AUDI Q3 Sportback 2019-Present

AUDI Q3 Sportback 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI Q3 Sportback 2019-Present

Pierwszy model Q3 został zaprezentowany publiczności w 2018 roku i od tego czasu sprzedano ponad 1,1 miliona egzemplarzy na całym świecie.

Q3 Sportback, droższy od Q3, został zbudowany na tej samej platformie, co jego brat, jednak jego linia dachu obniżono o 3 cm, a długość zwiększono o 1,5 cm.

Styl zewnętrzny został odświeżony, wprowadzając nowy zderzak, atrapę tylnego dyfuzora oraz nowe wydechy. Z boku Q3 Sportback przypominał nieco Bentleya Bentaygę, ponieważ linie tylne płynnie przechodziły na bok. Przód SUV-a coupe różnił się, ponieważ kratka chłodnicy została odnowiona.

Wnętrze pozostało w zasadzie takie samo, jak w poprzednim modelu Q3. Design wnętrza Q3 Sportback był dość nietypowy, z kokpitem obitym skórą Alcantara oraz panelami drzwi. W przeciwieństwie do tego, niektóre użyte materiały wydają się tanie jak na Audi.

Wersja S-line wyposażona była w częściowo skórzane fotele, aluminiowe wykończenia i pedały oraz nową kierownicę.

Dostępny był duży centralny system informacyjno-rozrywkowy z wbudowaną nawigacją satelitarną oraz innymi funkcjami, takimi jak Apple Car Play i Android Auto.

Q3 Sportback oferował nowe systemy bezpieczeństwa, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymywania pasa ruchu oraz kamerę 360 stopni z pełnym widokiem otoczenia.

 Audi wprowadza do swojej oferty kompaktowego SUV-a w formie coupé: Audi Q3 Sportback. Nowy model łączy mocną obecność i wszechstronność codziennego użytkowania SUV-a z sportową elegancją i zwinnym prowadzeniem coupé. W ten sposób staje się pierwszym kompaktowym crossoverem marki Audi.

Obniżona linia dachu, muskularna sylwetka: design

Audi Q3 Sportback odzwierciedla zarówno siłę, jak i precyzję, co widać w każdym detalu designu. Czarny grill ośmiokątnego kształtu Singleframe ma mocno trójwymiarowy wygląd, co nadaje mu szczególnie sportowy charakter. To samo dotyczy trapezoidalnych wlotów powietrza i wyrazistego zderzaka z płaskim ostrzem. Kabina pasażerska w stylu coupé kontrastuje z wyrazistymi elementami, które są malowane w kontrastowych kolorach, podkreślając tym samym charakter SUV-a. Niska linia dachu przechodzi w płaskie słupki D i kończy się spojlerem na krawędzi dachu. W wyniku tego Audi Q3 Sportback wygląda znacznie dłużej niż jego siostrzany model Q3. Ponadto SUV-coupé jest niemal o trzy centymetry niższy, co nadaje mu jeszcze bardziej muskularny wygląd. Silne kontury nad kołami zwracają uwagę na napęd quattro, który jest standardem w większości silników. Na tylnej części, kształtowanej z plastiku, występuje wiele efektów światła i cienia. Niskie okno, flankowane aero detalami, oraz sportowy zderzak, nawiązujący do wyglądu wlotów powietrza, podkreślają szerokość Audi Q3 Sportback. Lampy cofania również przyczyniają się do tego: mają zwężający się kształt, podobnie jak płaskie reflektory. Audi oferuje te ostatnie w trzech wersjach, w tym technologię Matrix LED, której adaptacyjne światło drogowe inteligentnie oświetla drogę, dostosowując się do sytuacji drogowej.

Sportowy zarówno na drodze, jak i poza nią: zawieszenie

Audi Q3 Sportback zapewnia radość z jazdy w różnych warunkach. W mieście, na długich trasach, czy na łatwych terenach – kompaktowy crossover jest dynamicznym wszechstronny. Jako standard oferuje progresywne wspomaganie kierownicy, którego przekładnia staje się coraz bardziej bezpośrednia wraz ze wzrostem kąta skrętu, oraz sportowe zawieszenie.

Na życzenie, zawieszenie dostępne jest z kontrolą tłumienia, co jeszcze bardziej zwiększa zakres między dynamiką a komfortem. W zależności od sytuacji drogowej, warunków na drodze i osobistych preferencji, kierowca może dostosować charakterystykę pojazdu za pomocą standardowego systemu dynamicznego zarządzania, Audi drive select, w sześciu profilach, w tym w trybie offroad. Oprócz ustawień silnika i skrzyni biegów, system ten wpływa także na elektronicznie regulowane amortyzatory i wspomaganie kierownicy. Opcjonalnie, kontrola zjazdu ze wzniesienia może oferować wsparcie: utrzymuje prędkość wybraną przez kierowcę na nachyleniu większym niż 6%.

