AUDI A7 Sportback 2017-Present

AUDI A7 Sportback 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI A7 Sportback 2017-Present

W 2017 roku Audi zmodernizowało pierwszą generację swojego hatchbacka-kupé, modelu A7. Druga generacja zachowała kluczowe elementy, które przyczyniły się do dużej sprzedaży poprzednika, a jednocześnie wprowadziła nowe modyfikacje, aby poprawić wygląd i komfort pojazdu.

Audi starało się, aby A7 Sportback wyglądał jak atletyczna rzeźba z długą maską silnika, długim rozstawem osi i krótkimi zwisami. Wyraźne kontury podkreślają koła i nawiązują do genów Audi, które określają proporcje nadwozia. A7 ma 4969 mm długości, 1908 mm szerokości i 1422 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2926 mm.

Wewnątrz zmieszczą się cztery dorosłe osoby, a miejsce na głowę z tyłu jest wystarczające, choć nie obszerne. Cyfryzacja wnętrz Audi zaczęła się od A8 i kontynuowana jest w tej generacji A7. Bezramkowe okna zostały przeniesione i wyglądają świetnie w tej sportowej, czterodrzwiowej sylwetce.

Do napędu, model A7 z 2017 roku wykorzystuje łagodny hybrydowy silnik V6. Oparty na 48-woltowej architekturze, z napędem na pasie rozrządu (BAS), 3.0-litrowy silnik benzynowy TFSI (turbo z bezpośrednim wtryskiem) oferuje moc 350 km i 500 Nm momentu obrotowego. Moc jest przekazywana na napęd na wszystkie koła quattro poprzez 7-biegową skrzynię biegów S-Tronic (technologia podwójnego sprzęgła) i osiągi są zgodne z agresywnym wyglądem A7. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 250 km/h. Wkrótce pojawią się także dodatkowe silniki czterocylindrowe, zarówno benzynowe, jak i turbodiesel.

Audi A7 Sportback w dużym stopniu odzwierciedla nowy język designu Audi i spełnia obietnicę stylistyczną zawartą w studiach prologowych. Four-door coupe wyznacza standardy w klasie luksusowej pod względem nowoczesności. Wcieleń nowy styl Gran Turismo, z dynamicznymi liniami, systematyczną digitalizacją, sportowymi wrażeniami z jazdy i wszechstronnym układem przestrzennym.

Dynamika w najpiękniejszej formie: design zewnętrzny

Design zewnętrzny Audi A7 Sportback jest wyrazem nowego języka designu, który Audi wprowadziło w studium prologowym, a który miał swoją premierę w nowym Audi A8. Duże powierzchnie, ostre krawędzie i napięte, atletyczne linie ukazują dynamikę i nowoczesność z każdej perspektywy.

Z przodu, grill Singleframe – szerszy i niższy niż w Audi A8 – wąskie reflektory, wyraźnie zarysowane wloty powietrza i płaska przednia część ukazują sportowy charakter Gran Turismo. Reflektory dostępne są w trzech wersjach. W przypadku średnich i wysokich wersji wyposażeniowych, sygnatura świetlna nawiązuje do tematu digitalizacji: 12 przylegających segmentów świetlnych oddzielonych wąskimi przestrzeniami przywołuje skojarzenia z cyframi binarnymi 0 i 1. Najwyższa wersja to reflektory HD Matrix LED z światłem laserowym Audi.

Audi A7 Sportback to atletyczna rzeźba z długą maską, długim rozstawem osi i krótkimi zwisami. Wyraźne kontury podkreślają koła, które mają średnicę do 21 cali, oraz nawiązują do genów quattro Audi. Te geny określają proporcje nadwozia pojazdu. Sylwetka definiowana jest przez dynamiczną linię dachu, która opada gwałtownie w kierunku tyłu. Cztery wymiary zaznaczają sportowy charakter dużego coupe: długość wynosi 4,969 mm (16,3 stopy), rozstaw osi wynosi 2,926 mm (9,6 stopy) a szerokość to 1,908 mm (6,3 stopy), ale wysokość to tylko 1,422 mm (4,7 stopy).

Jak w poprzednim modelu, tylna część jest zwężona, przypominająca jacht. Długa klapa bagażnika kończy się wyraźnie zakrzywioną krawędzią, z której automatycznie wysuwa się zintegrowany spoiler przy prędkości 120 km/h (74,6 mph). Płaska listwa świetlna – cecha stylistyczna wspólna dla wszystkich najwyższych modeli Audi – łączy tylne światła, których tylne światła składają się z 13 pionowych segmentów. Po otwarciu drzwi i po ich zamknięciu, w tylnych światłach i reflektorach odtwarzane są dynamiczne animacje świetlne, podkreślające dynamikę dużego coupe w bezruchu. Postępowy design zewnętrzny nowego Audi A7 Sportback jest niemal pozbawiony chromu. Paleta kolorów oferuje wybór 15 barw, z których osiem jest nowych. Opcjonalny pakiet zewnętrzny S line dodatkowo wyostrza wygląd, wprowadzając zmiany w grillu, wlotach powietrza, progach oraz dyfuzorach z przodu i z tyłu. Są one wykończone na wysoki połysk i mają bardziej zdecydowany kształt.

