AUDI RS6 Avant 2013-2019

AUDI RS6 Avant 2013-2019

Przejdź do galerii zdjęćAUDI RS6 Avant 2013-2019

RS6 Avant to prawdziwy greyhound w przebraniu kombi. Oferował osiągi superauta oraz wszechstronność samochodu rodzinnego.

RS6 był najszybszym kombi na świecie w momencie swojej premiery. Nie był już napędzany silnikiem Lamborghini, ale zamiast tego producent zamontował pod maską silnik z Bentleya. Co więcej, RS6 nie był oferowany jako sedan.

Audi A6 Avant wyglądało nieco mdło. Nie było zbyt ekstrawaganckie ani ekskluzywne. W przypadku RS6 sytuacja była zupełnie inna. Wyglądało, jakby nagle przeszło transformację z Clarka w Supermana. Duże koła, powiększone nadkola i agresywny przedni zderzak potwierdzały, że ten samochód nie żartuje. Reflektory xenonowe były standardem, a diodowe znajdowały się na liście opcji. Diodowe światła dzienne oraz tylne lampy LED także były standardem.

Wnętrze RS6 wyposażone było w standardowe fotele sportowe typu bucket. Tapicerka była kombinacją Alcantary i skóry, a głównym motywem wnętrza był kolor czarny. Zainstalowano charakterystyczną, trójramienną kierownicę RS. Wykończenie z włókna węglowego było dostępne za dodatkową opłatą. Nie było problemu z miejscem na tylnych siedzeniach, a bagażnik był przestronny. Nie tak duży jak w E-Klasie T-Model, ale większy niż w BMW serii 5 Touring.

Pod maską RS6 znajdował się zaszczytny silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 4,0 litra z Bentleya Continental GT. Jednak podczas gdy luksusowe coupe oferowało 507 KM, Audi dysponowało o 53 konie więcej. Oba samochody były wyposażone w tę samą 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, ale kombi oferowało lepsze osiągi.

Nowy Audi RS6 Avant łączy moc 412 kW (560 KM) z momentem obrotowym 700 Nm (516,29 lb-ft) oraz nieograniczoną praktyczność do codziennego użytku i rekreacji. Opracowany i zbudowany przez quattro GmbH, w pełni zależną spółkę AUDI AG, ten wysokowydajny Avant oferuje doskonałe osiągi i przełomową efektywność. Jego silnik V8 z podwójnym doładowaniem średnio zużywa 9,8 litra paliwa na 100 km (24,00 mpg) w cyklu mieszanym. Aluminium i wysokiej jakości stal w nadwoziu zredukowały wagę pojazdu.

Nowy Audi RS6 Avant jest pewny siebie i potężny. Silnik V8 o pojemności 3,993 cc z bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje 412 kW (560 KM) oraz stały moment obrotowy 700 Nm (516,29 lb-ft) w zakresie od 1,750 do 5,500 obr./min. Dwa turbodoładowania typu twin-scroll, umieszczone pod kątem 90 stopni w cylindrach, zapewniają szybkie generowanie znacznego momentu. Ten duży Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w zaledwie 3,9 sekundy. Na życzenie Audi zwiększy prędkość maksymalną z 250 km/h (155,34 mph) do 280 km/h (173,98 mph), a nawet 305 km/h (189,52 mph). Średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra na 100 kilometrów (24,00 mpg) – 30 procent mniej niż w poprzednim modelu.

System cylinder on demand (COD), który tymczasowo wyłącza cztery cylindry podczas częściowego obciążenia, jest kluczowym czynnikiem w tej efektywności. Aktywne silniki montażowe stosują celowane impulsy przeciwdziałające, aby zredukować drobne wibracje występujące w tych fazach. Technologia COD redukuje standardowe zużycie paliwa o około pięć procent; umiarkowana prędkość jazdy może osiągnąć aż dwanaście procent.

Dzięki sportowo zestrojonej ośmiobiegowej skrzyni tiptronic z wysokim ósmym biegiem, moc 4.0 TFSI jest przekazywana na stały napęd quattro, który wykorzystuje udoskonalone różnicowe centrum. Wektorowanie momentu, inteligentne rozwiązanie programowe, wspomaga napęd quattro. Na życzenie Audi uzupełni quattro o sportowe różnicowe, które aktywnie rozdzieli moc pomiędzy tylne koła.

