Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pierwsza generacja Audi Q7 zadebiutowała we wrześniu 2005 roku jako model na rok 2006. Chociaż pojawiła się późno na rynku SUV-ów, szybko odzyskała pozycję.

Pierwsza generacja Mercedesa-Benz ML została zaprezentowana w 1997 roku, a pierwszy BMW X5 zadebiutował w 1999 roku, podczas gdy Q7 czekała aż dekadę po premierze SUV-a z trójramienną gwiazdą. Mieli jednak czas, aby wszystko dopracować.

Q7 zachwycała swoim designem, który przejawiał się w szerokiej krzywej linii dachu oraz wysokiej powierzchni nadwozia w stosunku do płaskiego obszaru okien. Charakteryzowała się dynamiczną sylwetką przedniej części oraz opadającą linią dachu ku tyłowi. W środku Q7 oferowała aż 28 różnych konfiguracji siedzeń, w tym opcję 7-osobową.

Komfort wnętrza był na najwyższym poziomie, z zastosowaniem materiałów wysokiej jakości i dużą dbałością o szczegóły. W standardzie znajdował się system Multi Media Interface do obsługi multimediów, a opcjonalnie dostępny był Audi Music Interface, który umożliwiał podłączenie iPoda lub innych odtwarzaczy MP3. W tamtych czasach nie miał jeszcze portu USB do bezpośredniego odtwarzania muzyki.

Podstawowa platforma była wcześniej testowana w Volkswagenie Touareg i Porsche Cayenne. Jednak w Q7 wprowadzono specjalne modyfikacje, które pozwalały na zastosowanie większych i mocniejszych silników. Skrzynia biegów to standardowa 6-biegowa automatyczna skrzynia i napęd na wszystkie koła quattro z centralnym dyferencjałem Torsen, który rozdzielał moment obrotowy w proporcji 40:60, z przewagą na tył, jak w modelu RS4.

 Audi prezentuje pojazd, który stanowi wyjątkowy rozwój w segmencie SUV (Sport Utility Vehicle). Audi Q7 sprytnie łączy sportowy charakter z wszechstronnością, zaawansowaną technologią oraz luksusem pojazdu klasy premium. Na drodze wyróżnia się osiągami i dynamiką jazdy sportowego auta; w terenie redefiniuje standardy w swojej kategorii. Pojazd, który na pierwszy rzut oka nie ukrywa swoich zalet, a jego technologia spełnia obietnice – na każdej drodze i w każdych warunkach. Audi Q7 – sportowy SUV od twórcy quattro.

Audi Q7 wytycza nowe trendy dzięki swojemu designowi. Charakterystyczna dynamika Audi przejawia się w szerokiej linii dachu oraz wyróżniającej się wysokiej powierzchni nadwozia w stosunku do płaskiego obszaru szyb. Dynamiczna linia przedniej części i potężny tył z wyraźnie pochylonymi słupkami D nadają mu sylwetkę przypominającą coupe. Również typowe dla obecnego stylu Audi są linie barkowe i dynamiczne, które definiują boczną część pojazdu. Opcja malowania w dwóch kontrastowych kolorach nadwozia tworzy szczególnie uderzający wygląd. Dostępne są jedenaście podstawowych kolorów, z czego trzy zarezerwowane są wyłącznie dla Q7.

O długości 5,086 milimetra i rozstawie osi wynoszącym dokładnie 3,002 milimetry (szerokość: 1,983 mm / wysokość: 1,737 mm), Q7 zajmuje czołową pozycję w rywalizacji SUV-ów. Jego pasażerowie korzystają z komfortu niezrównanej przestronności oraz nowego wymiaru wszechstronności: w Q7 możliwe są nie mniej niż 28 konfiguracji siedzeń i bagażu.

W trzech rzędach siedzeń można pomieścić do siedmiu pasażerów. Fotele w drugim rzędzie mają indywidualną regulację przesuwu; ponadto pasażerowie mogą cieszyć się największą przestrzenią na nogi w tej klasie. Obie tylne rzędy siedzeń można złożyć, tworząc powierzchnię ładunkową o pojemności 2,035 litrów, bez potrzeby demontażu foteli.

W wersji pięcioosobowej Q7 ma pojemność bagażnika wynoszącą 775 litrów – najlepszą w swojej klasie!

Przy uruchomieniu serii klienci Audi Q7 będą mieli do wyboru dwa mocne silniki: nowy silnik V8 o pojemności 4.2 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI rozwija moc 257 kW (350 KM) i osiąga maksymalny moment obrotowy 440 Nm.

Silnik sześciocylindrowy 3.0 TDI wyposażony jest w system wtrysku common rail nowej generacji, który wykorzystuje piezoelektryczne wtryskiwacze liniowe, łącząc wysoką moc 171 kW (233 KM) z dużym momentem obrotowym 500 Nm, wyjątkową kulturą pracy oraz doskonałą ekonomią.

Przekładnia mocy dla obu wersji silnikowych pochodzi z 6-biegowego tiptronic.

Audi Q7 jest standardowo wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro. Jego centralne różnicowe Torsen przekazuje moc na wszystkie cztery koła, zarówno na drodze, jak i w terenie, osiągając maksymalną trakcję i stabilność boczną – niezbędne warunki dla optymalnej dynamiki jazdy i bezpieczeństwa. Ta koncepcja napędu ugruntowała swoją pozycję przez ostatnie 25 lat, zarówno w ponad dwóch milionach seryjnie produkowanych modeli Audi, jak i w niezliczonych zwycięstwach na torach wyścigowych oraz w rajdach.