Design samochodu pokazowego przychodzi do produkcji: wnętrze

Wnętrze łączy design z technologią w unikalny sposób. Wnętrze nowego Audi A7 Sportback zachwyca futurystyczną atmosferą salonu. Jego zredukowany, czysty język designu oparty jest na niepowtarzalnej równowadze napięcia i chłodności. Poziome linie i smukły panel instrumentów wprowadzają uczucie przestronności. Środkowa konsola jest skierowana w stronę kierowcy, co podkreśla sportowy charakter Gran Turismo. Cztery kluczowe wartości charakteryzują koncepcję wnętrza: nowoczesność, sportowość, intuicyjność i wyrafinowanie. Wszystkie kolory, materiały tapicerskie i wstawki podkreślają nową estetykę, od wersji podstawowej po wybór designu, sportowy pakiet S line i szczególnie wyrafinowaną skórę Valcona. Opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego podświetla kontury i subtelnie uwydatnia przestrzeń.

Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala (w połączeniu z MMI navigation plus) jest nachylony w kierunku kierowcy. Z czarną optyką panelu i otoczony szarym aluminiowym uchwytem, niemal znika w desce rozdzielczej po wyłączeniu. Obudowa wspierająca uchwyt to również geometryczna rzeźba. Interfejs użytkownika wyświetlacza pojawia się, gdy samochód jest otwierany. W zgodzie z designem wnętrza, jego wygląd jest zredukowany i przejrzysty. Cała zawartość ekranu jest szybko rejestrowana.

Kontrola pod palcami: system sterowania MMI touch response i internetowa kontrola głosowa

Nowe Audi A7 systematycznie kontynuuje strategię digitalizacji A8. Architektura wnętrza gładko łączy się z nowym koncepcji operacyjną MMI touch response. Zastępuje pokrętło obrotowe i tradycyjne przyciski oraz kontrolki z poprzedniego modelu dwoma dużymi, wysokorozdzielczymi wyświetlaczami dotykowymi.

Kierowca steruje systemem infotainment z górnego wyświetlacza. Montowany na asymetrycznej konsoli tunelu centralnego, dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala zapewnia dostęp do systemu klimatyzacji, funkcji komfortu i wprowadzania tekstu. Kierowcy mogą oprzeć nadgarstek na szerokim pokrętle dźwigni automatycznej skrzyni biegów.

Audi oferuje opcjonalny wyświetlacz heads-up, który projektyuje ważne informacje na przedniej szybie. MMI navigation plus obejmuje również wirtualny kokpit Audi z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.

System operacyjny MMI touch response zapewnia sprzężenie haptyczne i akustyczne i jest tak intuicyjny w obsłudze jak smartfon. Użytkownicy słyszą i czują kliknięcie jako potwierdzenie, gdy ich palec uruchamia funkcję. Dzięki logicznej i płaskiej strukturze menu, system umożliwia szybki dostęp do różnych funkcji pojazdu, a także można go spersonalizować dzięki konfigurowalnym i ruchomym przyciskom ulubionych.

Opcjonalna kontrola głosowa w nowym Audi A7 Sportback jeszcze bardziej ułatwia obsługę. Z MMI navigation plus, system dialogu naturalnego przetwarza pytania i komendy na dwa sposoby – z informacjami przechowywanymi w pamięci oraz jednocześnie z szczegółową wiedzą z chmury.

W pełni połączony w celu większej wygody i bezpieczeństwa: funkcje infotainment i łączności

Dzięki wszechstronnej łączności, Audi A7 jest doskonale przystosowane do długodystansowych podróży. Oferuje klientom większą wygodę, bezpieczeństwo i możliwości personalizacji. Gran Turismo posiada ten sam zakres infotainment i łączności co Audi A8. Do siedmiu kierowców może zapisać swoje preferencje w indywidualnych profilach użytkowników. Można spersonalizować aż 400 parametrów. Usługi online Audi connect zostały rozszerzone. Nowością są usługi Car-to-X, takie jak informacje o znakach drogowych i zagrożeniach, które wykorzystują inteligencję swarmową floty Audi.

Nowe Audi A7 Sportback standardowo jest wyposażone w radio MMI; MMI navigation i MMI navigation plus są dostępne jako opcje. Do wyboru są cztery systemy dźwiękowe. Najwyższa wersja, Bang & Olufsen Advanced Sound System, dostarcza również fascynujący dźwięk 3D do tylnych siedzeń.