Standardowe wyposażenie tego nowego, wysokowydajnego Avanta obejmuje również RS adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. To sztywno zestrojone zawieszenie z kontrolowanym tłumieniem obniża nadwozie pojazdu o 20 milimetrów (0,79 in). Zarządzane jest przez system dynamiki Audi Drive Select, podobnie jak sportowe różnicowe i dynamiczne wspomaganie kierownicy, które dostosowuje współczynnik kierownicy do prędkości pojazdu. Kierowca może przełączać się między różnymi trybami pracy. Audi oferuje również napięte RS Sport zawieszenie plus z Dynamic Ride Control (DRC) jako alternatywę dla RS adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego.

Nowy Audi RS6 Avant szczyci się standardowymi 20-calowymi felgami monoblokowymi z oponami 275/35 R 20. Dostępne są także felgi 21-calowe z oponami 285/30 R 21. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe otaczają przednie tarcze hamulcowe w falistej konstrukcji, o średnicy 390 milimetrów (15,35 in). Audi oferuje opcjonalne tarcze ceramiczne z włókna węglowego o średnicy 420 milimetrów (16,54 in) na przednią oś. Elektronika Stabilizacji Kontroli (ESC) ma tryb sportowy, który można całkowicie dezaktywować.

Lekka i stabilna: Nadwozie

Nadwozie nowego Audi RS6 Avant składa się z wysokotemperaturowej stali i około 20 procent aluminium. Dzięki doskonałości Audi w zakresie lekkich materiałów, ten nowy model flagowy waży prawie 100 kilogramów (220,46 lb) mniej niż jego poprzednik. Mimo to nadwozie wyróżnia się w zakresie bezpieczeństwa w razie kolizji i sztywności skrętnej.

Zewnętrzna część tego wysokowydajnego Avanta charakteryzuje się matowymi aplikacjami aluminiowymi, błyszczącymi czarnymi osłonami, zderzakami, przedłużeniami na progach i nadkolach. Spojler dachowy RS, dyfuzor i dwa końcówki wydechu w systemie RS wyraźnie wskazują, że RS6 Avant to sportowy pojazd z najwyższej półki w tej linii modelowej. Opcjonalnie dostępny jest również system wydechowy RS Sport z czarnymi końcówkami i bardziej wyrazistym profilem dźwiękowym. Dwa opcjonalne pakiety stylizacyjne – matowe aluminium lub włókno węglowe – dodatkowo personalizują wygląd. Reflektory Xenon plus z diodami LED do jazdy dziennej i diodowe tylne światła są standardem. Reflektory LED z przyciemnianymi wykończeniami są opcjonalne.

Wnętrze nowego Audi RS6 Avant jest zdominowane przez sportową czerń. Tarcze wskaźników są białe, a wskazówki czerwone. Specyficzna dla RS, trójramienna skórzana kierownica sportowa ma płaski spód i szczególnie grubą, dobrze uformowaną obręcz. Elementy wykończeniowe w wyglądzie aluminium lub wykończeniu Piano, podświetlane listwy progowe z oznaczeniami RS6 oraz dekoracyjne wstawki z włókna węglowego podkreślają wygląd. Fotele sportowe RS z wyraźnymi bocznymi podparciami i zintegrowanymi zagłówkami są standardem. Fotele są pokryte kombinacją czarnej Alcantary i skóry. Centralne części z diamentowym pikowaniem stanowią wyróżniający akcent. RS6 Avant standardowo oferuje dwa wyraźnie zarysowane tylne fotele kubełkowe z zintegrowanymi zagłówkami, które odpowiadają wyglądowi przednich foteli. Dostępna jest także tylna kanapa dla trzech osób.

Standardowe wyposażenie nowego Audi RS6 Avant obejmuje także czterostrefową automatyczną klimatyzację, MMI navigation plus z MMI touch oraz dziesięcio-głośnikowy system audio Audi. Opcje najwyższej jakości obejmują wyświetlacz head-up, zaawansowany system dźwięku Bang & Olufsen oraz systemy wspomagające kierowcę. Inne opcje to adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go oraz asystent widzenia nocnego, który podkreśla wykrytych pieszych. Audi connect, w tym telefon samochodowy, uzupełnia system MMI navigation plus, dostarczając usługi online do pojazdu. Pasażerowie mogą surfować po sieci za pomocą punktu dostępowego Wi-Fi.

