AUDI RS6 Avant 2019-Present

AUDI RS6 Avant 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI RS6 Avant 2019-Present

Jednym z największych sukcesów z oznaczeniem RS w historii Audi jest ceniony Audi RS6 Avant. Oprócz pierwszych dwóch generacji A6, kolejne otrzymały oznaczenie RS tylko w wersji kombi. W 2019 roku Audi powróciło z mocno podrasowanym supersamochodem w tej rodzinnej karoserii.

Pod maską najnowszego RS6 Avant znajduje się silnik 4.0 TFSI. Ten podwójny turbodoładowany jednostka oferuje oszałamiające 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Ta energia trafia do systemu napędu na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Centralny dyferencjał jest w pełni mechaniczny i rozdziela moment obrotowy w proporcji 40/60 między przód a tył. W razie potrzeby, gdy jedno z kół traci przyczepność, dyferencjał może skierować do 70% momentu na przednie lub 85% na tylne koła.

Dzięki temu wysokiemu połączeniu technologii i mocy, RS6 Avant potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy przy ustawieniu kontroli startu. W 12 sekund osiąga prędkość 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

W zawieszeniu RS6 Avant zastosowano pięciowahaczowy system zarówno z przodu, jak i z tyłu, co zapewnia lepszą przyczepność na drodze. Standardowe felgi mają 21 cali i są wyposażone w opony 275/35 R21.

Wnętrze wykończone jest materiałami najwyższej jakości oraz fotelami typu kubełkowego. System Audi MMI integruje również funkcje pomiaru wydajności oraz obsługuje Android Auto i Apple CarPlay.

 Koncepcja superszybkiego Avanta jest bardziej zintegrowana z DNA Audi niż jakikolwiek inny znak rozpoznawczy Vorsprung durch Technik, a ta koncepcja została po raz kolejny udoskonalona w nowej, czwartej generacji Audi RS6 Avant. Pełen technologicznych osiągnięć, które już dostarczyła nowa A6 Avant, najnowszy członek rodziny Audi Sport łączy potężną moc podwójnie doładowanego silnika V8 TFSI z nowoczesnymi funkcjami efektywnościowymi, w tym napędem mild hybrid i technologią cylinder-on-demand, co pozwala na dostarczenie epickich osiągów w jak najbardziej odpowiedzialny sposób.

„W ciągu naszej 25-letniej historii RS, Audi RS6 Avant jest jednym z naszych absolutnych ikon z dużą globalną bazą fanów,” mówi Oliver Hoffmann, dyrektor generalny Audi Sport GmbH. „Po raz pierwszy zaoferujemy RS6 Avant w Ameryce Północnej. W ten sposób wkraczamy na nowy rynek z ogromnym potencjałem, generując dalszy rozwój.”

Szeroki i potężny: design zewnętrzny

Z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i tylnej klapy, zewnętrzna część Audi RS6 Avant składa się wyłącznie z części specyficznych dla modelu RS. Już na pierwszy rzut oka, patrząc na auto na jego dużych 21-calowych kołach, otoczonych szerokimi nadkolami poszerzającymi jego szerokość o 40 mm po każdej stronie, daje się to zauważyć.

Nowe RS6 Avant jest jednym z pierwszych modeli Audi Sport, które wykorzystują nowy język designu RS. Oprócz nowej Maski z wybrzuszeniem, przyjęto również przednie reflektory z linii modelowej A7, które są nie tylko szersze i bardziej sportowe w wyglądzie, ale także oferują reflektory RS Matrix LED z przyciemnianymi detalami jako dodatkowy atut Audi RS6 Avant w rodzinie A6. Podobnie jak tylnie światła LED, przednie reflektory mają dynamiczny kierunkowskaz oraz sekwencję specyficzną dla RS przy zablokowanym i odblokowanym pojeździe.

Trójwymiarowa struktura w kratce Singleframe wykończona jest w połyskującej czerni, a w tej najnowszej wersji projektu usunięto otoczenie i logo quattro w zderzaku. Poniżej standardowych reflektorów LED, boczne wloty powietrza otwierają się na nowym, wyraźnie narysowanym zderzaku RS i rozciągają się niemal do dolnej krawędzi reflektorów. Projektanci zainspirowali się w tym zastosowaniu przednią częścią superauta Audi R8.

Charakterystyczna sylwetka Avanta dominuje w widoku z boku – wydłużona przednia część, długa, prosta linia dachu i płaskie słupki D, które opierają się na bąblach quattro. Specjalne progi RS z czarnymi wstawkami również podkreślają boki nadwozia. Dynamiczny tył składa się z spojlera na krawędzi dachu i zderzaka specyficznego dla RS z tylnym dyfuzorem oraz elementami projektu w połyskującej czerni. W typowym stylu RS, system wydechowy RS po obu stronach kończy się owalnymi, chromowanymi końcówkami wydechu.

