AUDI A7 Sportback 2010-2014

AUDI A7 Sportback 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćAUDI A7 Sportback 2010-2014

Nie sedan, nie kombi, lecz 5-drzwiowe coupe łączące luksus Audi 6 z zadziornością Audi A5. Doskonałe połączenie stylu i zwinności.

Z przodu A7 zaprojektowano z dużą single-frame atrapą chłodnicy, która przypominała tę z A8. Design staje się jeszcze ciekawszy, gdy patrzy się na samochód z boku, z opadającą linią dachu, która wprowadza A7 do świata coupe.

To duże coupe miało prawie 5 metrów długości i było dość niskie. Aby uzupełnić sportowy charakter, A7 posiadało wysuwany tylny spojler, który aktywował się przy prędkościach cruising.

Ekstremalnie uniwersalne, A7 oferowało bagażnik o pojemności 535 litrów, a oparcia siedzeń można było złożyć, aby go powiększyć, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Choć design coupe był imponujący, musiał się wiązać z pewnym kompromisem: przestrzeń na głowy pasażerów z tyłu była ograniczona.

Z słupkiem B umieszczonym dość daleko od linii przednich siedzeń, dostęp do wnętrza był nieco utrudniony. Jednak po wejściu do środka wszystko stawało się eleganckie i komfortowe.

W całej kabinie użyto materiałów wysokiej jakości, a sterowanie było intuicyjne i łatwe w obsłudze.

Jednym z najbardziej docenianych silników zamontowanych w A7 był 3.6-litrowy V6, który rozwijał moc 245 KM. A7 przyspieszało do 100 km/h w około 5.5 sekundy.

Standardowe wyposażenie obejmowało 2-strefową klimatyzację, system start-stop w celu redukcji zużycia paliwa, system parkowania z kamerą cofania oraz multimedialny interfejs Audi.

Opcjonalnie użytkownicy mogli wybrać wyświetlacz head-up oraz wentylowane siedzenia.

Pełen emocji design, sportowy charakter i innowacyjna technologia: Audi kieruje swoje nowe A7 Sportback do nowego segmentu rynku. Duży pięciodrzwiowy model z dynamicznie akcentowanym tyłem łączy w sobie najlepsze cechy trzech światów: sportową elegancję coupé, komfort sedana oraz praktyczność kombi.

Audi A7 Sportback to czysty high-tech. Jego nadwozie jest bardzo lekkie dzięki licznym elementom aluminiowym. Eleganckie wnętrze pokazuje kunszt rzemieślniczy na najwyższym poziomie. Cztery silniki V6 łączą wyrafinowaną moc z przełomową efektywnością. 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) oraz multitronic emituje jedynie 139 gramów CO2 na kilometr (223,70 g/milę). Sportowe zawieszenie wprowadza nowe rozwiązania, takie jak elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. W kwestii systemów asystujących i infotainment, luksusowe coupé wykazuje wszystko, czego można oczekiwać od Audi w zakresie innowacji.

Pięciodrzwiowe coupé od Audi łączy najwyższy komfort podróżowania na długich dystansach z sportowym charakterem. Poziom hałasu wewnątrz jest bardzo niski nawet przy dużych prędkościach na autostradzie, a silniki V6 dostarczają wyrafinowanej akustyki, gdy ich moc się rozwija.

Doskonały komfort wibracyjny przyczynia się do atmosfery wyrafinowanego spokoju na pokładzie. Jest to wynikiem dokładnego dostosowania wszystkich komponentów, systematycznego hydraulicznego tłumienia w osiach i łożyskach napędu oraz niezwykle sztywnego nadwozia. Nadwozie składa się głównie z aluminium i stali wysokotemperaturowych, co sprawia, że jest bardzo lekkie i bezpieczne. Duża tylna klapa otwiera się szeroko, ujawniając przestronny bagażnik, który jest bardzo łatwy do załadunku. Jego pojemność wynosi 535 litrów (18,89 stóp sześciennych) i zwiększa się do 1,390 litrów (49,09 stóp sześciennych) przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

Z Audi A7 Sportback, które trafi do salonów jesienią w cenie podstawowej wynoszącej 51 600 €, Audi wprowadza nową linię designu reprezentującą elegancję na dużą skalę. Pięciodrzwiowe coupé ma długość 4,97 metra (16,31 stopy) i szerokość 1,91 metra (6,27 stopy), ale wysokość wynosi tylko 1,42 metra (4,66 stopy). Długi przód, krótki zwis przedni, długa baza kół, sportowo opływowe słupki C oraz ostro opadający tył tworzą dynamiczny ogólny efekt. Pięciodrzwiowe coupé to estetyczny sportowiec o szerokiej, mocnej postawie na drodze.

