AUDI RS4 Avant (B9) 2019-Present

AUDI RS4 Avant (B9) 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI RS4 Avant (B9) 2019-Present

Nawet jeśli poprzednia wersja RS4 Avant oferowała tę samą moc i moment obrotowy co model z 2020 roku, Audi wyposażyło nowszą wersję w filtr cząstek stałych oraz silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem.

W styczniu 2021 roku, wszystkie nowe samochody musiały spełniać normy Euro 6d, co stanowiło problem dla większości producentów, szczególnie tych z mocniejszymi pojazdami. Nowe standardy były bardziej rygorystyczne i wprowadzały nowe funkcje bezpieczeństwa oraz niższe emisje.

Wraz z technicznymi usprawnieniami, Audi odświeżyło wygląd zewnętrzny RS4 Avant. Nowe reflektory miały inny styl, szczególnie z ich dolnej strony. Projekt osłony chłodnicy singleframe został przedłużony do dolnej części zderzaka, a para wlotów powietrza kierowała strumień powietrza do przednich tarcz i intercoolerów. Dział marketingu dodał opcję usunięcia emblematów, dzięki czemu RS4 mógł stać się prawdziwym „śpiącym” samochodem.

Projekt wnętrza oferował nowe spojrzenie dla kierowcy dzięki nowemu wzornictwu Audi Virtual Cockpit oraz nowemu 10,1-calowemu ekranowi dotykowemu do systemu MMI. Kontury LED w drzwiach podkreślały wygląd czarnego wnętrza. Audi dodało więcej funkcji bezpieczeństwa do samochodu, niż wymagały normy Euro 6d.

Największą innowacją był silnik. Zamiast starszego, 4,2-litrowego V8, inżynierowie zainstalowali silnik V6 o pojemności 2,9 litra, który oferował 450 KM. Był on standardowo połączony z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów i, jak zwykle, moc była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego Torsen.

 Audi Sport GmbH dopracowało wiele szczegółów w modelu Audi RS4 Avant, który został po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu 2017 roku. Nowo zaprojektowany przód oraz sportowe wnętrze z nowym systemem obsługi MMI touch podkreślają sportowe aspiracje tego udanego modelu, który ma legendarną linię przodków. Wysokotawotowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 331 kW (450 koni mechanicznych) generuje imponujące 600 Nm (442,5 lb-ft) momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów od 1,900 do 5,000 obr/min. RS4 Avant zadebiutował podczas finału DTM na torze Hockenheimring w dniach 4-6 października 2019 roku. Sprzedaż w Niemczech i innych krajach europejskich rozpoczęła się w październiku 2019 roku. Nowe Audi RS4 Avant będzie dostępne w salonach od grudnia 2019 roku. Ceny sportowego Avanta zaczynają się od 81,400 EUR.

„Łączenie konsekwentnej sportowości z nieograniczoną użytecznością na co dzień może wydawać się niekonwencjonalnym pomysłem dla niektórych, ale dla nas, wysoka wydajność Avanta jest jednym z najlepszych konceptów w naszej 25-letniej historii,” mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Jako nasz wieloletni bestseller, Audi RS4 Avant ma znaczący wkład w sukces Audi Sport GmbH.”

Muskulatura: design zewnętrzny

Przód nowego Audi RS4 Avant przeszedł całkowitą modernizację. RS4 Avant znacznie różni się od modeli A4 Avant. Singleframe jest szerszy i płaskie w porównaniu do modelu podstawowego. Tak jak jego więksi bracia RS6 Avant i RS7 Sportback, RS4 Avant również posiada trójwymiarową strukturę w formie plastra miodu na błyszczącym czarnym tle, charakterystyczną dla serii modeli RS. Aby nadać mu schludny wygląd, Singleframe został zaprojektowany bez ramki. Nowy grill w kształcie kratki z emblematem RS4 jest osadzony bezpośrednio w zderzaku z dużymi bocznymi wlotami powietrza i pionowymi klapami.

