AUDI RS7 Sportback 2013-2019

AUDI RS7 Sportback 2013-2019

Przejdź do galerii zdjęćAUDI RS7 Sportback 2013-2019

Audi stworzyło model RS7 dla tych, którzy nie chcieli RS6, dostępnego tylko w wersji kombi, a efektem tego jest superauto w formie fastbacka, czterodrzwiowego coupe.

A7 to czterodrzwiowe (w zasadzie pięciodrzwiowe) coupe modelu A6. Oba modele dzieliły tę samą platformę, jednostki napędowe i silniki. Audi zaprojektowało ten kształt, aby konkurować z BMW serii 6 Grand Coupe i CLS od Mercedesa. Strategia okazała się skuteczna, ale gdy M i AMG poprawiły oferty innych dwóch niemieckich producentów premium, Audi musiało odpowiedzieć i wprowadziło wersję RS dla A7, co zaowocowało modelem RS7.

RS7, z modyfikowanym przodem, który miał plasterkową, jednolitą kratkę oraz szerokie, funkcjonalne wloty powietrza na dolnym zderzaku, nie był tak subtelny jak RS6 Avant. W przeciwieństwie do swojego „brata”, S7, który miał srebrne lusterka i słupki A, RS7 miało te elementy w kolorze nadwozia. Z tyłu producent dodał dwa duże, owalne końcówki wydechu.

W środku nie było tak subtelnie jak na zewnątrz. Producent umieścił logo RS7 wewnątrz wskaźnika obrotomierza, na kierownicy oraz wyhaftowane na oparciach przednich siedzeń. Deska rozdzielcza, konsola centralna, środkowy pion oraz panele drzwi były wykończone włóknem węglowym, co podkreślało sportowy charakter prawie dwutonowego potwora. Pomimo tego, że był to bardzo dynamiczny samochód na autostradzie, był również praktyczny. Dzielona tylna kanapa w proporcjach 60/40 zwiększała objętość bagażnika z 535 litrów (18,9 cu-ft) do 1,390 litrów (49 cu-ft).

Pod maską producent zamontował silnik V8 o pojemności 4,0 litrów z podwójnym doładowaniem, współpracujący z standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jego napęd na wszystkie koła posiadał sportowy dyferencjał tylny. Klienci RS7 mogli wybrać standardowe zawieszenie pneumatyczne lub klasyczne, metalowe z adaptacyjnymi amortyzatorami.

Dynamika w najpiękniejszym wydaniu – Audi RS7 Sportback, najnowszy model quattro GmbH, łączy moc samochodu sportowego z elegancją dużego, pięciodrzwiowego coupé. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62,14 mph) zajmuje zaledwie 3,9 sekundy; opcjonalnie można osiągnąć prędkość maksymalną 305 km/h (189,52 mph). Pomimo ogromnej mocy silnika biturbo V8, który generuje 412 kW (560 hp), RS7 Sportback zużywa średnio tylko 9,8 litra paliwa na 100 km (24,00 US mpg).

Estetyczny design i imponująca sportowość: Audi RS7 Sportback fascynuje od pierwszego wejrzenia. Długa maska silnika, rozstaw osi wynoszący 2,92 metra (9,58 ft) oraz krótkie zwisy tworzą rzeźbę o harmonijnych proporcjach. Dzięki niskiej, płynnej linii dachu, Audi RS7 Sportback o długości 5,01 metra (16,44 ft) robi wrażenie z każdej perspektywy.

Specyficzne detale na zewnątrz pięciodrzwiowego coupé nadają sportowe akcenty. Należą do nich wyraźnie stylizowane zderzaki, częściowo przyciemnione reflektory LED, wysokopołyskowa czarna kratka, elementy w matowym aluminium oraz poszerzone progi. Ostro pochylona, skrócona tylna część wyróżnia się charakterystycznym spojlerem. To klasyczny element samochodu sportowego. Dwa opcjonalne pakiety stylizacyjne – matowe aluminium i węgiel – dodatkowo personalizują wygląd.

Dzięki lekkiej konstrukcji Audi RS7 Sportback ustanawia nowe standardy niskiej wagi. Jego hybrydowa konstrukcja aluminiowa jest o około 15 procent lżejsza niż porównywalna nadwozie stalowe. Ponad 20 procent nadwozia wykonane jest z aluminium.

4.0 TFSI: 412 kW (560 hp) i 700 Nm (516,29 lb-ft) momentu obrotowego

Sercem Audi RS7 Sportback jest silnik 4.0 TFSI, który przenosi strategię downsizingu Audi do klasy wysokowydajnej. Silnik biturbo V8 o pojemności 3,993 cc rozwija niesamowitą moc. Produkuje 412 kW (560 hp) w zakresie 5,700–6,600 rpm, z stałym momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm (516,29 lb-ft) od 1,750 do 5,500 rpm.

