AUDI RS5 Coupe 2019-Present

AUDI RS5 Coupe 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI RS5 Coupe 2019-Present

Chociaż zupełnie nowa generacja Audi RS5 Coupe została zaprezentowana w pierwszej połowie 2018 roku, Audi postanowiło, że warto odświeżyć ten model już półtora roku później. Wczesny lifting modelu to drobna zmiana, jeśli chodzi o ogólny design i aspekty techniczne, ponieważ Ingolstadt woli po prostu udoskonalić język wzornictwa modelu, aby bardziej odpowiadał innym członkom rodziny Audi Sport.

Odświeżenie pojawiło się w idealnym momencie, aby uczcić 25-lecie marki quattro, a samochód został zaprezentowany obok swojego pięciodrzwiowego odpowiednika, Audi RS5 Sportback. Pod względem designu potrzeba powiększającej soczewki, aby dostrzec wszystkie modyfikacje, jednak niemal każdy motyw wzorniczy został zmieniony. Rozpoznawalny grill silnika Singleframe jest teraz szerszy i bardziej płaski, podczas gdy fałszywe wloty powietrza znajdujące się nad nim są inspirowane oryginalnym Audi Sport quattro z 1984 roku, modelem, który zapoczątkował linię Audi Sport. Nadkola zostały poszerzone o 40 mm (1,6 cala), a opcjonalne reflektory LED z technologią laserową mają teraz przyciemnione obrzeża. Boczki progowe oraz fałszywy dyfuzor aerodynamiczny w tylnym zderzaku również zostały odświeżone i można je dodatkowo spersonalizować za pomocą pakietów stylizacyjnych w połysku czerni, matowego aluminium lub nawet włókna węglowego. Silnik V6 o pojemności 2,9 litra z podwójnym turbodoładowaniem ma tę samą moc, co jego poprzednik, wynoszącą 450 koni mechanicznych i 600 Nm (442,5 lb-ft) momentu obrotowego, który trafia na wszystkie cztery koła.

 Audi zaktualizowało modele RS5 Coupé oraz RS5 Sportback. Nowe detale sprawiają, że design zewnętrzny jest jeszcze bardziej nowoczesny. Oba modele korzystają z nowej technologii MMI touch z dużym centralnym ekranem. Silnik V6 z podwójnym turbosprężarką o mocy 331 kW (450 PS) oraz 600 Nm (442,5 lb-ft) momentu obrotowego nadal zapewnia imponujące osiągi. W Niemczech i innych krajach europejskich ceny zaczynają się od 83 500 EUR.

„Rewizja modeli RS5 Coupé i RS5 Sportback stanowi udane zwieńczenie naszego 25-lecia i odnowienie naszej oferty modelowej,” mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Dzięki standardowemu napędowi quattro, zajmują one szczególną pozycję w swoim segmencie.”

Smukła sylwetka: design zewnętrzny

Dopracowany design zewnętrzny dwóch modeli Audi RS5 jest widoczny już na pierwszy rzut oka. Singleframe stał się szerszy i bardziej płaski. Dzięki temu czystemu wyglądowi, nawiązuje do designu swoich większych braci, RS6 i RS7. Ukryte wloty powietrza nad grillem przypominają klasyczne Audi Sport quattro z 1984 roku. Szerokie nadkola, które są o 40 milimetrów szersze, nadają RS5 imponujący wygląd. Opcjonalne reflektory LED z technologią Audi laser light mają przyciemnione ramki, co wyraźnie odróżnia te dwa modele RS od podstawowego modelu A5. Duże, wyraźnie zarysowane wloty powietrza mają nowy, pięciokątny kształt.

Boczki progowe oraz wlot dyfuzora z tyłu, który obejmuje dwie duże rury wydechowe, również zostały zaprojektowane na nowo. Pakiety stylistyczne w kolorze czarnym, matowym aluminium i włókna węglowego nadają elementom z przodu i tyłu oraz progom jeszcze bardziej indywidualny charakter. Cztery pierścienie oraz loga RS mogą być zaprojektowane na czarno na życzenie. Do palety kolorów dodano odcienie Turbo blue oraz Tango red. Coupé jest wyposażone w dach z włókna węglowego z konstrukcją CFRP, co obniża masę pojazdu o nieco mniej niż cztery kilogramy (8,8 lb).

Fajny wygląd: wnętrze

Poziome linie i ciemne kolory dominują w wnętrzu zaktualizowanych modeli Audi RS5. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą, a na życzenie oferowane są z wysokiej jakości skórą Nappa. Pakiet designu RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest dostępny na zamówienie. Elementy sterujące, takie jak kierownica i dźwignia zmiany biegów oraz podkładki na kolana, są wykończone pokrowcami z Alcantary z kontrastowym czerwonym lub szarym przeszyciem.

