Druga generacja największego SUV-a Audi zadebiutowała w 2015 roku i oferowała więcej mocy, mniejszą wagę oraz wiele nowoczesnych technologii.
Q7 otrzymał nowy kształt, przypominający bardziej powiększone kombi niż SUV-a. Duże reflektory mogą być wyposażone w pełne LED-y, co poprawia widoczność na drodze. Szyba przednia została nieco bardziej pochylona, co poprawia aerodynamikę, a tył pojazdu przypomina tradycyjne Audi Avant.
Wnętrze to wiele ulepszeń, zaczynając od opcjonalnego wyświetlacza Audi Virtual Cockpit, który zastąpił klasyczny zestaw wskaźników, oraz nowego systemu wentylacji z dużym nawiewem na desce rozdzielczej. Wysuwany ekran systemu multimedialnego to świetny sposób na schowanie tabletu, do którego można uzyskać dostęp za pomocą touchpada z przodu dźwigni zmiany biegów. W środku jest miejsce dla siedmiu pasażerów, choć ostatni rząd nie jest zbyt przestronny dla osób powyżej 1,80 m wzrostu. Bagażnik jest duży, a po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, można pomieścić wszystko. Może być również używany jako mobilny namiot.
Pod maską znajduje się wiele opcji silnikowych. Europejczycy pokochali wersję 3.0 TDI, która była bardzo dobrym wyborem pod względem stosunku ceny do osiągów oraz efektywności paliwowej. Standardowa skrzynia biegów to 8-biegowy automat. W końcu platforma samochodu to Volkswagen MLBevo, znana również z modeli Porsche Cayenne, Bentley Bentayga i Lamborghini Urus.
Audi Q7
Nowy Q7 wyznacza standardy w segmencie luksusowych SUV-ów. O 325 kilogramów niższa masa oraz niski środek ciężkości sprawiają, że samochód jest niezwykle zwinny. Jednocześnie jest to najprzestronniejsze auto w swoim segmencie. Chociaż wymiary zewnętrzne są mniejsze, oferuje znacznie więcej przestrzeni wewnętrznej dla pasażerów i bagażu. Innowacyjne systemy asystujące i infotainment przenoszą SUV-a na czołową pozycję. Efektywne silniki zużywają średnio o 26 procent mniej paliwa.
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego: „Nowy Audi Q7 to deklaracja naszej kompetencji. O 325 kilogramów (716.5 lb) lżejszy, wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Jest o około 26 procent bardziej efektywny i wyposażony w najnowsze systemy asystujące, moduły infotainment i funkcje łączności.”
Nowy Audi Q7, ważący zaledwie 1,995 kilogramów (4,398.2 lb) (w wersji 3.0 TDI), jest najlżejszym autem w swojej klasie. Jego masa jest o 325 kilogramów (716.5 lb) niższa niż w modelu poprzednim. Dzięki lekkiej, wielomateriałowej konstrukcji nadwozia i nowemu podwoziu, oferuje komfort, a jednocześnie typowe osiągi sportowego Audi – i to przy doskonałych wartościach CO2. Inżynierowie Audi zredukowali zużycie paliwa w Q7 aż o 28 procent (TFSI) i 23 procent (TDI).
Silniki osiągają świetne wyniki w segmencie dużych SUV-ów z napędem na wszystkie koła. Silnik 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM) oraz 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) przyspieszają nowego Audi Q7 od 0 do 100 km/h (62.1 mph) w 6.1 sekundy (TFSI) i 6.3 sekundy (TDI). Silnik wysokoprężny V6 zużywa średnio tylko 5.7 litrów paliwa na 100 kilometrów (41.3 US mpg), co odpowiada 149 gramom CO2 na kilometr (239.8 g/mi).
Audi Q7 wyróżnia się także pod względem koncepcji obsługi, infotainmentu, łączności oraz systemów asystujących kierowcę. Na pokładzie znajduje się druga generacja modułowej platformy infotainmentu oraz wirtualny kokpit Audi. Nowa jednostka sterująca MMI all-in-touch z dużym panelem dotykowym sprawia, że obsługa to przyjemność. Inne atrakcyjne innowacje to rozszerzone usługi Audi connect, tablet Audi dla pasażerów tylnych oraz dwa systemy audio z dźwiękiem 3D. Integracja smartfonów z Google Android Auto i Apple CarPlay to nowa funkcjonalność. Nowy Audi Q7 jest jednym z pierwszych samochodów na świecie, które oferują te funkcje.
Jednym z wyróżników jest rozbudowane portfolio nowych systemów asystujących kierowcę, w tym adaptacyjny tempomat z asystentem w korkach. Żaden inny produkowany pojazd na świecie w chwili obecnej nie oferuje więcej.
