AUDI A6 2018-Present

Średniej wielkości sedan osiągnął ósmą generację w 2018 roku wraz z wprowadzeniem nowego modelu A6.

A6 była mocnym rywalem dla Mercedesa Klasy E oraz BMW Serii 5.

Nowa A6 była dostępna w czterech wersjach wyposażeniowych: Premium, Sport, Premium Plus oraz Prestige.

Sportowa wersja A6 była reprezentowana przez model S6.

Model Premium prezentował się dobrze, nawet jako podstawowa wersja, z charakterystycznym agresywnym przodem Audi i sportowym tyłem z pięknie zaprojektowanymi światłami tylnymi.

Z boku A6 wyglądała jak większy sedan. Model podstawowy był również wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe.

Wnętrze, wykonane z dbałością o szczegóły, było obite miękką skórą, co tworzyło doskonałe połączenie sportowości i luksusu.

Podgrzewane fotele były oferowane w standardzie, zapewniając doskonałe wsparcie i komfort dla kierowcy oraz pasażerów.

Oferowano dużo miejsca, a tylne siedzenia były wystarczająco przestronne dla dorosłych, z przyzwoitą ilością miejsca na nogi i głowę, co zapewniało komfort podczas długiej podróży.

Obszar bagażowy również oferował dużą przestrzeń na bagaże.

W wersji podstawowej znajdował się standardowy panoramiczny dach.

Pod względem osiągów, A6 była dostępna z dwoma silnikami: podstawowym, 2.0-litrowym silnikiem turbo o czterech cylindrach rozwijającym moc 252 KM oraz bardziej mocnym silnikiem supercharged 3.0 V6 o mocy 340 KM. Oba silniki były połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

A6 osiągała prędkość 100 km/h w około 6,7 sekundy z silnikiem 2.0-litrowym i około 5,1 sekundy z silnikiem supercharged.

Nawet z podstawowym silnikiem, A6 oferowała wystarczającą moc, aby zapewnić przyjemną i komfortową jazdę.

Nowy model A6 to ósma generacja udanego pełnowymiarowego sedana Audi, która wprowadza liczne innowacje do segmentu. Bez względu na to, czy mówimy o cyfryzacji, komforcie czy sportowych osiągach – elegancko wyrzeźbiony Audi A6 to wielofunkcyjny pojazd w klasie luksusowej. Całkowicie cyfrowy system MMI touch response zapewnia intuicyjne sterowanie. Rozbudowane rozwiązania w zakresie łączności i asystencji świadczą o inteligencji połączonej. Wnętrze systematycznie wprowadza cyfryzację i wyznacza nowe standardy w swoim segmencie. Zawieszenie łączy gładki komfort jazdy z wysoką stabilnością i wzmocnioną sportowością. Wszystkie silniki są standardowo wyposażone w system mild-hybrid, co zwiększa komfort i efektywność.

MMI touch response – system operacyjny – dostosowywany i intuicyjny

System MMI touch response w nowym Audi A6 wyznacza nowe standardy w zakresie intuicyjnego użytkowania i personalizacji. Dzięki wszechstronnym inteligentnym opcjom personalizacji, pojazd dostosowuje się do kierowcy: całkowicie cyfrowy system umożliwia umieszczenie centralnych funkcji pojazdu w wymaganej pozycji na ekranie MMI, korzystając z funkcji drag-and-drop, podobnie jak w aplikacjach na smartfony. Skróty i przyciski ulubione tworzą idealną bazę dla indywidualnych preferencji i doskonałej obsługi.

Idealne dla często podróżujących i klientów flotowych: do siedmiu kierowców może zapisywać preferencje w indywidualnych profilach użytkowników i ustawiać do 400 parametrów. Dzięki logicznej i płaskiej strukturze menu, system zapewnia szybki dostęp do funkcji pojazdu. Konfigurowalne przyciski ulubione pomagają dostosować system do preferencji użytkownika. Opcjonalnie przyciski podświetlenia i wielofunkcyjne mogą być wyposażone w technologię odpowiedzi dotykowej.

Sterowanie w języku naturalnym przekształca nowe Audi A6 w inteligentnego partnera do rozmów i towarzysza podróży: przetwarza pytania i komendy na dwa sposób, korzystając z danych przechowywanych na pokładzie oraz – w połączeniu z MMI navigation plus – z szczegółowej wiedzy w chmurze.