Dotyk zamiast obrotu: nowa koncepcja obsługi

Nowa koncepcja obsługi dwóch modeli RS5 koncentruje się na 10,1-calowym wyświetlaczu MMI touch. Duży, wolno stojący wyświetlacz z akustycznym sprzężeniem zwrotnym jest lekko nachylony w kierunku kierowcy. Gdy na pokładzie znajduje się najwyższy system informacyjny MMI navigation plus, specjalny monitor RS dostarcza kierowcy informacji na temat temperatury napędu, przyspieszenia podłużnego i bocznego, różnicowego napędu quattro, ciśnienia opon i temperatury opon.

W opcjonalnym wirtualnym kokpicie Audi plus (12,3-calowy wyświetlacz), kierowca może wybierać spośród wielu ekranów – jednym z nich jest specyficzny dla RS projekt wydajności, który wyświetla skalę obrotomierza w formie kąta, obejmującego wskaźnik zmiany biegów. Gdy kierowca używa przycisku na kierownicy w trybie RS, aby wybrać jeden z dwóch nowych indywidualnych trybów RS, otwiera się projekt wydajności specyficzny dla RS i wyświetla maksymalne wartości przyspieszenia g.

Trakcja, dynamika i stabilność: napęd

Ogromna moc trakcyjna i wysoka moc w połączeniu z efektywnością: 2,9 TFSI V6 twin-turbo, serce modeli RS5, oferuje niezmienioną moc 331 kW (450 PS) i już od prędkości 1 900 obr./min dostarcza oszałamiające 600 Nm (442,5 lb-ft) momentu obrotowego. Oba modele RS5 przyspieszają od zera do 100 km/h (62,1 mph) w 3,9 sekundy i osiągają prędkość maksymalną do 280 km/h (174,0 mph) na życzenie.

Szybko zmieniająca bieg ośmiobiegowa skrzynia tiptronic kieruje moc silnika do stałego napędu na cztery koła quattro. Kierowca może kontrolować zmianę biegów za pomocą nowego, większego aluminiowego łopatki. Napęd quattro zapewnia tym dwóm modelom RS kluczową ilość dodatkowej trakcji, dynamiki i stabilności, niezależnie od warunków pogodowych. Obsługa staje się jeszcze bardziej sportowa dzięki opcjonalnemu dyferencjałowi sportowemu na tylnej osi, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami.

Wysoka precyzja: zawieszenie

Dwa modele Audi RS5 są standardowo wyposażone w sztywne zawieszenie sportowe RS. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie sportowe RS plus z dynamiczną stabilizacją rollingu i nachylenia (DRC). Wykorzystuje sprężyny stalowe i trzystopniowo regulowane tłumiki, które są ze sobą połączone przez przekątne linie olejowe i centralny zawór. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, zawory regulują przepływ oleju w tłumiku przedniego koła po zewnętrznej stronie zakrętu. Wzmacniają one wsparcie i redukują przechyły, poprawiając usługi jezdne pojazdu.

Oprócz znanych trybów komfortu, auto i dynamicznego, standardowy system dynamicznego zarządzania Audi drive select oferuje również dwa nowe tryby, RS1 i RS2. Gdy kierowca dostosuje oba tryby do swoich preferencji i je zapisze, mogą być one aktywowane bezpośrednio za pomocą przycisku „RS MODE” na kierownicy, bez potrzeby ponownego korzystania z systemu MMI touch response. System ma dostęp do ważnych elementów technicznych, takich jak silnik, skrzynia biegów, tłumienie, kierownica, dynamiczna kierownica, dyferencjał sportowy i dźwięk silnika.

Zaktualizowane modele Audi RS5 są wyposażone w 19-calowe koła. Nowe 20-calowe koła są dostępne na życzenie w trzech wariantach, z których jeden jest całkowicie pomalowany na błyszcząco czarny, a inny w miedzianym matowym kolorze. W standardowym systemie hamulcowym stalowe tarcze są trzymane przez zaciski malowane na czarno lub czerwono. Alternatywnie Audi oferuje tarcze hamulcowe ceramiczne z włókna węglowego dla osi przedniej; ich zaciski są malowane na szaro, czerwono lub niebiesko.

Sportowa luksus: wyposażenie

Najwyższy system informacyjny MMI navigation plus korzysta z nowej jednostki głównej, trzeciej generacji modułowej platformy informacyjnej (MIB 3), dla swoich licznych funkcji. Portfolio Audi connect dodaje do nawigacji liczne usługi online. Niektóre z ponad 30 dostępnych systemów wspomagających kierowcę są standardowo na pokładzie. Inne są dostępne jako opcje indywidualne lub w pakietach Drive i Park.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.