Audi Q7 e-tron quattro, które zadebiutuje krótko później, jest pierwszym hybrydowym pojazdem Audi z silnikiem wysokoprężnym. Impressuje mocą systemową 275 kW (373 KM) i momentem obrotowym 700 Nm (516.3 lb-ft), a także jest pierwszą na świecie hybrydą plug-in z napędem quattro w segmencie luksusowych SUV-ów. Zużywa tylko 1.7 litra na 100 kilometrów (138.4 US mpg), co odpowiada mniej niż 50 gramom CO2 na kilometr (80.5 g/mi). Pełne naładowanie akumulatora wystarcza na dystans 56 kilometrów (34.8 mi).
Nowy Audi Q7
Audi zaprezentuje nowego Audi Q7 na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej w Detroit w 2015 roku. Z drugą generacją dużego SUV-a marka z czterema pierścieniami wyznacza nowe standardy w swoim segmencie. Napęd, podwozie, konstrukcja lekkiego nadwozia, systemy asystujące oraz rozwiązania infotainment zachwycają innowacyjną technologią. Nowy Audi Q7 jest o 325 kilogramów (716.5 lb) lżejszy od swojego poprzednika i redukuje emisję CO2 o nawet 50 gramów na kilometr (80.5 g/mi). Tuż po debiucie rynkowym zadebiutuje Audi Q7 e-tron quattro, pierwszy hybrydowy pojazd plug-in z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym i napędem quattro.
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego: „Nowy Q7 oznacza również debiut drugiej generacji modułowej platformy podłogowej, technologii Audi do modeli z silnikami montowanymi wzdłuż. Efektywna konstrukcja i produkcja dają Audi elastyczność w wprowadzaniu nowych technologii i wariantów napędu. Nowy Audi Q7 to deklaracja naszej kompetencji. O 325 kilogramów (716.5 lb) lżejszy, wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Jest o około 26 procent bardziej efektywny i wyposażony w najnowsze systemy asystujące, moduły infotainment i funkcje łączności.”
71 kilogramów (156.5 lb) mniej: Nadwozie
Nowy Q7 to imponujący samochód z najlepszym współczynnikiem wysokości do masy w swojej klasie: długość 5.05 metra (16.6 ft), rozstaw osi 2.99 metra (9.8 ft), szerokość 1.97 metra (6.5 ft) oraz wysokość 1.74 metra (5.7 ft) (w wersji ze stalowym zawieszeniem). Mimo że jest krótszy i węższy od swojego poprzednika, kabina jest dłuższa i oferuje więcej miejsca nad głową.
20-letnie doświadczenie w konstrukcji lekkich nadwozi znalazło odzwierciedlenie w nowym Audi Q7. Wersja z silnikiem 3.0 TDI waży zaledwie 1,995 kilogramów (4,398 lb), co oznacza 325 kilogramów (716.5 lb) mniej – to tyle, co fortepian koncertowy. Q7 z silnikiem 3.0 TFSI jest jeszcze lżejszy, ważąc zaledwie 1,970 kilogramów (4,343.1 lb). Elementy lekkiej konstrukcji zastosowano we wszystkich obszarach, od systemu elektrycznego po podłogę bagażnika. Kluczowym elementem jest struktura nadwozia, w której nowa konstrukcja wielomateriałowa redukuje wagę o 71 kilogramów (156.5 lb). To umieszcza nowego Q7 wśród najlepszych w swoim segmencie.
Ultra-wytrzymałe elementy ze stali kształtowanej na gorąco stanowią kręgosłup komory pasażerskiej. Odlewy aluminiowe, profile wyciskane i panele są używane w przedniej i tylnej części oraz w nadbudowie. Stanowią one 41 procent struktury nadwozia. Do innych części wykonanych w całości z aluminium należą drzwi, które oszczędzają 24 kilogramy (52.9 lb), błotniki, maska silnika i tylna klapa. Audi stosuje nowe metody produkcji i montażu tych części. Bezpieczeństwo w przypadku zderzenia oraz ochrona pasażerów w nowym Audi Q7 są na najwyższym poziomie.
Trzy pierścienie skrętne wzmacniają przednią część, obszar słupków C oraz wycięcie tylnej klapy. Odgrywają one dużą rolę w znacznie poprawionej sztywności statycznej i dynamicznej nadwozia. Pierścienie skrętne stanowią podstawę precyzyjnego prowadzenia oraz komfortu wibracyjnego we wnętrzu samochodu.
Cisza na pokładzie
Luksusowa izolacja akustyczna wzmacnia wrażenie solidności i elegancji, zapewniając wyjątkowy poziom ciszy w każdej sytuacji. Najlepsza w swojej klasie aerodynamika akustyczna wynika z interakcji różnych komponentów pojazdu, takich jak lusterka umieszczone na linii ramion.