Opcjonalne reflektory LED wzmacniają niepowtarzalny wyraz Audi A7 Sportback i zapewniają wszystkie funkcje oświetlenia z diodami emitującymi światło przy minimalnym zużyciu energii. Reflektory bi-xenonowe oraz tylne światła LED są standardem. Innowacyjna funkcja świateł all-weather została również zintegrowana w reflektorach, zastępując klasyczne światła przeciwmgielne.

Sportowy charakter zewnętrzny przenika do wnętrza Audi A7 Sportback, gdzie Audi ponownie wykazuje swoją wiodącą rolę w projektowaniu samochodów. Salientnym elementem jest „wrap-around”, pozioma linia, która otacza kierowcę i pasażera z przodu, oferując poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Falista aplikacja na desce rozdzielczej jest wyrazistym elementem kokpitu.

Największą staranność poświęcono każdemu detalowi we wnętrzu. Wykonanie jest na poziomie rzemieślniczym. Opcjonalne funkcje klimatyzacji i masażu są dostępne dla przednich foteli pokrytych wysokiej jakości skórą Audi. Opcjonalne oświetlenie ambientowe wypełnia całe wnętrze atmosferą.

Podobnie jak flagowy model Audi A8, A7 Sportback łączy nowy poziom inteligencji technicznej z logiczną, intuicyjną ergonomią i samowyjaśniającą się obsługą. Zaawansowany system operacyjny MMI z centralnym przyciskiem menu i ograniczoną liczbą przycisków jest standardem, a jedną z opcji jest nowy wyświetlacz head-up, który rzutuje najważniejsze informacje na przednią szybę. System MMI touch łączy system nawigacji z twardym dyskiem z wygodą wprowadzania za pomocą panelu dotykowego.

Kierowca może używać panelu dotykowego do wykonywania wielu funkcji, takich jak pisanie palcem liter adresu lub cyfr numeru telefonu.

Usługi online współpracują z Google, łącząc pięciodrzwiowe Audi coupé z Internetem poprzez telefon samochodowy Bluetooth. Moduł UMTS dostarcza obrazy i informacje z Google Earth do monitora i łączy je z trasą nawigacyjną. Hotspot WLAN jest używany do łączenia urządzeń mobilnych. Oprócz systemu dźwiękowego Bose, opcją najwyższej klasy jest system dźwiękowy Advanced Sound System od Bang & Olufsen z mocą 1,300 watów i 15 głośnikami.

Główny system nawigacyjny ściśle współpracuje z wieloma opcjonalnymi systemami asystującymi i bezpieczeństwa w Audi A7 Sportback. Przekazuje dane trasy do jednostek sterujących reflektorami, automatycznej skrzyni biegów oraz adaptacyjnego tempomatu z funkcją stop & go, umożliwiając tym systemom rozpoznawanie złożonych scenariuszy. W wielu przypadkach system bezpieczeństwa Audi pre sense może zredukować ciężar wypadków i ich konsekwencje. Nowy system aktywnej asysty pasa pomaga kierowcy utrzymać Audi A7 Sportback na właściwym kursie, a nowy system asysty parkowania odciąża kierowcę z konieczności kierowania podczas parkowania równoległego.

Audi początkowo zaoferuje Audi A7 Sportback z wyborem czterech potężnych i wyrafinowanych silników V6: dwóch benzynowych i dwóch TDI. Ich moc wynosi od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM), a ich efektywność ustanawia nowe, imponujące standardy w klasie pojazdów. Nowy 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) i multitronic zużywa średnio zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 km (44,38 mpg US), co odpowiada emisji CO2 wynoszącej jedynie 139 g na km (223,70 g/milę). Wszystkie silniki korzystają z innowacyjnego systemu zarządzania termalnego Audi, systemu regeneracji i systemu start-stop.

Standardowe automatyczne skrzynie biegów również odgrywają rolę w wysokiej efektywności Audi A7 Sportback. Audi oferuje dwie różne skrzynie biegów w zależności od silników: ciągła multitronic przekazuje moc na przednie koła, podczas gdy sportowa siedmiobiegowa S tronic współpracuje z napędem quattro na stałe wszystkie koła. Najnowszy etap ewolucji quattro charakteryzuje się centralnym dyferencjałem o zębatce i wektoryzacją momentu obrotowego.

System napędowy jest szczególnie elastyczny i dynamiczny. Opcjonalny dyferencjał sportowy aktywnie rozdziela moc między tylnymi kołami.

Zawieszenie łączy również sportową precyzję z luksusowym komfortem. Audi A7 Sportback porusza się na dużych kołach o średnicy od 18 do 20 cali. Zawieszenie cechuje się ramionami kontrolnymi z aluminium oraz nowo opracowanym systemem wspomagania kierownicy z napędem elektromechanicznym dla wysokiej efektywności. System dynamiki Audi drive select jest standardem i może być uzupełniony o opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolowanym tłumieniem.

