AUDI A6 Avant 2011-2014

AUDI A6 Avant 2011-2014

Przejdź do galerii zdjęćAUDI A6 Avant 2011-2014

W 2011 roku, w momencie debiutu, A6 Avant stał się najpopularniejszym luksusowym kombi w Europie w swoim segmencie. Pojazd o długości 4,93 m (16,2 ft) mógł pomieścić nawet 1680 litrów (59,33 cu ft) po złożeniu tylnych oparć siedzeń. Regularny bagażnik, bez składania czegokolwiek, miał pojemność 565 litrów (19,95 cu ft), co także robiło wrażenie. Jako opcja, A6 może być wyposażona w czujnik umieszczony pod tylnym zderzakiem, który wykrywa ruch stopy i automatycznie otwiera klapę bagażnika. Wnętrze jest przestronne, dzięki długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,91 metra (9,55 ft).

Audi A6 Avant dostępne jest z wyborem sześciu silników, zarówno benzynowych, jak i turbodiesli. Wszystkie z nich są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Model podstawowy był wyposażony w silnik 2.0 TDI o mocy 177 KM. Silnik V6 TDI o pojemności 3.0 dostępny jest w trzech wariantach: 204 KM, 245 KM oraz najwyższej wersji 313 KM. Ten ostatni przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5,4 sekundy.

Jeśli chodzi o silniki benzynowe, Audi oferuje 2.8 FSI o mocy 204 KM oraz 3.0 TFSI z doładowaniem, generujący 300 KM. W zależności od silnika, A6 Avant oferowane jest z napędem na przednie lub na wszystkie koła quattro.

Audi A6 Avant z 2011 roku dostępne jest z szeroką gamą skrzyń biegów. W zależności od silnika, Audi oferuje manualną sześciobiegową skrzynię, bezstopniową multitronic lub S tronic z siedmioma biegami. Silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM) przekazuje moc przez ośmiobiegową skrzynię tiptronic.

Audi wprowadza na rynek nową generację modelu Audi A6 Avant, najbardziej udanego samochodu klasy biznes w Europie. Nowy model przedstawia pełen wachlarz nowoczesnych technologii marki. Jego lekkie nadwozie, w dużej części wykonane z aluminium, wyznacza nowe standardy, podobnie jak szeroka gama systemów wsparcia i multimedialnych. Kluczowym hasłem dla tych ostatnich jest Audi connect. Nowe Audi A6 Avant dostępne jest z sześcioma silnikami do wyboru: dwoma silnikami benzynowymi i czterema silnikami Diesla. Zużycie paliwa zostało zmniejszone o nawet 18 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. Na szczycie oferty silnikowej znajduje się nowy silnik 3.0 TDI z technologią podwójnej turbosprężarki i mocą 230 kW (313 KM). Audi oferuje również liczne opcje wysokiej jakości dla układu napędowego i zawieszenia. Przestrzeń bagażowa ma pojemność do 1,680 litrów (59,33 stóp sześciennych) i oferuje szereg eleganckich funkcji, w tym elektryczne tylne drzwi, które otwierają się w odpowiedzi na sygnał z czujnika.

Nowe Audi A6 Avant – nowoczesna technologia

Audi ponownie wytycza nowe kierunki, wprowadzając model A6 Avant jako trendsetter w klasie biznes. Dzięki lekkiej konstrukcji i licznym innowacjom, siódma generacja Audi A6 Avant ma na celu zapisanie kolejnego rozdziału w historii sukcesów tego modelu.

Mierzące 4,93 metra (16,17 stóp) długości Audi A6 Avant robi bardzo zwinne pierwsze wrażenie. Jego proporcje są sportowe, a niska linia dachu przechodzi w płaskie słupki D. Audi oferuje reflektory LED i tylne światła jako fascynująca opcja wizualna i techniczna.

Nowy Avant wyznacza standardy niskiej masy. Dzięki komponentom aluminiowym, które stanowią około 20 procent nadwozia, Audi – światowy pionier w lekkiej konstrukcji – ponownie podnosi poprzeczkę. Masa własna została zredukowana o nawet 70 kilogramów (154,32 funta) w porównaniu do poprzedniego modelu. Audi A6 Avant 2.0 TDI, na przykład, ma masę własną zaledwie 1,640 kilogramów (3,615,58 funta).