Duży SUV ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0.32. Ten znakomity wynik w segmencie jest efektem zaawansowanych rozwiązań technicznych. Spód pojazdu jest prawie całkowicie osłonięty; mały spoiler w obszarze tylnej osi redukuje unoszenie się. W modelu efektywnościowym – V6 TDI o mocy 160 kW (218 KM), który zadebiutuje później – zastosowano łopatki między grillem Singleframe a górną częścią głównego chłodnicy. Plastikowe żaluzje otwierają się i – dla lepszej aerodynamiki – zamykają w razie potrzeby. Oparte jest to na kontrolerze zoptymalizowanym pod kątem energii dla maksymalnych korzyści cd.
Zdecydowany: Design zewnętrzny
Proporcje zmieniły się w porównaniu do poprzedniego modelu. Duży SUV jest o 37 milimetrów (1.5 in) krótszy i o 15 milimetrów (0.6 in) węższy, zachowując niemal tę samą wysokość. Wewnątrz jednak znajduje się dodatkowe 21 milimetrów (0.8 in) między pierwszym a drugim rzędem siedzeń, a wysokość nad głową zwiększyła się o 41 milimetrów (1.6 in) oraz 23 milimetry (0.9 in) w pierwszym i drugim rzędzie, odpowiednio.
Design nowego Q7 jest męski i zdecydowany. Poziome linie rozciągają się nad kołami. Te wybrzuszenia to subtelny hołd dla klasycznych modeli quattro od Audi. Zewnętrzne lusterka są umieszczone na ramionach drzwi; łopatki biegną od przednich do tylnych drzwi i noszą wytłoczone logo quattro. Tylna klapa otacza masywne, stromo nachylone słupki D, co jest typowe dla modeli Q od Audi.
Grill Singleframe jest głęboko wyprofilowany i ma grube poprzeczki. Jest organicznie zintegrowany w przedniej części. Jego szeroka rama sięga do reflektorów, które w zależności od wybranej opcji, mogą mieć technologię xenon, LED lub Matrix LED. Dziennie światła w reflektorach LED mają kształt podwójnej strzały. Tylne światła w modelu topowym zawierają dynamiczne kierunkowskazy – kolejna innowacja Audi.
Nowy wygląd: Listwy zdobnicze i elementy dodatkowe
Cztery z jedenastu dostępnych kolorów zewnętrznych dla Q7 są nowe. Wszystkie listwy zdobnicze na nadwoziu dużego SUV-a mają matowe wykończenie w wyglądzie aluminium, co nadaje mu sportowy, nowoczesny charakter. Elementy dodatkowe, takie jak nakładki na drzwi i osłony podwozia z przodu i tyłu, są standardowo lakierowane na srebrno. W standardowej konfiguracji dolna część zderzaków i nadkola są wykonane z antracytowego, teksturowanego plastiku. Opcjonalnie dostępne są również w kolorze nadwozia. Grill chłodnicy wykończono nową, lekko strukturalną farbą, która podkreśla off-roadowy charakter pojazdu.
W drugiej wersji – pakiecie zewnętrznym S line – zderzaki, wloty powietrza, progi, spojler dachowy i dyfuzor cechują się szczególnie odważnym designem. Grill chłodnicy i łopatki w bocznych wlotach powietrza wykonane są w nowym, progresywnym, ciemnoszarym, błyszczącym wykończeniu, które zastępuje znane, błyszczące czarne.
Audi oferuje opcjonalną elektryczną hak holowniczy z asystentem przyczepy. Nowy Audi Q7 ma maksymalną zdolność holowniczą wynoszącą 3.5 tony, jeśli jest wyposażony w opcjonalne zawieszenie pneumatyczne.
Rozciągnięte linie: Design wnętrza
Nowy Audi Q7 wita swoich pasażerów atmosferą wyrafinowanej elegancji i przestronności. Design wnętrza wydaje się napięty; dwa elementy wykończeniowe dostępne są w różnych kombinacjach materiałowych. Podwójny pasek wykończeniowy w drzwiach tworzy poczucie lekkości.
Kokpit wizualnie oddzielony jest od konsoli centralnej, co wspiera sportowość i lekkość wnętrza.
Poczucie bezpieczeństwa i ochrony: Osłona wokół
Osłona, która biegnie od drzwi przez kokpit, tworzy rodzaj ochronnego tarczy, dając kierowcy i pasażerom poczucie bezpieczeństwa. Elementy interfejsu zostały specjalnie dostosowane do Audi Q7. Znajdują się na konsoli centralnej, skierowanej ku kierowcy. Kształty i kontury elementów interfejsu harmonizują z architekturą wnętrza. Linie otworów wentylacyjnych wskazują na zestaw wskaźników, co dodatkowo wzmacnia orientację na kierowcę.
Oświetlenie ambientowe wykorzystuje wyłącznie diody LED. Alternatywna wersja oświetlenia ambientowego jest dostępna jako opcja. Ultra-cienkie przewody świetlne podążają za konturami deski rozdzielczej i drzwi (w tym ostrzeżenie o wyjściu) jako standard, a w ulepszonej opcji obejmują również konsolę środkową. Po raz pierwszy to oświetlenie może być sterowane za pomocą MMI. W najwyższym pakiecie można wybierać spośród różnych kolorów.