Sonorność, wysoka moc i niskie opory

Dzięki rygorystycznemu zaprojektowaniu do minimalizacji strat ciśnienia i przepływu, silnik rozwija moc szybko i spontanicznie. Strona dolotowa głowic cylindrów znajduje się na zewnątrz, a strona wydechowa wewnątrz. Dwa turbosprężarki typu twin-scroll, które rozwijają ciśnienie do 1,2bara, znajdują się razem z ich intercoolerami w kącie V banków cylindrów.

Wydajność Audi RS7 Sportback mówi sama za siebie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62,14 mph) zajmuje tylko 3,9 sekundy. Audi ogranicza prędkość maksymalną w standardowej konfiguracji do 250 km/h (155,34 mph). Prędkość maksymalna z opcjonalnym pakietem dynamicznym wynosi 280 km/h (173,98 mph) oraz 305 km/h (189,52 mph) z pakietem dynamicznym plus.

Nowy model topowy zużywa zaledwie 9,8 litra paliwa na 100 km (24,00 mpg) według norm NEDC. Silnik 4.0 TFSI ma liczne technologie zwiększające efektywność. System Audi cylinder on demand (COD) jest szczególnie skuteczny. Przy niskim lub umiarkowanym obciążeniu i prędkości silnika dezaktywuje cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, zamykając ich zawory i wyłączając wtrysk paliwa. Silnik 4.0 TFSI działa wtedy jako silnik czterocylindrowy – aż kierowca mocno naciśnie pedał gazu. Punkty robocze w aktywnych cylindrach są przesunięte w kierunku wyższych obciążeń, co zwiększa efektywność. Technologia COD zmniejsza zużycie paliwa w NEDC o około dziesięć procent.

Standardowa ośmiobiegowa skrzynia tiptronic została specjalnie dostosowana do sportowego charakteru RS7. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trybami D i S lub samodzielnie zmieniać biegi. Gdy skrzynia biegów jest w trybie manualnym Tip, kontrolka zmiany biegów w systemie informacyjnym kierowcy wskazuje, kiedy osiągnięto limit obrotów. Mniejsze biegi skrzyni tiptronic są blisko siebie, aby zapewnić sportową reakcję, natomiast ósmy bieg jest długi, aby zmniejszyć zużycie paliwa.

System quattro z napędem na stałe na cztery koła daje potężnemu pięciodrzwiowemu coupé decydującą przewagę w zakresie przyczepności i bezpieczeństwa jazdy. W sercu układu znajduje się nowo opracowane centralne różnicowe o wysokiej wartości blokady. Rozdziela moc w zależności od potrzeb z dużą elastycznością. W standardowej konfiguracji 40 procent trafia na oś przednią, a 60 procent na tylną. Wektorowanie momentu obrotowego wspiera pracę różnicowego na granicy przyczepności. Audi oferuje również opcjonalne sportowe różnicowe dla osi tylnej, które aktywnie rozdziela moc pomiędzy kołami.

Podwozie RS – adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne

RS7 Sportback to jeden z pierwszych modeli RS marki Audi, który standardowo jest wyposażony w specjalnie dostosowane zawieszenie pneumatyczne. Dzięki dynamicznej konfiguracji adaptacyjnego zawieszenia RS, nadwozie jest obniżone o 20 milimetrów (0,79 cala). Zintegrowana kontrola tłumienia różni się w zależności od warunków drogowych, stylu jazdy i wybranego trybu w systemie Audi drive select. System ten umożliwia kierowcy zmianę funkcji kluczowych komponentów, w tym układu kierowniczego, zarządzania silnikiem, tiptronic i opcjonalnego sportowego różnicowego, poprzez przełączanie pomiędzy trybami komfortu, auto, dynamicznego i indywidualnego.

Audi oferuje sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) jako alternatywę dla zawieszenia pneumatycznego. Używa sprężyn stalowych i trzystopniowo regulowanych amortyzatorów, które są połączone ze sobą za pomocą przewodów olejowych i jednego centralnego zaworu. Inną opcją, którą można również zintegrować z systemem Audi drive select, jest dynamiczne układ kierowniczy z płynną regulacją przełożenia.

Audi RS7 Sportback standardowo wyposażone jest w 20-calowe felgi aluminiowe w stylu siedmiu podwójnych ramion. Jako opcje dostępne są trzy różne wzory kół o średnicy 21 cali. Wentylowane tarcze hamulcowe mają falisty kształt, co pozwala zaoszczędzić około trzech kilogramów (6,61 lb) wagi. Tarcze przednie mają średnicę 390 milimetrów (15,35 cala) i są chwytane przez sześciotłoczkowe zaciski. Audi instaluję opcjonalnie tarcze ceramiczno-węglowe. System elektronicznej kontroli stabilności (ESC) ma tryb sportowy, który można całkowicie dezaktywować.

W pełni wyposażone: Wnętrze i technologie

Elegancka dynamika zewnętrznego designu przenosi się do wnętrza Audi RS7 Sportback. Dominującym elementem jest „wrap-around” – łukowata, pozioma linia poniżej szyby przedniej. Kokpit jest dostosowany do kierowcy, a środkowa konsola jest skierowana w stronę kierowcy.