Dostawy klientów Audi RS6 Avant rozpoczną się w Niemczech w drugiej połowie 2013 roku. Cena podstawowa wyniesie 107,900 euro.

Silnik

Audi RS6 Avant 4.0 TFSI doskonale ilustruje strategię downsizingu Audi. Silnik V8 biturbo wydobywa imponującą moc ze swojej pojemności 3,993 cc w każdej sytuacji drogowej. Jego maksymalna moc 412 kW (560 KM) występuje w zakresie od 5,700 do 6,600 obr./min, z stałym momentem obrotowym 700 Nm (516,29 lb-ft) dostępnym od 1,750 do 5,500 obr./min.

Każdy detal odzwierciedla wysoką jakość silnika ośmiocylindrowego. Aluminiowy i krzemowy blok silnika jest produkowany w niskociśnieniowym ciśnieniu, co zapewnia wysoki poziom jednorodności materiału. Płyta dolna – stabilna rama dla łożysk wału korbowego – dodatkowo zwiększa sztywność bloku. Napęd łańcuchowy znajduje się z tyłu, aby zaoszczędzić miejsce. Kompaktowa konstrukcja silnika zmniejsza jego długość do 497 mm (19,57 in); średnice i skok wynoszą odpowiednio 84,5 i 89,0 mm (3,33 i 3,50 in). Nawet z wszystkimi kluczowymi dodatkami, ten silnik waży zaledwie 224 kilogramy (493,84 lb).

System zasysania bez ograniczeń dostarcza do czterolitrowego V8, który ma specyficzny system zarządzania silnikiem, powietrze; bezpośredni wtrysk paliwa Audi FSI odmierzający paliwo. Przełączane klapy w portach zasysania mieszają nadchodzące powietrze w ruchu cylindrycznym, aby poprawić doładowanie i spalanie. Bezpośrednio wtryskiwane i intensywnie wirujące paliwo chłodzi komory spalania. Ta metoda pozwala na uzyskanie wysokiego współczynnika sprężania wynoszącego 10.1:1.

Dwa turbodoładowania generują do 1.2 barów względnego ciśnienia doładowania. Technologia twin-scroll, w której spaliny z dwóch cylindrów płyną do turbinę przez oddzielne porty, unika niepożądanych interakcji między kolumnami gazu. Efektem końcowym jest wczesne i strome podnoszenie momentu obrotowego.

Duże turbodoładowania i ich chłodnice powietrza-woda są umieszczone w wewnętrznej V cylindrów, a nie w zwykłej lokalizacji obok bloku silnika. Taki układ zapewnia krótkie trasy przepływu spalin z minimalnymi stratami i natychmiastową reakcję silnika. Złożona i skuteczna izolacja gorących komponentów zapewnia stabilne warunki termiczne w wewnętrznym V.

Klapy dźwiękowe w podwójnym systemie wydechowym sprawiają, że profil dźwiękowy silnika jest jeszcze bardziej rezonansowy. Są sterowane niezależnie od obciążenia silnika, prędkości obrotowej, trybu w systemie dynamiki Audi drive select oraz poziomu pracy w ośmiobiegowej skrzyni tiptronic. Opcjonalnie dostępny jest system wydechowy RS sport od quattro GmbH.

Obszerna oferta: technologie z modułowej platformy efektywności

4.0 TFSI wykorzystuje wiele technologii z modułowej platformy efektywności Audi – w tym system start-stop. Innowacyjne zarządzanie termiczne kontroluje przepływ chłodziwa przez silnik podczas rozgrzewania, aby olej silnikowy nagrzewał się jak najszybciej. Regulator ciśnienia oleju zmienia ciśnienie oleju w dwóch etapach. W zakładzie Audi w GyQr, na Węgrzech, podczas montażu silnika V8 stosowane są technologie najwyższej klasy, takie jak honowanie cylindrów. Wajsy tłokowe posiadają cienką, diamentową powłokę (DLC).

Inną przełomową innowacją jest technologia cylinder on demand (COD), oparta na systemie podnoszenia zaworów Audi (AVS). Redukuje standardowe zużycie paliwa o około pięć procent; umiarkowana jazda może osiągnąć aż dwanaście procent.