Kolor i wyposażenie: Różnorodność wariantów
Kolory i materiały zastosowane w Q7 pokazują nowe wyrażenie lekkości, sportowości i luksusu w segmencie luksusowych SUV-ów. Deska rozdzielcza jest poziomo podzielona na dwa kolory, co umożliwia użycie jaśniejszych kolorów u dołu. Do wyboru jest siedem kolorów wnętrza. Podwójny pasek aplikacyjny dostępny jest w różnych kombinacjach materiałowych. Oprócz wysokiej jakości efektów wykończeniowych, dostępnych jest wiele wariantów aluminium i drewna, w tym orzech Beaufort. Audi oferuje wybór tkaniny, Alcantary, wytrzymałej skóry Cricket oraz eleganckiej skóry Valcona do pokrycia siedzeń.
Dla klientów poszukujących jeszcze większej indywidualności, Audi oferuje trzy pakiety skórzane i dwa zestawy designu. Jeden elegancki, drugi sportowy, obejmuje skórę pełną z kontrastowym przeszyciem, podsufitkę z Alcantary, luksusowe dywaniki velour oraz ekskluzywne kombinacje kolorów i materiałów oraz paski aplikacyjne. Oferta Audi Exclusive oferuje wiele dodatkowych możliwości personalizacji.
Jeszcze więcej miejsca niż w poprzednim modelu: Koncepcja przestrzeni
Dzięki najdłuższej kabinie w swojej klasie, mimo krótszej długości zewnętrznej, nowy Audi Q7 oferuje więcej przestrzeni niż jego poprzednik. Pasażerowie mają więcej miejsca na głowę, ramiona i kolana. Koncepcja przestrzeni jest niezwykle zmienna. Audi zapewnia niezwykle wygodną jednostkę trzypunktową z regulowanymi oparciami w drugim rzędzie. W razie potrzeby wszystkie trzy siedzenia mogą być przesuwane wzdłużowo o 110 milimetrów (4.3 in), o 10 milimetrów (0.4 in) więcej niż wcześniej.
Inną opcją są dwa indywidualne siedzenia w trzecim rzędzie, które są certyfikowane jako foteliki dziecięce grupy 3. Te przekształcają Audi Q7 w siedmiomiejscowy pojazd o jeszcze większej użyteczności. 24 milimetry (0.9 in) więcej miejsca nad głową i 20 milimetrów (0.8 in) więcej miejsca na ramiona zapewnia więcej przestrzeni. Po złożeniu siedzeń, oparcia są zintegrowane z podłogą bagażnika i mogą być podnoszone lub opuszczane elektrycznie za pomocą przycisków umiejscowionych ergonomicznie w obszarze słupków C i w bagażniku.
Aby uzyskać optymalny dostęp do trzeciego rzędu, siedzenia w drugim rzędzie mogą być złożone i odchylone na bok w kompaktowym pakiecie, co zapewnia szerokość wejścia wynoszącą 376 milimetrów (14.8 in). Wszystkie siedzenia w drugim i trzecim rzędzie mają mocowania Isofix/i-Size dla fotelików dziecięcych. Klienci mogą w ten sposób zamontować do sześciu fotelików dziecięcych w nowym Audi Q7. Rolety i ciemne szklenie „prywatności” są dostępne opcjonalnie z tyłu. Opcjonalny panoramiczny szklany dach sprawia, że przestronne wnętrze jest jeszcze jaśniejsze i bardziej przewiewne.
Jeśli wszystkie siedem miejsc jest zajętych, bagażnik nowego Audi Q7 ma pojemność 295 litrów (10.4 cu ft), natomiast w konfiguracji ładunkowej 770 litrów (27.2 cu ft). Pięcioosobowa wersja oferuje 890 litrów (31.4 cu ft) oraz 2,075 litrów (73.3 cu ft) po złożeniu oparć drugiego rzędu. Aby poprawić użyteczność bagażnika, projektanci obniżyli krawędź załadunkową o 46 milimetrów (1.8 in) w porównaniu do poprzedniego modelu. Elektryczna tylna klapa jest standardem. W połączeniu z zaawansowanym kluczem, Audi oferuje również sterowanie gestami – ruch kopnięcia w centrum poniżej tylnej klapy powoduje automatyczne otwarcie klapy. Tą samą gestykulację można również wykorzystać do jej zamknięcia.
Szereg innych opcji dostępnych jest w celu ułatwienia interakcji z dużym SUV-em: elektryczna osłona bagażnika, elektryczne zamykacze drzwi i podgrzewana szyba.
Mniej przycisków dla optymalnej ergonomii: Obsługa i wyświetlacz
Wszystkie elementy sterujące są otoczone eleganckimi, aluminiowymi liniami. Doskonale harmonizują z architekturą – zmniejszona liczba przycisków, jednocześnie oferując optymalną ergonomię. Wybór siedzeń przednich obejmuje fotele standardowe, standardowe ze funkcją klimatyzacji, sportowe, sportowe z pneumatycznym wsparciem oraz fotele z indywidualnym konturem. Design drugiego i trzeciego rzędu można dostosować do wariantów wybranych dla foteli przednich.
