Pierwsza generacja Audi A8 zadebiutowała w 1994 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie i była pierwszym mocnym konkurentem Audi w segmencie luksusowych sedanów pełnowymiarowych produkowanych przez BMW, Jaguara i Mercedesa.
Zastępując model Audi V8, nowa A8 powstała na nowej platformie D2 Grupy Volkswagen i była pierwszym seryjnym samochodem z aluminiowym nadwoziem i podwoziem, znanym jako Audi Space Frame.
Oprócz standardowej wersji Audi A8, dostępna była także wersja z przedłużonym rozstawem osi – Audi A8 L. Model ten oferował dodatkowe 127 mm (5 cali) przestrzeni na nogi z tyłu, co zapewniało pasażerom większy komfort podróży.
Pod względem estetycznym Audi A8 nie miało prestiżowego wizerunku swoich rywali, ale pod dość nudną powłoką kryło się komfortowe i luksusowe auto.
Wnętrze było wykończone materiałami najwyższej jakości, a chociaż design nie był przesadnie ekstrawagancki, wszystko było doskonale wykonane i łatwe w obsłudze. Oprócz standardowego skórzanego tapicerowania, drewniane wykończenia dodawały luksusowego charakteru limuzynie.
Dzięki bardzo wygodnym siedzeniom oraz dużej ilości miejsca nad głowami i na nogi dla wszystkich pasażerów, Audi A8 nie zawiodło, jeśli chodzi o długie podróże.
Oferując jedynie duże jednostki benzynowe, Audi A8 okazało się dość paliwożernym pojazdem. Nawet w wersji podstawowej, samochód był wyposażony w silnik o pojemności 2,8 litra, który generował 193 KM. Pozostałe dwie opcje silnikowe obejmowały jednostki V8 o pojemności 3,7 litra i 4,2 litra.