Przy niskim do umiarkowanego obciążeniu i prędkości obrotowej silnika – do około 250 Nm (184,39 lb ft) i 3,500 obr./min – technologia COD dezaktywuje cylindry 2, 3, 5 i 8, zamykając zawory i zatrzymując wtrysk paliwa oraz zapłon do nich. Efektywność w aktywnych cylindrach wzrasta, ponieważ punkty robocze przesuwają się w stronę wyższych obciążeń. Bezpośrednio przed zamknięciem, komory spalania są ponownie napełniane świeżym powietrzem – to rozwiązanie zapewnia stosunkowo niskie ciśnienia wewnętrzne w cylindrach.

Przełączanie odbywa się w setnych sekundy za pomocą tulei, które poruszają się osiowo na wałkach rozrządu; są one poruszane przez pin-y, które elektromagnetycznie wysuwają się w spiralne szczeliny na zewnątrz tulei. Proces przejścia przebiega na tyle płynnie, że kierowca praktycznie zauważa pracę jako czterocylindrową tylko na komunikat na wyświetlaczu deski rozdzielczej. Cylindry są reaktywowowane, gdy kierowca mocniej naciska pedał przyspieszenia.

Podczas gdy V8 tymczasowo działa jako V4, zapłon odbywa się tylko co 180 stopni kąta wału korbowego. Napęd wału korbowego generuje wyższe oscylacje obrotowe – aktywne silniki montażowe przeciwdziałają temu efektowi. Wykorzystując elektromagnetyczne aktory cewki oscylacyjnej, wprowadzają fazowo przesunięte przeciwdziałające oscylacje, które w dużej mierze niwelują wibracje silnika. Aktywne silniki montażowe są również aktywne podczas biegu jałowego.

Przekazanie mocy

4.0 TFSI jest sparowany z ośmiobiegową skrzynią tiptronic o wyjątkowo skróconych czasach zmiany biegów. Automatyczna skrzynia biegów, zintegrowana w systemie zarządzania termicznego silnika, posiada Dynamic Shift Program (DSP) z trybami D (Drive) i S (Sport). Jeśli kierowca chce zmienić bieg samodzielnie, może skorzystać z łopatek zmiany biegów na kierownicy lub dźwigni zmiany biegów o unikalnym designie RS. Launch Control przekazuje moc silnika na drogę z określonym poślizgiem opon i doskonałą przyczepnością.

Skrzynia tiptronic ma ciasno rozmieszczone niższe biegi, podczas gdy rozpiętość biegów o wartości 7.1:1 pomiędzy najkrótszym a najdłuższym biegiem redukuje zużycie paliwa. Nowy RS6 Avant przyspiesza od miejsca startu, utrzymując stosunkowo niską prędkość obrotową nawet na ósmym biegu.

Udoskonalone różnicowe centrum, które może rozdzielać moc w zdumiewająco szerokim zakresie, stanowi serce napędu quattro w nowym Audi RS6. W normalnej jeździe 40 procent momentu obrotowego przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie potrzeby ten czysto mechaniczny komponent rozdzieli moment obrotowy bez najmniejszej wahania – do 70 procent na przód lub nawet 85 procent na tył. Kolejną mocną stroną tego nowego różnicowego, serwisowanego przez dedykowany chłodnicę oleju, jest jego niska waga. Rzeczywiście, waży 1,8 kilograma (3,97 lb) mniej niż poprzednia generacja.

Różnicowe centrum w nowym Audi RS6 Avant działa w połączeniu z inteligentnym rozwiązaniem programowym w systemie zarządzania hamulcami: wektorowanie momentu, które może działać na wszystkie cztery koła. Jeśli podczas szybkiego pokonywania zakrętów oprogramowanie zarządzania hamulcami wykryje, że koła po wewnętrznej stronie zakrętu mają tendencję do poślizgu, lekko hamuje te koła; wystarczy niewielkie naciśnięcie klocków na tarczach przy minimalnym ciśnieniu. W wyniku tego, prowadzenie RS6 Avant jest jeszcze bardziej neutralne i stabilne niż kiedykolwiek, nawet na granicy możliwości. A jeśli Elektronika Stabilizacji Kontroli (ESC) rzeczywiście interweniuje, to wystąpienia tej sytuacji zdarzają się później i bardziej płynnie.

Jeszcze większa dynamika: sportowe różnicowe

Opcjonalny moduł w układzie napędowym quattro zapewnia jeszcze większą dynamikę. Sportowe różnicowe aktywnie rozdziela moment obrotowy między tylne koła. Kiedy kierowca skręca lub przyspiesza w zakręcie, wiele momentu obrotowego płynie do zewnętrznego koła. Sportowe różnicowe prowadzi nowego RS6 Avant w zakręcie, przeciwdziałając tendencjom do nadsterowności lub podsterowności od samego początku. Standardowy system dynamiki Audi drive select pozwala kierowcy na precyzyjne dostosowanie trybu pracy sportowego różnicowego.