Fotele przednie oferują kierowcy i pasażerowi dużo miejsca i komfortu. Wśród wariantów siedzeń oferowanych przez Audi w nowym Q7 znajdują się regulowane sportowe fotele oraz indywidualne fotele z klimatyzacją, z możliwością do 18 ustawień i opcjonalną funkcją masażu. Ta ostatnia obejmuje pięć programów, z pięcioma poziomami intensywności do wyboru.
Nowo opracowane: Ekskluzywna klimatyzacja
Audi standardowo wyposaża dużego SUV-a w nowo opracowany dwustrefowy system klimatyzacji deluxe. Jego nowa koncepcja obsługi wymaga mniej przycisków i elementów sterujących. Animowane symbole na wyświetlaczu, wysokiej jakości wyświetlacz TFT oraz pojemnościowe przełączniki zapewniają intuicyjną obsługę klimatyzacji. Audi oferuje również opcjonalny luksusowy system czterostrefowy, którego wyświetlacze temperatury są zintegrowane w pokrętłach obrotowych. Wyświetlacz z przełącznikami pokazuje status wybranych funkcji. Po dotknięciu przełącznika menu rozszerza się dla lepszej czytelności i łatwiejszej obsługi.
Prawa strefa deski rozdzielczej zawiera ciągły pas wentylacyjny – w tym ciągłe zastosowanie chromu – z którego powietrze wypuszczane jest w sposób pośredni i bezwietrzny. Obie wersje klimatyzacji oferują klientom szczególnie wysoką jakość powietrza w kabinie. W trybie świeżego powietrza oraz recyrkulacji system klimatyzacji filtruje drobne cząstki.
Łatwość w obsłudze: nowa koncepcja MMI
Najnowsza generacja koncepcji obsługi Audi MMI ułatwia kontrolę różnorodnych funkcji komfortu i innowacji w Audi Q7. Innowacyjne wyszukiwanie MMI z inteligentnymi sugestiami ułatwia odnajdywanie konkretnych utworów muzycznych i wprowadzanie kontaktów telefonicznych lub miejsc nawigacyjnych, co znacznie skraca czas spędzany na tych operacjach. Niemal wszystkie wprowadzenia można zakończyć w zaledwie kilku krokach. Dwa dodatkowe menu zawierają inteligentnie powiązane funkcje i opcje. Audi ponownie ustanawia tutaj standardy.
Wyświetlacze pojawiają się na centralnym monitorze MMI, który unosi się z deski rozdzielczej po uruchomieniu systemu, umożliwiając również pasażerowi korzystanie z systemu Audi MMI w znany sposób.
Sprzężenie zwrotne: MMI all-in-touch
Punktem centralnym systemu operacyjnego jest nowo opracowana jednostka sterująca MMI all-in-touch z pełną powierzchnią dotykową. Każde wprowadzenie jest potwierdzane dźwiękiem i dotykiem – kliknięciem, które odczuwane jest również na palcu.
Kierowca może wprowadzać znaki na dużym panelu dotykowym lub wykonywać wielopalcowe gesty, aby przybliżyć mapę lub przewijać listy. Główne funkcje dostępne są za pomocą wysokiej jakości pokrętła obrotowego i dwóch przełączników. Kierowca może również przypisywać osobiste ulubione rzeczy, takie jak miejsca nawigacyjne, numery telefonów czy stacje radiowe, do ośmiu dowolnie programowalnych przycisków.
Kluczowa logika sterowania Audi MMI jest również odzwierciedlona w nowych wielofunkcyjnych kierownicach. Klienci mogą obsługiwać komputer pokładowy z informacjami o pojeździe oraz informacje dla kierowcy, a także obsługiwać system audio lewą dłonią. W zależności od zamontowanego wyposażenia, funkcje telefonii i nawigacji mogą być również kontrolowane za pomocą kierownicy. Sprawdzony pokrętło głośności z funkcją wyciszenia, przycisk dialogowy głosowy, szybkie przyciski telefoniczne oraz praktyczna funkcja Skip do szybkiej zmiany stacji radiowej lub utworu znajdują się po prawej stronie kierownicy.
„Gdzie mogę zatankować?”: nowa kontrola mowy naturalnej
Kolejnym wyróżnikiem jest system sterowania głosowego. Jest teraz znacznie prostszy. Kierowcy nie muszą już trzymać się z góry określonych poleceń. System rozumie frazy z codziennego języka, co oznacza, że setki wariantów poleceń są możliwe dla każdej funkcji. W menu telefonicznym, nawiązanie połączenia z kontaktem jest tak proste jak powiedzenie „Chcę rozmawiać z Peterem” lub „Połącz mnie z Peterem”. Ale system nawigacji również reaguje na proste polecenia (np. „Gdzie mogę zatankować?” lub „Chcę coś zjeść”). Naturalna kontrola głosowa jest również zintegrowana z pozycjami menu Radio i Media (np. „Odtwarzaj Radio Galaxy” lub „Chcę posłuchać swojego iPoda”), co umożliwia spójną kontrolę głosową dla klienta.
