Po sukcesie, jaki osiągnęła pierwsza generacja Audi A6 Allroad, niemiecki producent zdecydował się na stworzenie jej następcy, a w 2006 roku wprowadził na rynek zupełnie nowe Audi A6 Allroad.
W momencie premiery A6 Allroad quattro było jedynym pojazdem tego rodzaju na drogach. Oferowało przestronne wnętrze dużego A6 Avant, napęd na wszystkie koła oraz luksusowe wykończenie wnętrza Audi A6. Dodatkowo, można nim było zjechać z utwardzonych dróg, gdzie inne samochody mogłyby utknąć.
Od zewnątrz, model z 2006 roku zachował niektóre charakterystyczne elementy terenowe, takie jak czarna plastikowa osłona na dole zderzaków i progów. Czarne plastikowe nadkola chroniły również nadkola. Na dachu samochodu w standardzie w większości wersji wyposażeniowych zamontowano dwa srebrne relingi dachowe.
Allroad quattro oferowało taką samą przestronność wnętrza jak kombi. Wnętrze było wykończone materiałami premium, takimi jak skóra i drewno na konsoli centralnej. Aluminium pokrywało większość deski rozdzielczej, która była zaprojektowana z myślą o kierowcy. Fotele z wysokim wyprofilowaniem z przodu obiecywały dobrą boczną podporę na zakrętach oraz podczas szybkiej jazdy.
Allroad quattro był wyposażony w wybór czterech silników: dwa rodzaje silników diesla oraz dwa benzynowe. Dla 2.7-litrowego diesla i 4.2-litrowej jednostki benzynowej automatyczna skrzynia biegów (Tiptronic) była standardem, natomiast dla 3.2-litrowego silnika benzynowego i 3.0-litrowego diesla standardem była 6-biegowa skrzynia manualna.
Pierwsza generacja modelu allroad quattro okazała się wielkim sukcesem dla Audi. Oparta na modelu A6 Avant, od roku 2000 jest dużym Audi, które sprawdza się na każdej drodze i w każdej porze roku. Teraz zbliża się do wprowadzenia jej następca. Nowe A6 allroad quattro jest jeszcze bardziej przestronne, luksusowe, efektowne i wszechstronne. A allroad pozostaje wierne swojej nazwie: oferuje jeszcze lepsze osiągi i dynamiczne prowadzenie – zarówno na drodze, jak i w terenie.
Audi A6 allroad quattro jest niemalże nieporównywalne w swoim międzynarodowym otoczeniu konkurencyjnym: to autonomiczny model Audi. Jest blisko spokrewnione z A6 Avant, a jego podstawowa nadwozie jest identyczne, co zapewnia praktycznie te same imponujące sportowe osiągi. Jednak podczas gdy kierowca Avanta zatrzymuje się, gdy droga się kończy, A6 allroad quattro pnie się dalej. Model
A6 allroad quattro wzbogaca sportową koncepcję Avanta o cechy terenowe, łącząc sportową elegancję z imponującą wszechstronnością.
Zewnętrzny design łączy dynamiczny styl z charakterystycznymi elementami terenowymi. Dzięki długości 4,93 metra i rozstawowi osi wynoszącemu 2,83 m, w środku jest wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów, którzy mogą zabrać ze sobą bagaż o pojemności do 1 660 litrów. Obszar ładunkowy imponuje różnorodnymi inteligentnymi pomysłami na przechowywanie. Nadwozie – w dużej mierze wykonane z wysokowytrzymałej stali i aluminium – jest niezwykle sztywne i odporne na wypadki.
Wnętrze emanuje atmosferą eleganckiej sportowości. Pod względem ergonomicznego komfortu, koncepcja sterowania MMI odgrywa kluczową rolę. Elektryczna hamulca postojowa dodatkowo zwiększa komfort i wygodę. Nowe kolory, wstawki i materiały nadają mu wysublimowany, luksusowy charakter.
Aby napędzać pojazd, dostępne są cztery silniki z bezpośrednim wtryskiem, w tym dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. 3.2 FSI to silnik V6 o mocy 188 kW (255 KM); 4.2 FSI to silnik V8 o mocy 257 kW (350 KM).
Technologia FSI zwiększa moc i wydajność obu jednostek napędowych. Oba wysokot momentowe, kultowe silniki diesla z wtryskiem common rail to silniki sześciocylindrowe o pojemności 2.7 i 3.0 litrów. Kluczowe dane: 132 kW
(180 KM) oraz 171 kW (233 KM). Moc przenoszona jest za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej lub tiptronicznej, również z sześcioma biegami. Z standardu, trwały napęd na cztery koła quattro rozdziela moc na wszystkie cztery koła.
Wyspecjalizowane zawieszenie, wykonane głównie z aluminium, zapewnia najwyższe poziomy zwinności i bezpieczeństwa na drodze. Standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oferuje pięć trybów dla nadwozia, w tym dwa ustawienia do jazdy w terenie. Tutaj program stabilizacji ESP, który został dodatkowo rozwinięty specjalnie dla A6 allroad quattro, zapewnia dodatkową przyczepność poza utartymi szlakami.