System MMI touch response z haptycznym i akustycznym sprzężeniem zwrotnym zapewnia szybkie, intuicyjne działanie: użytkownicy słyszą i czują kliknięcie jako potwierdzenie, gdy ich palec uruchamia funkcję.

Kierowca zarządza infotainmentem na górnym wyświetlaczu, który ma przekątną ekranu 10,1 cala, jeśli wybrano MMI navigation plus. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala, znajdujący się w konsoli w tunelu centralnym, służy do sterowania klimatyzacją oraz do funkcji wygody i wprowadzania tekstu; nadgarstek kierowcy może spoczywać na dźwigni zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów. Dodatkowo, wyświetlacz head-up projekuje ważne informacje na przednią szybę. MMI navigation plus zawiera również Audi wirtualny kokpit z wyświetlaczem 12,3 cala.

MMI navigation plus i Audi connect – więcej wygody w klasie biznes

Nowe Audi A6 oferuje bogaty wachlarz rozwiązań łączności, które zapewniają doskonałe bezpieczeństwo, wygodę i personalizację. W standardzie znajduje się MMI navigation, z opcjonalnym MMI navigation plus – centrum multimedialnym w nowym designie. Najwyższej klasy moduł przesyłu danych korzysta z nowego standardu LTE Advanced.

MMI navigation plus oferuje również szereg nowych funkcji nawigacyjnych. Należą do nich samoucząca się funkcja oparta na pokonywanych trasach, która generuje inteligentne sugestie wyszukiwania. Nawigacja online jest dostarczana z serwerów obsługiwanych przez dostawcę usług HERE; serwery te uwzględniają sytuację drogową w całym regionie. Jeśli przepływ danych zostanie przerwany, nawigacja przełącza się na równoległe prowadzenie trasy w trybie online. Standardowo dostępne są sześć aktualizacji map nawigacyjnych co sześć miesięcy.

MMI navigation plus staje się jeszcze bardziej przekonujący dzięki opcjonalnym modułom dodatkowym, w tym dwóm systemom audio. Najwyższa wersja, Bang & Olufsen Advanced Sound System, dostarcza fascynujący dźwięk 3D do tyłu dzięki informacji o wysokości. Telefony również osiągają nowy poziom, zarówno pod względem operacyjnym, jak i jakości dźwięku i połączenia, dzięki Audi phone box.

Usługi online Audi connect oferują również usługi car-to-X, takie jak informacje o znakach drogowych i zagrożeniach. Korzystają z inteligencji stada floty Audi i łączą Audi A6 z jego otoczeniem. Krótko po wprowadzeniu na rynek, zostanie dodana usługa parkowania na ulicy, która ułatwi szukanie miejsca parkingowego. Dzięki aplikacji myAudi właściciele nowego A6 mogą uzyskać dostęp do cyfrowych usług marki za pośrednictwem smartfona.

Opcjonalnie, klucz Audi connect zastępuje konwencjonalny klucz pojazdu. Umożliwia to jeszcze wygodniejsze korzystanie z sedana biznesowego i pozwala na odblokowanie, zablokowanie oraz uruchomienie silnika za pomocą smartfona z systemem Android. Technologia Near Field Communication przesyła dane do samochodu. Właściciel może przekazać dane dostępu pięciu osobom lub smartfonom.

Systemy asystujące kierowcy

Jeszcze większy komfort, spokój i bezpieczeństwo podczas długich i krótkich podróży – nowe Audi A6 z nowymi i udoskonalonymi systemami asystującymi ustala nowe standardy w klasie luksusowej. Należą do nich pilot parkowania i pilot garażowy, które mają rozszerzyć zakres wyposażenia w ciągu roku: autonomicznie manewrują sedanem do i z miejsca parkingowego lub garażu. Kierowca może opuścić samochód przed aktywacją i monitorowaniem procesu za pomocą aplikacji myAudi na smartfonie. Aby to zrobić, kierowca musi ciągle przytrzymywać odpowiedni przycisk funkcyjny.

Pilot parkowania i pilot garażowy są częścią pakietu Park assist, jednego z trzech pakietów. Pakiet City assist obejmuje funkcje, takie jak nowa asysta w przekraczaniu. Pakiet Tour assist wyposażony jest w adaptacyjną asystę cruise, która uzupełnia adaptacyjny tempomat poprzez delikatną interwencję w kierowanie, aby utrzymać pojazd w pasie, oraz asystenta efektywności, który promuje oszczędny styl jazdy.