Inteligentne i wygodne: systemy Audi AI

Dzięki przyciskowi AI, kierowca aktywuje zdalny parking pilot Audi AI oraz zdalny garażowy pilot Audi AI, który zostanie udostępniony w 2018 roku. Samodzielnie manewrują one A7 Sportback w i z miejsca parkingowego lub garażu. Kierowca może wysiąść z samochodu przed uruchomieniem funkcji za pośrednictwem aplikacji myAudi na swoim smartfonie. Ważne jest, aby kierowca cały czas naciskał i trzymał przycisk Audi AI. Centralny kontroler wspomagania kierowcy (zFAS) łączy dane z zaawansowanego zestawu czujników, aby nieustannie obliczać obraz otoczenia. W zależności od poziomu wyposażenia, może być nawet pięć radarów, pięć kamer, 12 czujników ultradźwiękowych i skanera laserowego.

Oprócz systemów Audi AI, nowy Audi A7 Sportback oferuje łącznie 39 systemów wspomagania kierowcy, aby ułatwić życie kierowcy. Są one podzielone na trzy pakiety: pakiet parkowania Audi AI (stopniowe wprowadzenie począwszy od 2018 roku), pakiet asystentów w mieście z nowym asystentem przejścia, oraz pakiet asystentów podróży. Ten ostatni obejmuje takie elementy jak asystent efektywności, który ułatwia styl jazdy sprzyjający redukcji zużycia paliwa oraz adaptacyjny asystent jazdy (ADA), który uzupełnia adaptacyjny tempomat (ACC) o pomocnicze interwencje w kierowaniu, aby utrzymać pas ruchu. Wszystkie systemy wspomagania kierowcy mają poprawione mechanizmy sterowania.

Prowadzenie i komfort w długich trasach: podwozie

Nowe A7 jeszcze bardziej rozwija syntezę sportowości i komfortu. Opcjonalne dynamiczne kierownice na wszystkie koła, nowy elektroniczny program podwozia (ECP) – centralny kontroler dla podwozia – oraz zaktualizowane zawieszenie pneumatyczne czynią je jeszcze bardziej zwrotnym, zwinny i komfortowym. A7 jest zatem idealnym Gran Turismo: dynamiczne i zwinne na krętych drogach wiejskich, ale komfortowe na długich odcinkach autostrady.

Wiele aspektów osi przedniej i tylnej zostało opracowanych od podstaw. Standardowe progresywne wspomaganie kierownicy, którego ogólnie sportowy współczynnik staje się jeszcze bardziej bezpośredni im dalej skręca się kierownicą, charakteryzuje się nową koncepcją intensywnego feedbacku drogowego. Zamontowane za dużymi kołami – do 21 cali i 255/35 – o poprawionym komforcie toczenia są aluminiowe hamulce ze stałymi zaciskami z tarczami o średnicy do 400 milimetrów (15,7 cala). Klienci mogą wybierać pomiędzy czterema ustawieniami zawieszenia: konwencjonalnym zawieszeniem sprężynowym ze stali, zawieszeniem sportowym obniżającym wysokość jazdy o 10 milimetrów (0,4 cala), elektronicznie sterowanym amortyzatorem oraz samopoziomującym się zawieszeniem pneumatycznym.

Największą innowacją podwozia jest dynamiczne wspomaganie kierownicą na wszystkie koła. Łączy ono bezpośrednią, sportową odpowiedź kierownicy z niezachwianą stabilnością, rozwiązując konflikt celów między zwrotnością a komfortem. Współczynnik kierowania zmienia się w zależności od prędkości między 9,5:1 a 16,5:1 dzięki aktywnym interwencjom w kierowaniu na osi przedniej i tylnej. Na osi przedniej wykorzystuje się przekładnię falową, aby nałożyć te reakcje na wprowadzenie kierowcy. Na osi tylnej napęd śrubowy obraca koła nawet o 5 stopni. Przy niskiej prędkości skręcają one przeciwnie do kół przednich, aby jeszcze bardziej zwiększyć zwrotność dużego coupe przy parkowaniu lub poruszaniu się w ruchu miejskim. Zmniejsza to promień skrętu przy pełnym złożeniu kierownicy o 1,1 metra (3,6 stopy). Przy prędkości 60 km/h (37,3 mph) i wyższej, oś tylna skręca w tym samym kierunku, aby zwiększyć stabilność w jeździe na wprost i ułatwić zmiany pasa ruchu.

Opcjonalny sportowy dyferencjał poprawia prowadzenie jeszcze bardziej. Aktywnie rozdziela moment obrotowy między tylne koła, uzupełniając quattro napęd na cztery koła. Podobnie jak dynamiczne wspomaganie kierownicą, kontrolowane tłumienie i samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne, sportowy dyferencjał jest zintegrowany z funkcją sterującą elektronicznej platformy podwozia (ECP). Te systemy są ściśle powiązane, aby zapewnić maksymalną precyzję. Kierowca może skorzystać z systemu wyboru jazdy Audi, aby aktywować różne profile jazdy z bardziej wyraźną różnicą między komfortem a sportowością niż w poprzednim modelu.

