AUDI A7 Sportback 2014-2017

AUDI A7 Sportback 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćAUDI A7 Sportback 2014-2017

Audi A7 zadebiutował w 2009 roku, a w maju 2014 roku wprowadzono odświeżenie modelu w połowie cyklu życia dla tego dużego, sportowego coupe z czterema drzwiami.

 

Kiedy wprowadzono pierwszą generację Audi 100, producent nie chciał budować klasycznego kombi, dlatego stworzył samochód z opadającym tyłem i nazwał go Avant. Ostatecznie jednak musiał stworzyć tradycyjne kombi, aby utrzymać sprzedaż w rywalizacji z innymi premium kombi. Audi powróciło do opadającego tyłu w modelach A5 Sportback i A7.

 

W 2014 roku przeprowadzono odświeżenie. Najbardziej charakterystyczne zmiany w przedniej części pojazdu dotyczyły grilla typu singleframe, zderzaka oraz nowych, opcjonalnych reflektorów Matrix LED. Zainstalowano także nowe, dynamiczne kierunkowskazy z przodu. Tylne światła hamowania również przeszły redesign, a dynamiczny kierunkowskaz stał się standardem.

 

A7 od samego początku był budowany bez ramek dla okien bocznych. Wnętrze pojazdu charakteryzowało się poziomą linią otaczającą kierowcę i pasażera. Nowa jednostka infotainment MMI była standardem, a jako opcja wprowadzono wyświetlacz head-up. Z tylnymi siedzeniami w pozycji pionowej oferował 535 litrów przestrzeni (18,9 stóp sześciennych), którą można było zwiększyć do 1390 litrów (49,1 stóp sześciennych) przy złożonych tylnych siedzeniach.

 

Pod maską Audi zainstalowało najnowsze silniki Euro 6 ze swojego arsenału. Oferowało pięć jednostek: dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. Moc silników wynosiła od 218 do 333 koni mechanicznych. Stary przekładnia multitronic została wycofana, a w jej miejsce zainstalowano nową, 7-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.

Audi nie szczędziło wysiłków, aby zrewidować model A7 Sportback. Przestronny pięciodrzwiowy coupe jest teraz jeszcze bardziej mocny i atrakcyjny – dzięki nowym konfiguracjom silników, nowym skrzyniom biegów, nowym reflektorom, światłom tylnym oraz nowym systemom infotainment. Nowy A7 Sportback łączy emocjonalny urok i sportowy charakter coupe z komfortem sedana oraz funkcjonalnymi zaletami Avant.

Kiedy A7 Sportback zadebiutował w 2010 roku, Audi już wtedy wyznaczało nowe standardy w projektowaniu samochodów, przyjmując sportową estetykę i elegancję w wielkim stylu. Długi kaptur silnika, sportowe, płynne słupki C oraz ostro opadający tył tworzą dynamiczne ogólne wrażenie. Zrewidowana wersja pięciodrzwiowego modelu, mierzącego 4,97 metra długości, ma teraz dodatkowe atrakcyjne, sportowe cechy.

Najbardziej zauważalne zmiany dotyczą grilla Singleframe, zderzaków, końcówek wydechu i reflektorów. Technologia LED jest teraz standardem; na życzenie Audi może dostarczyć reflektory Matrix LED, które oświetlają drogę optymalnie, nie powodując olśnienia dla innych użytkowników dróg. W połączeniu z reflektorami Matrix LED dynamiczne kierunkowskazy są również zainstalowane z przodu; z tyłu są one standardem.

Nadwozie nowego Audi A7 Sportback składa się głównie z aluminium i stali wysokotemperaturowej. Jest niezwykle lekkie i zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie pod względem hałasu. Przestrzeń bagażowa pod długą, elektrycznie otwieraną klapą bagażnika ma podstawową pojemność 535 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1,390 litrów.

