AUDI Q7 2009-2015

Pierwszy SUV wydany przez Audi w 2006 roku został przekształcony w 2009 i naprawił większość wad swojego poprzednika.

Q7 był połączeniem luksusu, praktyczności i dobrym wyborem dla większych rodzin potrzebujących trzeciego rzędu siedzeń.

Model podstawowy 3.6 mógł pomieścić do 5 pasażerów. Był wyposażony w standardowe 18-calowe obręcze, elektrycznie regulowane przednie fotele, wysokiej jakości skórzaną tapicerkę oraz dwustrefową automatyczną klimatyzację.

Wersja oferująca miejsce dla 7 pasażerów dostępna była w 3 wariantach: Premium, Premium Plus i Prestige. Pierwszy poziom wyposażenia dodał elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, łączność Bluetooth i inne wspaniałe funkcje, podczas gdy najwyższa wersja, Prestige, wzbogacona była o reflektory ksenonowe, monitor martwego pola oraz system rozpoznawania głosu do obsługi audio i nawigacji.

Silniki były zróżnicowane, z 3 opcjami do wyboru: 3,6-litrowy V6 o mocy 280 KM, 4,2-litrowy V8 o mocy 350 KM oraz nowy 3-litrowy V6 o mocy 225 KM i najwyższym momencie obrotowym dostępnym w całej gamie, wynoszącym 406 lb-ft.

Pod względem bezpieczeństwa, Q7 oferował ABS, system kontroli stabilności z kontrolą zjazdu ze wzniesień, kontrolę trakcji, poduszki powietrzne boczne i przednie oraz opcjonalny system asystenta pasa ruchu.

Wnętrze Q7 było luksusowe, z materiałami wysokiej jakości zastosowanymi w całej kabinie.

Audi Q7

Po premierze trzy lata temu, Audi Q7, wydajny SUV, od razu zajął pozycję lidera – jako sportowy, komfortowy oraz wysokowydajny pojazd rekreacyjny i biznesowy w dużej skali. Teraz Audi ulepsza go jeszcze bardziej – staje się bardziej elegancki i efektywny, z niższymi emisjami: Audi Q7 3.0 TDI zużywa tylko 9,1 litra na 100 kilometrów (25,85 mpg US). A teraz dostępna jest także nowa wersja jako TDI clean diesel, z najczystszą technologią diesla na świecie i jeszcze niższym zużyciem paliwa wynoszącym tylko 8,9 litra/100 km (26,43 mpg US).

Q7 to duże Audi dla sportowych indywidualistów, dla ludzi szukających pojazdu, który zabierze ich wszędzie, gdzie chcą jechać w celach sportowych, rekreacyjnych i biznesowych. Jego dynamiczne proporcje i wyraziste linie wyrażają ten charakter, a subtelne modyfikacje nadają stylizacji jeszcze więcej elegancji.

Design: Język dynamiki

Z przodu, duża kratka chłodnicy w kształcie jednego ramki została przeprojektowana. Pionowe chromowane pręty kontrastują z czarnym, wysokomorskim wykończeniem. Zderzaki również zostały przerobione. Ich dolna część jest teraz malowana w kontrastowym czarnym lub szarym kolorze, w zależności od koloru nadwozia. Nowo zintegrowana ochrona podwozia w centralnej części zderzaka ma charakterystyczny żebrowany design.

Jako alternatywy dla standardowych reflektorów halogenowych, Audi oferuje wariant xenon plus oraz nowy system adaptacyjnego oświetlenia, który integruje nie tylko światła mijania, drogowe i specjalne światło na autostradzie, ale także światła skrętne i przeciwmgielne. W połączeniu z reflektorami xenonowymi, diody LED ułożone w kształt litery U pełnią funkcję świateł do jazdy dziennej. Przednie kierunkowskazy również składają się z diod LED, umieszczonych na górnej krawędzi wlotów powietrza.

Również widok z boku, z linią dachu przypominającą coupe, niską powierzchnią okna i napiętymi krzywiznami nadwozia, wzmacnia dynamiczny wygląd Audi Q7. Ozdoby drzwi zostały zmodyfikowane, aby dodać ciekawości. Lekkie felgi aluminiowe mają rozmiar 7,5 J x 18, a opony 235/60. W pojazdach V6 mają siedem szprych, w wersjach V8 mają sześć.