Szerokie elektryfikacja: system mild hybrid dla większego komfortu i efektywności

Wszystkie silniki używane w A7 Sportback są standardowo wyposażone w nowy system mild hybrid (MHEV), który zapewnia większy komfort i efektywność. W przypadku dwóch silników V6, korzysta on z 48-woltowego podstawowego systemu elektrycznego. Rozrusznik alternatorowy pasowy (BAS) współpracuje z akumulatorem litowo-jonowym i osiąga wydajność odzyskiwania do 12 kW podczas hamowania. Przy prędkościach między 55 a 160 km/h (34,2 – 99,4 mph), czterodrzwiowe coupe może jechać na luzie z wyłączonym silnikiem, a następnie uruchamiać go wygodnie za pośrednictwem BAS.

Funkcja start-stop została znacznie rozszerzona i teraz aktywuje się przy 22 km/h (13,7 mph). W połączeniu z standardową kamerą przednią, silnik uruchamiany jest przewidująco, gdy pojazd stojący przed zaczyna się poruszać. W rzeczywistej jeździe, technologia MHEV redukuje zużycie paliwa o nawet 0,7 litra na 100 kilometrów.

Nowe Audi A7 Sportback początkowo zadebiutuje z silnikiem 3.0 V6 TFSI. Dźwięczny V6 turbo produkuje 250 kW (340 hp) i 500 Nm (368,8 lb-ft). Czterodrzwiowe coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (155,3 mph). W NEDC, wersja podstawowa Audi A7 55 TFSI zużywa 6,8 litra paliwa (34,6 mpg), co odpowiada emisjom CO2 wynoszącym 154 gramy (247,8 g/mi). Silnik 3.0 TFSI współpracuje z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów S tronic. Jego napęd quattro wykorzystuje wydajną technologię ultra, która w razie potrzeby aktywuje napęd na tylne koła. Dodatkowe silniki sześciocylindrowe i czterocylindrowe, zarówno benzynowe, jak i diesel, pojawią się wkrótce po rozpoczęciu produkcji.

Koncepcja nadwozia: Coupé, Sedan i Avant w jednym

A7 Sportback łączy w sobie wszystko, co najlepsze, i jest dynamicznym wszechstronnym talentem do pracy i rekreacji. Oferuje design Coupé, przestronność Sedana oraz zmienność Avanta. Koncepcja wnętrza Audi A7 Sportback imponuje większą przestrzenią i wygodnymi siedzeniami – mimo że ma dynamiczną linię dachu. W porównaniu do poprzedniego modelu, długość wnętrza wzrosła o 21 milimetrów (0,8 cala), co zapewnia więcej miejsca na kolana z tyłu. Pasażerowie z tyłu korzystają również z większej ilości przestrzeni nad głową. Szerokość załadunku także wzrosła w porównaniu do poprzedniego modelu i wynosi teraz 1,050 milimetra (3,4 stopy).

Na szczycie oferty wszystkich nowych siedzeń znajdują się wielozmienności, dostosowane konturowe przednie siedzenia z wentylacją i masażem. Konfiguracja z indywidualnymi tylnymi siedzeniami (alternatywa: ławka 2+1) oferuje mnóstwo miejsca i komfortu. Nowe technologie wysokotemperaturowe sprawiają, że życie z Audi A7 Sportback jest jeszcze bardziej komfortowe i wygodne. Pakiet jakości powietrza poprawia jakość powietrza w wnętrzu za pomocą aromatyzacji subtelnymi zapachami, jonizatora oraz skutecznego filtra kombinacyjnego.

Nadwozie, które charakteryzuje się budową kompozytową ze stali i aluminium z dużymi komponentami, takimi jak części dodatkowe wykonane z aluminium, odgrywa kluczową rolę w poprawie prowadzenia i większym komforcie. Czterodrzwiowe coupe zdobywa najwyższe oceny w zakresie sztywności nadwozia, aeroakustyki i aerodynamiki. Gran Turismo rozpieszcza swoich pasażerów poprawionym komfortem akustycznym i – dzięki wyrafinowanej aerodynamice – minimalnym hałasem wiatru.

Ulepszony panoramiczny dach szklany z szczególnie dużymi elementami szklanymi wpuszcza więcej światła do wnętrza. Podgrzewana szyba przednia i wycieraczki z wbudowanymi dyszami to dodatkowe opcje dla większej wygody.

Pomimo wyraźnie dynamicznych linii, pojemność bagażnika wynosi 535 litrów (18,9 stopy sześcienne). Wzrasta do 1,390 litrów (49,1 stopy sześcienne) po złożeniu tylnych siedzeń. Bagażnik został zoptymalizowany tak, aby dwa torby golfowe zmieściły się teraz poziomo – oprócz opcjonalnej opony zapasowej. Opcjonalna tylna klapa sterowana czujnikami otwiera się i zamyka automatycznie w odpowiedzi na ruch stopy.