Kształt reflektorów LED Audi RS4 Avant również został zmieniony. Opcjonalne reflektory matrycowe LED z przyciemnionymi ramkami uzupełniają zmieniony wygląd sportowego Avanta i odróżniają go od rodziny A4. Nadkola z plamami quattro są o 30 milimetrów (1,2 cala) szersze z przodu i z tyłu w porównaniu do Audi A4 Avant. Błyszczące czarne elementy stylizacyjne umieszczone tuż obok reflektorów podkreślają efekt szerokości nowego RS4 Avant.

Błyszczący czarny, matowy aluminium i pakiety stylizacji z włókna węglowego dodają indywidualnych akcentów do wstawek w progach, obudowach lusterek zewnętrznych oraz zderzakach przednich i tylnych. Na życzenie, błyszczące czarne i włókno węglowe pakiety stylizacji zawierają również pierścienie Audi i logo RS w czerni z przodu i z tyłu. Emblematy RS można całkowicie usunąć dla bardziej stonowanego wyglądu. Rynny dachowe są standardowo wykonane w matowej czerni. Specjalny spojler krawędzi dachu i wkładka dyfuzora oraz chromowane końcówki rur wydechowych systemu RS nadają pojazdowi wyraźne wykończenie. Opcjonalny sportowy układ wydechowy RS z czarnymi końcówkami rur tworzy szczególnie sportowe wrażenie dźwiękowe. Kierowca może zdecydować, czy chce uzyskać sportowy czy stonowany dźwięk za pomocą systemu dynamicznego zarządzania Audi drive select.

Pełna moc trakcyjna: napęd

Z silnikiem 2.9 TFSI V6 z podwójnym turbodoładowaniem, Audi Sport GmbH nawiązuje do legendarnego silnika V6 o pojemności 2.7 litra z pierwszego RS4 Avant z 1999 roku. Wówczas silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem miał moc 279 kW (380 koni mechanicznych). Nowe Audi RS4 Avant generuje teraz 331 kW (450 koni mechanicznych), co odpowiada 155,5 koni mechanicznych na litr. Dzięki temu RS4 Avant przyspiesza od zera do 100 km/h (62,1 mph) w zaledwie 4,1 sekundy. Silnik TFSI waży tylko 182 kilogramy (401,2 lb), co stanowi 31 kilogramów (68,3 lb) mniej niż silnik V8 w modelu poprzednim z 2012 roku. Korzyści przynoszą również masa całkowita i rozkład obciążenia osi- dwa warunki dla imponującej wydajności. V6 z podwójnym turbodoładowaniem generuje imponujące 600 Nm (442,5 lb-ft) momentu obrotowego na wale korbowym w szerokim zakresie obrotów od 1,900 do 5,000 obr/min. Pakiet dynamiczny RS zwiększa elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną z 250 do 280 km/h (155,3 do 174,0 mph).

Dwa turbosprężarki silnika 2.9 TFSI są przypisane do każdego cylindra i generują ciśnienie doładowania do 1.5 bara. Tak jak w przypadku wszystkich silników V6 i V8 Audi, turbosprężarki są zainstalowane wewnątrz 90-stopniowego „V” cylindrów, co oznacza, że strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się od wewnętrznej strony, a strona ssąca na zewnątrz silnika. Taki układ umożliwia kompaktową konstrukcję i krótkie ścieżki przepływu gazu z minimalnymi stratami, co pozwala silnikowi 2.9 TFSI na szczególnie szybki i spontaniczny reakcję na ruch pedału przyspieszenia.

Wysokowydajny silnik V6 imponuje nie tylko swoją mocą, ale również wysoką efektywnością. W nowym cyklu WLTP zużywa tylko 9,2 litra paliwa na 100 kilometrów (25,6 US mpg), co odpowiada 208 gramom CO2 na kilometr (334,7 g/mi). To stanowi obniżenie zużycia o 17 procent w porównaniu do modelu poprzedniego. Decydujący czynnik w tym przypadku to nowy proces spalania TFSI od Audi, znany jako B-cykl. Został zaprojektowany specjalnie na zakres częściowego obciążenia, który jest dominującym trybem pracy w normalnym użytkowaniu. W przypadku wyższych obciążeń i obrotów, system dwuetapowy Audi valvelift system (AVS) zamyka zawory ssące później, zwiększając czas otwarcia do kąta korbowego 200 stopni. Jednocześnie, podniesienie zaworu zwiększa się z 6,0 do 10 milimetrów (z 0,2 do 0,4 cala). Obciążenie cylindra wzrasta zgodnie z tym- silnik przyspiesza mocno i dostarcza obfitej mocy.