Z tyłu zderzak również otrzymał dwukolorowe malowanie; klapa bagażnika, która obejmuje część tylnych słupków w kształcie litery S, zyskała nowy, wyraźnie 3D kształt w pobliżu uchwytu tablicy rejestracyjnej. Aby zmniejszyć wagę Audi Q7, klapa bagażnika wykonana jest z aluminium, podobnie jak pokrywa silnika i błotniki. Standardowe diody LED w światłach tylnych tworzą charakterystyczny wzór świetlny.

Jedenaście wykończeń lakierniczych dla Audi Q7 obejmuje cztery nowe odcienie: Biały Ibis, Szary Grafitowy, brąz Teka, metaliczny oraz Czarny Orca, metaliczny. Pakiet aluminiowego wykończenia nadwozia dostępny jest opcjonalnie od Audi: lśniące chromowane pręty w zderzakach i ozdobach drzwi; dolna część zderzaków malowana jest w kolorze nadwozia; centralna część przedniego zderzaka i dyfuzor są malowane w kontrastowym odcieniu.

Wnętrze: Przestronność

Dzięki luksusowemu rozstawowi osi wynoszącemu 300 centymetrów (118,11 cala) przy całkowitej długości 5,09 metra (16,70 stopy), Audi Q7 oferuje przestronność we wnętrzu, a jego elastyczność jest nieporównywalna. Oparcia siedzeń w drugim rzędzie dzielą się na trzy składające się sekcje, aby zapewnić równą powierzchnię ładunkową.

Zwiększa to objętość bagażnika z 775 litrów (27,37 stopy sześciennej) do 2 035 litrów (71,87 stopy sześciennej). W opcji z tapicerką skórzaną, środkowe siedzenie ma teraz jeszcze wygodniejszy kształt.

Dwie bardzo użyteczne funkcje są dostępne opcjonalnie: albo drugiego rzędu siedzeń przesuwanych wzdłużnie, albo indywidualnych siedzeń komfortowych, które są przesuwane oddzielnie. Inną dostępną opcją jest trzeci rząd dla pasażerów o wzroście nieprzekraczającym 1,60 metra (5,25 stopy), połączony z ulepszoną funkcją łatwego wsiadania.

Wiele szczegółowych ulepszeń we wnętrzu podnosi elegancję i poczucie komfortu. Zestaw wskaźników został przeprojektowany: duże, okrągłe, łatwe do odczytania wskaźniki są otoczone metalowymi ramkami. Oświetlenie wewnętrzne w tapicerce drzwi oraz wkładce po stronie pasażera poprawia styl wnętrza. Wiele detali elementów sterujących zostało przeprojektowanych, a także wzbogaconych elementami chromowanymi.

Wybór kolorów i materiałów wnętrza jest również nowy. Tkaniny tapicerskie dostępne są w czerni i jasnym szarym; tapicerka skórzana dodatkowo także w brązie Para, beżu Savannah i beżu Kardamonowym. Standardowe wkładki wykończone są matowym czarnym kolorem. W opcjonalnych pakietach designerskich wykorzystano wykończenia aluminiowe i drewniane.

Napęd: Wydajność i efektywność

Audi Q7 dostępne jest z sześcioma potężnymi i wysokoefektywnymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, z których dwa są silnikami benzynowymi, a cztery to silniki diesla, w tym najbardziej wydajny SUV Diesla na świecie – Audi Q7 V12 TDI. Ich moc przekazywana jest za pośrednictwem wygodnej i szybkiej skrzyni biegów tiptronic o sześciu przełożeniach do napędu quattro, który rozdziela moc pomiędzy osiami z nieco ponad połową na tylną oś.

Silnik 3.0 TDI generuje moc 176 kW (240 bhp) i dostarcza aż 550 Nm pomiędzy 2,000 a 2,250 rpm, a na cyklu EU zużywa tylko 9.1 litra / 100 km (25.85 mpg US). Opcjonalnie dostępny 3.0 TDI clean diesel zużywa nawet o 0,2 litra (0,05 US gallons) mniej.