Sportowe różnicowe składa się z konwencjonalnego tylnego różnicowego po obu stronach, uzupełnionego o superpozycję. Składa się z dwóch zębatek słonecznych i zębatki wewnętrznej oraz obraca się o około dziesięć procent szybciej niż wał napędowy. Wielopłytkowe sprzęgło w kąpieli olejowej, obsługiwane przez elektrohydrauliczny siłownik, zapewnia połączenie mocy między wałem a superpozycją. Gdy sprzęgło się zamknie, bezstopniowo wprowadza wyższą prędkość zębatki superpozycyjnej na zewnętrzne koło. Dodatkowy moment obrotowy wymagany jest pobierany z wewnętrznego koła przez różnicowe.

Podwozie

Nowy RS6 Avant jest pierwszym modelem RS z Audi, który standardowo wyposażony jest w specjalnie dostosowane zawieszenie pneumatyczne. Dzięki dynamicznej konfiguracji RS adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego, nadwozie jest obniżone o 20 milimetrów (0,79 in). Zintegrowana kontrola tłumienia działa w zależności od warunków drogowych, stylu jazdy danego kierowcy i trybu wybranego w systemie Audi drive select. Kierowca może przełączać się między pięcioma trybami: komfort, auto, dynamic, indywidualny i podniesienie w tym systemie.

Oś przednia nowego Audi RS6 Avant składa się z pięciu elementów na każde koło. Mówiąc dokładniej, na górnej płaszczyźnie znajdują się dwa poprzeczne wahacze, na dolnej płaszczyźnie znajduje się wahacz nośny i kontrolny oraz drążek kierowniczy. Konstrukcja pięciowahaczowa radzi sobie z siłami podłużnymi i poprzecznymi oddzielnie. Jej łożyska reagują płynnie w kierunku podłużnym, a w kierunku poprzecznym są sztywne, co zapewnia sportową precyzję.

Wahacze są odkuwkami aluminiowymi, co pozwala utrzymać niską masę niesprężystą. Nośniki kół i łożyska obrotowe również wykonane są z tego samego materiału. Stabilizator wykonany z wytrzymałej rurki również oszczędza wagę. Zintegrowany wspornik silnika i osi przedniej stanowi kręgosłup zawieszenia. Wykonany z wysokiej jakości stali, jest sztywno przymocowany do przedniej części pojazdu.

Elektryczne wspomaganie kierownicy, kompaktowy i lekki element, znajduje się nisko wzdłuż linii środka koła. To zapewnia zwinność reakcji, wysoką precyzję oraz wyraźne odczucia z drogi. Wspomaganie kierownicy dostosowane jest do charakterystyki tego mocnego modelu z najwyższej półki; zmienia się również w zależności od prędkości pojazdu. Ten system jest niezwykle efektywny, ponieważ nie pobiera energii podczas jazdy na wprost. Wspierając właściwe korekty i ograniczając niewłaściwe ruchy kierownicy, elektryczne wspomaganie kierownicy wspomaga kierowcę podczas hamowania i kontrmanewrowania na pasie drogi, który jest śliski tylko z jednej strony.

Z charakterystyczną wydajnością RS, Audi dynamiczna kierownica jest opcjonalnym wyposażeniem tego nowego wysokowydajnego Avanta. Jej system zębatkowy dostosowuje współczynnik kierownicy o niemal 100 procent w zależności od prędkości jazdy i ustawienia w Audi drive select. Stosuje bardzo bezpośredni współczynnik kierownicy przy niskich prędkościach; przy wyższych prędkościach relatywnie pośredni współczynnik kierownicy promuje stabilność na prostych odcinkach. Na granicy zakrętów pojazdu, dynamiczna kierownica minimalizuje nadsterowność i podsterowność, autonomicznie wykonując subtelne korekty.

Oś tylna nowego Audi RS6 Avant opiera się na zasadzie kontrolowanego trapezowego wahacza: zwarta konstrukcja, która zapewnia bezpieczną, sportową i komfortową jazdę. Górne poprzeczne wahacze i drążki kierownicze są odkuwkami aluminiowymi; stabilizator to również rura stalowa.

