Kompaktowy SUV Audi Q3 zadebiutował na rynku w 2011 roku, a w 2015 przeszedł facelifting, który wprowadził nowe funkcje oraz poprawione silniki.
Model z 2015 roku zaoferował więcej opcji i większą moc pod maską. Jednak jego wersja bazowa wciąż była napędem na przednie koła, opartym na platformie PQ35, a niezależne zawieszenie na wszystkich kołach było dostępne niezależnie od systemu trakcji, czy to napędu na przednie, czy wszystkie koła.
Design przeszedł nieznaczne zmiany. Grille z pojedynczą ramką zyskało grubszy chromowany obramowanie, które sięgało krawędzi reflektorów. Dolne wloty powietrza zostały powiększone w celu lepszego chłodzenia w ruchu miejskim, a dolna krawędź zyskała nowy kształt.
Wnętrze zmieniło się głównie w zakresie kierownicy. Przy standardowym wyposażeniu różnice były trudne do zauważenia. Jednak standardowe oświetlenie ambientowe LED w kabinie było dostępne.
Pod maską wszystkie silniki zyskały kilka dodatkowych koni. Silniki diesla zyskały jedynie osiem i cztery KM, podczas gdy jednostki benzynowe otrzymały aż do 10 KM więcej. Największy przyrost mocy dotyczył modelu RS Q3, który zyskał 30 KM. W przypadku skrzyni biegów, do wyboru była ta sama 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, a standardowa wersja to 6-biegowa manualna. Najbardziej oszczędny silnik pozostał 1.4-litrowy silnik TSI, który otrzymał system dezaktywacji cylindrów.
Udany samochód stał się jeszcze lepszy –
nowy Audi Q3
Do 17 procent niższe zużycie paliwa i do 10 KM więcej mocy
Pięciocylindrowy silnik w nowym RS Q3 dostarcza 340 KM – 30 KM więcej
Audi Q3
Audi Q3
Od momentu wprowadzenia na rynek jesienią 2011 roku, model Q3 jest jednym z najbardziej udanych samochodów marki Audi. Audi nieustannie ulepsza również swoje dobre i popularne modele. Nowe modele Audi Q3* i RS Q3* nie tylko mają odświeżony design, ale także szereg innowacji technicznych.
Silnik
Trzy silniki TFSI i trzy silniki TDI z systemem czystego diesla czterocylindrowe oferują wyższą moc przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Emisja CO2 została zredukowana nawet o 17 procent. Silniki mają pojemności 1.4 lub 2.0 litra i generują od 88 kW (120 KM) do 162 kW (220 KM). Wszystkie są turbodoładowane, z bezpośrednim wtryskiem i spełniają normy Euro 6. Te oszczędności paliwa i redukcje CO2 są częściowo możliwe dzięki technologii Audi cylinder on demand. Dzięki swojej efektywności, silniki 1.4 TFSI COD i 2.0 TDI noszą oznaczenie „Audi ultra”.
Podwozie
Podwozie nowego Audi Q3 łączy zwinne prowadzenie z najwyższym poziomem bezpieczeństwa, a kompleksowe strojenie podniosło komfort jazdy jeszcze bardziej. System Audi drive select umożliwia kierowcy dostosowanie kluczowych modułów technologicznych, w tym opcjonalnych aktywnych amortyzatorów, do swoich indywidualnych preferencji. Felgi mają średnicę od 16 do 20 cali, a zawieszenie zostało dostosowane do wysokiego komfortu jazdy. Asystent zjazdu z górki dostępny jest jako opcja.
Design
Premiumowy charakter nowego Audi Q3 uwidacznia się już na pierwszy rzut oka. Projektanci Audi dopracowali szczegóły linii przypominających coupe z charakterystycznym tylnym wzorem. Dominujące poziome linie z przodu i z tyłu podkreślają szerokość i nadają Q3 ekspresyjny design.
Uformowana atrapa Singleframe jest wyznacznikiem przodu pojazdu. W górnej części dwóch nowych linii wyposażeniowych Q3 – designu i sportowej – znajdują się pakiet sportowy S line, zewnętrzny pakiet S line, pakiet projektowy Audi exclusive oraz pakiet zewnętrzny Audi exclusive.
Nowe reflektory standardowo wyposażone są w technologię xenon plus oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. Opcjonalne reflektory LED są szczególnie jasne i energooszczędne. Audi oferuje je w kombinacji z dynamicznymi kierunkowskazami zintegrowanymi z również odnowionymi LED-owymi tylnymi światłami. Te intuicyjne kierunkowskazy oświetlają sekwencyjnie w ciągu dwóch dziesiątych sekundy od wewnątrz w kierunku, w którym kierowca ma zamiar skręcić.
Wersja podstawowa nowego Audi Q3 ma masę własną (bez kierowcy) 1,385 kilogramów (3,053.4 lb). Wymiary kompaktowego SUV-a praktycznie nie uległy zmianie. Liczy 4,39 metra (14.4 ft) długości, 1,83 metra (6.0 ft) szerokości i 1,59 metra (5.2 ft) wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2,60 metra (8.5 ft).