Wskaźniki mają czarne tarcze, białe cyferblaty i czerwone wskazówki. Logo RS i ekran pojawiają się na kluczyku, trójramiennej multifunkcyjnej kierownicy z płaskim dnem, podświetlanych progach, tachometrze, dużym wyświetlaczu systemu informacji o kierowcy i schowanym monitorze systemu MMI navigation plus. Dźwignia zmiany biegów ma pokrętło pokryte perforowaną skórą z logo RS, a łopatki zmiany biegów mają wykończenie w stylu aluminium. Dodatkowe akcenty zapewniają elementy wykończeniowe z aluminium i wykończeniem w stylu fortepianowym oraz wstawki z węgla.

Standardem są sportowe fotele RS z wyraźnymi bocznymi podparciami i zintegrowanymi zagłówkami. Są one pokryte kombinacją czarnej Alcantary i skóry; środkowe sekcje mają diamentowe pikowanie. Fotele można również pokryć szczególnie wysokiej jakości skórą Valcona z pikowaniem w romby w kolorze czarnym lub srebrnym. Audi oferuje opcjonalne fotele komfortowe z regulacją elektryczną i funkcją pamięci. Dwa tylne fotele są sportowo konturowane. Pojemność bagażnika wynosi od 535 do 1,390 litrów (18,89 do 49,09 cu ft) w zależności od pozycji oparcia tylnej kanapy.

Standardowe wyposażenie nowego Audi RS7 Sportback obejmuje również czterostrefową automatyczną klimatyzację, MMI navigation plus z panelem dotykowym (MMI touch) i system dźwiękowy Audi. Opcjonalne funkcje z wyższej półki obejmują wyświetlacz head-up, system dźwiękowy Bang & Olufsen Advanced Sound oraz systemy wspomagające kierowcę, w tym adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go i asystenta widzenia nocnego z podświetleniem wykrytych pieszych. Audi connect, w tym telefon samochodowy, oferuje dostosowane usługi online na pokładzie. Pasażerowie mogą swobodnie surfować po sieci za pomocą hotspota WLAN.

Audi RS7 Sportback zacznie trafiać do dealerów jesienią 2013 roku. Cena wyjściowa w Niemczech wynosi 113,000 euro.

Design zewnętrzny

Pięć drzwi i płynna sylwetka coupé z wyraźnymi akcentami – RS7 Sportback ucieleśnia linię dynamicznej elegancji Audi w czystej postaci. Długa maska silnika, rozstaw osi wynoszący 2,915 milimetra (9,56 ft) oraz krótkie zwisy tworzą rzeźbę o wyważonych proporcjach. O długości 5,012 milimetra (16,44 ft), pięciodrzwiowe coupé robi potężne wrażenie z każdej perspektywy.

Design RS7 Sportback podąża za priorytetową linią Audi: estetyka i funkcjonalność tworzą jedność; podkreślają piękno technologii. Wiele szczegółowych rozwiązań pochodzi z wyścigów, a podobnie jak w samochodach wyścigowych Audi, pełnią one konkretne funkcje. W pionowych żebrach dużych wlotów powietrza np. pełnią rolę pre-spoilera, kierując strumień powietrza w taki sposób, aby dobrze opływał bok już na etapie przyspieszania. Ich wygląd podkreśla pewny chwyt drogi. Smukłe kratki wlotów na przedniej części pozwalają na dużą przepustowość powietrza, a chowany spojler tylny oraz dyfuzor zmniejszają uniesienie tylnej osi.

Dynamiczny charakter Audi RS7 Sportback widoczny jest na pierwszy rzut oka. Wyróżniający zderzak i kratka Singleframe z wyprofilowanymi górnymi rogami charakteryzują przód pojazdu. W połączeniu z pakietami stylizacyjnymi, oddzielny segment kratki, zaprojektowany jako wlot powietrza, znajduje się poniżej tablicy rejestracyjnej. Płaskie reflektory poszerzają się w kierunku nadkoli, przesuwając optyczny fokus na zewnątrz.

Z boku pięciodrzwiowe coupé o wysokich osiągach prezentuje mocno zdefiniowaną linię. Jego dach ma formę płaskiej kopuły; słupek C rozciąga się nieskończoności do tyłu i wchodzi w bark nadwozia. Otacza on trzecie boczne okno z końcówką unoszącą się ku górze. Stosunek pomiędzy malowanymi powierzchniami nadwozia a oknami bezramowymi wynosi dwa do jednego, co jest typową proporcją Audi.

Innym charakterystycznym elementem designu Audi RS7 Sportback jest ostra linia tornado przebiegająca przez bok. Zaczyna się od reflektorów i rozciąga wzdłuż nadkoli, drzwi i tylnych ścian, delikatnie opadając w kierunku świateł tylnych. Powyżej wyrazistych progów bocznych znajduje się dynamiczna linia, która wznosi się lekko ponad drzwi, zanim gwałtownie wzrośnie ku tyłowi.

