W 1999 roku Audi zdecydowało, że nadszedł czas na odświeżenie swojego flagowego modelu, A8. Chociaż zmiany estetyczne były niewielkie, napęd przeszedł znaczną modernizację technologiczną.
W latach 90. Ford zainwestował miliard dolarów w stworzenie modelu Mondeo, podczas gdy Audi wydało 700 milionów na Audi A8. Oba pojazdy były projektowane od podstaw, ale wyniki okazały się zupełnie różne. Pomimo technologicznego przełomu z nadwoziem wykonanym z aluminium oraz systemem napędu na wszystkie koła, A8 pozostawało w tyle w porównaniu do ówczesnych standardów, jak Mercedes-Benz Klasa S i BMW Serii 7. Audi wprowadziło pierwszą generację A8 na rynek w 1994 roku. Pięć lat później odświeżono go, aby lepiej dopasować do profilu klientów, którzy oczekiwali bardziej luksusowego, komfortowego pojazdu o niższym zużyciu paliwa. I Niemcy spełnili te oczekiwania.
Na zewnątrz projektanci nie mieli zbyt wiele pracy. Jak w przypadku większości liftingów na rynku, zmieniono jedynie reflektory i zderzaki. Jeśli próbujesz odróżnić tylne światła wersji przed liftingiem od wersji po liftingu, musisz bardzo dokładnie przyjrzeć się części zamontowanej na tylnych błotnikach. Łatwiej zauważyć różnicę z przodu, gdzie kierunkowskazy miały przejrzyste soczewki zaczynając od wersji z 1999 roku.
W środku Audi wprowadziło Alcantarę na panelach drzwiowych oraz nieco inne wykończenia drewniane. Niemiecki producent zainstalował nowy system infotainment z wbudowanym tunerem telewizyjnym, nawigacją satelitarną i odtwarzaczem CD na centralnej konsoli.