AUDI Q2 2020-Present

Q2 był subkompaktowym crossoverem zbudowanym na platformie MQB opracowanej przez grupę Volkswagen dla większości swoich samochodów. Nie był dostępny w Stanach Zjednoczonych ani w Kanadzie.

Audi zyskało dobrą reputację, kiedy zaczęło produkować model Q7. Luksusowy, duży SUV stał się hitem i zachęcił zarząd do oferowania SUV-ów w różnych rozmiarach. Również modele Q5 i Q3 spotkały się z pozytywnym przyjęciem na rynku. Ich mniejszy brat, Q2, zadebiutował w 2016 roku i przeszedł odświeżenie w 2020 roku.

Kanciaste linie Q2 zostały podkreślone nowymi reflektorami LED, które były standardem. Istniała również opcja Matrix LED. Duża, czarna atrapa chłodnicy z przodu w połączeniu z czarnymi wlotami powietrza w zderzaku nadawała autu wyrazisty charakter. Z tyłu, słupki D również były czarne, co tworzyło wrażenie „wiszącego” dachu. Tylnie światła także zostały zmodyfikowane i wyposażone w LED.

W środku pojawił się nowy język designu dla dźwigni zmiany biegów, nawiewów oraz selektora biegów w skrzyni S-Tronic. Tapicerka została całkowicie zmieniona, zastosowano mikrofibrę „Dinamica” zamiast Alcantary. Audi oferowało osiem pakietów wykończenia wnętrza, od podstawowego po luksusowy lub sportowy. Pojemność bagażnika pozostała na tym samym poziomie, oferując do 1050 litrów (37.1 cu-ft) przestrzeni z tylnymi siedzeniami złożonymi lub 405 litrów (14.3 cu-ft) przy normalnej pozycji siedzeń.

Q2 był dostępny z wyborem silników diesla i benzynowych, wszystkie z turbodoładowaniem. Aby zminimalizować emisję spalin, modele TDI wyposażone były w dwa systemy katalityczne SCR. Q2 oferowano z napędem na przednie lub wszystkie koła, z opcją 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-biegowej automatycznej skrzyni S-Tronic (z podwójnym sprzęgłem).

 Cztery lata temu Audi wprowadziło na rynek model Q2, który stał się prawdziwym trendsetterem i odniósł ogromny sukces. Teraz kompaktowy SUV jeszcze wyraźniej pokazuje swój postępowy charakter – z bardziej wyrazistym profilem, nowymi światłami zewnętrznymi oraz dodatkowymi usługami Audi connect i systemami wsparcia kierowcy we wnętrzu. Audi Q2 to prawdziwa gratka dla oka – a prowadzenie go sprawia jeszcze więcej radości.

Zasada wielokątów: design zewnętrzny

Audi Q2 to solidny samochód na co dzień i na wypady, którego charakter odbija się w linii nadwozia: sportowa, wydłużona i jednocześnie silna, a narożniki i krawędzie nadają kompaktowemu SUV-owi pewny wygląd. W ramach modernizacji Q2 stał się o kilka milimetrów dłuższy – jego długość wynosi teraz 4,21 metra, podczas gdy szerokość (1,79 metra) i wysokość (1,54 metra) pozostały bez zmian. Współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,31 (z zawieszeniem sportowym) to jedna z najlepszych wartości w tym segmencie.

Projektanci zastosowali motyw wielokąta, który charakteryzował linię przednią i barkową, również z tyłu. Zderzak ma zintegrowany dyfuzor z dużymi pięciokątnymi wielokątami. Z przodu zmodyfikowano powierzchnie poniżej świateł, które są teraz bardziej wyraziste. Ośmiokątna atrapa Singleframe jest nieco niższa, co sprawia, że przód wydaje się szerszy. Jej wkładka również interpretuje motyw wielokąta. W zaawansowanych liniach wyposażeniowych oraz wersji S line pojawiają się wąskie szczeliny między grillem a maską, przypominające Audi Sport quattro, ikonę marki. Duże sugerowane wloty powietrza są teraz jeszcze bardziej wyraziste, szczególnie w wersji S line.

Na życzenie klienta: reflektory LED lub Matrix LED

Reflektory LED są teraz standardem w Audi Q2, a reflektory Matrix LED dostępne są jako opcja. Siedem pojedynczych diod LED umieszczonych w wspólnym module generuje inteligentnie sterowane światło długie. Zawsze oświetlają drogę jak najjaśniej, nie oślepiając innych uczestników ruchu. Dziesięć diod emitujących światło zamontowanych za romboidalnymi elementami optycznymi generuje światła dzienne, a dodatkowe siedem LED-ów produkuje dynamiczne kierunkowskazy.

Klienci mogą wybierać między dwiema wersjami LED dla świateł tylnej, z dynamicznymi lub bez. Jeśli na pokładzie są reflektory Matrix LED, dynamiczne kierunkowskazy są standardem z tyłu. Ponadto reflektory i tylne światła przyciągają uwagę do nowego Q2 sekwencją świateł podczas zamykania i otwierania pojazdu.