Typowy samochód sportowy: skrócona tylna część

Ostro pochylona, skrócona tylna część Audi RS7 Sportback jest klasycznym elementem samochodu sportowego. Jej powierzchnie są głęboko wyrzeźbione. Przyciemniane światła są niemal w całości realizowane przy użyciu technologii LED. Ich wzór świetlny wydaje się trójwymiarowy; światło stopu przyjmuje kształt helisy. Krawędź pokrywy bagażnika ma spojler, który automatycznie wysuwa się przy 130 km/h (80,78 mph) i ponownie chowa przy 80 km/h (49,71 mph). Dyfuzor z sugerowaną osłoną wznosi się wysoko i również otacza dwa duże, eliptyczne końcówki wydechu układu wydechowego RS.

W komorze silnika element wykończeniowy zakrywa 4.0 TFSI. Logo RS stanowią tutaj akcenty, zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Kratka Singleframe, paski wykończenia okien oraz obudowy zewnętrznych lusterek wykończone są w matowym aluminium, podczas gdy kratka wlotu powietrza na przedzie pojazdu ma wysoki połysk czarny.

Dwa inne pakiety stylizacyjne – matowe aluminium i węgiel – nadają pięciodrzwiowemu coupé o wysokich osiągach naprawdę wyjątkowy wygląd, w części dzięki wyraźnemu logo quattro na wlocie powietrza. Pakiet stylizacyjny z matowego aluminium podkreśla akcenty na krawędzi centralnego wlotu powietrza oraz w żebrach wlotów powietrza. Pakiet stylizacji z węgla sprawia, że przedni splitter i dyfuzor są bardziej odważnie ukształtowane dla jeszcze bardziej wyścigowego wyglądu. Inną opcją są zewnętrzne lusterka z odsłoniętymi węglowymi obudowami.

Dziesięć różnych lakierów do wyboru jest dostępnych dla Audi RS7 Sportback. Oprócz standardowych, metalicznych i perłowych wykończeń, dostępne są również efekty kryształowe oraz matowe wykończenie.

Nadwozie

Dzięki technologii lekkiej konstrukcji Audi, nadwozie RS7 Sportback prowadzi segment pod względem wagi. Hybrydowa konstrukcja aluminiowa waży około 15 procent mniej niż porównywalne nadwozie stalowe.

Ponad 20 procent nadwozia wykonane jest z aluminium. Słupki w komorze silnika i poprzeczki za przednimi i tylnymi zderzakami wykonane są z sekcji aluminiowych. Przednie błotniki, maska silnika, poprzeczka poniżej deski rozdzielczej, długi tylny klapa i drzwi wykonane są z paneli aluminiowych. Odlewany aluminiowy materiał służy jako materiał do wzmocnienia w przedniej części pojazdu. Przy przewadze wagi o 10 kilogramów (22,05 lb) w porównaniu do stali, dwa wzmocnienia przyczyniają się do precyzyjnego rozkładu obciążenia osi.

Dla Audi zasada lekkiej konstrukcji oznacza użycie odpowiedniego materiału w odpowiednim miejscu, aby osiągnąć optymalną funkcjonalność. Wiele komponentów wykonanych ze stali formowanej na gorąco jest zatem używanych w kabinie pasażerskiej. Te komponenty są najpierw podgrzewane w piecu do ponad 1,000 stopni Celsjusza i formowane natychmiast potem w około 200 stopniach Celsjusza w wodnym, chłodzonym formie prasowanej. Ta nagła zmiana temperatury tworzy strukturę węgla-żelaza o wyjątkowej wytrzymałości na rozciąganie. Te stopy wysokotemperaturowe są stosunkowo cienkie i dlatego lekkie. Audi wykorzystuje również dostosowane blachy – arkusze wykonane z różnych arkuszy o różnych grubościach – w wielu obszarach.

Nadwozie Audi RS7 Sportback jest bardzo sztywne i mocne, co zapewnia podstawę dla jego precyzyjnego prowadzenia, bezkompromisowej jakości wykonania, doskonałego bezpieczeństwa w przypadku zderzenia i spokoju na pokładzie, wolnego od intruzyjnych hałasów. Wygoda wibracyjna to kolejna siła. Poziomy wibracji w punktach kontaktowych między pasażerami a nadwoziem zostały starannie zminimalizowane, a wszystkie miejsca, w których występują siły podczas eksploatacji pojazdu, zostały wzmocnione.

Audi RS7 Sportback ma pole frontalne wynoszące 2,29 m2 (24,65 sq ft) oraz współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,30. W swoim koncepcie aerodynamicznym nawet najmniejsze detale są bardzo ważne. Panelowany spód pojazdu kieruje powietrze w sposób kontrolowany, a powietrze przepływa przez komorę silnika przy minimalnych stratach.

Silnik

Wydajność na poziomie supersamochodu i pełna kontrola: Audi RS7 Sportback to sportowy atletyzm. Duże, pięciodrzwiowe coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w zaledwie 3,9 sekundy. W standardowej konfiguracji prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (155,34 mph). Audi podniesie tę wartość na życzenie. Pakiet dynamiczny pozwala na 280 km/h (173,98 mph), podczas gdy maksymalna prędkość z pakietem dynamicznym plus wynosi 305 km/h (189,52 mph). Pomimo tej przewagi w wydajności Audi RS7 Sportback zużywa średnio tylko 9,8 litra paliwa na 100 km (24,00 US mpg).