Za rozbudowanymi systemami asystującymi stoi moduł high-tech od Audi: centralny kontroler asystencji kierowcy (zFAS). Na bieżąco oblicza szczegółowy model otoczenia z fuzji danych z czujników. W zależności od wyposażenia, zestaw czujników składa się z maksymalnie pięciu radarów, pięciu kamer, dwunastu czujników ultradźwiękowych oraz skanera laserowego – kolejna istotna innowacja.

Technologia mild-hybrid – wszystkie silniki elektryfikowane

Wszystkie silniki w nowym A6 są wyposażone w nową technologię mild-hybrid od Audi. Tutaj alternator pasowy (BAS) współpracuje z akumulatorem litowo-jonowym. Audi A6 może poruszać się bez użycia silnika w prędkości między 55 a 160 km/h (34,2 a 99,4 mph).

Funkcja start-stop uruchamia się do prędkości 22 km/h (13,7 mph). Silnik jest uruchamiany z zatrzymania przewidywalnie, gdy pojazd przed Audi A6 zaczyna się poruszać. Podczas hamowania BAS odzyskuje do 12 kW energii. W rzeczywistych warunkach jazdy technologia MHEV zmniejsza zużycie paliwa o maksymalnie 0,7 litra na 100 kilometrów.

Nadwozie i wymiary – więcej miejsca na nogi w klasie biznes

Nadwozie nowego Audi A6 wzbogaca relaksującą atmosferę w środku. Jednym z czynników jest zaawansowana aerodynamika: przy minimalnym współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,24 (z silnikiem, który zostanie wydany później) oraz dzięki skomplikowanej akustyce, sedan pozostaje przyjemnie cichy nawet przy dużych prędkościach.

Drugim czynnikiem jest wysoka sztywność nadwozia – stanowi podstawę dla odczucia wysokiej jakości i sportowego prowadzenia. Audi wykorzystuje inteligentną mieszankę stali i aluminium w konstrukcji nadwozia. Elementy, takie jak domek przedniego zawieszenia, są wykonane z aluminium, podobnie jak drzwi, pokrywy silnika i bagażnika oraz błotniki.

Wnętrze nowego Audi A6 jest jeszcze większe niż w modelu poprzednim. Pod względem miejsca na nogi z tyłu jest lepsze od modelu poprzedniego oraz głównych konkurentów. Wysokość głowy i szerokość w ramionach z przodu i z tyłu również przewyższają model poprzedni. Bagażnik oferuje większą szerokość ładunkową – dwa torby golfowe mogą być umieszczone poziomo. Pojemność pozostała bez zmian i wynosi 530 litrów (18,7 cu ft). Pokrywa bagażnika może być otwierana elektrycznie za pomocą ruchu nogi.

Całkowicie nowe fotele podkreślają charakter Audi A6 jako eleganckiego sedana na długie dystanse. Dzięki licznym funkcjom regulacji, fotele dostosowane do konturu, dostępne z wentylacją i masażem, zapewniają doskonały komfort. Dobre warunki klimatyczne we wnętrzu również są zapewnione: opcjonalny pakiet jakości powietrza poprawia powietrze za pomocą dwóch subtelnych zapachów, jonizatora oraz skutecznego filtra zanieczyszczeń. Dzięki dużym szklanym sekcjom, opcjonalny panoramiczny szklany dach wypełnia wnętrze światłem. Dodatkowe funkcje komfortu obejmują wycieraczki zintegrowane z dyszami spryskiwacza oraz opcjonalny podgrzewany przedni wyświetlacz.

Zawieszenie – tak zwrotne jak sportowy samochód, tak manewrowe jak model kompaktowy

Nowe Audi A6 jest zauważalnie sportowe w porównaniu do modelu poprzedniego – głównie dzięki innowacyjnym rozwiązaniom dla zawieszenia. Już sportowa proporcja standardowego progresywnego układu kierowniczego staje się jeszcze bardziej bezpośrednia w miarę zwiększania kąta skrętu; nowa koncepcja tłumienia również przekazuje intensywny, wreszcie zróżnicowany feedback z drogi. Nowe Audi A6 jest zwinne w mieście, zwinne na drogach wiejskich, a w porównaniu do modelu poprzedniego stabilne i wygodne na autostradzie.

