Cztery lata po wprowadzeniu drugiej generacji Audi A6, niemiecki producent samochodów dodał lifting całej gamie modelowej, w tym wersji kombi nazwanej „Avant”.
Druga generacja A6 Avant zadebiutowała rok po swoim odpowiedniku w wersji sedan w 1998 roku. Producent utrzymał pojazdy na rynku z silnikiem o pojemności 1,8 litra, który był szeroko stosowany w większości pojazdów grupy VW. To przyczyniło się do obniżenia kosztów produkcji i pomogło marce z czterema pierścieniami zdobyć popularność na rynku. Jednak 150 koni mechanicznych, jakie oferował ten silnik, to było zbyt mało dla dużego kombi.
W pierwszej kolejności, przednia część pojazdu przeszła istotną aktualizację. W związku z tym, w 2001 roku A6 Avant otrzymał nowe reflektory z przezroczystymi soczewkami oraz nowy design tylnych świateł. Dodatkowo, Audi wprowadziło nowy zestaw lekkich felg aluminiowych o średnicy 17 cali.
Wnętrze modelu z 2002 roku również zostało zaktualizowane. Pojawił się nowy element amerykańskiego luksusu w postaci schowków w drzwiach, jednak wciąż brakowało prawdziwych uchwytów na kubki w konsoli środkowej. Projektanci wnętrz pracowali nad poprawą wyglądu, dodając drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Na koniec, tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40 można było złożyć, co zwiększało pojemność bagażnika z 455 litrów (16 cu-ft) do 1,590 litrów (56.1 cu-ft).