Moc silnika 2.9 TFSI trafia do systemu quattro na stałe napędzającego wszystkie koła przez sportową ośmiobiegową przekładnię tiptronic. W zwykłej jeździe, system dostarcza więcej mocy na oś tylną. Jego czysto mechaniczne centralne różnicowe kieruje 60 procent momentu obrotowego na oś tylną i 40 procent na przednią. Jeśli dojdzie do niepożądanego poślizgu na jednej osi, większość mocy jest automatycznie i szybko przekierowywana na drugą oś- do 70 procent na przednią lub do 85 procent na tylną oś. Wysokie wartości blokady umożliwiają wyraźnie określony rozkład momentu obrotowego i bardzo precyzyjną współpracę z systemami sterującymi ESC i selektywną kontrolą momentu obrotowego na kołach.

Selektywna kontrola momentu obrotowego działa na wszystkich rodzajach nawierzchni. Podczas jazdy w sportowym stylu, system delikatnie hamuje koła od wewnętrznej strony zakrętu za pomocą Elektronicznego Systemu Stabilizacji (ESC), zwiększając moment obrotowy na kołach zewnętrznych zakrętu z wyższym obciążeniem. Różnica w siłach napędowych kieruje samochód w zakręt, umożliwiając mu precyzyjne podążanie za kątem skrętu. Efekt: precyzyjne, zwinne i neutralne prowadzenie. Opcjonalne różnicowe quattro sportowe z tuningiem specyficznym dla RS zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną reakcję podczas przyspieszania w zakrętach. Aktywnie i celowo rozdziela moment obrotowy między tylne koła, poprawiając przyczepność, stabilność i dynamikę. Podczas zakręcania lub przyspieszania w zakręcie, moment obrotowy jest głównie kierowany na zewnętrzne tylne koło- samochód dosłownie wpycha się w zakręt, eliminując nawet najmniejsze oznaki podsterowności. W przypadku nadsterowności, sportowe różnicowe stabilizuje pojazd, kierując moment obrotowy na koło od wewnętrznej strony zakrętu.

Sportowe wyważenie: zawieszenie

Koncepcja osi zawieszenia z pięciołącznymi zawieszeniami z przodu i z tyłu umożliwia optymalne pochłanianie sił wzdłużnych i bocznych. Dzięki standardowemu sportowemu zawieszeniu RS Audi RS4 Avant jest o siedem milimetrów (0,3 cala) niższy niż model podstawowy S4 z zawieszeniem sportowym.

RS sportowe zawieszenie plus z Dynamic Ride Control (DRC) zapewnia jeszcze bardziej zwinne prowadzenie i jest dostępne na życzenie. Ten zintegrowany stabilizator przechyłów i pochylenia składa się z specjalnego systemu amortyzatorów, który przeciwdziała ruchom nadwozia bez opóźnienia, bez użycia elektroniki. Kiedy pojazd wchodzi w zakręt i porusza się wokół niego, reakcja amortyzatora jest dostosowywana tak, aby ruchy pojazdu wokół osi podłużnej (przechył) i osi poprzecznej (pochylenie) były znacznie zredukowane. Amortyzatory są połączone po przekątnej z centralnym zaworem przez dwie oddzielne linie olejowe. Zawory dostarczają niezbędną objętość kompensacyjną za pomocą wewnętrznych tłoków z gazem wypełnionym za nimi. Kiedy pojazd wchodzi w zakręt, generowany jest przepływ oleju między przeciwległymi amortyzatorami przez centralny zawór, co tworzy dodatkową siłę tłumienia. Kiedy jedna strona jest amortyzowana, właściwości tłumienia są dostosowywane tak, aby ruchy przechyłu i pochylenia były niemal wyeliminowane. W rezultacie ten bardzo responsywny system amortyzacji gwarantuje, że modele RS są szczególnie precyzyjne podczas pokonywania zakrętów.