TFSI, TDI, S tronic, quattro: napęd

Na europejski rynek wprowadzone zostaną silnik benzynowy oraz diesel do wyboru dla Audi Q3 Sportback. Silnik 2.0 TFSI o mocy 169 kW (230 metrów) jest najsilniejszym w ofercie. Silnik 2.0 TDI ma moc 110 kW (150 metrów). Wkrótce po wprowadzeniu na rynek będzie dostępny również z ręczną skrzynią biegów oraz napędem quattro. W ciągu roku pojawią się kolejne silniki, w tym mocniejszy diesel oraz silnik benzynowy na poziomie wejścia, który współpracuje z systemem łagodnej hybrydy 48 V. Podczas zwalniania odzyskuje energię, a przy przyspieszaniu z niskich prędkości wspiera silnik. W rzeczywistych warunkach jazdy może zaoszczędzić do 0,4 l paliwa na 100 km (62,1 mi).

W przypadku najsilniejszych jednostek, napęd quattro na wszelkich kołach odpowiada za przeniesienie mocy jako standard. Jego centralnym elementem jest hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe na tylnej osi. Jego elektroniczne sterowanie łączy doskonałą stabilność i silną trakcję z wysokim poziomem przyjemności z jazdy. Na granicach wydajności napęd quattro współpracuje ściśle z selektywną kontrolą momentu obrotowego, co czyni prowadzenie jeszcze bardziej dynamicznym i stabilnym poprzez delikatne interwencje hamulca na wewnętrznych kołach z napędem quattro oraz na lewym przednim kole z napędem przednim.

Wielofunkcyjny komfort: wnętrze i koncepcja przestrzeni

Audi Q3 Sportback ma 4,50 m długości, 1,84 m szerokości i 1,56 m wysokości; jego rozstaw osi wynosi 2,68 m. To skutkuje dużym i bardzo wszechstronnym wnętrzem. Tylne siedzenia oferują miejsce dla trzech osób. Mogą być przesuwane o 130 mm wzdłuż standardowo; ich oparcia dzielą się na trzy sekcje, a ich kąt nachylenia można regulować w siedmiu stopniach. Pojemność bagażnika wynosi od 530 l do 1,400 l. Podłogę ładunkową można regulować na dwóch poziomach, a tylna półka znajduje się pod nią. Na życzenie Audi dostarczy elektryczne tylne drzwi, które również można otwierać i zamykać za pomocą ruchu stopy. Przednie siedzenia – elektrycznie regulowane i podgrzewane na życzenie – oferują sportową pozycję oraz wysoki poziom komfortu. W zależności od wyposażenia, dostępne są fotele sportowe z kontrastującym przeszyciem i kolorowymi paskami wzdłuż bocznych paneli.

Dodatkowo, powierzchnie Alcantary na desce rozdzielczej i podłokietnikach podkreślają postępową filozofię designu. W ciemności opcjonalny pakiet oświetlenia konturowego/ambientowego tworzy akcenty świetlne w 30 wybieralnych kolorach.

Cyfrowy świat: wyświetlacze i obsługa

Koncepcja obsługi i wyświetlania pokazuje, jak Audi posuwa się naprzód z cyfryzacją: nawet w podstawowym wyposażeniu znajduje się cyfrowe zestaw wskaźników z przekątną ekranu 10,25 cala, którym kierowca steruje za pomocą wielofunkcyjnego koła kierownicy. W najwyższej wersji systemu, MMI navigation plus, wyświetlacze pojawiają się w wirtualnym kokpicie Audi, który oferuje wiele dodatkowych funkcji. Dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala jest umieszczony w centrum deski rozdzielczej. Gdy wybierana jest funkcja, emitowane jest sprzężenie akustyczne. Podobnie jak w pełnowymiarowych modelach marki, otoczony jest szerokim, błyszczącym czarnym wykończeniem. Razem z jednostką sterującą klimatyzacją znajdującą się poniżej, wyświetlacz jest ergonomicznie nachylony o 10° w stronę kierowcy. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wirtualny kokpit Audi plus z trzema wybieralnymi układami, w tym szczególnie dynamicznym widokiem.