Dynamiczne cztery koła kierowane to kluczowy element tej zwinności i manewrowości. Łączy szybki, sportowy feedback z kierownicy z niezachwianą stabilnością, rozwiązując ten klasyczny konflikt celów. W zależności od prędkości, proporcja kierowania zmienia się między 9,5:1 a 16,5:1. Wynika to z zębnika falowego z przodu. Na tylnej osi napęd śrubowy obraca koła o maksymalnie 5 stopni. Przy niskiej prędkości, koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich kół, co zwiększa zwinność Audi A6 i zmniejsza jego promień skrętu o maksymalnie 1,1 metra (3,6 ft) do 11,1 metra (36,4 ft). To wszystko sprawia, że manewrowanie jest łatwe, pomimo prawie pięciu metrów (16,4 ft) długości nadwozia dużego sedana. Przy dużych prędkościach koła skręcają w tym samym kierunku, co optymalizuje stabilność jazdy na prostych drogach lub przy zmianie pasa. Dzięki temu A6 nie tylko oferuje kierowcy gładką stabilność na dużych prędkościach. Pasażerowie również cieszą się większym komfortem, ponieważ ruchy kierownicy wydają się znacznie łagodniejsze na tylnych siedzeniach.

Przeprojektowane zawieszenie kół jest również wykonane w wielu miejscach z lekkiego aluminium. Pomimo większych kół, o średnicy do 21 cali oraz rozmiarach opon do 255/35, niż w modelu poprzednim, Audi A6 ma lepszy komfort jazdy i akustyki. Na przedniej osi zamontowano hamulce z jednotłoczkowymi zaciskami wykonanymi z aluminium. Audi oferuje cztery warianty dla ustawienia zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, sportowe zawieszenie, zawieszenie z kontrolą tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, również z kontrolowanym tłumieniem.

Układ napędowy

W ramach wprowadzenia na rynki europejskie, Audi oferuje nowe Audi A6 z dwoma mocnymi, płynnymi silnikami – jednym dieslowskim i jednym benzynowym. Jednostka benzynowa (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 7,1 – 6,7 (33,1 – 35,1 mpg); średnie emisje CO2 w g/km: 161 – 151 (259,1 – 243,0 g/mi)) to silnik 3.0 TFSI. Silnik V6 turboładowany przyspiesza biznesowy sedan od 0 do 100 km/h (0 – 62,1 mph) w ciągu 5,1 sekundy, przy 250 kW (340 hp) i 500 Nm (368,8 lb-ft) momentu obrotowego; elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (155,3 mph). 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 hp) osiąga podobne osiągi (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 5,8 – 5,5 (40,6 – 42,8 mpg); średnie emisje CO2 w g/km: 150 – 142 (241,4 – 228,5 g/mi)), przekazując 620 Nm (457,3 lb-ft) momentu obrotowego na wał korbowy. Podczas gdy 3.0 TDI jest połączony z ośmiobiegową skrzynią tiptronic, 3.0 TFSI standardowo współpracuje z siedmiobiegowym S tronic. Oba silniki są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła quattro, którego konstrukcja zmienia się w zależności od konkretnego ustawienia. W połączeniu z tiptronic posiada samoblokujące się centralne różnicowe; w tandemie z S tronic, układ charakteryzuje się jeszcze bardziej efektywną technologią ultra, która zawsze aktywuje napęd tylnej osi natychmiast, gdy jest to potrzebne. Wszystkie zmiany biegów są automatyczne.

W połączeniu z przekładnią tiptronic, opcjonalny dyferencjał sportowy nadaje A6 jeszcze większą dynamiczność, aktywnie rozdzielając moc między tylne koła. Jak dynamiczne cztery koła kierowane, kontrolowane tłumienie i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, jest zintegrowane w funkcji sterowania elektronicznej platformy podwozia. Te systemy są ściśle powiązane dla innowacyjnej precyzji. Kierowca może wybierać różne profile jazdy za pomocą systemu Audi drive select – szeroki wachlarz od komfortu po sportowość jest jeszcze bardziej wyraźny niż w modelu poprzednim.

Zewnętrzny design – techniczny i elegancki

Podobnie jak modele A8 i A7 Sportback, A6 jest wyrazistym przedstawicielem nowego języka designu Audi. Z napiętymi powierzchniami, ostrymi krawędziami i wyrazistymi liniami, biznesowy sedan jednoznacznie wyraża swój charakter: sportowa elegancja, nowoczesna technologia i wyrafinowanie.