Mimo wysoce skomplikowanej recyrkulacji spalin i wynikającej z niej najczystszej technologii diesla na świecie, zużywa zaledwie 8.9 litra/100 km (26.43 mpg US). Spełnia surowe normy LEV II Bin 5 w USA i już spełnia limity Euro 6 ogłoszone na 2014 rok.

Technologia TDI clean diesel jest bardzo skomplikowana. Zaawansowana wersja systemu wtrysku common rail z ciśnieniem 2,000 bar, nowe czujniki komory spalania i wysokowydajny system recyrkulacji spalin zapewniają wysoce efektywny proces spalania. Innowacyjny katalizator DeNOx redukuje pozostałe tlenki azotu. Tuż przed nim pompa wtryskuje dodatek o nazwie AdBlue do gorącego strumienia spalin, gdzie ta substancja rozkłada się na amoniak, który rozdziela tlenki azotu na nieszkodliwy azot i wodę. Partnerzy Audi uzupełniają dodatek podczas regularnych serwisów konserwacyjnych.

W Q7 4.2 TDI również znacznie zmniejszono zużycie paliwa – z 11.1 (21.19 mpg US) do 9.9 litrów na 100 km (23.76 mpg US). Jednak V8 diesel jest bardziej mocny: przy mocy wynoszącej 250 kW (340 bhp) i momencie obrotowym wynoszącym 760 Nm, rozwija ogromną moc napędową. Ten maksymalny moment obrotowy dostępny jest w przedziale od 1,750 do 3,000 rpm.

W Audi efektywność i dynamika idą w parze. Tak jest także w silnikach benzynowych. Silnik 3.6 FSI, V6 z małym kątem cylindrów, osiąga moc 206 kW (280 bhp) i dostarcza 360 Nm między 2,500 a 5,000 rpm. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 12,1 litra na 100 km (19,44 mpg US). Silnik 4.2 FSI, V8, osiąga moc 257 kW (350 bhp) i 440 Nm przy 3,500 rpm. Jego zużycie paliwa wynosi 12,7 litra/100 km (18,52 mpg US).

Nowa technologia z Modular Efficiency Platform podnosi efektywność paliwową wszystkich silników: system odzysku, który w fazach hamowania i zwalniania przekształca energię mechaniczną w energię elektryczną i gromadzi ją w akumulatorze. Redukuje emisję CO2 nawet o 5 g/km (8,05 g/mile).

Podwozie: Bezpieczne i sportowe

W technologii zawieszenia Audi Q7 jest wyjątkowy. Opcjonalnie Audi wyposaża Q7 w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne – system zawieszenia pneumatycznego, który działa w połączeniu z elektroniczną kontrolą amortyzatorów, zmienia prześwit na pięciu różnych poziomach i pozwala kierowcy wybrać trzy tryby jazdy: komfort, automatyczny i dynamiczny. W prowadzeniu Audi Q7 wyróżnia się sportową, wysoko responsywną precyzją. W terenie zapewnia doskonały komfort na bardzo zróżnicowanych nawierzchniach.

Wybór kół waha się od 18 cali do najdroższego modelu 10 J x 21 z oponami 295/35. Oferowanych jest dziesięć różnych wzorów, w tym dwa bardzo eleganckie, dwukolorowe wersje. Duże tarcze hamulcowe zapewniają doskonałe hamowanie – z 18-calowymi średnicami z przodu i z tyłu.

Opcjonalnie w modelach ośmiocylindrowych dostępne są tarcze hamulcowe z włókna węglowego, które dodatkowo podnoszą dynamiczny charakter tego wydajnego SUV-a: są lżejsze od stalowych odpowiedników, niezwykle odporne na ścieranie i praktycznie bezwonne. Osiągają wysoką wydajność jazdy i zapewniają krótkie drogi hamowania. Średnice ceramicznych tarcz wynoszą 420 milimetrów (16,54 cala) z przodu i 370 milimetrów (14,57 cala) z tyłu. Zaciski są czarne i ozdobione napisem „Audi ceramic”. Łącznie wykorzystano 24 tłoki na osiach przednich i tylnych.

Wyposażenie: Luksus i wysoka technologia

Audi Q7 oferuje wspaniały zakres standardowego wyposażenia. Standardowy jest system kierowniczy z zależnym od prędkości serwomechanizmem, podwójna podłoga w bagażniku z komorą do przechowywania i matą na brud; dostępny jest także bagażnik dachowy, automatyczny system klimatyzacji oraz system radiowy MMI z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami.