Design zewnętrzny

Audi A7 Sportback jest jednocześnie eleganckie i innowacyjne – samochód o eleganckich, sportowych proporcjach, długim przodzie i bazie kół, krótkich zwisach i atletycznie wyprofilowanych konturach zewnętrznych. Stanowi kolejny krok w rozwoju języka designu Audi, wiodącej marki w projektowaniu samochodów.

Audi A7 Sportback emanuje silną obecnością i atrakcyjnością; to samochód, którego design krzyczy, aby go dotknąć i cieszyć się nim. Z niską, dynamicznie akcentowaną linią dachu i zrównoważonymi proporcjami, wygląda jak coupé. Tylne drzwi są doskonale wkomponowane w sylwetkę. Projekt jest spójny i wyraża estetykę nowoczesnej technologii w każdym detalu – w precyzyjnych liniach, w atletycznej krzywiźnie powierzchni, w komorze silnikowej, a nawet w kołach.

Duża osłona chłodnicy z jednym ramieniem z przodu ma sześć kątów jak model flagowy Audi A8, co sprawia, że wygląda jeszcze bardziej dynamicznie. Listwy osłony chłodnicy są malowane na wysoki połysk na czarno i ozdobione aplikacjami chromowanymi jako wyraz jakości. Jej pozioma postawa i konstrukcja szerokich i niskich wlotów powietrza podkreślają szerokość Audi A7 Sportback.

Jak zawsze w przypadku Audi, reflektory są małymi, technicznymi dziełami sztuki, które ilustrują przewagę, jaką marka uzyskała w technologii oświetleniowej. Ich płaska kontura, która rozszerza się bocznie, przesuwa optyczny punkt skupienia na zewnątrz. Dolna krawędź ma formę fali, z którą skrzydło – klasyczny element Audi – strukturyzuje wnętrze.

Audi A7 Sportback standardowo wyposażone jest w reflektory ksenonowe z zintegrowanymi światłami all-weather. Opcjonalnie dostępny jest tu system adaptacyjnych świateł Audi, który zawsze oferuje odpowiednie oświetlenie, niezależnie czy to w mieście, podczas skręcania, na drogach międzymiastowych czy na autostradzie. Obejmuje ciągłą kontrolę zasięgu reflektorów, która wykrywa inne pojazdy i dostosowuje światło samochodu z płynnie działającymi przejściami.

Audi oferuje opcjonalne reflektory all-LED, istotną innowację Audi, która miała swoją premierę w modelach R8 i A8. Ich białe światło przypomina światło dzienne i jest niezwykle energooszczędne. Reflektory LED wymagają zerowego utrzymania, generując niezapomniane grafiki zarówno w dzień, jak i w nocy.

Trzy moduły z wysokowydajnymi diodami emitującymi światło, umieszczone w oddzielnych komorach, generują światła mijania. Inne funkcje oświetleniowe obejmują światła drogowe, światła do skrętu, światła all-weather oraz światła drogowe. Światła do jazdy dziennej, składające się z 18 diod LED, wydają się być ciągłym paskiem na dolnej krawędzi reflektorów, poniżej których znajdują się kierunkowskazy złożone z jedenastu diod LED. Asystent świateł drogowych, który przełącza się między światłami drogowymi a mijania, jest technologią uzupełniającą.

Dynamiczna fala: widok z boku

Widok z boku Audi A7 Sportback to potężnie narysowana linia. Łuk dachu ma formę płaskiej kopuły; słupek C ciągnie się w nieskończoność w tył i płynie w ramieniu nadwozia. Zintegrowane w słupku jest trzecie okno boczne z końcem skierowanym do góry – mały hołd dla Audi 100 Coupé S z 1969 roku. Stosunek malowanych powierzchni nadwozia do okien bezramowych wynosi dwie trzecie do jednej trzeciej w widoku bocznym, co również jest typowe dla Audi.

Ostra linia tornado, najważniejszy element projektu Audi A7 Sportback, rozciąga się na całej długości boku. Nadaje nadwoziu silne ramiona, jak u atletycznego pływaka. Linia tornado zaczyna się przy reflektorach i rozciąga wzdłuż błotników, drzwi i tylnych ścian bocznych do tylnego światła. Nad próg boczny znajduje się dynamiczna linia.

Duże nadkola, w których mieszczą się koła o średnicy od 18 do 20 cali, są również typowe dla Audi. Podkreślają mocny charakter pojazdu i oferują możliwości dostosowania wyglądu samochodu. Jak w samochodach sportowych, dynamicznie stylizowane lusterka zewnętrzne zamontowane są na drzwiach – to kolejny sportowy detal. Zwinny i muskularny wygląd Audi A7 Sportback jest wynikiem wielu subtelnych rozwiązań. Trzecie okno boczne, na przykład, wizualnie rozjaśnia tylną część boków.