Przestrzeń bagażowa ma pojemność 565 litrów (19,95 stóp sześciennych), co można zwiększyć do 1,680 litrów (59,33 stóp sześciennych) poprzez złożenie tylnych oparć siedzeń. Audi oferuje swoim klientom wiele eleganckich opcji. Na szczycie listy znajduje się automatyczne tylne drzwi sterowane gestami. Dzięki połączeniu elektrycznych drzwi bagażnika i klucza komfortu, określony wzór ruchu pod tylnym zderzakiem aktywuje system, a drzwi otwierają się automatycznie.

Audi oferuje sześć silników z bezpośrednim wtryskiem dla nowego Audi A6 Avant: dwa silniki benzynowe i cztery jednostki TDI. Oferują one moc w przedziale od 130 kW (177 KM) do 230 kW (313 KM). Ta spora moc łączy się z przełomową wydajnością. Silnik 2.0 TDI zużywa średnio zaledwie 5,0 litrów paliwa na 100 km (47,04 mpg).

Wszystkie silniki korzystają z technologii modułowej platformy wydajności Audi, która pomogła zredukować zużycie paliwa o nawet 18 procent.

W zależności od silnika nowe Audi A6 Avant opuszcza linię montażową z sześciobiegową skrzynią manualną, sportową siedmiobiegową S tronic, bezstopniową multitronic lub wygodną ośmiobiegową tiptronic. Oprócz napędu na przednie koła, dostępny jest opcjonalnie najnowszy etap rozwoju napędów na wszystkie koła quattro. Opcjonalny dyferencjał sportowy elastycznie rozdziela moc między tylne koła.

Zawieszenie jest również bardzo zaawansowane i łączy sportową dynamikę z doskonałym komfortem. System dynamiki jazdy Audi drive select jest standardem, a nowa elektromechaniczna wspomaganie kierownicy jest niezwykle wydajna. W wersjach z napędem na przednie koła, elektroniczny program stabilizacji ESP z elektronicznym ogranicznikiem poślizgu czyni prowadzenie auta jeszcze precyzyjniejszym. Opcje obejmują adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i dynamiczne kierowanie, z tym ostatnim dostępnym nieco później.

Wnętrze nowego A6 Avant zaskakuje swoich pasażerów nowoczesnym i przejrzystym designem, bezkompromisowym rzemiosłem, przestronnymi wyposażeniem oraz wzorową ergonomią. Wśród opcji wysokiej jakości znajdują się wyświetlacz przezierny, adaptacyjne światło z regulacją zasięgu reflektorów, wentylowane fotele przednie oraz liczne komponenty multimedialne. Na szczycie oferty multimediów znajduje się system nawigacji MMI navigation plus oparty na dysku twardym oraz zaawansowany system dźwiękowy Bang & Olufsen.

Audi connect, w pełni rozwinięte połączenie internetowe, również stawia nowe Audi A6 Avant na czołowej pozycji. Współpracując z Google, wprowadza specjalne usługi internetowe do samochodu, w tym wyszukiwanie punktów zainteresowania (POI) sterowane głosowo. Hotspot Wi-Fi pozwala pasażerom swobodnie przeglądać internet i wysyłać e-maile w trasie. Usługa informacji o ruchu drogowym Audi na bieżąco informuje kierowcę o natężeniu ruchu na wybranej trasie.

Nowe Audi A6 Avant może być wyposażone we wszystkie systemy wsparcia i bezpieczeństwa marki, aby zapewnić jeszcze bardziej zrównoważoną jazdę. Niektóre systemy współpracują ściśle z MMI navigation plus, co dodatkowo zwiększa ich możliwości. Nowa funkcja w ofercie Audi, system parkowania plus z wyświetlaczem 360°, będzie dostępna nieco później. Cztery małe kamery nagrywają obrazy otoczenia pojazdu.

Szybkie oprogramowanie łączy te obrazy i wyświetla je w różnych widokach na dużym monitorze pokładowym.

Audi A6 Avant będzie dostępne do sprzedaży w drugiej połowie 2011 roku w cenie podstawowej wynoszącej 40,850 euro.

Lekkość i elegancja: design

Design najnowszego modelu odzwierciedla lekkość i nowoczesną elegancję. Jest równie charakterystyczny dla Audi, jak sportowe proporcje. Audi A6 Avant ma 4,93 metra (16,17 stóp) długości i 1,87 metra (6,14 stóp) szerokości, ale tylko 1,46 metra (4,79 stopy) wysokości. Długość rozstawu osi wzrosła do 2,91 metra (9,55 stóp) – znaczny zysk w porównaniu do poprzedniego modelu.

