Odnowiony na 2014 rok, nowy Audi Avant oferował większą oszczędność paliwa, moc oraz nowoczesny, elegancki design zewnętrzny.
Nowy A6 Avant charakteryzował się ostrzejszą linią, nowymi reflektorami i lampami tylnymi, a także odświeżonymi zderzakami i nowym grillem.
W środku pojazdu znajdował się ten sam stylowy, rozciągający się kokpit oraz wiele miejsc na przechowywanie, w tym uchwyty na kubki, dużą schowek oraz odpowiednich rozmiarów kieszenie w drzwiach.
Przestronność była jednym z największych atutów Avanta, oferując większą przestrzeń bagażową niż już i tak obszerna limuzyna A6. Po złożeniu siedzeń, A6 łatwo pomieściłby nawet meble, dzięki ogromnej przestrzeni dostępnej w bagażniku.
Tylnia kabina była przestronna nawet dla najwyższych pasażerów, zapewniając świetną wysokość nad głową oraz dobrą przestrzeń na nogi.
Dzięki cichej kabinie, wyrafinowanym silnikom i niesamowicie wygodnym fotelom, Audi A6 Avant stanowił doskonałego towarzysza na autostradzie i długich trasach. Zawieszenie pochłaniało niemal każdą nierówność drogi.
Oprócz luksusowych funkcji oraz zwiększonego komfortu, nowy model był dostępny z różnorodnymi silnikami, które oferowały świetne spalanie i moc.
Nawet najbardziej wydajna jednostka 3.0-litra diesel o mocy 218 KM nie była zbyt łakoma. Oferowano również inne, mniej oszczędne silniki, w tym jednostki benzynowe.
Jeśli martwisz się o zimę i opady śniegu, model był dostępny z systemem Quattro od Audi, który poprawiał już i tak dobrą przyczepność.
W pełni wyposażony, Audi A6 Avant mógł być nieco drogi.
Zwycięzca w klasie biznesowej stał się właśnie jeszcze lepszy – Audi całkowicie zaktualizowało rodzinę A6. Nowe silniki, skrzynie biegów i reflektory, a także nowy system infotainment sprawiają, że Sedan i Avant są bardziej efektywne, mocniejsze, atrakcyjniejsze i bardziej zaawansowane niż kiedykolwiek. Wszechstronny A6 allroad quattro oraz sportowe modele S6, S6 Avant i RS6 są również wyposażone w liczne nowe funkcje.
„Z nowym Audi A6 piszemy kolejny rozdział w doskonałej historii sukcesu. Reprezentuje innowacyjną technologię i premium markę Audi,” mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. technologii w AUDI AG. „Audi A6 wyznacza nowe standardy w wielu dziedzinach technicznych: lekkie nadwozie zawierające wiele komponentów aluminiowych, mocne i wysokoefektywne silniki, sportowe zawieszenie oraz zaawansowane systemy asystujące i multimedialne.”
Ostre linie, podkreślone poziome elementy, atletycznie napięte powierzchnie – design modeli A6 ucieleśnia precyzję i sportową elegancję. Został starannie dopracowany w ramach odświeżenia modelu, z wprowadzonymi zmianami w grillu Singleframe, reflektorach, wlotach powietrza, zderzakach, progach bocznych, tylnych światłach oraz końcówkach rur wydechowych. Audi opcjonalnie oferuje reflektory z technologią LED lub technologią Matrix LED, połączone z dynamicznymi kierunkowskazami.
Dzięki inteligentnemu konceptowi konstrukcji kompozytowej, nadwozie jest niezwykle sztywne i bezpieczne. Liczne komponenty aluminiowe oraz gorącowalcowane stalowe tworzą kręgosłup systematycznego konceptu lekkiej budowy. Nowe A6 1.8 TFSI ma masę własną (bez kierowcy) wynoszącą zaledwie 1 535 kilogramów (3384,1 lb). Komfort wibracyjny jest doskonały; hałas w kabinie jest niezwykle niski.