Podobnie jak Audi RS 4, Audi Q7 wyposażone jest w najnowsze różnicowe Torsen, z standardowym podziałem momentu obrotowego 40:60 (przód/tył). Kierowca korzysta – również dzięki praktycznie zrównoważonemu rozkładowi obciążenia osi – z jeszcze lepszej zwrotności oraz precyzji kierowania, która jest praktycznie wolna od skrętu momentu.

Podwozie Audi Q7, składające się z licznych komponentów aluminiowych – niezależne zawieszenie kół z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu – również wyróżnia się swoimi wszechstronnymi właściwościami. Zawieszenie ze stalowymi sprężynami i amortyzatory podwójnych rur zaprojektowane są z myślą o sportowej jeździe oraz wyższym komforcie, nawet w terenie.

Pochylona pozycja tylnej sprężyny i amortyzatora zmniejsza całkowitą wysokość i tworzy więcej miejsca z tyłu.

Standardowo zamontowane są 18-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami 235/60 (osiem cylindrów: 255/55). Wszystkie wersje Q7 można opcjonalnie wyposażyć w 19-calowe lub 20-calowe felgi.

Na życzenie dostępne jest również adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Połączenie zawieszenia pneumatycznego z elektronicznie sterowanym systemem tłumienia stanowi doskonałą syntezę zdecydowanie sportowej jazdy i doskonałego komfortu. Standardowy system stabilizacji dynamicznej zmniejsza ruchy nadwozia wokół osi podłużnej do minimum.

Zmienna prześwit – zaczynający się od 180 milimetrów i rozszerzający się do 240 mm w trybie podnoszenia – oznacza, że nawet trudny teren może być pokonywany. Tryb off-road, z prześwitem 205 mm i dostosowaną kontrolą tłumienia, pozwala na jazdę w terenie. Powierzchnia załadunkowa ma szczególnie wygodną funkcję: można ją obniżyć, aby umożliwić łatwe załadunek ciężkich przedmiotów do bagażnika.

Jednak zaawansowana technologia dominuje nie tylko w dynamicznych aspektach Audi Q7. Q7 jest standardowo wyposażone w innowacyjny system operacyjny MMI – chwalony w modelach A8 i A6 – który można rozszerzyć w dwóch etapach o różnorodne dodatkowe funkcje.

Na pokładzie sportowego SUV-a dostępna jest na życzenie szereg innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy, wprowadzonych po raz pierwszy w produkcji seryjnej: np. Audi side assist z technologią radarową do manewrów zmiany pasa i zaawansowany system parkowania z optycznym/audytywnym przewodnictwem oraz kamerą tylnej.

ESP obejmuje liczne nowe funkcje, takie jak asystent zjazdu z wzniesienia. Specjalny tryb off-road optymalizuje wydajność hamulców i trakcję na luźnych nawierzchniach. System stabilizacji przyczepy redukuje ryzyko uślizgu przez celową interwencję hamulca.

3.6L FSI 6AT AWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3597 Cm3
Moc206 Kw @ 6200 Rpm
280 Hp @ 6200 Rpm
276 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
360 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18
Długość200.2 In (5085 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość68.4 In (1737 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65 In (1
Rozstaw osi118.2 In (3002 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika27.4 Cuft (776 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna4839 Lbs (2195 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6371 Lbs (2890 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2309 G/Km

4.2L V8 FSI 6AT AWD (350 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4163 Cm3
Moc257 Kw @ 6800 Rpm
349 Hp @ 6800 Rpm
345 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 3500 Rpm
441 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/55 R18
Długość200.2 In (5085 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość68.4 In (1737 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65 In (1
Rozstaw osi118.2 In (3002 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika27.4 Cuft (776 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna4938 Lbs (2240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita64714 Lbs (29354 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Emisja CO2326 G/Km

3.0L TDI 6AT AWD (232 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2967 Cm3
Moc171 Kw @ 4000 Rpm
232 Hp @ 4000 Rpm
229 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1400-3250 Rpm
450 Nm @ 1400-3250 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Triptronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18
Długość200.2 In (5085 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość68.4 In (1737 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65 In (1
Rozstaw osi118.2 In (3002 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika27.4 Cuft (776 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Turning Circle39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna5060 Lbs (2295 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6592 Lbs (2990 Kg)
Spalanie miasto18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2260 G/Km

4.2L TDI 6AT AWD (326 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4134 Cm3
Moc240 Kw @ 3750 Rpm
326 Hp @ 3750 Rpm
322 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy561 Lb-Ft @ 1800-2500 Rpm
761 Nm @ 1800-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna146.7 Mph (236 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Triptronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18
Długość200.2 In (5085 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość68.4 In (1737 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/66 In (1
Rozstaw osi118.2 In (3002 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika27.4 Cuft (776 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Turning Circle39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna5335 Lbs (2420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6867 Lbs (3115 Kg)
Spalanie miasto15.8 Mpg Us (14.9 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Emisja CO2294 G/Km

6.0L V12 TDI 6AT AWD (500 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5934 Cm3
Moc368 Kw @ 3750 Rpm
500 Hp @ 3750 Rpm
493 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy738 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
1000 Nm @ 1750-3250 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Triptronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony295/40 R20
Długość200.2 In (5085 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość68.4 In (1737 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/66 In (1
Rozstaw osi118.2 In (3002 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika27.4 Cuft (776 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Turning Circle39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna5809 Lbs (2635 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7507 Lbs (3405 Kg)
Spalanie miasto15.9 Mpg Us (14.8 L/100Km)
Spalanie trasa25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Emisja CO2298 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.