AUDI Q5 Sportback 2020-Present

AUDI Q5 Sportback 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI Q5 Sportback 2020-Present

Audi zaprezentowało drugą generację kompaktowego SUV-a Q5 w 2017 roku, wykorzystując tę samą platformę MLB Evo, co Porsche Macan. Trzy lata później niemiecki producent samochodów ujawnił jego odświeżoną wersję.

W miarę jak klienci w Europie zaczęli odchodzić od segmentu MPV na rzecz SUV-ów, Audi zrozumiało, że może zrobić znacznie więcej na rynku. Na początku niemiecka firma z Ingolstadt wprowadziła Q7 w 2006 roku, a po zaledwie dwóch latach pojawił się mniejszy Q5, który wszedł do walki w segmencie premium. Rok modelowy 2021 to odświeżona wersja drugiej generacji, która wprowadziła nowy wizerunek i lepsze udogodnienia.

Na zewnątrz, model Q5 2021 roku miał reflektory LED oraz, opcjonalnie, technologię LED w układzie matrycowym. Para dużych wlotów powietrza otaczała grill Singleframe. Z boku, nowe progi nadały kompaktowemu SUV-owi bardziej surowy wygląd. Z tyłu Audi wprowadziło opcjonalną technologię OLED, która mogła oferować różne sygnatury świetlne dla samochodu.

W środku Audi zaoferowało model Q5 2021 z standardową tylną kanapą, która była skonfigurowana do innego kąta nachylenia oparcia. Można ją było również przesuwać do przodu, aby zwiększyć przestrzeń bagażową. Standardowa była elektryczna klapa bagażnika, którą można było otworzyć za pomocą prostego gestu nogą, gdy kluczyk był w kieszeni. W systemie infotainment, model Q5 2021 miał jednostkę MIB3. Nawigacja MMI była wyposażona w 10,1-calowy wyświetlacz dotykowy na centralnej konsoli. System audio Bang & Olufsen był dostępny jako opcja.

Audi zamontowało nowy silnik 2.0 TFSI pod maską. Był wspomagany przez system mild-hybrid i połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). Napęd na wszystkie koła był również standardowym wyposażeniem.

 Elegancki i praktyczny, nowoczesny i sportowy: Q5 Sportback. Audi Q5 Sportback to coupe o dynamicznych liniach, skierowane do klientów, którzy cenią nie tylko ekspresyjny design i innowacje technologiczne, ale także sportowy charakter oraz wysoką użyteczność na co dzień. Prosta obsługa i czytelne wyświetlacze zapewniają relaksującą jazdę.

Audi Q5 Sportback to prawdziwy magnes na spojrzenia, emanujący potężną obecnością, co jest typowe dla modeli SUV Audi. Duże wloty powietrza flankują ośmiokątną ramkę Singleframe. Reflektory z charakterystycznym wzorem dziennego światła wykorzystują technologię LED lub opcjonalne matrycowe diody LED. Ciągła, elegancko opadająca linia ramienia podkreśla koła oraz napęd quattro na wszystkie koła. Wykończenie progowe na drzwiach nadaje CUV stabilność i solidność. Przeszklenie rozciąga się nisko nad nadwoziem i zaczyna opadać wcześnie, dzięki czemu trzecie okno boczne zwęża się wyraźnie ku tyłowi. Wyraźnie pochylone tylne okno i pozornie wysoko umieszczony zderzak tylny nadają Audi Q5 Sportback bardzo dynamiczny i potężny wygląd.

Innowacyjne: tylne światła z technologią OLED

Modele SQ5 Sportback będą oferować nowoczesną technologię oświetlenia OLED. OLED to wyjątkowo wydajne organiczne diody emitujące światło, które generują jednorodną powierzchnię świetlną. Tylne światła OLED w modelach SQ5 są podzielone na trzy płytki po sześć segmentów każda, co umożliwia projektantom i inżynierom Audi tworzenie różnych wzorów i sygnatur świetlnych z jednego elementu sprzętowego.

Elastyczna konfiguracja przestrzeni: tylna ławka plus

Audi zaoferuje także najnowszego członka rodziny z standardową tylną ławką plus, która może być przesuwana bokiem oraz ma regulowane kąty oparcia. W razie potrzeby można ją przesunąć do przodu, aby zwiększyć bazową pojemność bagażnika. Z drugiej strony, zapewnia ona większy komfort dla pasażerów tylnych siedzeń, gdy oparcie i powierzchnia siedzenia są maksymalnie odchylone do tyłu. Standardowo wyposażona w elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. W połączeniu z opcjonalnym kluczykiem komfortowym w kieszeni lub torebce, można ją otworzyć prostym gestem nogi, nawet gdy ręce są zajęte.

Oferta silnikowa

Audi Q5 Sportback zostanie wyposażone w silnik 2.0 TFSI® oraz system mild-hybrid 12v, który zapewnia 261 koni mechanicznych i 370 Nm momentu obrotowego. Model SQ5 Sportback wykorzystuje silnik 3.0 TFSI® V6, który generuje 349 koni mechanicznych i 500 Nm momentu obrotowego.

SQ5 będzie również standardowo wyposażony w adaptacyjne amortyzatory oraz oferuje opcjonalne zawieszenie pneumatyczne, które umożliwia regulację wysokości prześwitu oraz twardości amortyzatorów, kontrolowane za pomocą standardowego systemu Audi drive select. Oferowane dynamiczne kierowanie zapewnia zmienny stosunek przekładni, który dostosowuje się do prędkości pojazdu i ustawienia Audi drive select. Podczas wolnej jazdy bardziej bezpośredni stosunek z mniejszą liczbą obrotów kierownicy poprawia komfort, a przy wyższych prędkościach bardziej pośredni stosunek korzystnie wpływa na prowadzenie i zapewnia wysoką stabilność kierunkową.

Cyfrowe i intuicyjne: sterowanie i łączność

W systemie kontroli, wyświetlaczach i infotainment, Q5 Sportback korzysta z tej samej nowej technologii, co zaktualizowane Q5: trzeciej generacji modułowy system infotainment MIB 3. W pełni wyposażony, wyświetlacz Audi wirtualny kokpit plus z 12.3-calowym wyświetlaczem oraz wyświetlaczem head-up również jest dostępny. Multifunckcyjna kierownica plus umożliwia prostą obsługę najważniejszych funkcji i wyświetlaczy.

System infotainment MMI navigation plus jest połączony z 10.1-calowym wyświetlaczem dotykowym. Ekran główny można dostosować, a wiele ustawień pojazdu można umieścić w indywidualnych profilach użytkowników i przechować w chmurze na portalu myAudi. Każdy uprawniony użytkownik może uzyskać do nich dostęp dla odpowiednio wyposażonych modeli Audi.

Opcjonalne moduły sprzętowe, takie jak Audi phone box czy system dźwiękowy Bang and Olufsen® z dźwiękiem 3D, uzupełniają system infotainment.

Pomocne i efektywne: systemy asystujące kierowcy

Audi Q5 Sportback będzie wyposażone w liczne systemy asystujące kierowcy, w tym adaptacyjny tempomat z asystentem w korkach, standardowy Audi side assist oraz Audi pre sense rear, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz system parkingowy plus.

Wprowadzenie na rynek: pierwsza połowa 2021 roku

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.