Struktura menu jest płaska, a dopełnieniem jest jednostka sterująca, która używa naturalnego języka i potrafi rozumieć także swobodne sformułowania. Wprowadzanie celu nawigacji i wyszukiwanie MMI opiera się na wolnym wprowadzaniu tekstu. System rozpoznaje najczęściej wybierane cele przez kierowcę na podstawie wcześniejszych podróży, co pozwala na generowanie odpowiednich sugestii. Przy tym uwzględnia dane statystyczne dotyczące obciążenia ruchem i porę dnia.

Kompleksowe połączenie: infotainment i Audi connect

Wraz z MMI navigation plus, usługi online Audi connect są dostępne na pokładzie z prędkością LTE Advanced poprzez trwale zainstalowaną kartę SIM. Obejmuje to, na przykład, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz usługę punktów zainteresowania online, która uzupełnia nawigację o zdjęcia, godziny otwarcia i oceny użytkowników. Dzięki współzależności floty Audi, Q3 Sportback otrzymuje i dostarcza informacje o miejscach parkingowych na poboczu, strefach zagrożenia oraz ograniczeniach prędkości, które są wykrywane za pomocą kamery pokładowej i czujników pojazdu. Informacje o sygnalizacji świetlnej to nowość w usługach Car-to-X. Samochód otrzymuje dane z komputera ruchu miejskiego, w wyniku czego kierowca otrzymuje informacje o fazach sygnalizacji świetlnej w wirtualnym kokpicie Audi. Pozwala to kierowcom na wcześniejsze dostosowanie prędkości, co zwiększa efektywność i poprawia płynność ruchu. Ta oferta początkowo dostępna jest w wybranych europejskich miastach i będzie stopniowo rozszerzana w zależności od infrastruktury w danym obszarze miejskim.

Kolejną nowością jest usługa głosowa Amazon w chmurze Alexa, która strumieniuje muzykę i audiobooki oraz oferuje dostęp do ponad 80,000 umiejętności Alexa. Nawigacja za pomocą Google Earth™ oraz radio hybrydowe, które automatycznie przełącza się między FM, DAB i streamowaniem online w zależności od warunków odbioru, również wchodzą w skład pakietu Audi connect navigation & infotainment plus. System sterowania głosowego wykorzystuje szczegółową wiedzę w chmurze do odpowiadania na pytania i polecenia kierowcy.

Darmowa aplikacja myAudi i interfejs Audi smartphone zapewniają interkoneksję między samochodem a smartfonem. Integruje to telefony komórkowe z systemem Android i iOS z systemem infotainment pokładowym. Zawartość smartfona jest wyświetlana na wyświetlaczu MMI za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto, a jeśli używany jest system infotainment najwyższej klasy z iPhonem, nie są wymagane żadne kable. Audi phone box oraz system dźwiękowy Bang & Olufsen Premium z wirtualnym dźwiękiem 3D dopełniają tę kompleksową ofertę.

Wyjątkowy w każdej sytuacji: systemy asystujące

W Audi Q3 Sportback używane są cztery standardowe systemy bezpieczeństwa. Należą do nich ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz ostrzeżenie przed zmianą pasa. Pierwszy z nich pomaga kierowcy pozostać na pasie, podczas gdy drugi wskazuje krytyczne sytuacje podczas zmiany pasa, takie jak obecność pojazdu w martwym punkcie. Zakres wyposażenia w Niemczech obejmuje również Audi pre sense front. Jeśli zbliża się czołowe zderzenie, wydaje wizualne, akustyczne i dotykowe ostrzeżenie do kierowcy.

W sytuacji awaryjnej inicjuje pełne hamowanie i aktywuje podstawowe środki bezpieczeństwa Audi pre sense. Obejmuje to zaciśnięcie przednich pasa bezpieczeństwa, zamknięcie okien i opcjonalnego przesuwanego dachu oraz włączenie świateł awaryjnych.

Adaptacyjny asystent tempomatu jest jednym z najważniejszych systemów opcjonalnych. Odciąża kierowcę podczas prowadzenia wzdłużnego i bocznego. Nowoczesne systemy, takie jak kamery 360 stopni, oferują pomoc przy parkowaniu i manewrowaniu. Pokazują najbliższe otoczenie SUV-a coupé na wyświetlaczu MMI, a kierowca może wybierać spośród kilku perspektyw. Asystent parkowania automatycznie prowadzi samochód do przodu i tyłu w parkingach. Na przykład, jeśli kierowca chce wycofać się z wjazdu, asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega o nadjeżdżających pojazdach, które system kwalifikuje jako krytyczne.

Dostępny komercyjnie od jesieni: wprowadzenie na rynek i model edycyjny

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.