Linia dynamicznej elegancji otacza tył, który wykorzystuje lekkie wcięcie, aby stworzyć charakterystyczną krawędź spoilera. Klapa bagażnika jest wyposażona w spoiler, który automatycznie rozkłada się przy prędkości 130 km/h (80,78 mph) i chowa się ponownie przy 80 km/h (49,71 mph). Wkład dyfuzora jest malowany w kolorze nadwozia i otacza dwa duże, chromowane rury wydechowe, podkreślając tym samym szerokość samochodu.

Wszystkie powierzchnie z tyłu pojazdu są żywo modelowane; końce podzielonych świateł tylnych wskazują do wewnątrz. Z wyjątkiem światła wstecznego, światła tylne są realizowane w całości z technologią LED jako standard. Zostały opracowane w trzech wymiarach i akcentują rzeźbiarski charakter Audi A7. Światła tylne wydają się być jednorodnym pasem, który tworzy szeroką, U-kształtną łuk. Światła hamowania, które mają kształt helisy, znajdują się wewnątrz łuku, nad którym kierunkowskaz rozciąga się jako prosta linia.

Audi oferuje jedenaście eleganckich kolorów lakierów dla Audi A7 Sportback. Dwa kolory solidne to Ibis White i Brilliant Black. Sześć kolorów metalicznych to Ice Silver, Quartz Gray, Oolong Gray, Moonlight Blue, Havanna Black i Dakota Gray. Uzupełnieniem palety są trzy lakiery perłowe: Phantom Black, Garnet Red i Impala Beige.

Szybka ścieżka: od prototypu do produkcji

Audi ogłosiło Audi A7 Sportback na Norymberskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym w 2009 roku z prototypem Audi Sportback. Różnice między nim a modelem produkcyjnym były niewielkie, głównie w obszarze reflektorów, osłony chłodnicy, wlotów powietrza, lusterek zewnętrznych i tyłu. Prawie wszystkie nowe pomysły w wnętrzu również trafiły do modelu produkcyjnego.

Audi często przekształca prototypy w produkcję niemal bez zmian. Ten proces wyraża jedną z szczególnych sił marki, pokazując jak głęboko zarząd oraz wszystkie obszary firmy wspierają wizje projektantów. Design to w Audi znacznie więcej niż stylizacja; to odzwierciedlenie wysoko rozwiniętej technologii.

Już w 1993 roku luksusowa limuzyna w błyszczącym srebrze zwana ASF zachwyciła publiczność na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Prototyp z niepomalowanym nadwoziem z polerowanego aluminium był prekursorem A8. Dwa lata później Audi zapewniło pierwszy wgląd w model TT, również na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. A w 1997 roku prototyp Al2 stanął w tym samym miejscu jako zapowiedź A2.

W 2003 roku dwa spektakularne prototypy zwiastowały przejście do nowych klas pojazdów. W styczniu Audi zaprezentowało Pikes Peak quattro w Detroit. Duży, sportowy SUV był prekursorem Q7. W wrześniu Audi Le Mans quattro stało się gwiazdą Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Był lustrzanym odbiciem R8, który pojawił się później.

Na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju w kwietniu 2007 roku marka przedstawiła Audi Cross Coupé quattro, które krótko potem weszło do produkcji jako Q5. Był nawet prekursorek kompaktowego Audi A1, które właśnie trafia na rynek: Audi A1 project quattro, hybrydowy samochód miejski, zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Tokio w 2007 roku.

Nadwozie

Audi A7 Sportback ma długość 4,97 metra (16,31 stopy) i bazę kół o długości 2,91 metra (9,55 stopy). Ma 1,91 metra (6,27 stopy) szerokości, a jedynie 1,42 metra (4,66 stopy) wysokości – te proporcje nawiązują do dynamicznych linii. Wartość cD wynosi 0,28; powierzchnia frontowa wynosi 2,29 m² (24,65 stóp kwadratowych). Czysty przepływ strug powietrza – w tym wzdłuż podwozia i przy przepływie przez komorę silnikową – był ważnym celem w specyfikacji wymagań.

Poziom hałasu na pokładzie pięciodrzwiowego coupé jest niezwykle niski dzięki dokładnemu dostosowaniu akustyki aerodynamicznej, które obejmuje również szyby. Nawet standardowa wersja bardzo dobrze tłumi hałas zewnętrzny. Audi oferuje opcjonalne szyby, które integrują specjalną folię z właściwościami akustycznymi dla dodatkowego komfortu, szczególnie w długich podróżach autostradowych.

Komfort na długich dystansach i sportowy charakter w Audi nie wykluczają się nawzajem, a to również dotyczy akustyki Audi A7 Sportback. Dłuższe przejazdy naprawdę pozwalają pięciodrzwiowemu coupé pokazać swój luksusowy charakter: niski poziom hałasu, niskie wibracje i doskonały komfort wibracyjny. Potężne silniki dopełniają doświadczenie wyrafinowanym dźwiękiem.