Nowe Audi A7 Sportback schodzi z linii montażowej w zakładzie w Neckarsulm i trafi na rynek niemiecki pod koniec lutego 2018 roku. Cena podstawowa dla modelu 55 TFSI quattro S tronic wynosi 67,800 euro.

Nowy język designu, nowy proces projektowania, nowe Centrum Projektowe: radykalna transformacja designu Audi

Rok 2017 zapowiada nową erę stylu w Audi: Nowe Audi A7 Sportback to sportowa twarz marki w klasie full-size i wypełnia obietnicę stylistyczną studiów prologowych. Four-door coupe to klasyczny przykład nowego języka designu w klasie pełnowymiarowej Audi. W tym samym czasie marka z czterema pierścieniami wprowadza innowacyjny proces projektowania w nowym Centrum Projektowym Audi w Ingolstadt: cyfrowa wytwórnia projektów. Łączy ona nowoczesne CAD i wizualizację 3D z tradycyjnym ręcznym modelowaniem. Otwarty koncept nowego Centrum Projektowego stanowi podstawę dla zintegrowanej, międzydyscyplinarnej współpracy.

Nowe Audi A7 Sportback imponuje swoją atletyczną estetyką i dynamiczną linią nadwozia. Zgrabna, napięta linia dachu łączy sportowe wymiary coupe z hojnością przestrzeni i codzienną użytecznością sprawdzonej koncepcji Sportback. „Czterodrzwiowe Gran Turismo o rzeźbiarskim designie wciela postępy i dynamikę Audi” – mówi Marc Lichte, szef designu w AUDI AG.

Nowy język designu wykorzystuje duże powierzchnie, ostre krawędzie i minimalne elementy wykończeniowe. W ten sposób Audi A7 bez kompromisów spełnia obietnice zawarte w studiach prologowych. Design i technologia są w znacznie większym stopniu połączone w ogólnym wzornictwie samochodu dzięki nowemu językowi designu. Audi A7 Sportback jest doskonałym przykładem, jak jeszcze intensywniej spełnić obietnicę marki „Vorsprung durch Technik” w ramach designu.

Dla języka designu przyszłości, Audi ustanawia nowy, innowacyjny proces projektowania w nowym Centrum Projektowym w Ingolstadt: cyfrowa wytwórnia projektów. Łączy on zalety nowoczesnej wizualizacji 3D z mocnymi stronami klasycznego wykończenia modelarza. Dzięki potężnym klastrom obliczeniowym zespół projektowy Audi może coraz bardziej oceniać projekt cyfrowo. Wykorzystanie wizualizacji 3D znacznie zwiększa niezawodność podejmowania decyzji przy ocenie projektu.

Ciągłe dostosowania między cyfrowym modelem CAD a modelem glinianym zapewniają znacznie większą pewność procesu. Zmiany w designie mogą być wizualizowane w czasie rzeczywistym i szybko przenoszone na fizyczny model w skali 1:1.

Wizualizacja 3D obejmuje przedstawienia w czasie rzeczywistym, w których wszystkie fizyczne cechy (odbijanie, załamanie, efekty światła i cienia) mogą być realistycznie wyświetlane. Efektem są spójne koncepcje designu, które przekonują swoją harmonijną proporcją i detalami.

Proces projektowy Audi składa się z pięciu kluczowych kroków: Faza portfelowa rozpoczyna proces, a po niej następuje faza wstępnego projektowania. Po fazie szkicowej szczególny projekt pojazdu jest w pełni cyfrowo uruchamiany w fazie projektowania cyfrowego i przedstawiany jako model odniesienia w skali 1:1. W ostatniej fazie – fazie projektowania produkcji – projektanci gliniany oraz CAD wspólnie tworzą fizyczny model gliniany z wszystkimi detalami potencjalnego projektu do produkcji seryjnej.

Poszczególne kroki w szczegółach: Projekt nowego modelu rozpoczyna się od określenia portfela. To reprezentuje możliwą rodzinę modeli i zakres wariantów dla linii modelu jako modelu skalowego. Faza wstępnego projektowania następuje, gdzie projektanci koordynują się wcześnie i blisko z kolegami z Technicznego Rozwoju Pojazdów. Razem porównują wymagania techniczne, takie jak położenie czujników radarowych, z wymaganiami projektowymi i sprawdzają ich wykonalność. Ten etap rozwoju stanowi solidną podstawę dla wszystkich następnych etapów. Następnym krokiem jest cyfrowa faza projektowania, która znajduje się w sercu nowego procesu projektowania – tutaj projektanci korzystają z najnowocześniejszych narzędzi wizualizacji i frezarskich maszyn do nowoczesnego modelowania glinianego. Na koniec, w fazie projektowania produkcji, modelarze Audi kształtują wspólnie ostateczne powierzchnie i detale przyszłego projektu produkcji seryjnej jako część precyzyjnej pracy analogowej i cyfrowej.