Informacje dla kierowcy wyświetlane są w nowym Q7 na wysoko jakościowym zestawie wskaźników z precyzyjnie wykonanymi wskaźnikami obrotów i prędkości. 7-calowy wyświetlacz kolorowy pokazuje wszystko, od aktualnej stacji radiowej po mapę nawigacyjną oraz wyświetlanie z opcjonalnego asystenta widzenia nocnego bezpośrednio w polu widzenia.
Wydajne grafiki: Audi wirtualny kokpit
Opcjonalne MMI navigation plus jest również dostępne z Audi wirtualnym kokpitem, 12.3-calowym wyświetlaczem TFT, który prezentuje ostre, starannie rendery grafiki. Tak jak w nowym Audi TT, klient Q7 może przełączać się między widokiem klasycznym z wysokiej jakości renderowanymi wskaźnikami a widokiem infotainment z rozszerzonym obszarem wyświetlania dla list i mapy – wszystko wygodnie z kierownicy. Ponadto można skonfigurować niestandardowe widoki, takie jak określone wartości z komputera pokładowego. Wysoka elastyczność wyświetlaczy umożliwia doskonałe prezentowanie wszystkich informacji w zależności od preferencji osobistych i sytuacji na drodze.
Znaczna moc obliczeniowa: procesor T30 od partnera Audi NVIDIA
Tę wysoką wydajność umożliwia inteligentna współpraca architektury elektronicznej Audi. Modułowa platforma infotainment (MIB) jest tutaj ważnym składnikiem systemu. Nowy Q7 jest wyposażony w drugą generację MIB, która zawiera czterordzeniowy procesor T30 od partnera Audi, firmy NVIDIA.
Wraz z drugim procesorem T30 zintegrowanym bezpośrednio w Audi wirtualnym kokpicie, systemy generują wspaniałe grafiki 3D oraz niezwykle wyraźne wskaźniki wyświetlane z częstotliwością 60 klatek na sekundę. Jakość grafiki, przezroczyste obrazy i animacje w połączeniu z wysokiej klasy rozdzielczością 1,440 x 540 pikseli tworzą zupełnie nowe wrażenie wizualne.
Kolejną wysokiej jakości opcją w nowym Audi Q7 jest wyświetlacz head-up, który jest harmonijnie zintegrowany w desce rozdzielczej. Projektuje wszystkie kluczowe informacje na przednią szybę.
Modularny: infotainment
Audi oferuje różne poziomy modułów infotainment dla nowego Q7. MMI radio plus jest dostępne standardowo w Niemczech. Oferuje interfejsy do urządzeń zewnętrznych, takich jak telefony komórkowe czy karty pamięci. Standardowy system dźwiękowy Audi zapewnia doskonałą jakość dźwięku z dziesięciu głośników. Sterowanie odbywa się za pomocą terminala MMI umieszczonego na konsoli centralnej, który składa się z pokrętła obrotowego, dwóch przycisków opcji oraz czterech przycisków głównych funkcji.
Wyświetlacze pojawiają się na centralnym, 7-calowym monitorze MMI, który unosi się z deski rozdzielczej po uruchomieniu systemu.
Centrum sterowania infotainment wysokiej jakości to MMI navigation plus, które wyposażone jest w 8.3-calowy monitor. W tle działa druga generacja modułowej platformy infotainment. Kluczowym składnikiem jest szybki procesor graficzny Tegra 30 od partnera Audi NVIDIA.
Dźwięk w trzecim wymiarze: dźwięk 3D
Audi oferuje dodatkowe komponenty sprzętowe poza MMI navigation plus. System dźwiękowy Bose z dźwiękiem 3D oraz system dźwiękowy Bang & Olufsen Advanced Sound System z dźwiękiem 3D fascynują nawet wymagających miłośników hi-fi. Oba systemy odtwarzają muzykę w innowacyjnym dźwięku 3D. Dodatkowe głośniki w słupkach A zapewniają wymiar przestrzenny wysokości, dzięki czemu muzyka wydaje się pochodzić z dużej wirtualnej sceny. System Bang & Olufsen obsługuje 23 głośniki, w tym subwoofery, z mocą wzmacniacza 1,920 watów.
Audi phone box, kolejna opcja w nowym Q7, już dostępna w innych modelach, łączy telefon komórkowy z anteną telefonu komórkowego auta. Indukcyjne ładowanie i bezprzewodowe połączenie z telefonem komórkowym będą dostępne jako dodatkowe funkcje krótko po premierze nowego Audi Q7.