Doskonała akustyka jest wynikiem połączenia wysokiej jakości materiałów i nowych metod konstrukcji. Nowoczesne mikro włókniny, podkładka podwozia i wyściółki nadkoli odgrywają tutaj istotną rolę.

Wysoki poziom komfortu wibracyjnego jest kolejną zaletą Audi A7 Sportback. Elementy tłumiące hydrauliczne są stosowane konsekwentnie dla osi i podram, a łożyska tłumione hydraulicznie są używane dla silników. Inżynierowie dostosowali te elementy przy użyciu zaawansowanych metod symulacji i testów komfortu Audi – narzędzia rozwojowego, które nie ma odpowiednika nigdzie indziej na świecie.

Nadwozie Audi A7 Sportback również wyznacza standardy pod względem niskiej wagi. Nadwozie wykonane w technologii stali/aluminium jest około 15 procent lżejsze od porównywalnego nadwozia ze stali, co stawia je na czołowej pozycji w swojej klasie. Weźmy na przykład 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) i z napędem multitronic. Bez kierowcy, całkowita waga samochodu w wersji podstawowej wynosi zaledwie 1,695 kilogramów (3,737 funtów). Niska waga jest wynikiem pionierskiej technologii budowy lekkiej, która inteligentnie łączy różnorodne materiały.

Ponad 20 procent nadwozia wykonane jest z lekkiego aluminium, materiału, w którym Audi ma doświadczenie, jakiego żaden inny producent nie może dorównać. Mocowania w przedniej części pojazdu są odlewami aluminiowymi; wzmocnienia strun i poprzeczki za przednimi i tylnymi zderzakami to aluminiowe elementy. Wszystkie części dodatkowe, takie jak przednie ściany boczne, pokrywa, tylna klapa i drzwi, a także grodzi i poprzeczki w bagażniku, wykonane są z paneli aluminiowych.

Stale wysokotemperaturowe o różnych klasach wytrzymałości stanowią dużą część nadwozia. Najczęściej używane są stal gorąco kształtowana, stosowana w niektórych strefach komory pasażerskiej i w jej przejściu do przedniej części pojazdu. Są podgrzewane w piecu przelotowym do niemal 1,000 stopni Celsjusza (1,832 stopni Fahrenheita) i od razu formowane w chłodzonych wodą formach. Audi wykorzystuje również dostosowane blachy w wielu obszarach. Są to panele o różnych grubościach, które są grubsze i mocniejsze w obszarach narażonych na większe obciążenia.

Nadwozie Audi A7 Sportback łączy niską wagę z wysoką sztywnością i doskonałą wytrzymałością. Stanowi zatem fundament dla sportowej precyzji prowadzenia, wysokiego bezpieczeństwa przy zderzeniach oraz doskonałego komfortu wibracyjnego na pokładzie – w słowach mówiąc, typowa jazda Audi.

Design wnętrza

Powietrze i światło, smukłe kształty i jasne kolory: Wnętrze Audi A7 Sportback to emocjonalna przestrzeń pełna lekkości i przestronności. Linia wnętrza nawiązuje do potężnej, muskularnej sportowości na zewnątrz, aby podkreślić status Audi jako wiodącej marki w projektowaniu pojazdów.

Salientnym elementem jest „wrap-around” – pozioma linia otaczająca całą kabinę. Rozciąga się w krzywej od progu drzwi po stronie kierowcy przez deskę rozdzielczą do progu drzwi pasażera. Wrap-around wbudowuje kierowcę i pasażera z przodu we wnętrze. Zewnętrzna i wewnętrzna część tworzą harmonijny element projektowy. Ramka otwieracza drzwi nawiązuje kształtem do tylnego okna bocznego z zewnątrz.

Duży łuk integruje niską i smukłą deskę rozdzielczą, która nieznacznie nachyla się w stronę pasażerów. Aplikacja z integracyjną dynamiką jest wyrazistym elementem kokpitu. Jej czoło formuje falę skierowaną w stronę kierowcy, a nawet linia dzieląca górne i dolne segmenty ma kształt S. Centralne wentylatory podążają za tą linią i mają kształt skrzydła.

Legendarna dbałość Audi o szczegóły charakteryzuje całe wnętrze Audi A7 Sportback, tak samo jak w luksusowej limuzynie A8. Materiały są wybierane z najwyższą starannością; bezkompromisowe wykonanie jest na poziomie rzemieślniczym.

Silnie skierowany na kierowcę kokpit składa się z zespołu wskaźników, wentylatorów oraz elementów sterujących. Wykończenie aluminiowe podkreśla pokrętła obrotowe. Zarówno dźwignia zmiany biegów, jak i przycisk start-stop mają subtelne podświetlenie na czerwono.