Wyważone wsparcie: RS sport suspension plus z DRC

Audi oferuje zdecydowanie napięte RS sport suspension plus z Dynamic Ride Control (DRC) jako alternatywę dla RS adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego. Ten system stosuje stalowe zawieszenie oraz trzystopniowo regulowane amortyzatory, które są ze sobą połączone za pomocą krzyżowych linii olejowych i jednego centralnego zaworu. Przy dynamicznej jeździe w zakręcie, zawory regulują przepływ oleju w amortyzatorze przedniego koła z zewnątrz zakrętu. Zwiększają wsparcie i redukują przechylenie na boki.

Hamulce RS oferują bezkompromisowe osiągi. Cztery wentylowane tarcze hamulcowe mają oszczędzający wagę projekt w falistej formie z falistymi konturami zewnętrznymi. Przednie tarcze mają średnicę 390 milimetrów (15,35 in) i są ozdobione czarnymi, sześciotłokowymi zaciskami. Klienci mogą wybierać czerwone zaciski hamulcowe. Inną opcją są niezwykle trwałe i długowieczne ceramiczne tarcze hamulcowe z włókna węglowego o średnicy 420 milimetrów (16,54 in) i antracytowo-szarym wykończeniem. Elektronika Stabilizacji Kontroli (ESC) ma tryb sportowy, który można całkowicie dezaktywować.

W standardzie nowego Audi RS6 Avant znajdują się 20-calowe felgi monoblokowe z siedmioma podwójnymi ramionami oraz oponami 275/35 R 20. Opcjonalne 21-calowe felgi o pięciu podwójnych ramionach są dostępne w trzech różnych wykończeniach: błyszczącego srebra, polerowanej czerni lub wykończenia w wyglądzie tytanowym. Te felgi są wyposażone w opony 285/30 R 21.

Nadwozie

Dzięki doskonałości w zakresie niskiej wagi Audi, nowy Audi RS6 Avant waży prawie 100 kilogramów (220,46 lb) mniej niż jego poprzednik. Nadwozie składa się w około 20 procentach z aluminium, co ma kluczowe znaczenie dla jego niskiej masy. Poprzeczka w komorze silnika oraz poprzeczki za zderzakami przednim i tylnym to odcinki aluminiowe. Górne domki amortyzatorów są odlewkami aluminiowymi. Integralna rama za deską rozdzielczą, poprzecznik w bagażniku, przednie błotniki, drzwi, maska i pokrywa bagażnika wykonane są z aluminium.

Gorąco formowane komponenty w całej komórce pasażerskiej zapewniają doskonałą wytrzymałość. Te komponenty są najpierw podgrzewane w piecu do ponad 1000 stopni Celsjusza (1852 F), a następnie formowane natychmiast w około 200 stopniach Celsjusza (392 F) w wodnym chłodzeniu. Ten nagły skok temperatury tworzy strukturę żelaza węgla o wyjątkowej wytrzymałości na rozciąganie. Te wysokotemperaturowe stale są stosunkowo cienkie, a tym samym lekkie.

Nadwozie pojazdu ma jeszcze więcej cech. Nie tylko wykazuje wysoką odporność na uderzenia, ale również wyróżnia się znakomitą sztywnością statyczną i dynamiczną. Dzięki temu stwarza podstawy do najwyższej jakości wykonania, precyzyjnego prowadzenia i komfortowej jazdy w nowym Audi RS6 Avant.

Design zewnętrzny

Nowy Audi RS6 Avant ma sportowy, muskularny wygląd. Progi zostały powiększone, a błotniki są również większe. Tylne nadkola są również większe niż w modelu poprzednim. Nowy RS6 Avant ujawnia dynamiczną elegancję: długi przód, rozstaw osi wynoszący 2,915 mm (9,56 ft), niskie nadwozie i płaskie słupki D.

Przód wyróżnia się kratką o pojedynczym ramieniu z kątem górnych rogów oraz zderzakiem RS z dużymi wlotami powietrza. Wiele innych detali wzorniczych podkreśla wyjątkową osobowość nowego RS6 Avant. Kratka o pojedynczym ramieniu, przedni klapek, listwy okienne, relingi dachowe oraz obudowy zewnętrznych lusterek mają matowy aluminiowy wygląd, podczas gdy kratka w przedniej części pojazdu jest w wysokim połysku czarna.