Nowa rozrywka na tylnych siedzeniach: tablet Audi
Audi wprowadza nowe rozwiązania w zakresie rozrywki na tylnych siedzeniach. Jeden lub opcjonalnie dwa tablety Audi z ekranami 10.1 cala i eleganckim wykończeniem służą jako monitory na tylne siedzenia. Ich sercem jest mocny procesor NVIDIA Tegra 4. Tablet Audi sprosta wymagającym wyzwaniom w samochodzie – jest odporny na wysokie i niskie temperatury oraz oferuje niezbędne bezpieczeństwo w razie wypadku, czego brakuje w konwencjonalnych rozwiązaniach. Tablet Audi łączy się z MMI navigation plus za pośrednictwem WiFi, uzyskując dostęp do radia, mediów, nawigacji i funkcji samochodu w Audi Q7.
Pasażer tylnego siedzenia może na przykład przesłać miejsce docelowe nawigacji do MMI navigation za pomocą tabletu Audi. Pasażer może także przeglądać Internet za pośrednictwem połączenia WiFi. Wykorzystanie systemu operacyjnego Android w tablecie Audi oraz dostępność sklepu Google Play dają klientowi dostęp do ogromnej liczby aplikacji, gier, filmów, muzyki, e-booków i wiele więcej. Po zakończeniu podróży, tablet Audi można zdjąć z uchwytu i używać offline lub w dowolnej zewnętrznej sieci WiFi. Tablet Audi ma kamerę Full HD, 32 GB pamięci wewnętrznej oraz dodatkowy interfejs Bluetooth i NFC do podłączania słuchawek, na przykład.
Internet z prędkością LTE: Audi connect
MMI navigation plus zawiera również moduł Audi connect, który łączy nowy Audi Q7 z Internetem za pomocą standardu LTE. Pasażerowie mogą surfować w sieci za pośrednictwem hotspotu WiFi z prędkością pobierania do 100 Mbit/s oraz wysyłać i odbierać e-maile, korzystając z różnych aplikacji. Kierowca może korzystać z dostosowanych usług Audi connect, takich jak informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, nawigacja z Google Earth i Google Street View oraz strumieniowanie multimediów online. Nowa aplikacja zapewnia dostęp do Aupeo! osobistego radia internetowego oraz dużej biblioteki muzycznej Napster.
Q7 ma również nowy, najwyższej jakości element portfolio Audi connect: interfejs smartfona Audi, który wprowadza „Apple Car Play” i „Google Android Auto” na pokład. Jeśli telefon komórkowy z systemem iOS lub Android jest podłączony do portu USB (iOS od wersji 7.1; Android od wersji 5.0 Lollipop), odpowiednia platforma otwiera się w interfejsie smartfona Audi. Oba są dostosowane do użycia w samochodzie. Serce tej funkcjonalności stanowi muzyka online. Dodatkowo obie platformy oferują funkcje nawigacji, przypomnienia o nieodebranych połączeniach/wydarzeniach oraz funkcje wiadomości. Z biegiem czasu dołączą do nich liczne aplikacje firm trzecich, takie jak Pandora, Spotify i WhatsApp.
Spełnione życzenie klienta: aktualizacje mapy nawigacji online
Audi Q7 oferuje dodatkowe nowe usługi obok znanego portfolio Audi connect. Na przykład marka z czterema pierścieniami oferuje teraz aktualizacje map nawigacji online. Kierowcy Audi Q7 mogą pobierać aktualizację bezpośrednio do auta za pomocą połączenia LTE. Mogą również pobrać dane na komputer za pomocą platformy myAudi na stronie www.audi.de/myaudi i przenieść je do samochodu za pomocą karty SD. Trzecią opcją jest instalacja w salonie Audi.
Powiadomienie pojawia się w MMI navigation plus, gdy nowa aktualizacja map jest dostępna. Aktualizacje będą wydawane co sześć miesięcy, a pierwsze pięć aktualizacji jest bezpłatne dla kierowców Audi. Klienci mogą aktualizować pełną mapę Europy lub tylko poszczególne regiony. Nawigacja w samochodzie nadal działa bez ograniczeń podczas aktualizacji online.
Audi connect może być używane bezpłatnie przez trzy miesiące z MMI navigation plus. Opcjonalnie dostępne jest przedłużenie o kolejne trzy lata, dostępne jako opcja fabryczna lub za pośrednictwem usług posprzedażowych Audi.
Audi connect: dodatkowe nowe usługi
Audi Q7 otrzyma dodatkowe nowe usługi krótko po premierze, gdy element wyposażenia „Audi connect Emergency Calling & Service” stanie się dostępny z funkcjami połączeń alarmowych, internetowych w przypadku awarii oraz wizyt serwisowych online Audi.