Audi natychmiast zaoferuje szeroką gamę tapicerek i elementów dekoracyjnych, w tym skóry Milano i Valcona, kombinację skóry/Alcantara oraz pakiet skórzany dla konsoli centralnej, podłokietników w drzwiach oraz uchwytów do otwierania drzwi.

Audi oferuje inlays w wyborze dwóch aplikacji aluminiowych i dwóch rodzajów drewna: naturalnej brązowej, drobnoziarnistej jesionu oraz ciemno-brązowego orzecha włoskiego. W późniejszym czasie będzie dostępny okleinowy fornir z warstwowej dąb. Audi poczyniło znaczące postępy w technice cięcia oklein z jednego bloku i wykorzystuje starannie przygotowany i przetworzony dąb.

Kontrola i wnętrze

Audi A7 Sportback oferuje pełen zakres funkcji, a jednocześnie jego sterowanie jest proste i intuicyjne. Duże, wyraźnie oznaczone wskaźniki z czerwonymi wskazówkami oraz wyświetlacz systemu informacji kierowcy (DIS) znajdują się pod płaskim osłoną. Wyglądają trójwymiarowo i niezwykle precyzyjnie.

Opcjonalny wyświetlacz informacji dla kierowcy – o przekątnej 5 lub 7 cali i biały lub kolorowy, w zależności od wersji – gromadzi wiele ważnych informacji i ustawień w logicznej strukturze menu i jest sterowany za pomocą skórzanej wielofunkcyjnej kierownicy. Inną standardową funkcją jest komputer pokładowy z programem efektywności. Dostarcza wskazówki dotyczące efektywnej zmiany biegów, obejmuje wskaźnik zmiany biegów i pokazuje, jak poszczególne systemy wpływają na zużycie paliwa.

Centralny monitor pokładowy, którego standardowa wersja ma przekątną 6,5 cala i ma wysoki połysk czarnej ramki, jest wpuszczony w środek deski rozdzielczej. W elegancki sposób wysuwa się elektrycznie w górę, gdy zapłon jest włączony. Deska rozdzielcza, nachylona w stronę kierowcy, zawiera jednostkę sterującą do wysokoefektywnego systemu klimatyzacji deluxe oraz dodatkowe przełączniki do bezpośredniego dostępu do najważniejszych funkcji. Wszystkie inne funkcje są przenoszone do systemu operacyjnego MMI (Multimedia Interface) zlokalizowanego na szerokim, asymetrycznym tunelu, który stanowi osobny element bez połączenia z konsolą centralną.

Logika obsługi MMI jest wzorem do naśladowania. Twarde klawisze służą do przechodzenia bezpośrednio do głównych menu; miękkie klawisze i centralny pokrętło są używane do nawigacji wewnątrz nich.

Kierowca może w każdej chwili przejść do przeglądu menu za pomocą centralnego przycisku menu. Centralne pokrętło jest używane do wyboru pożądanych menu i funkcji. Główne funkcje systemu audio tworzą jedną logiczną jednostkę i są skonsolidowane w głównym elemencie sterującym. Elektromechaniczna hamulce parkingowe pozostawiają dużo miejsca na centralnym tunelu na wygodny, bezstopniowo regulowany podłokietnik, telefon oraz dużą komorę do przechowywania.

Nowość: wyświetlacz head-up

Audi oferuje nowe, ekskluzywne funkcje jako opcję w Audi A7 Sportback – wyświetlacz head-up. Rzutuje najważniejsze dane na przednią szybę jako symbole i cyfry, które wydają się unosić w odległości około 2,5 metra (8,2 stopy). Kierowca przyswaja te informacje niezwykle szybko, ponieważ jego oczy, przyzwyczajone do widzenia na odległość podczas jazdy, nie muszą się dostosowywać. Kierowca może za pomocą MMI określić, jakie informacje wyświetlacz head-up powinien pokazywać, takie jak prędkość, strzałki nawigacyjne lub wskazówki z systemów asystujących.

Audi A7 Sportback jest zaprojektowane jako czterosobowe. Jego przednie fotele są zamontowane sportowo nisko. Fotele dziesięciokierunkowe są standardem. Opcje obejmują regulację elektryczną, funkcję pamięci oraz podgrzewanie siedzeń.

Luksusowe fotele oferują 20-kierunkowe regulacje elektryczne i pneumatyczne. Są dostępne z wentylacją za pomocą nowatorskiej i bardzo efektywnej technologii ssącej oraz funkcji, w której dziesięć komór powietrznych masuje plecy według jednego z pięciu programów. Klienci o sportowych gustach mogą wybrać fotele sportowe z wyraźnie profilowanymi bocznymi podparciami i 14-stopniową regulacją.