Silnik 4.0 TFSI napędzający RS7 Sportback przenosi strategię downsizingu Audi do klasy wysokowydajnej. Silnik biturbo V8 rozwija potężną moc z pojemności 3,993 cc (średnica x skok 84,5 x 89,0 milimetrów [3,33 x 3,50 cala]). Jego szczytowa moc wynosząca 412 kW (560 hp) jest dostępna w zakresie 5,700–6,600 rpm; szczytowy moment obrotowy 700 Nm (516,28 lb-ft) dostępny jest już przy 1,750 rpm i utrzymuje się na stałym poziomie do 5,500 rpm.

Liczne detale dokumentują wyspecjalizowany charakter wysokotemperaturowego turbo. Aluminiowa-silikonowa podstawa jest produkowana w procesie odlewania ciśnieniowego pod niskim ciśnieniem, co zapewnia wysoki poziom jednorodności materiału. Rama dla dolnych łożysk wału korbowego zwiększa jego sztywność. Silnik ma zaledwie 497 milimetrów (19,57 cala) długości; łańcuchy biegają na tylnej stronie, aby zaoszczędzić miejsce. Jego waga, razem z wszystkimi kluczowymi dodatkowymi komponentami, wynosi 224 kilogramy (493,84 lb).

System dolotowy jest zoptymalizowany pod kątem minimalnych strat przepływu. Włączane klapy w portach dolotowych wprowadzają ruch powietrza w formie kołowej. W zależności od ich położenia, optymalizują one albo napełnienie komory spalania, albo samo spalanie. Bezpośrednio wtryskiwane i intensywnie wirowane paliwo schładza komory spalania. Pozwala to na osiągnięcie wysokiego współczynnika sprężania wynoszącego 10,1:1.

Głowice cylindrów posiadają stronę dolotową na zewnątrz, a wydechową wewnątrz. Ten zaawansowany koncept umożliwia krótkie ścieżki gazowe z minimalnymi stratami przepływu i spontaniczną reakcję. Dwa duże turbosprężarki i ich intercoolery powietrzno-wodne zlokalizowane są w 90° wewnętrznym kształcie V banków cylindrów. Staranność w zakresie izolacji gorących komponentów zapewnia stabilne warunki termiczne.

Dwie turbosprężarki generują do 1,2 bara względnego ciśnienia doładowania. Tak zwana technologia twin-scroll, w której spaliny z dwóch cylindrów kierowane są do wirnika turbiny przez oddzielne porty, zapobiega niepożądanym interakcjom między strumieniami gazu. Wynikiem tego jest wczesne i strome wzrost momentu obrotowego.

Klapy dźwiękowe w układzie wydechowym RS nadają V8 jeszcze bardziej przestronny dźwięk. Są one kontrolowane niezależnie od obciążenia silnika i prędkości, trybu w systemie Audi drive select i trybu pracy ośmiobiegowego tiptronic. Jako opcja dostępny jest sportowy układ wydechowy RS z czarnymi końcówkami wydechu i bardziej wyrazistym dźwiękiem.

Modularna platforma efektywności: Innowacyjne technologie

Silnik biturbo V8 oferuje potężne technologie z platformy efektywności Audi. System start-stop dezaktywuje silnik w momencie zatrzymania; innowacyjne zarządzanie termiczne korzysta z zaworu kulkowego do regulacji przepływu płynu chłodzącego, aby olej jak najszybciej się nagrzewał po uruchomieniu silnika. Regulator ciśnienia oleju zmienia ciśnienie oleju w razie potrzeby, a dysze wtrysku oleju do tłoków są sterowane mapowo. Podczas montażu V8 w zakładzie Audi w Györ na Węgrzech stosowane są liczne technologie z wyższej półki. Na przykład, sworznie tłokowe posiadają cienką, diamentową powłokę (DLC).

Jedną z pionierskich innowacji Audi jest system cylinder on demand (COD). Przy niskiej lub umiarkowanej prędkości i obciążeniu silnikowym – do około 3,500 rpm i 250 Nm (184,39 lb-ft) – technologia COD dezaktywuje cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, zamykając zawory i zatrzymując ich wtrysk paliwa oraz zapłon. Efektywność w aktywnych cylindrach wzrasta, ponieważ punkty robocze są przesunięte w kierunku wyższych obciążeń.

Ta zmiana zachodzi w ciągu kilku setnych sekundy i odbywa się na tyle płynnie, że kierowca praktycznie tylko dostrzega działanie czterocylindrowe dzięki komunikatowi na wyświetlaczu zestawu wskaźników. Cylindry są reaktywowane, gdy kierowca mocno naciska na pedał gazu. Technologia COD zmniejsza zużycie paliwa w Audi RS7 Sportback w teście NEDC o około pięć procent; przy stałych 100 km/h (62,14 mph) redukcja wynosi około 10 procent.