Najwyższa moc: silnik

4.0 TFSI w nowym Audi RS6 Avant generuje 600 KM i 800 Nm (590,0 lb-ft) momentu obrotowego, który utrzymywany jest na tym wysokim poziomie w zakresie od 2 050 do 4 500 obrotów na minutę. W zaledwie 3,6 sekundy wysokowydajny Avant przyspiesza od zera do 100 km/h, a w odpowiednich warunkach kierowca może osiągnąć 200 km/h w ciągu 12 sekund. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Dzięki 48-woltowemu głównemu systemowi elektrycznemu, podwójnie doładowany V8 łączy maksymalną moc z wysoką efektywnością. W sercu systemu mild hybrid (MHEV) znajduje się alternator z paskiem. Do 12 kW mocy można odzyskać podczas lekkiego hamowania i przechować w oddzielnej baterii litowo-jonowej. Jeśli kierowca puści pedał gazu przy prędkości od 55 do 160 km/h, zarządzanie napędem wybiera jedną z dwóch opcji: w zależności od sytuacji drogowej i ustawienia w standardowym systemie dynamicznego wyboru napędu Audi, nowy Audi RS6 Avant odzyskuje energię lub toczy się przez maksymalnie 40 sekund z wyłączonym silnikiem. Ponowne naciśnięcie pedału gazu uruchamia silnik za pomocą alternatora z paskiem. Technologia MHEV umożliwia działanie start/stop przy prędkości do 20 km/h. Oszczędność paliwa może wynosić nawet 0,8 litra na 100 kilometrów w codziennej jeździe.

Kolejnym kluczowym elementem koncentrującym się na efektywności jest system cylinder on demand (COD), który przy niskich i średnich obciążeniach oraz prędkościach dezaktywuje cylindry 2, 3, 5 i 8 na wyższych biegach poprzez wyłączenie wtrysku i zapłonu oraz zamknięcie zaworów dolotowych i wydechowych. W trybie czterocylindrowym punkty robocze w aktywnych cylindrach są przesuwane w stronę wyższych obciążeń w obszarach mapy charakterystyki o wyższej efektywności, podczas gdy dezaktywowane cylindry pracują zasadniczo bez strat, jak sprężyny gazowe. Kiedy kierowca naciska pedał gazu, zostają natychmiast reaktywowane.

Pomimo swojej efektywności, 4.0 TFSI pozostaje rasowym silnikiem V8 pod względem charakterystyki i dźwięku. Kierowca może wpływać na ten dźwięk, używając systemu wyboru napędu Audi. W nowych, konfigurowalnych trybach RS1 i RS2, dostępnych poprzez Audi drive select, klienci sami decydują, czy dźwięk ma być pełnokrwisty, czy zbalansowany.

Standardowa ośmiobiegowa skrzynia tiptronic z optymalizowanymi czasami zmiany biegów i nową funkcją Launch Control przekazuje moc z 4.0 TFSI na stały napęd na wszystkie koła quattro. Siły napędowe są rozdzielane na oś przednią i tylną w stosunku 40:60 za pomocą całkowicie mechanicznego centralnego dyferencjału. Jeśli jedno z kół zaczyna się ślizgać, więcej momentu obrotowego automatycznie trafia na oś z lepszą trakcją. Do 70 procent może być skierowane na przednie koła, a do 85 procent na tylne.

Kontrola momentu obrotowego selektywnego dla kół optymalizuje zwrotność i bezpieczeństwo prowadzenia nowego RS6 Avant – hamuje koła z mniejszym obciążeniem po wewnętrznej stronie zakrętu tuż przed tym, zanim zaczną się ślizgać. Sportowy dyferencjał quattro przesuwa moment obrotowy podczas pokonywania zakrętów w prędkości w zależności od potrzeb pomiędzy tylnymi kołami, co poprawia przyczepność, stabilność i dynamikę.

Jeszcze bardziej zwrotny: zawieszenie

W nowym Audi RS6 Avant osie przednia i tylna wykorzystują pięcioelementową konstrukcję, aby odseparować wprowadzone siły podłużne i poprzeczne. Łączenia i podwozia są w dużej mierze wykonane z aluminium. Szerokość toru wynosi 1 668 mm z przodu i 1 651 mm z tyłu.

Nadwozie nowego RS6 Avant jest o 20 mm niższe niż w standardowym Audi A6 Avant; przy prędkości 120 km/h i wyższych obniża się jeszcze o dodatkowe 10 mm. Na końcu skali dostępny jest tryb podnoszenia, który podnosi pojazd o 20 mm do jazdy z niską prędkością. Bardzo duża rozpiętość sportowego zawieszenia RS oferuje kierowcy swobodny wybór pomiędzy komfortem długodystansowym a maksymalną wydajnością.

