W Audi najefektywniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne noszą oznaczenie „ultra”. W połączeniu z całkowicie nową skrzynią biegów S tronic, 1.8 TFSI ultra spala zaledwie 5.7 litra paliwa na 100 kilometrów (41.3 US mpg), co odpowiada 133 gramom CO2 na kilometr (214 g/mi). 2.0 TDI ultra z mocą 110 kW (150 hp) osiąga niezwykle niski wynik zużycia, nie mając ograniczeń w zakresie wyposażenia – 4.2 litra paliwa na 100 kilometrów (56.0 US mpg), co odpowiada 109 gramom CO2 na kilometr (175.4 g/mi).
Najmocniejszy silnik benzynowy, 3.0 TFSI, został gruntownie zrewidowany. Inżynierowie od silników całkowicie przeprojektowali liczne aspekty silnika 3.0 TDI clean diesel, który jest dostępny w wersjach 160 kW (218 hp) lub 200 kW (272 hp). Silnik 3.0 TDI clean diesel biturbo osiąga moc 235 kW (320 hp). Inna wersja o mocy 240 kW (326 hp), która może być krótko zwiększona do 255 kW (346 hp), napędza modele A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition, z których Audi świętuje 25-lecie technologii TDI.
Wysokowydajny silnik jest połączony z ośmiobiegową skrzynią tiptronic. Wszystkie inne warianty silników współpracują z nowo zaprojektowaną, szczególnie lekką i niskotłumiącą sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegowym S tronic. W wersjach z napędem na przednie koła, całkowicie przekształcona skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem zastępuje multitronic. W konfiguracjach silników zaczynających się od 200 kW (272 hp), napęd quattro na stałe może być uzupełniony sportowym dyferencjałem, który aktywnie rozdziela moc między tylne koła.
Zawieszenie z wyrafinowanymi układami kół łączy doskonały komfort z sportowym prowadzeniem. Audi drive select to standard, a Audi oferuje wybór dwóch sportowych zawieszeń i adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego jako opcje. W A6 Avant 2.0 TDI ultra z mocą 140 kW (190 hp) sprężyny wykonane są z polimeru wzmocnionego włóknem szklanym (GFRP) – innowacja Audi, która pozwala zaoszczędzić około 4.4 kilogramów (9.7 lb) wagi, zmniejsza zużycie paliwa i poprawia zarówno precyzję jazdy, jak i komfort wibracyjny. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali.
Wyrafinowany i męski – nowe Audi A6 allroad quattro
Nowe Audi A6 allroad quattro, oparte na A6 Avant, charakteryzuje się podniesionym nadwoziem i stalowymi wykończeniami, które chronią dolną część przedniej i tylnej części. Design jest solidny i męski, z pionowymi szczelinami w kratce Singleframe. Do wyboru są cztery silniki V6 o pojemności 3.0 litra – 3.0 TFSI oraz trzy wersje 3.0 TDI. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne jest standardem.
Sportowość w trzech odsłonach: nowe S6, S6 Avant i RS6 Avant
Nowe Audi S6 i S6 Avant to sportowe samochody do codziennego użytku. Silnik 4.0 TFSI, biturbo V8 osiągający moc 331 kW (450 hp), przyspiesza Sedan od 0 do 100 km/h (62.1 mph) w 4.4 sekundy. S6 Avant pokonuje ten dystans w 4.6 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 9.2 litra na 100 kilometrów (25.6 US mpg) w Sedan i 9.4 litra (25.0 US mpg) w Avant, co odpowiada 214 i 219 gramom CO2 na kilometr (344 i 352.4 g/mi). Ta efektywność jest w dużej mierze zasługą systemu cylinder on demand (COD), który aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów podczas częściowego obciążenia.
Standardowe wyposażenie nowego Audi S6 i S6 Avant obejmuje stały napęd na wszystkie koła quattro oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które obniża nadwozie o 20 milimetrów (0.8 in). Matowe czarne zaciski hamulcowe chwytają przednie tarcze zamontowane za 19-calowymi felgami.
Dynamicznym modelem najwyższym w nowej rodzinie A6 jest Audi RS6 Avant. Wysokowydajny samochód sportowy do codziennego użytku przyspiesza do 100 km/h (62.1 mph) w 3.9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h (189.5 mph). Jego silnik 4.0 TFSI generuje 412 kW (560 hp), a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 9.6 litra na 100 kilometrów (24.5 US mpg, odpowiednio 223 gramy CO2 na kilometr (358.9 g/mi). To efektywność zawdzięcza w dużej mierze systemowi COD.
Ośmiobiegowa skrzynia tiptronic przenosi moc z biturbo V8. Standardowy napęd quattro wykorzystuje centralny dyferencjał z wyższą wartością blokady. Adaptacyjne zawieszenie RS obniża nadwozie o 20 milimetrów (0.8 in). Audi oferuje sztywne zawieszenie sportowe RS z Dynamic Ride Control (DRC) jako opcję. Duże tarcze hamulcowe mają oszczędzający wagę falisty design, a koła mają średnicę 20 cali. Opcjonalnie dostępne są felgi o średnicy 21 cali.