Maska silnika sięga daleko do przodu; ostre krawędzie otaczają napięte powierzchnie na całej długości boków. Niska, wczesna nachylona linia dachu i płaskie słupki D podkreślają dynamiczny styl. Charakterystyczne tylne światła oraz dwa wyloty wydechu akcentują tył pojazdu. Opcjonalny pakiet zewnętrzny S line zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.

Opcjonalne reflektory LED, które wykorzystują diody emitujące światło do wszystkich funkcji, są kolejną innowacyjną cechą. Sprawiają, że przód ze znajdującą się tam osłoną chłodnicy w kształcie jednego ramienia i wysokopolerowanymi czarnymi słupkami staje się jeszcze bardziej charakterystyczny. Reflektory xenon plus, dostępne opcjonalnie osobno lub zintegrowane z systemem adaptacyjnego światła o zmiennym zasięgu reflektorów, zapewniają doskonałe oświetlenie drogi w każdej sytuacji. Reflektory xenon plus oraz reflektory LED są połączone z tylnymi światłami LED.

Niska waga: nadwozie kompozytowe

Nowa koncepcja budowy kompozytowej sprawia, że nadwozie Audi A6 Avant jest wysoce sztywne, bezpieczne i niezwykle lekkie. Wiele komponentów w komorze pasażerskiej wykonanych jest z wysokowytrzymałej stali i stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Wzmocnienia w komorze silnika oraz boczne elementy nadwozia są wykonane z aluminium i stanowią około 20 procent nadwozia. Koncepcja ta reprezentuje przejście do nowatorskiej konstrukcji Multimaterial Space Frame, dzięki której Audi otwiera nowy rozdział w lekkiej konstrukcji nadwozia.

Nadwozie A6 Avant jest około 30 kilogramów (66,14 funta) lżejsze niż w poprzednim modelu. W zależności od silnika cały pojazd jest o nawet 70 kilogramów (154,32 funta) lżejszy niż w poprzednim modelu. Audi A6 Avant 2.0 TDI, na przykład, ma masę własną zaledwie 1,640 kilogramów (3,615.58 funta). Audi, lider w dziedzinie lekkiej konstrukcji w branży, ponownie spowolniło spiralę wagi.

Kolejną zaletą nadwozia kompozytowego jest komfort akustyczny. Nowoczesne materiały i metody budowy redukują poziom hałasu wewnątrz do wartości klasy luksusowej. Audi oferuje również opcjonalnie specjalne szyby izolacyjne/akustyczne. Precyzyjne dopasowanie wszystkich komponentów oraz zaawansowane hydrauliczne tłumienie w osiach i łożyskach napędu zapewniają doskonały komfort jazdy.

Przestronność i wygoda: przestrzeń bagażowa

Przestrzeń bagażowa nowego Audi A6 Avant ma pojemność 565 litrów (19,95 stóp sześciennych). Jej krawędź załadunkowa jest niska. Rozdzielone tylne oparcia siedzeń można łatwo złożyć za pomocą zdalnego zwalniania oparcia po bokach bagażnika, aby zwiększyć pojemność bagażową do 1,680 litrów (59,33 stóp sześciennych). Oczka do mocowania, boczne pasy zabezpieczające, haki na torby, podwójna podłoga bagażnika, system mocowania bagażu na szynach, odporna na zabrudzenia taca i relingi dachowe są standardem.

Audi oferuje dodatkowe szczegóły jako opcje – otwór do przeładunku, zestaw mocujący wykorzystujący dwie standardowe szyny w podłodze bagażnika oraz elektryczne tylne drzwi z zintegrowaną elektryczną osłoną bagażnika. Debiutującym w Audi A6 Avant jest sterowanie gestami elektrycznymi drzwiami w połączeniu z kluczem komfortu. Jeśli kierowca stanie za samochodem i wykona określony ruch nogą, dwa czujniki otworzą drzwi.

Program akcesoriów obejmuje wiele specjalnych funkcji do transportu sprzętu sportowego i rekreacyjnego, od kratki działowej po uchwyt na rowery. Nowy duży Avant to potężny holownik, o wartości ciągnięcia 2,100 kilogramów (4,629,71 funta).