Zwinny styl zewnętrzny znajduje odzwierciedlenie w przestronnym wnętrzu pojazdu. Każdy detal dokumentuje bezkompromisowy poziom jakości znany kierowcom Audi. Eleganckie kolory i starannie dobrane materiały podkreślają wykwintną atmosferę. Nowa selekcja designu Audi w kolorach wewnętrznych flint gray (modele A6) i salsa red (S6) skierowana jest do szczególnie wymagających klientów.
Fotele przednie dostępne są z opcjonalnym wentylowaniem i funkcją masażu; obsługa jest prosta. System radiowy MMI oraz luksusowa automatyczna klimatyzacja to standard. Przestrzeń bagażowa Audi A6 Avant oferuje od 565 do 1 680 litrów (20,0 do 59,3 cu ft) oraz wiele praktycznych rozwiązań. Opcjonalna, sensorowo sterowana automatyczna klapa bagażnika w połączeniu z elektryczną osłoną bagażnika ułatwia załadunek.
Nowe modele A6 są również o krok przed konkurencją w zakresie infotainment, z konfiguracjami sięgającymi MMI navigation plus z MMI touch. Najwyższej klasy system nawigacyjny z chowanym ośmiocalowym monitorem oparty jest na nowej platformie technologicznej, korzystającej z szybkiego układu graficznego Tegra 30 od partnera Audi, Nvidia. Dodatkowy moduł Audi connect przesyła dane za pośrednictwem szybkiego standardu LTE i wprowadza do samochodu dostosowane usługi online, w tym nowe aplikacje do strumieniowania mediów.
Oferta systemów asystujących kierowcy jest również niezwykle atrakcyjna, a na jej czoło wysuwa się adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go. Audi side assist, który wykorzystuje radar do kontrolowania przestrzeni za pojazdem przy zmianie pasów, ściśle współpracuje z Audi active lane assist, który zapobiega niezamierzonym zmianom pasa. Asystent nocnej wizji teraz obejmuje jeszcze więcej funkcji, a standardem jest system bezpieczeństwa Audi pre sense basic. Ważne informacje można wyświetlać za pośrednictwem opcjonalnego wyświetlacza head-up.
Obszerna aktualizacja: oferta silników
Oferta silników nowego A6 i A6 Avant obejmuje trzy jednostki TFSI o mocach od 140 kW (190 hp) do 245 kW (333 hp) oraz pięć jednostek TDI w zakresie od 110 kW (150 hp) do 240 kW (326 hp). Wszystkie silniki spełniają normy Euro 6, a ich emisja CO2 została zredukowana o maksymalnie 22 procent. W Audi najefektywniejsze silniki benzynowe i diesla noszą etykietę „ultra”. W połączeniu z nową skrzynią biegów S tronic, 1.8 TFSI ultra zużywa zaledwie 5.7 litra paliwa na 100 kilometrów (41.3 US mpg), co odpowiada 133 gramom CO2 na kilometr (214 g/mi). 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 hp) osiąga ekstremalnie niską wartość zużycia – bez ograniczeń w zakresie wyposażenia – 4.2 litra paliwa na 100 kilometrów (56.0 US mpg), co odpowiada 109 gramom CO2 na kilometr (175.4 g/mi).
Najmocniejszy silnik benzynowy, 3.0 TFSI, został kompleksowo zrewidowany. Twórcy silników całkowicie przeprojektowali również liczne aspekty silnika 3.0 TDI clean diesel, który dostępny jest w wersji 160 kW (218 hp) lub 200 kW (272 hp). 3.0 TDI clean diesel biturbo generuje 235 kW (320 hp). Inna wersja o mocy 240 kW (326 hp), która może być tymczasowo zwiększona do 255 kW (346 hp), napędza specjalne modele A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition, w których Audi celebruje 25-lecie technologii TDI.