Oprócz szerokich metod wizualizacji, aż do wyświetlaczy montowanych na głowie (HMD), inne narzędzia cyfrowego rozwoju będą w przyszłości zyskiwać na znaczeniu w Audi Design, co dodatkowo wzmocni wymianę wiedzy między projektantami, modelarzami i technicznymi deweloperami. Jednocześnie ręczna praca przy modelu pozostaje niezbędną umiejętnością, która nadaje designowi Audi ostateczny poziom dojrzałości i spójne ogólne wrażenie.

Proporcje

Audi zrobiło odważne oświadczenie z pierwszą generacją A7 Sportback, która pojawiła się w 2010 roku – czterodrzwiowe coupe połączyło elegancję i dynamikę w zupełnie nowy sposób. W swojej drugiej edycji, czterodrzwiowe Gran Turismo Audi jest kolejnym, imponującym przykładem nowego języka designu w klasie full-size, który zadebiutował w produkcji seryjnej w nowym A8. Wyraźna nowoczesność nowego A7 pochodzi z redukcji używanych elementów projektowych. Rzeźbiarskie nadwozie z wyrazistymi krawędziami sygnalizuje sportową elegancję z każdej perspektywy. Rezultatem jest doskonałe wyrażenie podstawowych wartości marki z czterema pierścieniami – postępowość, sportowość i wyrafinowanie.

Audi A7 Sportback to atletyczna rzeźba z długą maską, długim rozstawem osi i krótkimi zwisami. Dzięki swojej jasnej językowi designu, emituje obecność i przyciągający urok. Wyraźne kontury podkreślają duże koła i nawiązują do genów quattro Audi. Te geny określają proporcje nadwozia pojazdu. Wszystkie objętości, powierzchnie i krawędzie zostały zaprojektowane z najwyższą precyzją. Sylwetka definiowana jest przez dynamiczny charakter szklarni, która gwałtownie opada w kierunku tyłu.

Wszystko to łączy się w atletycznej estetyce, która czyni czterodrzwiowe Audi coupe tak porywającym. Cztery wymiary podsumowują sportowy charakter i muskularne proporcje dużego coupe: Długość wynosi 4,969 mm (16,3 stopy), rozstaw osi wynosi 2,926 mm (9,6 stopy), szerokość 1,908 mm (6,3 stopy), a wysokość tylko 1,422 mm (4,7 stopy).

Design zewnętrzny

Charakterystyczny design każdego nowego modelu Audi w klasie full-size oparty jest na charakterystycznym motywie przewodnim. Podczas gdy Audi A8 ucieleśnia prestiż w swoim designie, język designu nowego A7 oznacza czystą nowoczesność. Jest to systematycznie wdrażane, aż do najmniejszych szczegółów.

Jeszcze bardziej niż w poprzednim modelu, grill Singleframe dominuje nad przednią częścią nowego Audi A7 Sportback. Ułożony szerzej i niżej, wyraża sportowy charakter czterodrzwiowego coupe od pierwszego spojrzenia. Wszystkie przyległe powierzchnie i linie emanują z grilla, takie jak kontury na masce i płaskie reflektory. Spokojny, poziomo ustawiony kontur reflektorów zapewnia przestrzeń na spektakularny design oświetlenia.

Zewnętrzne krawędzie przodu pojazdu odchylają się do przodu, podobnie jak dziób jachtu. Trzy wloty powietrza w przednim zderzaku – dwa duże z boku, jeden płaski na środku – podkreślają sportowy charakter nowego Audi A7 Sportback. Silne kontury, które przypominają przednie splitter na samochodzie wyścigowym, tworzą dolną krawędź zewnętrznych wlotów. Dwie belki w kształcie boomeranga oraz struktura siatki podkreślają ich wnętrza, wzmacniając wrażenie trójwymiarowej głębi. Zewnętrzne krawędzie wlotów powietrza są cięte pod kątem, co tworzy obecność i wizualnie nadaje Gran Turismo mocną posturę na drodze.

Widok boczny to dialog napiętych linii i wypukłych powierzchni. Nisko osadzona linia barku, która otacza cały samochód, obniża optyczny środek ciężkości A7 Sportback. Około szerokości dłoni powyżej znajduje się linia barku, która jest ukryta nad drzwiami. Rozciąga się od reflektora, biegnie do rogu tylnego światła i tworzy potężne mięśnie w górnej części nadkoli z napiętą krawędzią. Nawiązują do klasycznych „bąbli” Audi Ur-quattro i przetwarzają je na język nowoczesnej elegancji.

Przejście słupka D jest punktem koncentracji w projekcie nowego Audi A7 Sportback. Powierzchnia okien bocznych zawiera trzecie okno boczne, które zwęża się w górę – nawiązanie do Audi 100 Coupé S z 1970 roku. Linia poprzeczna, która wznosi się w stronę tyłu, nadaje A7 jeszcze więcej dynamiki.