Wszechstronność
Audi Q3 oferuje dużo przestrzeni dla pięciu pasażerów. Jego ergonomika i doskonałe wykonanie podkreślają premiumowy charakter. W podstawowej wersji, bagażnik Audi Q3 ma pojemność 460 litrów (16.2 cu ft); po złożeniu dzielonych tylnych oparć, pojemność ta może wzrosnąć do 1,365 litrów (48.2 cu ft). Liczne sprytne rozwiązania sprawiają, że SUV jest jeszcze bardziej wszechstronny i łatwiejszy w użytkowaniu. Wśród nich znajdują się pakiet bagażowy, przejście oraz elektryczna klapa bagażnika. Belki dachowe oraz nowa, wysuwana pokrywa bagażnika są standardem.
Wyposażenie i wykończenie
Nowe Audi Q3 charakteryzuje się bogatym zestawem standardowego wyposażenia. Można je uzupełnić o rozwiązania z klasy luksusowej, takie jak pakiet podświetlenia wnętrza LED i elektrycznie regulowane przednie siedzenia. W zakresie systemów wspomagania kierowcy, standardowo dostępny jest asystent hamowania w przypadku wtórnego uderzenia.
Klienci mogą zamawiać opisane poniżej systemy asystujące jako opcje. Przy systemie Audi side assist, żółta dioda LED świeci w obudowie lusterka zewnętrznego, gdy inne pojazdy znajdują się w martwym punkcie lub szybko zbliżają się z tyłu. Audi active lane assist działa z wykorzystaniem kamer wideo, które wykrywają oznaczenia pasa ruchu. Delikatnie interweniuje w kierownicę, aby pomóc kierowcy wrócić na pas, jeśli zbliża się zbyt blisko do linii bez sygnalizowania. System rozpoznawania znaków drogowych oparty na kamerze wyświetla znaki ograniczenia prędkości – a teraz także znaki zakazu wyprzedzania – jako grafiki w wyświetlaczu systemu informacji dla kierowcy.
MMI navigation plus to rozwiązanie infotainment premium od Audi. Idealnym uzupełnieniem MMI navigation plus jest Audi connect, w tym telefon samochodowy, który łączy Audi Q3 z Internetem. Pasażerowie mogą korzystać z wbudowanego hotspotu WiFi do przeglądania Internetu lub wysyłania e-maili, podczas gdy kierowca może cieszyć się dostosowanymi usługami z Audi connect. Należą do nich internetowe radio Audi music stream, informacje o ruchu drogowym online oraz nawigacja z Google Earth i Google Street View.
Sprzedaż nowego odnowionego modelu Q3, który Audi produkuje w swoim zakładzie w Martorell, niedaleko Barcelony, rozpocznie się w lutym 2015 roku. Jego cena podstawowa wynosi 29,600 euro.
4.8 sekundy od 0 do 100 km/h (62.1 mph): Audi RS Q3
Audi RS Q3 został zaktualizowany równocześnie z Q3. Kompaktowy SUV o wysokich osiągach jest teraz bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek. Jego pięciocylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra generuje teraz 250 kW (340 KM) i 450 Nm (331.9 lb-ft) momentu obrotowego. Spełnia także normę Euro 6. Najmocniejszy model serii przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h (62.1 mph) w 4.8 sekundy w drodze do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (155.3 mph). System wydechowy RS z aktywnością klapową dodaje jeszcze więcej mocy do charakterystycznego dźwięku pięciocylindrowego silnika.
Siedmiobiegowa skrzynia S tronic, która przekazuje moc na napęd quattro za pomocą nowego hydraulicznego sprzęgła wielotarczowego (5. generacji), również została udoskonalona dla szybszych zmian biegów. Niższe biegi są blisko siebie, co pozwala na sportową reakcję, podczas gdy siódmy bieg jest długi, aby oszczędzać paliwo.
Podwozie Audi RS Q3 również robi wrażenie. 19-calowe felgi są standardem; 20-calowe są dostępne opcjonalnie. Dzięki falistej konstrukcji, duże tarcze hamulcowe na przedniej osi są teraz lżejsze o kilogram (2.2 lb). Używają ośmiotłoczkowych zacisków. Standardowe zawieszenie sportowe RS dostępne jest również z opcjonalnymi adaptacyjnymi amortyzatorami. Kierownica została dostrojona do sportowej jazdy, a system dynamicznego prowadzenia Audi drive select jest standardem.
Liczne detale wzornicze ilustrują specjalny status modelu na szczycie oferty. Na zewnątrz, charakterystyczne zderzaki szczególnie przyciągają wzrok. Kolor czarny dominuje we wnętrzu. Sportowe fotele są opcjonalnie dostępne w skórze Fine Nappa z diamentowym pikowaniem; czerwone wskazówki przesuwają się po szarych cyferblatach w zestawie wskaźników; a system informacji dla kierowcy oferuje specjalne menu RS z czasomierzem okrążeń oraz wyświetlaczami temperatury oleju i ciśnienia doładowania.