Z tyłu Audi A7 Sportback znajdują się dwa wygodne indywidualne fotele. Długa baza kół zapewnia mnóstwo przestrzeni. Nawet duże osoby korzystają z dużej przestrzeni nad głową i łatwego wsiadania. Przestronny i praktyczny schowek dostępny jest przy wszystkich siedzeniach.

Audi A7 Sportback to wszechstronny samochód dla aktywnych ludzi. Jego długa tylna klapa, która sięga daleko w stronę dachu, kryje duży bagażnik wyłożony eleganckim dywanikiem. Niska krawędź załadunkowa ułatwia korzystanie. Standardowa pojemność wynosi 535 litrów (18,89 stóp sześciennych), co zwiększa się do 1,390 litrów (49,09 stóp sześciennych) po złożeniu dzielonych oparć tylnych siedzeń, co można zrobić w kilku łatwych krokach.

Tylna klapa standardowo wyposażona jest w elektryczny napęd. Otwiera się wysoko, a kąt otwarcia można programować za pomocą przycisków wewnątrz klapy. Dzielona pokrywa nigdy nie przeszkadza podczas załadunku bagażnika. Jej krótki segment jest połączony z nadwoziem, a długi segment z klapą. Audi oferuje opcjonalny otwór załadunkowy z workiem na narty i odwracalnym matą. Dzięki hakowi holowniczemu Audi A7 Sportback może holować do 2,100 kilogramów (4,630 funtów).

Systemy asystujące dla kierowcy

Audi oferuje szeroki zakres systemów asystujących nowej generacji. Są one ściśle połączone ze sobą i innymi systemami w pojeździe, co czyni je niezwykle zdolnymi i wszechstronnymi. Odpowiednie jednostki sterujące są połączone za pomocą szybkiego i nowoczesnego systemu szynowego FlexRay, co umożliwia precyzyjne sterowanie systemami asystującymi i podwoziem.

Sercem systemów asystujących dla kierowcy jest nowy adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go (ACC). Wykorzystuje dane z czterech czujników radarowych, kamery wideo oraz czujników ultradźwiękowych, wprowadza dane nawigacyjne oraz analizuje wiele dodatkowych sygnałów, od aktywności kierunkowskazów po kąt skrętu do wykrywania przyczep. Jego funkcje obejmują automatyczne zatrzymywanie i ruszanie w ruchu drogowym oraz elektroniczne monitorowanie jazdy z dużymi prędkościami na autostradzie przy prędkościach do 250 km/h (155,34 mph).

Kierowca używa systemu MMI, aby określić, jak pojazd powinien zachowywać się w trybie ACC. Wybory to „dynamiczny” – mocne przyspieszenie, gdy drogi są wolne, spontaniczne i bezpośrednie w przypadku podążania za ruchem; „standardowy” – zrównoważony w każdej sytuacji; lub zrelaksowana i oszczędna jazda w trybie „komfort”.

Kolejnym systemem wysokiej jakości jest Audi side assist, który przy prędkości od 30 km/h (18,64 mph) ostrzega kierowcę o krytycznych sytuacjach podczas zmiany pasa. Używa radaru do monitorowania przestrzeni za Audi A7 Sportback. Wyświetlacz ograniczenia prędkości wykrywa ważne znaki drogowe i ich uzupełnienia za pomocą kamery i pokazuje je na wyświetlaczu zespołu wskaźników lub w opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Asystent nocnego widzenia korzysta z kamery termowizyjnej i podświetla osoby, które wykrywa przed pojazdem. Rzuca swoje czarno-białe obrazy na wyświetlacz zespołu wskaźników. Jeśli wykryje potencjalnie niebezpieczną sytuację, zaznacza osobę na czerwono i opcjonalnie wyświetla symbol ostrzegawczy w wyświetlaczu head-up.

System bezpieczeństwa Audi pre sense jest dostępny w kilku różnych wersjach w Audi A7 Sportback. Wykorzystuje silnie zintegrowane systemy na pokładzie i podejmuje działania prewencyjne w przypadku zbliżającego się zderzenia. W wersji Audi pre sense basic, system reaguje, gdy wykrywa niestabilną sytuację jazdy. Pas bezpieczeństwa z przodu jest elektrycznie napięty; szyba przeciwsłoneczna i okna boczne są zamykane, pozostawiając tylko niewielką szczelinę; a ruch drogowy za samochodem jest ostrzegany.

Audi pre sense front jest dostępny w połączeniu z ACC stop & go. Jego zadaniem jest zapobieganie kolizjom tylnym z pojazdem przed nim lub łagodzenie konsekwencji takich wypadków. Jeśli kierowca nie hamuje wystarczająco mocno w krytycznej sytuacji, system samodzielnie zwiększa ciśnienie hamulca. W razie potrzeby rozpoczyna częściowe hamowanie i napina pasy na wszelki wypadek. Jeśli osoba za kierownicą nadal nie reaguje, Audi pre sense front zwiększa siłę hamowania w drugim etapie i inicjuje działania prewencyjne. Jeśli zainstalowano system Audi pre sense plus i wypadku nie można już uniknąć, następuje hamowanie awaryjne w celu zmniejszenia prędkości o nawet 40 km/h (24,85 mph).