Paleta kolorów kompaktowego SUV-a zawiera pięć nowych odcieni: zielony jabłkowy debiutuje w Audi, a szary Manhattan, niebieski Navarra, szary strzał i niebieski turbo to nowości w Q2. Skrzydła na słupkach C są malowane w kolorze nadwozia lub utrzymane w odcieniach czerni, szarości i srebra, w zależności od linii wyposażeniowej. W dolnej części nadwozia dostępne są trzy wersje wykończeń: czarny matowy w wersji podstawowej, szary Manhattan w wersji zaawansowanej oraz kolor nadwozia w wersji S line.

Nowa strategia pakietów: wnętrze i wyposażenie

Przestronne wnętrze Audi Q2 może pomieścić pięciu pasażerów. Design wnętrza odzwierciedla napięty język form zewnętrznych. Nawiewy powietrza i gałka zmiany biegów, lub dźwignia S tronic, mają nowy wygląd. Klienci Q2 mogą zamówić wnętrze w wersji S line zamiast podstawowej, a obie wersje wnętrza mogą być dowolnie łączone z trzema wersjami zewnętrznymi. Z opcjonalnym pakietem podświetlenia ambientowego plus, listwa wykończeniowa na desce rozdzielczej i poduszki na kolana na konsoli centralnej zyskują eleganckie podświetlenie.

Materiał mikro-welur Dinamica to nowy element oferty, zastępujący materiał Alcantara. Audi skupiło wszystkie pokrycia i kolory w ośmiu pakietach, z czego cztery są przypisane do standardowego wnętrza, a pozostałe cztery do wnętrza S line. Opcjonalne wyposażenie również zgrupowano w pakietach, co zapewnia lepszy przegląd rozległej oferty podczas konfiguracji. Niezależnie od tego, czy chodzi o klimatyzację, komfort, funkcje, wnętrze, infotainment czy systemy wspierające: wszystkie pakiety zostały skomponowane w taki sposób, aby odpowiadać na potrzeby klientów. Audi wprowadzi tę strategię we wszystkich modelach w przyszłości, dostosowując je do odpowiednich preferencji na ważnych rynkach globalnych.

Opcjonalne wyposażenie Q2 obejmuje sportowe fotele z wyraźnymi bocznymi podparciami, wysoko regulowane siedzenie pasażera z przodu, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz ogrzewanie pomocnicze. Pojemność bagażnika kompaktowego SUV-a wynosi niezmiennie 405 litrów, powiększając się do 1,050 litrów po złożeniu tylnych oparć. Jako opcje dostępne są elektryczna klapa bagażnika i hak holowniczy.

Cyfrowy świat: obsługa, wyświetlacze, infotainment i Audi connect

Zakres obsługi i wyświetlaczy również jest zorganizowany w kilku poziomach. Obejmuje analogowy zestaw wskaźników oraz radio MMI plus z DAB+, po Audi virtual cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem i MMI navigation plus z 8,3-calowym wyświetlaczem. Obsługuje się je za pomocą pokrętła na konsoli centralnej (MMI touch) lub za pomocą systemu głosowego opartego na naturalnym języku. Moduły, takie jak Audi phone box w dwóch wersjach – z funkcją ładowania i bez – uzupełniają ofertę sprzętową. System dźwiękowy Bang & Olufsen Premium, który napędza 14 głośników o mocy 705 watów, jest unikalny w segmencie małych SUV-ów.

MMI navigation plus zawiera moduł LTE do szybkiej transmisji danych oraz hotspot Wi-Fi, którego pasażerowie mogą używać do podłączania swoich urządzeń mobilnych. Najwyższy system infotainment wprowadza usługi Audi connect do Q2, w tym informacje o ruchu drogowym online. Nowością są usługi Audi connect emergency call & service oraz Audi connect remote & control. Umożliwiają one właścicielowi zdalne zamykanie pojazdu lub sprawdzanie poziomu paliwa i zasięgu. W tym celu właściciel może skorzystać z darmowej aplikacji myAudi na swoim smartfonie. Klienci, którzy chcą dezaktywować przekazywanie danych, mogą aktywować nowy tryb prywatności w systemie MMI.

Pięć silników o dużej mocy: trzy silniki TFSI i dwa TDI

Audi Q2 wchodzi na rynek niemiecki z mocnym silnikiem benzynowym: 1.5 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) generuje 250 Nm momentu obrotowego. W cyklu NEDC ten udoskonalony czterocylindrowy silnik zużywa zaledwie 5,4-5,1 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 124-116 gramów CO2 na kilometr. Przy niskich obciążeniach i prędkościach silnika, jego system efektywności, cylinder on demand (COD), tymczasowo dezaktywuje drugi i trzeci cylinder.