Wysokowydajny diesel połączony jest z ośmiobiegową skrzynią tiptronic. Wszystkie pozostałe warianty silnika współpracują z nowo zaprojektowaną, sześciobiegową skrzynią manualną, która jest szczególnie lekka i niskotrawieńcza, lub siedmiobiegowym S tronic. W wersjach z napędem na przednie koła nowa, podwójna skrzynia biegów zastępuje multitronic. W konfiguracjach silnikowych zaczynających się od 200 kW (272 hp), stały napęd na wszystkie koła quattro może być uzupełniony o sportowy dyferencjał, który aktywnie rozdziela moc między tylnymi kołami.
Zawieszenie, z wyrafinowanymi elementami zawieszenia kół, łączy najwyższy komfort z sportowym prowadzeniem. System dynamicznego zarządzania Audi drive select to standard, a Audi oferuje dwa sportowe zawieszenia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne jako opcje. W A6 Avant 2.0 TDI ultra z mocą 140 kW (190 hp) sprężyny są wykonane z kompozytu wzmocnionego włóknem szklanym (GFRP) – innowacja Audi, która pozwala zaoszczędzić około 4.4 kilograma (9.7 lb) masy, zmniejsza zużycie paliwa oraz poprawia zarówno precyzję prowadzenia, jak i komfort wibracyjny. Felgi mają średnicę od 17 do 20 cali.
Wyrafinowany i męski – nowe Audi A6 allroad quattro
Nowe Audi A6 allroad quattro, oparte na A6 Avant, ma podwyższone nadwozie oraz stalowe wykończenia, które zasłaniają spód przedniego i tylnego końca. Design jest solidny i męski, z pionowymi żaluzjami w grillu Singleframe. Do wyboru są cztery silniki V6 3.0-litrowe – 3.0 TFSI oraz trzy wersje 3.0 TDI. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne to standard.
Sportowość w trzech wydaniach: nowe S6, S6 Avant i RS6 Avant
Nowe Audi S6 oraz S6 Avant to sportowe samochody na co dzień. 4.0 TFSI, biturbo V8 o mocy 331 kW (450 hp) przyspiesza Sedana od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,4 sekundy. S6 Avant kończy sprint w 4,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 9,2 litra na 100 kilometrów (25,6 US mpg) w Sedan, a 9,4 litra (25,0 US mpg) w Avant, co odpowiada odpowiednio 214 i 219 gramom CO2 na kilometr (344 i 352,4 g/mi). Tę efektywność zawdzięcza w dużej mierze system cylinder on demand (COD), który aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów przy częściowym obciążeniu.
Standardowe wyposażenie nowego Audi S6 i S6 Avant obejmuje stały napęd na wszystkie koła quattro oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które obniża nadwozie o 20 milimetrów (0,8 cal). Matowe czarne zaciski hamulcowe chwytają przednie tarcze zamontowane za 19-calowymi felgami.
Dynamicznym modelem w nowej rodzinie A6 jest Audi RS6 Avant. Ten wysokowydajny sportowy samochód do codziennej jazdy i rekreacji przyspiesza do 100 km/h (62,1 mph) w 3,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h (189,5 mph). Jego silnik 4.0 TFSI generuje 412 kW (560 hp), a średnio zużywa zaledwie 9,6 litra paliwa na 100 kilometrów (24,5 US mpg), co odpowiada 223 gramom CO2 na kilometr (358,9 g/mi). System COD również w dużej mierze odpowiada za tę efektywność.
Ośmiobiegowy tiptronic przenosi moc z biturbo V8. Standardowy napęd quattro używa centralnego dyferencjału o wyższym współczynniku blokady. RS adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obniża nadwozie o 20 milimetrów (0,8 cal). Audi oferuje napięte sportowe zawieszenie RS z Dynamic Ride Control (DRC) jako opcję. Duże tarcze hamulcowe mają oszczędzającą wagę falistą konstrukcję, a felgi mają średnicę 20 cali. Felgi 21-calowe są dostępne jako opcja.