Potężne i efektywne: silniki

Audi A6 Avant dostępne jest z sześcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem: jednym jednostką czterocylindrową oraz pięcioma jednostkami V6. Pięć z nich korzysta z doładowania, aby utrzymać pojemność na stosunkowo niskim poziomie, co poprawia ich wydajność. Silnik 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) ma najlepsze wyniki w zakresie zużycia paliwa. W połączeniu ze skrzynią manualną zużywa średnio zaledwie 5,0 litrów paliwa na 100 km (47,04 mpg), co odpowiada emisji CO2 132 g na km (212,43 g/milę).

Silnik 3.0 TDI dostępny jest w trzech wariantach: o mocy 150 kW (204 KM); o mocy 180 kW (245 KM) – wersja czystego diesla będzie dostępna nieco później; oraz wersja topowa o mocy 230 kW (313 KM). Podwójna turbosprężarka ma grupę dwuetapową, która osiąga maksymalne ciśnienie doładowania do 3,2 bar, nadając 3.0 TDI doskonałe osiągi. Przyspieszenie od zera do 100 km/h (62.14 mph) zajmuje 5,4 sekundy (wartość wstępna); elektronicznie ograniczona maksymalna prędkość 250 km/h (155,34 mph) to tylko formalność.

Silnik 2.8 FSI o mocy 150 kW (204 KM) wykorzystuje system Audi valvelift, który w zależności od potrzeb zmienia skok zaworów dolotowych w dwóch etapach. Dzięki temu silnik ma lepszy dostęp do powietrza, zwiększając moment obrotowy i zmniejszając zużycie paliwa. Najpotężniejszym silnikiem benzynowym w modelu jest doładowany 3.0 TFSI o mocy 220 kW (300 KM).

Wszystkie silniki w nowym Audi A6 Avant korzystają z technologii modułowej platformy wydajności Audi, w tym systemu start-stop, systemu odzyskiwania energii i innowacyjnego systemu zarządzania termicznego, który szybko podgrzewa czynnik chłodzący i olej silnikowy do ich temperatur roboczych. Te nowatorskie rozwiązania są głównym powodem, dla którego zużycie paliwa zostało zredukowane o aż 18 procent w porównaniu do poprzedniego modelu.

Coś dla każdego: układ napędowy

Jak wiele modeli Audi, nowe A6 Avant dostępne jest w szerokiej gamie układów napędowych. W zależności od silnika Audi oferuje sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową multitronic lub sportowy S tronic z siedmioma biegami. Silnik 3.0 TDI o mocy 230 kW (313 KM) przekazuje swoją moc do wysoko wydajnej skrzyni tiptronic z ośmioma biegami, zoptymalizowanej do szybkich zmian.

Przełożenia w wszystkich skrzyniach biegów są szeroko rozstawione, co jest istotnym czynnikiem wpływającym na ich efektywność. Wszystkie automatyczne skrzynie biegów są zintegrowane z nowatorskim systemem zarządzania termicznego silnika. Dyferencjał leży przed sprzęgłem lub konwerterem momentu. Umożliwiło to inżynierom przesunięcie osi przedniej o 71 milimetrów (2,80 cala) w porównaniu do poprzedniego modelu, co przyniosło korzyści zarówno w zakresie rozstawu osi, jak i rozkładu obciążenia osi.

Silnik 2.0 TDI przekazuje swoją moc na przednie koła. Jednostki V6 są połączone standardowo lub na życzenie z napędem na wszystkie koła. Najnowsza ewolucja systemu quattro napędu na wszystkie koła stosowanego w nowym Audi A6 Avant charakteryzuje się centralnym dyferencjałem stożkowym i wektoryzacją momentu obrotowego dla lepszej dynamiki, przyczepności i stabilności. Na życzenie Audi wyposaża wszystkie wersje quattro w dyferencjał sportowy, który rozdziela moc w ciągłych proporcjach między tylne koła. Dzięki temu Audi A6 Avant prowadzi się jak po szynach.

Bardzo zaawansowane: zawieszenie

Sportowa precyzja, silne hamowanie i doskonały komfort. Zawieszenie nowego Audi A6 Avant łączy wszystkie te mocne strony w harmonijną całość. Konstrukcja pięcioelementowa prowadzi przednie koła; z tyłu zastosowano zawieszenie trapezowe. Ramiona sterujące są wykonane z aluminium. Układ kierowniczy jest ściśle zintegrowany z nowymi systemami asystującymi i jest niezwykle efektywny dzięki nowemu napędowi elektromechanicznemu. Pomaga kierowcy w kontrowaniu podczas hamowania na śliskiej nawierzchni.