Nowe Audi RS6 Avant wyposażone jest w progresywne wspomaganie kierownicy o bezpośrednim przełożeniu jako standard. System wytrzymuje znacznie wyższe siły powrotne wraz ze wzrostem kąta skrętu, co zapewnia precyzyjne informacje zwrotne z kierownicy. Nowo opracowane wspomaganie mocy bezpośrednio łączy kierowcę z drogą.

Kierowca może zmieniać charakterystykę RS6 Avant, korzystając z dynamicznego systemu jazdy Audi drive select. Do wyboru jest sześć profili: komfort, auto, dynamiczny, efektywność oraz indywidualnie konfigurowane tryby RS1 i RS2, które można również aktywować bezpośrednio przyciskiem „RS MODE” na kierownicy. To automatycznie otwiera specyficzne dla RS wyświetlacze w wirtualnym kokpicie Audi. Dynamiczny system jazdy Audi drive select wpływa na zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów, wspomaganie kierownicy, zawieszenie, dynamiczny napęd na wszystkie koła, sportowy dyferencjał quattro, dźwięk silnika i charakterystyki automatycznej klimatyzacji. Tryb RS2 istnieje specjalnie po to, aby wpłynąć na Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC) bezpośrednio za pomocą przycisku.

Nowe RS6 Avant standardowo wyposażone jest w 21-calowe felgi aluminiowe w 10-ramiennej konstrukcji, które mają opony w rozmiarze 275/35. Felga specyficzna dla RS o średnicy 22 cali w konstrukcji pięcioramiennej trapezoidalnej z oponami 285/30 będzie dostępna w wersji Vorsprung. Nowo opracowany system hamulcowy RS ceramiczny waży około 34 kilogramy mniej niż stalowy odpowiednik, redukując w ten sposób masy niesprężynowe. Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC) ma tryb sportowy lub może być całkowicie wyłączona.

Sportowy i zmienny: wnętrze

Nowoczesny design wnętrza podkreśla charakter nowego Audi RS6 Avant, z orientacją na kierowcę i wkładkami z matowego, szczotkowanego ciemnego aluminium. Dzięki swojemu poziomemu układowi i warstwowej, trójwymiarowej strukturze, deska rozdzielcza wygląda lekko i smukło. Interfejs użytkownika całkowicie cyfrowego systemu operacyjnego harmonizuje z przejrzystym designem czarnej płyty. Górny wyświetlacz MMI touch response jest prawie niewidocznie wkomponowany w architekturę czarnej płyty. Wyświetlacz „RS Monitor” zapewnia kierowcy możliwość zobaczenia przeglądu statusu temperatury komponentów napędu, maksymalnych wartości przyspieszenia g wraz z informacjami o ciśnieniu opon i temperaturze w górnym wyświetlaczu.

W wirtualnym kokpicie Audi, specjalne wyświetlacze RS dostarczają informacji o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym, mocy, temperaturze oleju silnikowego, ciśnieniu doładowania, czasach okrążeń, pomiarach przyspieszenia i siłach g. Wyświetlacz zmiany biegów przypomina kierowcy o potrzebie zmiany biegu, gdy osiągnięta zostanie maksymalna prędkość obrotowa silnika.

Całkowicie perforowana, płaska kierownica sportowa z naturalnej skóry ma nowe duże łopatki zmiany biegów z aluminium oraz wielofunkcyjne przyciski, które pozwalają kierowcy bezpośrednio wybierać nowe tryby Audi drive select RS1 i RS2. Logo RS i RS6 zdobią wnętrze na kierownicy, siedzeniach oraz podświetlonych listwach progowych z przodu. Emblemat Audi Sport jest wyświetlany na drodze, gdy otwierane są drzwi przednie lub tylne.

Fotele sportowe RS są wykonane z perforowanej skóry Valcona z wzorem w romby i wytłoczeniem RS. Ich perforacja umożliwia także wentylację po raz pierwszy.

Nowe Audi RS6 Avant jest jeszcze bardziej przestronne we wnętrzu. Pojemność bagażnika wynosi od 565 do 1 680 litrów, a szerokość załadunku między nadkolami zwiększyła się do 1,05 metra, co oznacza wzrost o 14 mm w porównaniu do poprzedniego modelu. Tylną kanapę dzieloną w proporcji 40:20:40 można wygodnie zwolnić i złożyć z bagażnika – długość bagażnika wynosi teraz 1,99 metra. Elektryczna klapa bagażnika i pokrywa bagażnika są standardem. W połączeniu z opcjonalnym kluczem komfortowym, kontrola czujników pozwala na otwarcie klapy bagażnika za pomocą gestu nóg. Opcjonalny uchwyt do holowania z elektrycznym zwolnieniem jest również dostępny. Opcjonalnie dostępny jest także system asystenta przyczepy oparty na kamerze, który pomaga kierowcy podczas manewrowania i cofania z przyczepą.

Duży wybór: infotainment, systemy asystujące, kolory i materiały

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.