Gdy V8 działa tymczasowo jako V4, zapłon ma miejsce co 180 stopni kąta wału korbowego, a drgania skrętne silnika są odpowiednio wyższe. Aktywne mocowanie silnika wykorzystuje elektromagnetyczne siłowniki do wytwarzania w fazie opóźnionych przeciwdziałań, które w dużej mierze niwelują drgania silnika.

Przeniesienie mocy

Napęd w Audi RS7 Sportback dostarcza moc na drogę z pewnością siebie. Ośmiobiegowy tiptronic imponuje szczególnie krótkimi czasami zmiany biegów oraz delikatnymi, niemal niedostrzegalnymi zmianami przełożeń. Klasyczna skrzynia z momentem obrotowym oferuje tryby D i S. Kierowcy, którzy chcą zmieniać biegi samodzielnie, mogą użyć łopatek zmiany biegów na kierownicy lub dźwigni zmiany biegów o unikalnym designie RS. Jeszcze jedną funkcją, Launch Control, dostarcza moc silnika na drogę z zdefiniowanym poślizgiem opon i maksymalną przyczepnością.

Ośmiobiegowy tiptronic, który jest zintegrowany z systemem zarządzania termicznego silnika, odgrywa istotną rolę w efektywności Audi RS7 Sportback. Jego niższe biegi są blisko siebie dla sportowej reakcji, podczas gdy wyższy bieg jest długi, aby zmniejszyć zużycie paliwa. Przekładnia 7,1:1 jest bardzo szeroka. Audi RS7 Sportback przyspiesza mocno z miejsca i pracuje na stosunkowo niskich obrotach nawet na ósmym biegu. Sprzęgło blokady momentu obrotowego łączy skrzynię biegów bezpośrednio z silnikiem w większości sytuacji drogowych, co dodatkowo zwiększa efektywność.

Serce napędu quattro to nowo opracowane centralne różnicowe, które może szeroko zmieniać rozkład momentu obrotowego. W normalnej jeździe, czysto mechaniczne różnicowe przekazuje 40 procent mocy silnika na oś przednią i 60 procent na tylną. W razie potrzeby, może natychmiast przekazać do 70 procent momentu obrotowego na przód lub do 85 procent na tył. Jeszcze jedną zaletą tego nowego różnicowego, którego temperatura jest regulowana przez dedykowany chłodnicę oleju, jest jego niska waga. Waży on 1,8 kilograma (3,97 lb) mniej niż poprzednia generacja.

Centralne różnicowe ściśle współpracuje z wektorowaniem momentu obrotowego. Kiedy to ostatnie wykrywa, że koła wewnętrzne zakrętu, które są pod zmniejszonym obciążeniem, mają tendencję do poślizgu, lekko hamuje te koła, stosując klocki hamulcowe do tarcz z minimalnym naciskiem. Dzięki temu prowadzenie staje się jeszcze bardziej neutralne i bezpieczne. Jeśli system elektronicznej kontroli stabilności (ESC) musi interweniować, robi to później i łagodniej.

Jeszcze bardziej dynamiczne: sportowe różnicowe

Audi oferuje jako opcję kolejny komponent dla napędu quattro. Sportowe różnicowe aktywnie rozdziela moment obrotowy między tylne koła. Podczas skręcania lub przyspieszania na zakręcie, wysyła większość momentu obrotowego na zewnętrzne koło, pchając RS7 Sportback w kierunku zakrętu, eliminując tendencję do nadsterowności lub podsterowności. Kierowca może precyzyjnie kontrolować funkcję sportowego różnicowego za pomocą systemu Audi drive select.

Sportowe różnicowe to rozszerzenie klasycznego różnicowego tylnego. Ma ono przekładnię superpozycyjną po obu stronach, która obraca się dziesięć procent szybciej niż wał napędowy. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe zapewnia połączenie pomiędzy wałem a etapem superpozycyjnym. Kiedy sprzęgło się zamyka, płynnie narzuca wyższą prędkość przekładni superpozycyjnej na zewnętrzne koło. Dodatkowy moment obrotowy potrzebny jest pobierany z wewnętrznego koła.

Podwozie

Podwozie Audi RS7 Sportback łączy ogromny potencjał dynamiczny z dobrym komfortem. Z przodu znajduje się oś pięciołączeniowa, która może oddzielnie obsługiwać siły podłużne i poprzeczne. Składa się z dwóch poprzecznych elementów na górnym poziomie, linki wsparcia i ramienia sterującego na dolnym poziomie oraz stabilizatora. Jej łożyska odpowiadają płynnie w kierunku podłużnym i są sztywne w kierunku poprzecznym dla precyzji.

Kręgosłup przedniego zawieszenia stanowi integralna rama. Wykonana z wysokowytrzymałej stali, jest sztywno przykręcona do przedniego końca, co zwiększa jego sztywność. Ramiona kontrolne zawieszenia są aluminiowymi odlewkami, aby zredukować masy niesprężynowe. Nośniki kół i łożyska obrotowe są również wykonane z tego samego materiału. Stabilizator wykonany z rurki ze stali o wysokiej wytrzymałości jest również stosunkowo lekki. Przedni rozstaw kół Audi RS7 Sportback wynosi 1,634 milimetry (5,36 ft).