Z pomocą Audi drive select, kierowca może wpłynąć na reakcję amortyzatorów na trzech poziomach, co pozwala spersonalizować doświadczenie jazdy. Nowa generacja amortyzatorów zintegrowanych z zaworami jest bardziej kompaktowa i lżejsza. Dodatkowo pozwala na bardziej zróżnicowane rozkład sił tłumienia między trybami komfortowymi a dynamicznymi, a także dokładniejsze dostosowanie zawieszenia do wysokich sił tłumienia, które występują szczególnie przy szybkości w zakrętach. Efekt: Sportowe zawieszenie RS z Dynamic Ride Control (DRC) zapewnia wyraźnie komfortowy ruch w trybie „komfort”. W programie „dynamicznym” dostarcza niezwykle sztywnej precyzji jazdy, nawet w podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Specyficzny dla RS dynamiczny układ kierowniczy jest dostępny jako alternatywa dla standardowego elektrycznego wspomagania kierownicy. Dynamiczne kierowanie zmienia przełożenie kierownicy o maksymalnie 100 procent w zależności od prędkości jazdy, kąta skrętu i wybranego trybu w systemie zarządzania Audi drive select. Przy niskich prędkościach jazdy- w miejskim ruchu i w manewrowaniu- dynamiczne kierowanie działa bardzo bezpośrednio; wystarczą dwa pełne obroty kierownicy, aby przejść z jednego skrajnego położenia do drugiego. Poziom wspomagania siły również jest wysoki, co sprawia, że manewry parkingowe stają się łatwe. Na drogach wiejskich bezpośredniość reakcji kierownicy i elektryczne wspomaganie są stopniowo zmniejszane. Podczas jazdy z dużą prędkością na autostradzie, pośrednie przełożenie i niewielki poziom wspomagania ułatwiają płynne ruchy kierownicy i pomagają w stabilności kierunkowej. Dynamiczne kierowanie ściśle współpracuje z programem elektronicznej kontroli stabilności (ESC) w celu osiągnięcia sportowego prowadzenia i bezpieczeństwa w czasie jazdy. W razie potrzeby, delikatnie koryguje ruch kierownicy; jego lekkie korekty, z których większość jest niezauważalna dla kierowcy, zmniejszają podsterowność i nadsterowność w przytłaczającej większości sytuacji. Podczas hamowania na nawierzchniach o różnych współczynnikach tarcia, system pomaga dzięki stabilizującym korektom kierownicy.

Kierowca może stworzyć swoje osobiste doświadczenie jazdy za pomocą standardowego systemu dynamicznego zarządzania Audi drive select. Do wyboru są pięć profili: komfort, auto, dynamiczny oraz konfigurowalne, specyficzne dla RS tryby RS1 i RS2. System dynamicznego zarządzania Audi drive select wpływa na zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów, wspomaganie kierownicy, zawieszenie, dynamiczne kierowanie, różnicowe quattro sportowe, dźwięk silnika oraz charakterystyki automatycznej klimatyzacji. Tryb RS2, który można dostosować, istnieje specjalnie, aby szybko wpłynąć na Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC) jednym naciśnięciem przycisku.

Nowe Audi RS4 Avant fabrycznie wyposażone jest w 19-calowe obręcze z kutego aluminium 265/35. W przypadku zainteresowania dostępne są różne projekty 20-calowe, w tym nowy, w pełni frezowany, pięcioramienny wzór pomalowany na matowy brąz. Używa opon 275/30. Potężne hamulce stalowe RS z perforowanymi tarczami kompozytowymi zapewniają pewne zachowanie podczas hamowania. Mają średnicę 375 milimetrów (14,8 cala) na osi przedniej i 330 milimetrów (13,0 cala) na osi tylnej.

Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe z logo RS są malowane na czarno lub opcjonalnie na czerwono. Na życzenie, w szczególności odporne na blaknięcie hamulce ceramiczne RS działają na osi przedniej. Zaciski są dostępne w kolorze czerwonym, szarym i niebieskim. Ich perforowane tarcze mają średnicę 400 milimetrów (15,7 cala).