Duży spoiler dachowy RS, przyciemnione tylne światła i kanciaste zderzaki to wyróżniające cechy w tylnej części. Dyfuzor z pionowymi żeberkami otacza dwie duże, owalne końcówki wydechu systemu RS. Oznaczenia RS6 z przodu i z tyłu dodatkowo podkreślają wygląd.

Dwa inne pakiety stylizacyjne – matowe aluminium i włókno węglowe – nadają temu wysokowydajnemu Avantowi niepowtarzalny wygląd, nie tylko dzięki prominentnemu logo quattro na centralnych wlotach powietrza. Przy pakiecie stylizacji w włóknie węglowym, przedni splitter i dyfuzor są jeszcze bardziej odważnie ukształtowane.

Do wyboru jest dziesięć różnych kolorów lakieru dla nowego Audi RS6 Avant. Nowy, ekskluzywny odcień Daytona Gray mat jest dostępny. Oferowane są również jednocolorowe powłoki w kolorze Ibis White i Nardo Gray oraz następujące kolory metaliczne / perłowe: Suzuka Gray, Misano Red, Daytona Gray i Phantom Black. Powłoki w kolorze krystalicznym, Prism Silver, Estoril Blue i Panther Black zawdzięczają swój wygląd specjalnej pigmentacji. Klienci mogą skorzystać z ekskluzywnej oferty quattro GmbH, zamawiając indywidualny kolor lakieru.

Wnętrze

Kokpit nowego Audi RS6 Avant jest skierowany ku kierowcy. Wskaźniki mają czarne tarcze, białe diale i czerwone wskazówki. Logotypy RS zdobią klucz, płaską, trójramienną, multifunkcyjną sportową kierownicę skórzaną, podświetlane listwy progowe, obrotomierz oraz duży kolorowy wyświetlacz systemu informacyjnego kierowcy. Dźwignia zmiany biegów ma specyficzny design, a łopatki zmiany biegów mają aluminiowy wygląd.

Nowym elementem w menu RS systemu informacyjnego kierowcy jest wskaźnik zmiany biegów. Zielone segmenty podświetlają się wraz ze wzrostem obrotów; pasek staje się czerwony i zaczyna migać, gdy obroty zbliżają się do czerwonej linii. System informacyjny RS jest dodatkowo wzbogacony o stoper oraz wyświetlacze wyboru biegów, ciśnienia doładowania i temperatury oleju, a także cyfrowy prędkościomierz.

Czarny sufit jest standardem, z opcjami w kolorach lunar silver i czarnej Alcantary. Podnóżek, pedały i przyciski kontrolne w terminalu nawigacji MMI wykonane są w aluminiowym wykończeniu. Otwieracze drzwiowe wewnętrzne mają filigranowy dwugarbny design, klasyczny element RS. Dekoracyjne wstawki z włókna węglowego są standardem. Do wyboru jest dziesięć innych materiałów, w tym wykończenie Piano i aluminium/Beaufort.

Fotele sportowe RS z wyraźnymi bocznymi podparciami, zintegrowanymi zagłówkami i wyciśniętymi logo RS6 są standardem. Fotele są pokryte kombinacją czarnej Alcantary i skóry; centralne części mają diamentowe pikowanie. Fotele mogą być także pokryte wysokiej jakości skórą Valcona o wykończeniu w romby, w kolorze czarnym lub lunar silver. Audi oferuje opcjonalne fotele komfortowe z elektryczną regulacją z funkcją pamięci; fotele przednie mogą być także wyposażone w funkcje wentylacji i masażu. Dzięki programowi personalizacji Audi exclusive, quattro GmbH oferuje bogaty wybór opcji wnętrza. Pakiet projektowy w czerni z czerwonymi szwami i czerwonymi pasami bezpieczeństwa to jeden z przykładów.

Nowy Audi RS6 Avant standardowo oferuje dwa sportowo ukształtowane fotele tylne.

Opcjonalnie dostępna jest kanapa dla trzech osób. Bagażnik ma pojemność do 1,680 litrów (59,33 stóp sześciennych). Oparcia tylnych siedzeń można złożyć po prostu pociągając za zaczepy w ścianach bocznych bagażnika. System szynowy do zabezpieczania ładunku, a także uchwyty na torby i siatkę dzielącą to standardowe wyposażenie.