W zależności od silnika, standardowe koła mają średnicę 16 lub 17 cali, a opcjonalnie dostępne są koła o średnicy do 20 cali. Rozmiary opon wahają się od 225/60 do 255/35. System hamulcowy zaprojektowany jest z myślą o wysokich osiągach i trwałości.

Wszystkie wersje nowego A6 Avant, niezależnie od silnika, wyposażone są w standardowy system dynamiki jazdy Audi drive select, który pozwala na indywidualne dostosowanie kluczowych systemów napędu, zawieszenia i asystujących w czterech trybach – komfortowym, automatycznym, dynamicznym i indywidualnym. Wszystkie modele z doładowaniem mają również tryb oszczędnościowy. W tym trybie wszystkie systemy są nastawione na oszczędność paliwa. Inną standardową cechą w modelach Avant z napędem na przednie koła jest system ESP z elektronicznym ogranicznikiem poślizgu, który czyni pojazd jeszcze bardziej zwrotnym.

Klienci modelu Avant mogą również wybrać komfortowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia oraz sportowe dynamiczne kierowanie, które będzie dostępne nieco później. System dynamicznego kierowania dostosowuje przełożenie kierownicy do prędkości jazdy i wspomaga prowadzenie przy granicach możliwości z delikatnymi impulsami kontrastowymi. Audi zaprojektowało pakiet sportowy S line z myślą o szczególnie dynamicznych kierowcach. Obniża nadwozie o 30 milimetrów (1,18 cala) w porównaniu do standardowego zawieszenia, a także zawiera duże kola, zmiany wyglądu i wiele specjalnych detali w czarnym wnętrzu.

Najwyższa jakość: wnętrze

Wnętrze nowego Audi A6 Avant charakteryzuje się dekoracyjnym wstawką znaną jako „wrap-around”, która otacza kierowcę i pasażera na przednim siedzeniu. Przód deski rozdzielczej ma eleganckie krzywe. Całe wnętrze sprawia wrażenie wysokiej jakości i funkcjonalności. Odbiera lekki styl z zewnątrz. Tylne siedzenie oferuje przestronność dla pasażerów. Jest wiele opcji przechowywania i uchwytów na kubki z przodu i z tyłu, a także dodatkowy pakiet przechowywania dostępny jako opcja.

Każdy detal we wnętrzu A6 Avant odzwierciedla precyzyjne standardy jakości Audi. Wszystkie materiały są starannie dobrane i przetworzone. Dekoracyjne wstawki dostępne są w aluminium i trzech rodzajach drewna, w tym bardzo nowoczesnym fornirze z naprzemiennie ułożonymi warstwami jasnego i ciemnego dębu. Wariant w wysokim połysku dopełnia wybór. Kolory wnętrza harmonizują w stylowy sposób, podobnie jak materiały, w tym szeroką gamę skór, zakończonych ekskluzywnym materiałem Valcona, o naturalnym wykończeniu.

Audi oferuje wybór szczególnie komfortowych i sportowych foteli przednich, w których najwyższe modele mają funkcje wentylacji i masażu. Opcjonalny pakiet oświetleniowy lub pakiet oświetlenia ambientowego wprowadza subtelne, a zarazem dramatyczne światło do wnętrza. Istnieje również szeroki wachlarz opcji dotyczących kierownic: trzy lub cztery szprychy, regulowany elektrycznie słupek kierownicy, podgrzewana obręcz i łopatki do automatycznej skrzyni biegów.

Intuicyjność: ergonomia

Jak wszystkie modele Audi, nowe Audi A6 Avant imponuje logicznym, łatwym do zrozumienia koncepcją sterowania. Jego wskaźniki są wyraźnie oznaczone; wyświetlacz między nimi – opcjonalnie dostępny jako system informacji o kierowcy (DIS) z pięcio- lub siedmiocalowym monitorem – jest sterowany z kierownicy. W centrum deski rozdzielczej znajduje się drugi, elektrycznie chowany monitor, który jest częścią standardowego systemu kontroli radia MMI.