Kolejne silniki TDI i TFSI zostaną wprowadzone przed końcem 2020 roku. Wszystkie silniki spełniają nową normę emisji Euro 6 AP, a technologia podwójnego dozowania silników diesla minimalizuje emisję NOx. Dwa katalizatory SCR współpracują tutaj: jeden znajduje się bezpośrednio za silnikiem, a drugi jest zainstalowany w podłodze pojazdu. Pokrywają one różne sytuacje operacyjne i wzajemnie uzupełniają swoje efekty.

Q2 z silnikiem 1.5 TFSI opuszcza linię produkcyjną z manualną sześciobiegową skrzynią biegów jako standard, natomiast siedmiobiegowa skrzynia S tronic jest dostępna jako opcja. Napęd quattro dostępny jest dla niektórych wersji silnika. Jego wielopłytkowy sprzęgło, które w razie potrzeby przenosi część lub całość momentu obrotowego silnika na tylne koła, należy do nowej generacji. Jest o około kilogram lżejsze od swojego poprzednika, a dzięki różnym detalom, takim jak łożyska i system smarowania, oferuje zwiększoną efektywność.

Podstawowy charakter Q2: sportowy i zwinny

Nawet w standardowym wyposażeniu kompaktowy Q2 to zwinny SUV. Progressive steering, który staje się coraz bardziej bezpośredni w miarę wzrostu ruchu kierownicy, jest standardem. Zwiększa to prowadzenie i dynamikę pojazdu podczas manewrowania i jazdy po krętych drogach.

Na życzenie Audi dostarcza zawieszenie sportowe, które obniża nadwozie o dziesięć milimetrów. Alternatywnie zawieszenie jest dostępne z kontrolą tłumienia, co further zwiększa zakres komfortu i dynamizmu. Obejmuje ono system dynamicznego prowadzenia Audi drive select, który również jest dostępny oddzielnie.

Oferta kół i opon zaczyna się od 16-calowych i 205/60. Na szczycie oferty znajdują się 19-calowe koła Audi Sport z oponami 235/40. Trzy nowe wzory felg uzupełniają ofertę. Dzięki niemal 15 centymetrom prześwitu Audi Q2 radzi sobie również w lekkim terenie, a kontrola stabilizacji ESC ma zintegrowany tryb terenowy.

Z klasy pełnowymiarowej: systemy wsparcia kierowcy

Systemy wsparcia dla Q2 pochodzą bezpośrednio z klasy pełnowymiarowej. Standardowy system Audi pre sense front wykorzystuje radar do obserwacji obszaru przed samochodem, aby unikać wypadków lub zmniejszyć ich ciężkość. Ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu również jest standardem. Opcjonalne systemy dzielą się na pakiety „Drive”, „Safety” i „Park”. Pakiet wsparcia Park obejmuje kamerę tylnią i system parkingowy plus. Możliwość automatycznego parkowania pojazdu w miejscach parkingowych jest dostępna jako ulepszenie. Pakiet wsparcia Safety obejmuje asystenta bocznego, asystenta wykrywania ruchu poprzecznego oraz systemy Audi pre sense basic i Audi pre sense rear.

Pakiet wsparcia Drive zawiera nowy zaawansowany system, asystenta adaptacyjnego tempomatu, który jest dostępny w połączeniu z MMI navigation plus, Audi virtual cockpit oraz S tronic. W wielu sytuacjach kierowca ma możliwość pozwolenia, aby ten system w dużej mierze przejął zadania przyspieszania, hamowania i kierowania w obrębie pasa. Aby utrzymać lateralne prowadzenie, kierowca musi jedynie delikatnie dotknąć pojemnościowego koła kierownicy, które jest częścią systemu, aby udowodnić, że zwraca uwagę. Asystent adaptacyjnego tempomatu działa w całym zakresie prędkości. W połączeniu z opartym na kamerach rozpoznawaniem znaków drogowych, powoduje, że samochód automatycznie zwalnia w pewnych sytuacjach, na przykład zbliżając się do znaków miejscowości. Q2 przyspiesza, gdy zezwolenie na wyższą prędkość jest ponownie przywrócone.

Ceny: od około 25 000 EUR, „edycja one” przy wprowadzeniu na rynek

Przedsprzedaż Audi Q2 na rynku europejskim rozpoczną się we wrześniu 2020 roku. W Niemczech ceny zaczynają się od około 25 000 EUR. W przypadku silnika 1.5 TFSI o mocy 150 KM ceny dla Q2

zaczynają się od 27 196,64 EUR. Wprowadzeniu na rynek towarzyszyć będzie specjalny model „edycja one” z ekskluzywnym wyposażeniem. Jest malowany na zielono jabłkowe lub szaro-strzałkowe, z zderzakiem S line z szarym akcentem i dużym spojlerem na dachu. Elementy, takie jak klamki i pierścienie Audi, są malowane na czarno. Reflektory Matrix LED, 19-calowe koła Audi Sport oraz zawieszenie sportowe dodają dodatkowych akcentów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.