AUDI Coupe 1981-1988

Audi wprowadziło model Coupe w 1980 roku, oferując sportową alternatywę dla coupe z napędem na przednie lub wszystkie koła na rynku zdominowanym przez samochody sportowe z napędem na tylne koła.

Znany w wewnętrznym systemie kodowania Audi jako Audi 81, model Coupe dzielił platformę z linią 80 i był dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła. Niemiecki producent samochodów wykorzystał tę gamę do budowy potężnego Audi Sport Quattro, samochodu rajdowego, który dominował w Mistrzostwach Świata w Rajdach na początku lat 80. i zaznaczył przewagę napędu na wszystkie koła na luźnych nawierzchniach.

Uwiedziona przez krzywe panele i faliste kształty lat 70., Giugiaro wyobraził sobie Coupe z prostymi liniami i kanciastymi kształtami. Z przodu, w zależności od wersji, Coupe miało cztery prostokątne reflektory lub dwa szersze. Czarna plastikowa osłona chłodnicy stała na płasko, pionowo nad owiniętym plastikowym zderzakiem i kierunkowskazami zamontowanymi w rogach. Pomimo kształtu samochodu, nachylone tylne okno nie otwierało się razem z pokrywą bagażnika, która była szeroka, ale krótka i wysoka.

W środku było sporo miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów, chociaż osoba siedząca na środkowym siedzeniu musiała zmagać się z centralnym tunelem. Z przodu sportowe fotele kubełkowe miały regulowaną wysokość. W zależności od silnika i poziomu wyposażenia, deska rozdzielcza miała większe wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza oraz dwa małe wskaźniki poziomu paliwa i temperatury chłodziwa. Dodatkowy zestaw trzech wskaźników zamontowany na centralnym panelu pokazywał ciśnienie oleju i temperaturę, a także stan ładowania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.