Innowacyjny system bezpieczeństwa Audi pre sense basic, wysoko wydajny system klimatyzacji automatycznej dostępny opcjonalnie z czterostrefowym sterowaniem, elektryczna hamulec postojowy, tempomat oraz czujniki światła i deszczu są również standardem. Silnik uruchamia się przy naciśnięciu przycisku. Audi oferuje opcjonalny wyświetlacz przezierny, który wyświetla ważne informacje w kolorze na przedniej szybie. Kolejną atrakcyjną funkcją jest komputer pokładowy z programem oszczędnościowym.

Nowatorskie: Audi connect

Jednym z wielu obszarów technologii, w których Audi przewodzi konkurencji, jest infotainment. Szeroki wybór modułów dostępny jest w nowym A6 Avant, w tym MMI navigation plus z MMI touch. Podstawowe funkcje dużego systemu opartego na dysku twardym z ośmiocalowym monitorem można kontrolować za pomocą panelu dotykowego. Na czołowej liście opcji hi-fi znajduje się wysokiej jakości zaawansowany system dźwiękowy Bang & Olufsen, który zapewnia krystalicznie czysty dźwięk z 15 głośników.

Jedną z przełomowych opcji Audi są nowe funkcje, które są połączone pod wyrazem Audi connect. Dzięki modułowi UMTS, Bluetooth telefon samochodowy dostarcza Internet do Audi A6 Avant. Specjalne usługi dostępne są we współpracy z Google. Na przykład karta graficzna w systemie nawigacji integruje obrazy i informacje z Google Earth z trasą nawigacyjną. Hotspot Wi-Fi zapewnia połączenie z urządzeniami mobilnymi na pokładzie.

Dwie dodatkowe usługi są nowością w ofercie Audi, a co za tym idzie, na rynku w ogóle. Usługa informacji o ruchu drogowym Audi opiera się na profilach ruchu setek tysięcy telefonów komórkowych w innych pojazdach, aby informować kierowców w wielu krajach europejskich o poziomie ruchu na wybranej trasie w czasie rzeczywistym. Punkty zainteresowania można teraz wyszukiwać w internecie przy użyciu Google – szczególnie wygodnie za pomocą sterowania głosowego.

Inteligentne: systemy asystujące

System MMI navigation plus w nowym Audi A6 Avant ściśle współpracuje z opcjonalnymi systemami asystującymi i bezpieczeństwa. Udostępnia dane dotyczące trasy jednostkom sterującym dla adaptacyjnych świateł reflektorów, automatycznej skrzyni biegów oraz adaptacyjnego tempomatu z funkcją stop & go. Umożliwia to tym systemom lepsze rozpoznawanie złożonych scenariuszy i wsparcie kierowcy.

Sercem systemów asystujących jest radarowy adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go, który działa przy wszystkich prędkościach od zera do 250 km/h (155.34 mph). Współpracuje ściśle z Audi pre sense, które dostępne jest w wielu konfiguracjach. Pomaga kierowcy w wielu sytuacjach zmniejszyć ciężkość kolizji z pojazdem przed nim oraz ich konsekwencje, a nawet całkowicie ich uniknąć. Nowe Audi A6 Avant ma na pokładzie szeroki zestaw systemów zabezpieczeń na wypadek kolizji.

Audi active lane assist delikatnie ingeruje w kierowanie, aby pomóc kierowcy utrzymać Audi A6 Avant w swoim pasie ruchu. System parkowania, który jest dostępny opcjonalnie z kamerą wsteczną, odciąża kierowcę od kłopotów związanych z kierowaniem podczas parkowania lub wyjazdu z miejsca parkingowego. Audi side assist pomaga kierowcy podczas zmiany pasa ruchu; asystent widzenia nocnego oznacza wykrytych pieszych, aby zwiększyć bezpieczeństwo jazdy w nocy; a wyświetlacz ograniczenia prędkości przedstawia ważne znaki drogowe na wyświetlaczu DIS.

System parkowania plus z wyświetlaczem 360°, który jest nowym systemem asystującym Audi, będzie dostępny nieco później. Cztery małe kamery – z przodu, z tyłu i w obudowach lusterek bocznych – rejestrują obrazy otoczenia Audi A6 Avant. Szybkie oprogramowanie łączy te obrazy, a kierowca może wywołać różne widoki na dużym monitorze pokładowym. Ten system techniczny zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania i wyjazdu z miejsc o ograniczonej widoczności.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.