Tylne zawieszenie o rozstawie kół 1,625 milimetra (5,33 ft) podąża za samonastawczą konfiguracją trapezoidalnych linków, charakteryzującą się sportowym i pewnym prowadzeniem oraz kompaktowymi wymiarami. Dwa hydrauliczne łożyska łączą stalową ramę z nadwoziem. Górne ramiona kontrolne i linki sterujące są aluminiowymi odlewkami. Rura stalowa również służy tutaj jako stabilizator. Dwa trapezoidalne linki są aluminiowymi odlewkami utwardzonymi przez opadanie; nośniki kół są wykonane z odlewów chłodnych.

Elektryczny układ kierowniczy o wspomaganiu w Audi RS7 Sportback to kompaktowy i lekki komponent. Jego niska pozycja montażu na poziomie środka koła obiecuje zwinną reakcję, wysoką precyzję i czułe odpowiedzi. Stosunek 13,0:1 jest sportowy i bezpośredni. Wzmocnienie kierownicy, które zmienia się w zależności od prędkości, zostało specjalnie dostosowane do charakteru dynamicznego modelu topowego.

Elektryczne wspomaganie kierownicy jest bardzo efektywne, ponieważ nie wymaga energii podczas jazdy na wprost. Kiedy hamuje się na powierzchni śliskiej po jednej stronie, wspomaga kierowcę, ułatwiając odpowiednie poprawki i utrudnia niewłaściwe ruchy kierownicy.

Audi oferuje dynamiczne kierownicze o charakterystyce typowej dla RS jako opcję. Serce tego systemu stanowi przekładnia superpozycyjna w kolumnie kierowniczej. Płynnie zmienia stosunek kierownicy w zależności od prędkości, od bardzo bezpośredniego podczas manewrowania do pośredniego na autostradzie. Na granicy przyczepności kompensuje minimalnymi impulsami, czyniąc prowadzenie jeszcze bardziej dynamicznym, płynniejszym i bezpieczniejszym.

Audi RS7 Sportback standardowo jest wyposażone w sportowo dostosowane zawieszenie pneumatyczne. Adaptacyjne zawieszenie RS obniża nadwozie o 20 milimetrów (0,79 cala) w porównaniu do A7 Sportback. Jego tłumienie zmienia się w zależności od warunków drogowych, stylu jazdy i wybranego trybu w Audi drive select. System dynamiki jazdy integruje kluczowe komponenty. Oprócz tłumienia, obejmują one także układ kierowniczy, zarządzanie silnikiem, klapy dźwiękowe w układzie wydechowym, tiptronic i opcjonalne komponenty takie jak adaptacyjny tempomat, sportowe różnicowe, zawieszenie sportowe RS z Dynamic Ride Control (DRC), dynamiczna kierownica, napinacze pasów i światło doświetlające. Kierowca może zmieniać funkcje tych systemów między trybami komfortu, auto, dynamicznego i indywidualnego.

Ściśle połączone: RS sportowe zawieszenie plus z DRC

Sztywniejsze zawieszenie RS sportowe plus z Dynamic Ride Control (DRC) jest dostępne jako alternatywa dla adaptacyjnego zawieszenia RS. Dzięki sprężynom stalowym i zmiennym amortyzatorom mechanicznie redukuje wszelkie ruchy nadwozia. Jest kompaktowe i lekkie. Diagonalnie przeciwstawne pary amortyzatorów są połączone przewodami hydraulicznymi i centralnym zaworem. Podczas szybkiego zakrętu zawory regulują przepływ oleju w amortyzatorze zewnętrznego koła, niemal natychmiast. Zwiększają one wsparcie i redukują przechylenie boczne.

System hamulcowy Audi RS7 Sportback dostarcza maksymalną wydajność. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane. Ich fala kształtowa redukuje całkowitą wagę o około trzy kilogramy (6,61 lb). Stalowe tarcze są połączone z aluminiowymi zaciskami hamulcowymi. Ta koncepcja z wyścigów redukuje napięcia, szybko rozprasza ciepło i zapobiega przekazywaniu skoków temperatury.

Tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 390 milimetrów (15,35 cala) i są chwytane przez czarne (opcjonalnie czerwone) sześciotłoczkowe zaciski. Opcjonalnie dostępne są tarcze ceramiczno-węglowe o średnicy 420 milimetrów (16,54 cala). Ich zaciski malowane są na kolor szary antracytowy i noszą logo „Audi ceramic”. Hamulce ceramiczne są niemal bez zjawiska blaknięcia, niezwykle trwałe, mocne, długotrwałe i znacznie lżejsze. Tylko tarcze ceramiczne oszczędzają 14,6 kilogramów (32,19 lb) w porównaniu do stalowych.

Elektroniczny system stabilizacji (ESC) został specjalnie skonfigurowany do dynamicznego profilu Audi RS7 Sportback. W jednym naciśnięciu przycisku kierowca może wybrać tryb sportowy, który dezaktywuje interwencje silnika. ESC można również całkowicie wyłączyć podczas szczególnie dynamicznej jazdy. Praktyczną podfunkcją systemu jest asystent startowy, który ułatwia ruszanie na wzniesieniach.