Połączony kokpit: wnętrze

Audi RS4 Avant wyróżnia się czarnym wnętrzem. LEDowe prowadnice świetlne odzwierciedlają kontury drzwi i konsoli centralnej- w tym do 30 różnych kolorów w połączeniu z opcjonalnym pakietem oświetlenia ambientowego. Poziome ułożenie deski rozdzielczej sprawia, że wnętrze wydaje się przestronniejsze. Kierowca i pasażer z przodu witani są podświetlanymi listwami progowymi, które noszą logo RS4. Na życzenie, pakiet designu RS dodaje kolorów do wnętrza, z logo RS umieszczonym na konsoli centralnej, podłokietnikach, pasach bezpieczeństwa i dywanikach. Kierownica, dźwignia zmiany biegów i podkładki na kolana są pokryte alcantarą z kontrastowymi czerwonymi szwami. Oprócz czerwonego, rozszerzony pakiet designu RS oferuje teraz także akcenty w kolorze szarym. Jako nowy element wyróżniający pakiet designu RS w czerwonym, uchwyty na tylne siedzenia są również dostępne w pasującym kolorze.

10.1-calowy wyświetlacz MMI touch jest centrum sterowania nowego systemu. Znajduje się w centrum deski rozdzielczej i jest delikatnie nachylony w stronę kierowcy. Czuły ekran wyświetla wysokiej rozdzielczości animację graficzną RS4 Avant na powitanie kierowcy. Wyświetlacz MMI touch zapewnia akustyczną informację zwrotną i przejmuje funkcje poprzedniego pokrętła w konsoli centralnej. Kierowca może za pośrednictwem monitora RS uzyskać przegląd temperatur komponentów układu napędowego, maksymalnych sił G i informacji o ciśnieniach i temperaturach opon. Wirtualny kokpit Audi zawiera specjalne wyświetlacze RS, które informują o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym, mocy, temperaturze oleju silnikowego, czasach okrążeń, pomiarach przyspieszenia i siłach G. Wyświetlacz zmiany biegów sygnalizuje kierowcy konieczność zmiany biegu, gdy osiągnięty zostaje limit obrotów. Opcjonalny wyświetlacz przezierny również dostarcza niektóre informacje specyficzne dla RS, na przykład wyświetlacz zmiany biegów.

Dzięki ścisłej hierarchii struktura menu nowego systemu została dostosowana do oczekiwań użytkowników i dąży do łatwej obsługi. Naturalna kontrola głosowa rozumie również wiele fraz używanych w codziennym języku i szybko przekłada je na polecenia. Nawigacja w nowym Audi RS4 Avant jest teraz jeszcze bardziej wszechstronna i przyjazna dla użytkownika. Audi connect i Audi connect plus oferują szereg usług online, takich jak usługi Car-to-X, które korzystają z inteligencji zbiorowej floty Audi.

Kierowca może aktywować tryby RS1 i RS2 w systemie Audi drive select bezpośrednio za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na spłaszczonej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej. To automatycznie otwiera specyficzne dla RS wyświetlacze w wirtualnym kokpicie Audi. Nowe aluminiowe łopatki zmiany biegów są znacznie większe niż wcześniej. Oprócz kierownicy i podświetlanych listew progowych, sportowe siedzenia RS z opcjonalnym wzorem w romby oraz dźwignia zmiany biegów także noszą emblemat RS.

Wszechstronność: wyposażenie

RS4 Avant zapewnia ten sam poziom użyteczności codziennej co model bazowy A4 Avant. Kubeł bagażowy ma pojemność 495 litrów (17,5 cu ft), która zwiększa się do 1,495 litrów (52,8 cu ft) po złożeniu tylnych siedzeń i załadunku do dachu. Pokrywa bagażnika oraz osłona bagażnika są standardowo napędzane elektrycznie. Sensorowe sterowanie otwierania i zamykania pokrywy bagażnika jest dostępne opcjonalnie, a dostępny jest również hak holowniczy, który można odblokować elektrycznie za naciśnięciem przycisku.

Na życzenie, Audi RS4 wspiera kierowcę w wielu sytuacjach: Ponad 30 systemów wspomagania kierowcy podkreśla wszechstronność sportowego Avanta. Opcje te są podsumowane w pakietach „tour” i „city”. Obejmują one asystenta tempomatu z funkcją stop & go do automatycznego kontrolowania odległości, asystenta skrzyżowań, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu oraz ostrzeżenie o krawężnikach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.