Audi pre sense rear jest powiązane z Audi side assist. Jeśli wykryje krytyczną sytuację – zbliżającą się kolizję tylną – zapewnia, że ruch za pojazdem jest alarmowany za pomocą świateł awaryjnych. Jeśli sytuacja się zaostrza, aktywowane są prewencyjne środki ochrony.

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy w Audi A7 Sportback umożliwia zastosowanie dwóch nowych systemów asystujących. Jednym z nich jest Audi active lane assist, który wykorzystuje kamerę do wykrywania oznaczeń pasa na drodze.

Jeśli kierowca nie pozostaje w pasie, system delikatnie interweniuje w prowadzenie, aby skierować Audi A7 Sportback na właściwy kurs. Przy tym system może brać pod uwagę pojazdy i obiekty w sąsiednim pasie.

Drugą innowacją jest system asystujący do parkowania, który jest najwyższą wersją trzech systemów pomocy w parkowaniu oferowanych przez Audi. Wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, które wykrywają miejsca parkingowe równoległe i poziome przy bocznej drodze podczas powolnej jazdy. Jeśli miejsce jest wystarczająco duże, system przejmuje równoległe parkowanie na naciśnięcie przycisku. Kierowca musi tylko dodać gazu i hamować. System asystujący do parkowania manewruje Audi A7 Sportback w najmniejsze miejsca parkingowe. System może parkować równolegle wykonując kilka ruchów do przodu i do tyłu, a także może parkować samochód w miejscach prostopadłych do drogi.

Systemy multimedialne

Infotainment i nawigacja to dwa inne obszary technologii, w których Audi A7 Sportback wyznacza nowe standardy. Oprócz standardowego radia MMI, Audi oferuje trzy opcjonalne systemy: MMI radio plus, MMI navigation oraz MMI navigation plus z MMI touch. Wszystkie cztery systemy mają chowany monitor.

Z wyjątkiem MMI navigation plus, wszystkie wersje MMI wykorzystują monitor o przekątnej 6,5 cala. W połączeniu z MMI touch dołączany jest 8-calowy monitor. System integruje duży dysk twardy, który może być również używany do przechowywania muzyki i plików, wygodne sterowanie głosowe oraz interfejs Bluetooth. Jego monitor o wysokiej rozdzielczości wyświetla obrazy mapy i wiele punktów zainteresowania w trzech wymiarach.

Jak w luksusowej limuzynie A8, MMI touch jest wyposażony w przełomową innowację – panel dotykowy z technologią czarnego panelu. Kierowca wpisuje miejsce docelowe lub numer telefonu, rysując litery i cyfry na wrażliwym na dotyk panelu sterującego palcem. System zapewnia akustyczną informację zwrotną, dzięki czemu oczy kierowcy mogą pozostać na drodze. MMI touch rozpoznaje również znaki azjatyckich języków.

Sieciowa inteligencja: przewidywane dane trasy

Zaawansowany system nawigacyjny ściśle współpracuje z innymi systemami na pokładzie Audi A7 Sportback. Odczytuje drogę przed sobą z 3D danych nawigacyjnych i dostarcza przewidywane dane do jednostek sterujących automatyczną skrzynią biegów, adaptacyjnym tempomatem z funkcją stop & go oraz reflektorami, co umożliwia tym systemom rozpoznawanie złożonych scenariuszy.

Kolejną przełomową cechą Audi A7 Sportback są usługi online świadczone we współpracy z Google. Dostarczają one wiadomości online i aktualne informacje z Internetu do Audi A7 Sportback za pośrednictwem telefonu samochodowego Bluetooth. Moduł UMTS wyciąga obrazy i informacje z Google Earth na monitor i łączy je z trasą nawigacyjną. Hotspot WLAN zapewnia kontakt z urządzeniami mobilnymi na pokładzie, takimi jak iPad czy laptop. Kierowca może korzystać ze wszystkich tych usług z jego lub jej istniejącym kontraktem telefonicznym.

Audi oferuje również wiele atrakcyjnych modułów multimedialnych, od systemu dźwiękowego Bose po zaawansowany system dźwiękowy Bang & Olufsen z mocą 1,300 watów. Jego 15 głośników, w tym dwa akustyczne soczewki, które wysuwają się z deski rozdzielczej po włączeniu systemu, mają eleganckie aluminiowe obudowy. Wzmacniacze do subwooferów są szczególnie energooszczędne.

Silniki

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.