Eksterior wyróżnia się zrównoważonymi proporcjami – długą maską, długim rozstawem osi i krótkimi zwisami. Audi A6 ma długość 4939 milimetrów (16,2 ft), co oznacza, że jest o 7 milimetrów (0,3 in) dłuższe od swojego poprzednika. Szerokość zwiększono o 12 milimetrów (0,5 in) do 1886 milimetrów (6,2 ft), podczas gdy wysokość wynosi 1457 milimetrów (4,8 ft), co jest o 2 milimetry (0,1 in) więcej niż w modelu poprzednim. Szeroki, nisko osadzony grill Singleframe, płaskie reflektory i mocno zarysowane wloty powietrza emanują sportowością.

W widoku z boku, trzy wyraziste linie zmniejszają wizualną wysokość pojazdu. Potężne kontury, które są narysowane nad kołami, świadczą o genach quattro od Audi. Napięta linia dachu, która zwęża się w płaskie słupki C, charakteryzuje sylwetkę. Krótka pokrywa bagażnika kończy się zaokrąglonym brzegiem, co optymalizuje aerodynamikę. Wyrazista listwa chromowana podkreśla trójwymiarową rzeźbę tyłu i łączy tylne światła.

Paleta kolorów nowego A6 oferuje wybór 14 kolorów, z czego siedem jest nowych. Oprócz wersji podstawowej, klienci mają do wyboru dwie wersje sportowe i linie wykończeniowe, a także pakiet zewnętrzny S line. Różnią się one wieloma szczegółami, na przykład grillem Singleframe lub bocznymi wlotami powietrza. Wszystkie linie i wszystkie kolory wykorzystują zabawę światła i cienia na zewnętrznej powierzchni, podkreślając rzeźbiarski efekt.

Design oświetlenia – technologia ożywiona

Design oświetlenia podkreśla techniczny charakter A6. Audi oferuje reflektory w trzech różnych wersjach. W najdroższej wersji, reflektorach HD Matrix LED, pięć poziomych linii tworzy podpis świetlny dziennego biegu, podkreślając szerokość przodu. Nad nimi znajdują się moduły świateł mijania, które wyglądają jak źrenice. Opcjonalnie, podpis świetlny tylnych świateł składa się z jednej poziomej linii i dziewięciu pionowych segmentów dla każdej jednostki; światło hamowania wypełnia obszary pomiędzy nimi. Dynamiczny wskaźnik kierunkowskazu znajduje się w najwyższym wyposażeniu. Przy odblokowywaniu i blokowaniu drzwi, pulsująca funkcja coming i leaving home ożywia połączenie designu i technologii, które jest znakiem rozpoznawczym Audi.

Audi oferuje dwa różne pakiety oświetleniowe do wnętrza: pakiet ambientowego oświetlenia i pakiet oświetlenia konturowego. Oba subtelnie animują przestrzeń, objętość i materiały. Ambientowe oświetlenie sprawia, że deska rozdzielcza i konsola centralna wydają się unosić. Podświetlenie konturowe odtwarza wyraźne linie architektury wnętrza i może być ustawione na 30 różnych kolorów.

Wnętrze – futurystyczny design

Wnętrze nowego A6 charakteryzuje się designem czarnej paneli – chłodnym wyglądem, który wyraża techniczną kompetencję i cyfrowy charakter sedana biznesowego. Tworzy to relaksującą atmosferę w stylu, który wydaje się zredukowany i rzeczowy. Smukła deska rozdzielcza i spokojna, ciągła pozioma linia nadwozia tworzą poczucie przestronności.

Konsola centralna w nowym Audi A6 jest skierowana do kierowcy; górny wyświetlacz MMI touch response jest również lekko nachylony w lewo. Dzięki wyglądowi czarnej paneli, niemal znika w aluminiowym uchwycie, gdy jest wyłączony. Wyświetlacz jest aktywowany podczas otwierania drzwi; jego graficzny interfejs użytkownika wydaje się zredukowany, harmonizując z designem wnętrza.

Kolory i materiały – gama wyposażenia dla wszystkich gustów

Bogata gama kolorów i materiałów dostępnych dla nowego A6 nadaje wnętrzu bardzo różne cechy, od eleganckich po sportowe, od technicznych po futurystyczne. Dostępnych jest pięć wersji: podstawowa, sportowa, design, wybór designu oraz pakiet sportowy S line (z 19-calowymi kołami i sportowym zawieszeniem). Każda wariant jest związana z różnymi koncepcjami kolorów. Wybór i zastosowanie materiałów – od drewna o otwartych porach po skórzaną tapicerkę na desce rozdzielczej – świadczą o bezkompromisowej wysokiej jakości nowego sedana. Audi oferuje pakiet zewnętrzny S line jako opcję dla wszystkich linii wyposażenia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.