Element wyposażenia obejmuje również pakiet serwisowy „Audi connect Vehicle Control”, w skład którego wchodzą usługi raportów dotyczących stanu pojazdu, zdalne blokowanie/odblokowywanie, lokalizacja parkingu oraz zdalne sterowanie opcjonalnym ogrzewaniem pomocniczym. „Audi connect Emergency Calling & Service” można używać przez 10 lat bez opłat. Pakiet serwisowy „Audi connect Vehicle Control” jest dostępny bezpłatnie przez trzy lata, po czym można go przedłużyć za opłatą.
Oferta, która wyznacza nowe standardy: systemy asystujące kierowcy
Nowy Audi Q7 z ofertą systemów asystujących kierowcy wyznacza standardy, które daleko wykraczają poza oczekiwania w swoim segmencie. Niektóre systemy zostały całkowicie opracowane od podstaw.
Standardowo dostępne są czujniki parkowania z tyłu, tempomat, regulowany ogranicznik prędkości, rekomendacja przerwy oraz system bezpieczeństwa Audi pre sense city. Przy prędkościach miejskich ostrzega kierowcę przed niebezpieczeństwem kolizji z innymi pojazdami lub pieszymi i w razie potrzeby podejmuje mocne hamowanie.
Jeśli kolizja jest nieunikniona, system wsparcia w przypadku wielokrotnej kolizji wykorzystuje kontrolowane manewry hamulca podczas wypadku, aby wspierać kierowcę. To może pomóc zapobiec poślizgowi i w ten sposób dodatkowym kolizjom. Opcjonalne „Audi pre sense basic” wdraża środki ochronne dla pasażerów w niestabilnych stanach jazdy, takie jak napięcie przednich pasów bezpieczeństwa.
Opcjonalne rozwiązania są grupowane w pakiety „Parking”, „City” i „Tour”. Pakiet „Parking” obejmuje kamerę otoczenia oraz system asystenta parkowania, który samodzielnie kieruje samochód wstecz w równoległe i prostopadłe miejsca parkingowe. Kierowca musi jedynie wcisnąć hamulec i przyspieszyć.
Nowość: asystent krzyżowy, system ostrzegania o wyjściu oraz asystent przyczepy
Pakiet „City” składa się z nowych systemów. Asystent krzyżowy ostrzega kierowcę przed innymi pojazdami podczas wolnej jazdy tyłem, np. podczas wyjeżdżania z prostopadłego miejsca parkingowego. System ostrzegania o wyjściu wskazuje na nadjeżdżające pojazdy lub rowerzystów z tyłu przed otwarciem drzwi.
Jeśli nowy Audi Q7 jest używany jako pojazd holowniczy, asystent przyczepy kieruje przyczepę tyłem w dokładnie wskazanym kierunku przez kierowcę za pomocą pokrętła MMI. System zarządza także kierowaniem w przeciwną stronę, stabilizuje jednostkę przyczepa-pojazd podczas jazdy wstecz w linii prostej oraz gdy kierownica jest skręcona za daleko, ostrzega, gdy przyczepa może uderzyć w tył pojazdu.
Audi side assist wykorzystuje pomiary radarowe z tyłu samochodu, aby zapewnić bezpieczne zmiany pasa. Audi pre sense rear napina pasy bezpieczeństwa w przypadku zbliżającej się kolizji z tyłu. System parkowania plus oraz kamery wsteczne dopełniają pakiet „City”.
Dla powolnego ruchu: ACC stop & go z asystentem w korkach
Więcej innowacji od Audi znajdziemy w pakiecie „Tour”. System adaptacyjnego tempomatu przyspiesza i hamuje, aby utrzymać Q7 w pożądanej odległości od pojazdu przed nim. Wyświetla odległość, gdy jest dezaktywowana. W wersji premium, ACC stop & go z asystentem w korkach przejmuje także kierowanie na rozwiniętych autostradach, jeśli ruch jest zatorowany i nie porusza się szybciej niż 60 km/h (37.3 mph).
Audi active lane assist wykorzystuje kamerę i małe interwencje kierownicze, aby pomóc kierowcy utrzymać się w pasie. System bezpieczeństwa Audi pre sense front ostrzega o nadchodzącej kolizji tyłem z pojazdem przed nim, napina pasy i hamuje samochód autonomicznie, jeśli to konieczne. Wykonuje to w kilku etapach.
Jeszcze niższe zużycie: asystent efektywności predykcyjnej
Asystent efektywności predykcyjnej to przełomowa innowacja od Audi. Wykorzystuje dane trasowe z systemu nawigacji, aby ostrzegać kierowcę o sytuacjach, w których sensowne byłoby zmniejszenie prędkości, takich jak przed zakrętami, miastami czy znakami ograniczenia prędkości, które nie są jeszcze widoczne. W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem (ACC) i rozpoznawaniem znaków, system dostosowuje wybraną prędkość do trasy i ograniczeń prędkości. Asystent efektywności predykcyjnej, który może również przejąć kontrolę nad funkcją swobodnego toczenia ośmiobiegowej skrzyni tiptronic, ma potencjał do obniżenia zużycia paliwa na drogach międzymiastowych o nawet dziesięć procent.