Program opcji obejmuje luksusowe funkcje, takie jak zdalny kluczyk i czterostrefowa automatyczna klimatyzacja. Inną wysokiej jakości opcją jest klimatyzowane siedzenie komfortowe, które może utrzymywać ciało w cieple lub chłodzić je za pomocą małych wentylatorów.

Szczególnie dynamiczni kierowcy Audi Q7 mogą rozważyć jeden z dwóch innych pakietów opcjonalnych. Pakiet zewnętrzny S line poprawia stylizację o szczegóły, takie jak charakterystyczne zderzaki i solidne wykończenie lakiernicze. Pakiet sportowy S line zawiera czarne wnętrze, sportowe siedzenia z tapicerką z Alcantary lub skóry Verano, aluminiowe wykończenia (opcjonalnie w wykończeniu na wysoki połysk lub drewnie brzozowym), specjalne kolory nadwozia, 20-calowe koła oraz twardsze zawieszenie stalowe lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.

Audi Q7 oferuje również wiele inteligentnych rozwiązań dla praktycznych potrzeb codziennego użytkowania – takich jak elektryczna pokrywa bagażnika, odwracalna mata, zestaw prowadnic bagażowych, wyjmowany worek na narty i ruchoma skrzynka do przechowywania. Program opcji obejmuje siatki separacyjne, wnętrze stojaka na rower, różne uchwyty dachowe, charakterystyczny pakiet stylizacji do jazdy w terenie oraz obrotową hak holowniczy: ten potężny SUV może ciągnąć do 3,5 tony.

W dziedzinie infotainment Audi oferuje starannie zróżnicowany wybór modułów. Trzy opcjonalne systemy są częścią nowej generacji urządzeń Audi. Najwyższa wersja integruje dysk twardy do nawigacji, muzyki i danych telefonicznych, monitor w kolorze o wysokiej rozdzielczości oraz 3D mapowe grafiki, odtwarzacz DVD oraz sterowanie głosowe. Może być rozwinięty w luksusowe centrum mediów z takimi funkcjami, jak telefon Bluetooth, tuner telewizyjny, cyfrowy tuner radiowy, a także rozrywka dla pasażerów z tyłu. Bardzo specjalnym punktem jest zaawansowany system dźwiękowy od Bang & Olufsen z dziesięcioma kanałami, mocą 505 watów i 14 głośnikami.

Oferta opcjonalnego wyposażenia uzupełnia technologie z luksusowej klasy. Radarowe wspomaganie adaptacyjnego tempomatu reguluje prędkość i odległość do pojazdu poprzedzającego w zakresie od 30 do 200 km/h (18,64 do 124,27 mph) poprzez przyspieszanie i hamowanie. W przypadku wykrycia zagrożenia zintegrowana ochrona hamulcowa Audi ostrzega kierowcę na dwóch poziomach.

Przy prędkości 60 km/h (37,28 mph) Audi lane assist pomaga kierowcy utrzymać się na pasie za pomocą kamery rozpoznającej linie pasów. Audi side assist zapewnia bezpieczne zmiany pasa powyżej 30 km/h (18,64 mph) dzięki systemowi radarowemu, który monitoruje ruch w obrębie 70 metrów (229,66 stóp) za pojazdem. Na koniec, zaawansowany system parkowania Audi wspomaga parkowanie za pomocą kamery tylnej i linii odniesienia na monitorze pokładowym.

Najsilniejszy diesel SUV na świecie: Audi Q7 V12 TDI

Już przy premierze Audi Q7 V12 TDI, najsilniejszego diesla SUV na świecie, wyróżniał się niepowtarzalnym wyglądem dzięki dużym wlotom powietrza. Nowa wersja zawiera modyfikacje wnętrza i tyłu.

Silnik V12 diesla, o pojemności 6 litrów (6,000 cm³) blisko związany z silnikiem samochodu wyścigowego R10 TDI – trzykrotnego zwycięzcy Le Mans – generuje 368 kW (500 bhp) i rozwija moment obrotowy wynoszący 1,000 Nm między 1,750 a 3,250 rpm.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.