Systemy wspomagania kierowcy

Systemy wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa Audi dają kierowcom jeszcze większą kontrolę w nowym Audi RS6 Avant. Przy prędkości od 0 do 250 km/h (155,34 mph), radarowo wspomagany adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją Stop&Go wykrywa pojazdy przed sobą, aby zawsze utrzymać odpowiednią odległość. Przy prędkości poniżej 30 km/h (18,64 mph), system inicjuje maksymalne hamowanie w przypadku nadchodzącej kolizji.

ACC z funkcją Stop&Go ściśle współpracuje z systemem bezpieczeństwa Audi pre sense, który jest dostępny w kilku różnych konfiguracjach. Audi aktywne asystowanie w pasie pomaga kierowcy pozostać w danym pasie, delikatnie ingerując w elektryczną kierownicę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wykorzystuje tę samą kamerę wideo co wskaźnik ograniczenia prędkości, który prezentuje wykryte znaki drogowe na wyświetlaczu DIS. Audi side assist również korzysta z radarów montowanych z tyłu, aby pomóc kierowcom w bezpieczniejszej zmianie pasa.

Asystent widzenia nocnego, który podświetla wykrytych pieszych, sprawia, że jazda w nocy jest mniej stresująca. Standardowy system informacji kierowcy z rekomendacją odpoczynku rozpoznaje, gdy kierowca staje się zmęczony i radzi mu zrobić przerwę. System asystenta parkowania z kamerą panoramiczną obsługuje kierowanie zamiast kierowcy.

W luksusowej konfiguracji, kilka małych kamer wideo o szerokim kącie zapewnia dobre widoki do miejsc, które trudno zobaczyć. Kierowca może na monitorze MMI wyświetlić obrazy z tych kamer.

Wyposażenie i Audi connect

Pakiet standardowego wyposażenia nowego Audi RS6 Avant jest obszerny. Oprócz wymienionych już elementów, standardowe wyposażenie obejmuje także: reflektory xenon plus, diodowe tylne światła z adaptacyjnymi światłami hamowania, system kontroli ciśnienia w oponach, system parkingowy plus, tempomat, czterostrefową automatyczną klimatyzację, pakiet podświetlenia ambient i dziesięcio-głośnikowy system audio Audi.

Innym standardowym elementem w nowym RS6 Avant jest MMI navigation plus z MMI touch. MMI navigation plus to wydajna jednostka multimedialna dzięki elektrycznie chowanej ośmiocalowej monitorze wyświetlającej obrazy 3D, innowacyjnym sterowaniu za pomocą touchpada (MMI touch), 60 GB twardemu dyskowi, napędowi DVD oraz rozpoznawaniu głosu w całym zakresie. MMI Navigation plus jest także ściśle zsynchronizowany z jednostkami sterującymi ACC Stop&Go, tiptronic i opcjonalnym systemem adaptacyjnego oświetlenia, co pozwala na szybkie i precyzyjne dostosowanie tych systemów do warunków określonej trasy.

Opcjonalne Audi connect, w tym telefon samochodowy, idealnie uzupełnia MMI navigation plus. Audi connect dostarcza markowe, dostosowane do Internetu usługi do pojazdu. Pasażerowie mogą surfować po sieci i wysyłać e-maile za pomocą punktu dostępowego Wi-Fi. Dodatkowe opcje infotainment obejmują system dźwięku przestrzennego Bose, cyfrowy tuner radia oraz zaawansowany system dźwięku Bang & Olufsen z 15 głośnikami i mocą ponad 1,200 watów.

Ponadto nowy Audi RS6 Avant może być wyposażony we wszystkie luksusowe opcje dostępne dla modelu A6. Kilka opcji zasługuje na szczególne wyróżnienie: reflektory LED z unikalnym, lekko przyciemnionym wyglądem; system adaptacyjnego oświetlenia; panoramiczny szklany dach; klucz komfortowy z przyciskiem do odblokowywania bagażnika aktywowanym ruchem; oraz wyświetlacz head-up.

Jeśli chodzi o bagażnik, Audi dostarcza hatchback z systemem ładunkowym z wyjmowaną torbą narciarską/snowboardową, zestawem zabezpieczającym ładunek i odwracalną matą. Dodatkowo, pakiet komfortowy uzupełniony jest o pakiet dynamiczny (zwiększający prędkość maksymalną do 280 km/h [173,98 mph]) oraz pakiet dynamiczny plus (który zwiększa prędkość maksymalną do 305 km/h [189,52 mph] i zawiera hamulce ceramiczne z włókna węglowego).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.