Interplay ostrych krawędzi i miękkich linii jest kontynuowane w nacięciu, które dodaje wyraźny akcent do dolnej sekcji drzwi. Zaczyna się delikatnym opadającym ruchem, następnie biegnie na zewnątrz w wąskim promieniu, tworzy twardy kontur, a następnie ponownie ostro wchodzi do środka. Temat progu kontynuowany jest w designie drzwi i tworzy spójną więź z tyłem swoimi liniami.

Jak na jachcie, tylna część Audi A7 Sportback zwęża się. Klasyczny motyw rufy łodzi z poprzedniego modelu jest jeszcze bardziej widoczny w nowej generacji: Górna tylna krawędź jest około trzech centymetrów wyższa niż w poprzedniku. Ten zabieg tworzy sportowy wygląd oraz poprawia aerodynamikę. Klapa bagażnika posiada spoiler, który elektrycznie rozciąga się przy dużych prędkościach.

Silna gra świateł i cieni podkreśla bardzo nowoczesną tylnią sekcję. Światła tworzą część rzeźby i nadają jeszcze większą szerokość tyłowi. W każdej sferze tylna część ma wyraźnie trójwymiarowy kształt. Klapa bagażnika kończy się uderzającą, stylową zakrzywioną linią, która zacienia cztery pierścienie Audi, tylne światła oraz łączącą listwę świetlną. Eleganckie elementy chromowane w antracytowym dyfuzorze również podkreślają szerokość tylnej sekcji.

Nowe Audi A7 Sportback jest niemal pozbawione chromu. Sześć szczelin w grillu Singleframe jest pomalowanych na wysoki połysk na czarno; jego ramka jest niezwykle wąska. Opcjonalny pakiet zewnętrzny S line dodatkowo podkreśla sportowy wygląd – ze specjalnymi rozwiązaniami dla przedniego zderzaka, wlotów powietrza, progów i wstawki dyfuzora.

Paleta kolorów oferuje wybór 15 kolorów, w tym osiem nowych odcieni. „Kolory pośrednie” – mieszanki kilku kolorów, których wygląd zmienia się w zależności od padającego światła – nadają nowemu Audi A7 Sportback elegancką aurę. Dwa jednolite wykończenia to ibis white i brilliant black. W palecie kolorów metallicznych i perłowych znajdują się odcienie Daytona gray, floret silver, glacier white, carat beige, mythos black. Nowością w palecie kolorów są Avalon green, firmament blue, Navarra blue, Seville red, Soho brown, typhoon gray, Triton blue oraz Vesuvius gray. Nowe Audi A7 Sportback, które schodzi z linii produkcyjnej w zakładzie Audi Neckarsulm, jest również dostępne opcjonalnie w spersonalizowanym wykończeniu lakierniczym – tutaj klient może wybrać kolor według własnego uznania.

Design oświetlenia

Dla Audi design oświetlenia to więcej niż tylko styl – to estetyczne wyrażenie wartości marki: nowoczesności, wyrafinowania i sportowości, krótko mówiąc: „Vorsprung durch Technik.” Audi po raz kolejny podkreśla swoją wiodącą rolę w technologii oświetleniowej z charakterystyczną sygnaturą świetlną nowego A7.

Reflektory dostępne są w trzech wersjach – w technologii LED, jako HD Matrix LED oraz HD Matrix LED z laserowym długim światłem. Dwie warianty reflektorów Matrix wyróżniają się charakterystyczną poziomą strukturą. Górna sekcja stanowi punkt centralny i kształtuje charakter swoimi innowacyjnymi światłami dziennymi oraz modułami świateł mijania jako źrenicą. Dolna sekcja zawiera inne funkcje oświetleniowe, takie jak światła do skrętu i zmiany kierunku. W wersji najwyższej tej strefy znajdują się punkty laserowe.

X-kształtny metalowy przesłon oraz niebiesko podświetlony przewodnik świetlny charakteryzują tę technologię laserową w Audi. W wersjach high-end i HD Matrix LED, sygnatura światła dziennego ma charakter cyfrowy: 12 segmentów świetlnych jest ustawionych pionowo obok siebie, oddzielone wąskimi przestrzeniami – przywołując skojarzenia z symbolicznym „0” i „1” cyfrowego świata. To jest cyfrowe oko A7.

Równocześnie A7 zapowiada nowy język w projekcie oświetlenia świateł dziennych – od grafiki po segmentowaną objętość. Umożliwia to oświetleniu nadanie trójwymiarowego charakteru i działa jako połączenie między kształtem nadwozia a nowoczesną technologią oświetleniową. Tworzy to skoncentrowany look i unikalny charakter.