Sportowy styl zewnętrzny znajduje odzwierciedlenie w wnętrzu pojazdu. Dominującym elementem jest pozioma linia otaczająca kierowcę i pasażera. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie lekkości i elegancji. Nowe materiały wykończeniowe, w tym inkrustacja z aluminium i orzecha Beaufort oraz skórzane wykończenie Valcona, robią wrażenie swoim wykończeniem. Paleta kolorów została przeprojektowana, oferując pięć opcji kolorystycznych, nawet dla siedzeń.

Nowe Audi A7 Sportback jest pewne siebie i relaksujące w prowadzeniu. Fotele przednie mogą być opcjonalnie wyposażone w funkcje wentylacji i masażu, a do wyboru są cztery wersje siedzeń. System operacyjny radia MMI jest standardem; jako opcję można go uzupełnić o wyświetlacz head-up, który wyświetla wszystkie ważne informacje na przedniej szybie.

Moc i efektywność: dwa silniki TFSI i trzy TDI

Na początek Audi oferuje nowego A7 Sportback z wyborem pięciu mocnych i bardzo wydajnych silników: dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. Ich moc mieści się w zakresie od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM), a wszystkie spełniają normę emisji Euro 6. Wiele aspektów 3.0 TDI clean diesel o mocy 200 kW (272 KM) zostało nowo opracowanych. W wersji „ultra” o mocy 160 kW (218 KM) i napędzie na przednie koła, trzylitrowy silnik V6 zużywa średnio tylko 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 122 gramów na kilometr. Najmocniejszy silnik, 4.0 TFSI, jest dostępny w modelu Audi S7 Sportback. Oferuje moc 331 kW (450 KM) i wykorzystuje innowacyjną technologię COD (cyklindry na żądanie).

Silnik 3.0 TDI biturbo clean diesel, który generuje 235 kW (320 KM), współpracuje z ośmiobiegową skrzynią tiptronic; wszystkie inne konfiguracje silników mają siedmiobiegową skrzynię S tronic. W wersjach z napędem na przednie koła, skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem została całkowicie przeprojektowana, zastępując multitronic. W konfiguracjach silników zaczynających się od 200 kW (272 KM) możliwe jest uzupełnienie o napęd quattro na stałe z dyferencjałem sportowym, który aktywnie rozdziela moc między tylnymi kołami.

Podwozie również łączy sportową precyzję z dużym komfortem. Nowe Audi A7 Sportback wyposażone jest w koła o średnicach od 17 do 21 cali. Niektóre konfiguracje silników są wyposażone w nowe, lekkie hamulce. System wspomagania kierownicy charakteryzuje się elektrycznym napędem dla dużej efektywności.

System dynamicznego prowadzenia Audi drive select jest standardem. Opcje obejmują dynamiczny układ kierowniczy, dwie wersje sportowego zawieszenia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne; w modelu S7 Sportback zawieszenie pneumatyczne ma twardsze ustawienia.

Nowe Audi A7 Sportback wyprzedza konkurencję pod względem infotainment. Najlepszy system, MMI Navigation plus z MMI touch, wykorzystuje najnowszą generację modularnego systemu infotainment; jego wyróżniającą cechą jest potężny procesor graficzny od partnera Audi firmy Nvidia. Sterowanie za pomocą touchpada umożliwia kierowcy przeglądanie i powiększanie list oraz map.

Doskonałym uzupełnieniem MMI Navigation plus jest Audi connect, które łączy pięciodrzwiowe coupe z Internetem za pośrednictwem standardu szybkiej transmisji danych LTE. Audi phone box łączy telefon komórkowy kierowcy z anteną samochodową dla lepszego odbioru. Najwyższym modelem hi-fi jest system dźwiękowy Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Systemy wspomagające – w tym adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go, ulepszony asystent nocnego widzenia oraz system bezpieczeństwa Audi pre sense – są również na najwyższym poziomie. Audi side assist oraz Audi active lane assist współpracują ze sobą, aby zmiany pasa ruchu były jeszcze bezpieczniejsze.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.