Audi A8, luksusowy sedan z 4 drzwiami, zdobył serca wielu klientów i w 2005 roku przeszedł nową odsłonę.
Nowy, jednolity grill inspirowany koncepcyjnym modelem Nuvolari quattro, zmodernizowane wnętrze dla większego komfortu i bezpieczeństwa oraz nowe, mocniejsze silniki o niższych emisjach CO2 – to wszystko znalazło się w nowym A8.
Oferowano wersję z krótkim oraz długim rozstawem osi, przy czym ta druga zapewniała doskonały komfort pasażerom na tylnych siedzeniach.
Wersja z długim rozstawem osi była o 5,1 cala dłuższa i cięższa od krótszej, co czyniło ją mniej zwrotną w miejskich warunkach.
A8 miało elegancki wygląd, który nie krzyczał o mocy oferowanej przez imponujące silniki.
Model A8 był dostępny w kilku wariantach silnikowych: 3,0-litrowy TDI, który był najbardziej polecany za swoją trwałość i moc, 3,2-litrowy silnik V6, 4,2-litrowy V8 o silniejszych osiągach oraz dwa mocne i wyrafinowane silniki 4,2-litrowy V8 i 6,0-litrowy V12, z których ostatni rozwijał moc 450 KM.
Oferowano również system napędu na cztery koła, a moc była przekazywana na koła przez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Sedan był wyposażony w zawieszenie pneumatyczne, co przyczyniało się do komfortowej jazdy, jaką oferowało A8.
Wnętrze A8 było starannie wykończone, z wysokiej jakości materiałami użytymi w całym samochodzie. Skórzana tapicerka była standardem.
Funkcje samochodu można było obsługiwać za pomocą obrotowego przełącznika umieszczonego między fotelami.