Zasada segmentacji umożliwia również spektakularne wystawienie światła: Jak cyfrowe przebudzenie, dynamiczny sygnalizator zmiany kierunku ożywa, gdy kierowca otworzy drzwi nowego Audi A7 Sportback. Ten sygnalizator, który odpowiada sygnaturze świateł dziennych w podwójnej funkcji, zapala się sekwencyjnie dwa razy. Natychmiast punkt świetlny przemieszcza się szybko od wewnątrz na zewnątrz i z powrotem, co otwiera sygnaturę świateł dziennych w trzecim ruchu, jak zasłona przednia na scenie. Na koniec włącza się światło mijania, które również rozjaśnia się od wewnątrz na zewnątrz. Gdy podróż dobiega końca i drzwi pojazdu są zamknięte, ta sama prezentacja świetlna odbywa się tylko w odwrotnej kolejności. Audi A7 w ten sposób imponująco symbolizuje nową erę designu oświetlenia Audi: estetyka ruchu. Cyfrowa. Indywidualna. Te uderzające funkcjonalności przychodzenia i odchodzenia są dostępne od średniej wersji reflektorów.

Generacyjne tylne światło coupe również wydaje się cyfrowe; składa się z 13 pionowych segmentów po każdej stronie. Precyzyjna taśma LED – typowa cecha modelu w najwyższej klasie Audi oraz jednocześnie hołd dla Ur-quattro – łączy je. Jak w samochodzie wyścigowym, tylne światło przeciwmgielne znajduje się na środku. Funkcja przychodzenia działa z podobną semantyką i dynamiką co z przodu, jednak na całej szerokości tyłu: najpierw z listwą świetlną, następnie poprzez segmenty świetlne.

Koncepcja oświetlenia wnętrza jest równie unikalna: Wizualizuje i podkreśla w ciemności architekturę wnętrza i uwydatnia jasny język designu wnętrza dzięki podłużnemu rozmieszczeniu elementów świetlnych. Audi oferuje dwa pakiety oświetlenia w nowym Audi A7 Sportback: pakiet oświetlenia konturowego oraz pakiet ambientowego oświetlenia konturowego. Oba w subtelny sposób prezentują przestrzeń, objętość i materiały. Ambientowe światło w desce rozdzielczej i konsoli centralnej sprawia, że architektura „fruną”; to stwarza większe poczucie przestrzeni w drzwiach. Precyzyjne światła konturowe przechodzą przez konsolę centralną i ozdabiają wykończenie drzwi; znacznik quattro na desce rozdzielczej również jest podświetlony.

Ścisłe i precyzyjne dopasowanie przewodów świetlnych śledzi całą architekturę wnętrza, w ten sposób zdecydowanie podkreślając całą koncepcję wnętrza. Oświetlenie konturowe można dostosować w 30 kolorach i śledzi profile kolorystyczne w systemie dynamicznego sterowania Audi drive select. Jeśli zainstalowany jest system dźwiękowy Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System, białe akcenty świetlne na głośnikach w drzwiach również wzbogacają pokaz świetlny. Podświetlane wykończenia progów drzwi (standard dla wyboru designu oraz sportowego pakietu S line) dopełniają ofertę oświetlenia wnętrza. Projekt oświetlenia wnętrza zapewnia wysoki poziom personalizacji, a także zmniejsza obciążenie kierowcy i zwiększa poczucie komfortu u pasażerów.

Projekt wnętrza

Wnętrze nowego Audi A7 Sportback fascynuje futurystyczną atmosferą salonu i przenosi design samochodu pokazowego ze studiów prologowych do produkcji masowej. Cztery kluczowe wartości charakteryzują koncepcję wnętrza: postępowość, sportowość, intuicyjność oraz wyrafinowanie. Temat projektowy, który przenosi DNA samochodu pokazowego do interioru A7, to redukcja – redukcja jako narzędzie projektowe.

Jego zredukowany, czysty język designu łączy muskularne napięte powierzchnie z czystymi, niemal krystalicznymi konturami. Wyraźna orientacja na kierowcę podkreśla sportowy charakter Gran Turismo. Wszystkie motywy projektowe są logicznie ze sobą powiązane. Kierowca i pasażer z przodu doświadczają dużej przestrzeni, w której architektura gładko łączy się z nowym konceptem operacyjnym. Dwa duże wyświetlacze dotykowe zastępują liczne przyciski i kontrolki. Rezultatem jest cyfrowa przestrzeń doświadczania jazdy.

Dzięki swojej ściśle poziomej orientacji, panel instrumentów wydaje się lekki i smukły. Jego silna, trójwymiarowa struktura wzmacnia to wrażenie i opiera się na logicznej strukturze różnych elementów; niska pionowa sekcja mieści kratki wentylacyjne, natomiast rozległe dekoracyjne powierzchnie stanowią płaską powierzchnię poniżej. Akcentuje „czarną architekturę paneli”, która zwraca się do kierowcy i w którą w pełni i niemal bezszwowo zintegrowany jest górny wyświetlacz MMI touch response. Wąskie wykończenie dekoracyjne w połączeniu z oznaczeniem quattro nadaje strukturę. Ta rzeźbiarska forma otoczona jest ramką w wyglądzie aluminium. W rezultacie forma i funkcja łączą się w wnętrzu nowego Audi A7 w unikalny sposób, rodzaj małżeństwa, które można spotkać zazwyczaj tylko w samochodach pokazowych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.