Maszynowo polerowane 20-calowe felgi aluminiowe w siedmioramiennym wzorze i oponach klasy 275/35 są standardowe w Audi RS7 Sportback. Opcjonalnie dostępne są felgi 21-calowe w pięcioramiennym wzorze „Blade” w trzech różnych wersjach, w tym wysokopołyskowej czerni i wysokopołyskowym wyglądzie tytanowym. Te felgi są wyposażone w opony 275/30 R 21.

Wnętrze

Dynamika eleganckiej linii zewnętrznej przenosi się do wnętrza Audi RS7 Sportback, które zanurza się w sportowej czerni. Dominującym elementem jest „wrap-around”, pozioma linia poniżej szyby przedniej, która rozciąga się w stronę przednich drzwi. Niskie deska rozdzielcza, która daje kierowcy poczucie wolności i przestrzeni, dopełnia koncepcję napiętych linii elegancką krzywą. Ramka uchwytu drzwiowego przypomina kształt tylnego bocznego okna, co pokazuje wielką dbałość Audi o najmniejsze szczegóły.

Kokpit jest rygorystycznie dostosowany do kierowcy, a środkowa konsola jest skierowana w stronę kierowcy. Dźwignia zmiany biegów ma pokrętło wykonane ze skórki perforowanej i ma logo RS. Łopatki zmiany biegów mają wykończenie w stylu aluminium. Wskaźniki mają czarne tarcze, białe cyfry i czerwone wskazówki. Logo RS7, niektóre w trzech wymiarach, ozdabiają tachometr, trójramienną płaskodenną kierownicę wielofunkcyjną, podświetlane progi oraz siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz systemu informacji o kierowcy. Rączki uchwytów drzwiowych są ażurowe, co jest kolejnym typowym elementem RS.

Szczególną cechą w systemie informacji dla kierowcy jest kontrolka zmiany biegów w manualnym trybie ośmiobiegowego tiptronic. W miarę wzrostu prędkości silnika, zielone segmenty na wyświetlaczu tworzą pasek. Pasek zmienia kolor na czerwony i miga krótko przed osiągnięciem czerwonej linii. Wyświetlacze dla wybranego biegu, ciśnienia doładowania, temperatury oleju, prędkości i stoper do okrążeń dopełniają specyficzny dla RS system informacji dla kierowcy. Zestaw informacji dla kierowcy i monitor MMI witają kierowcę specyficznymi ekranami startowymi RS7.

Dekoracyjne wykończenie poniżej chowanego ośmiocalowego monitora i osłona infotainment mają wygląd wysokiego połysku czarnego fortepianu. W standardzie znajdują się wstawki z węgla. Cztery dodatkowe materiały są dostępne, w tym lakier fortepianowy oraz szczególnie elegancka wykończenie aluminium / drewno Beaufort czarne. Podnóżek, pedały i miękkie przyciski w terminalu nawigacji MMI błyszczą w aluminium. Podsufitka jest wykonana z czarnego materiału, z opcjami w kolorze srebrnym i czarnym Alcantara.

Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewane sportowe fotele RS z wyraźnymi bocznymi podparciami, zintegrowanymi zagłówkami i wytłoczonymi logo RS7. Są one regulowane elektrycznie i posiadają wyciągane poduszki siedzisk. Fotele, których środkowe sekcje mają diamentowe pikowanie, są pokryte kombinacją czarnej Alcantary i skóry. Na życzenie, Audi również pokrywa fotele szczególnie wysokiej jakości, naturalnie przetwarzaną skórą Valcona w kolorze czarnym lub srebrnym z pikowaniem w romby.

Dostępne są również fotele komfortowe z funkcją pamięci, z opcją funkcji masażu i wentylacji. Tył Audi RS7 Sportback ma dwa sportowo wymodelowane indywidualne fotele z zintegrowanymi zagłówkami. Niezależnie od wybranych opcji, bezkompromisowa jakość i wysoka jakość wykonania, z jaką Audi produkuje swoje pojazdy, są widoczne w każdym detalu.

RS7 Sportback ma długą, elektrycznie uruchamianą klapę bagażnika, która rozciąga się daleko w górę w stronę dachu. Obszar ładunkowy oferuje pojemność 535 litrów (18,89 cu ft) przy standardowej konfiguracji, a ta wartość może zostać zwiększona do 1,390 litrów (49,09 cu ft) po złożeniu dzielonych oparć tylnej kanapy. Dzięki prostym ścianom bocznym i praktycznie płaskiej podłodze przestrzeń ta może być bardzo dobrze wykorzystana.

Systemy wspomagania kierowcy

Systemy wsparcia i bezpieczeństwa sprawiają, że prowadzenie Audi RS7 Sportback jest jeszcze bardziej relaksujące i spokojne. System informacji o kierowcy z rekomendacją odpoczynku jest standardowy. Rozpoznaje, gdy kierowca zaczyna odczuwać zmęczenie i sugeruje przerwę. Standardowy jest również system bezpieczeństwa Audi pre sense basic.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.