AUDI RS7 Sportback 2019-Present

AUDI RS7 Sportback 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćAUDI RS7 Sportback 2019-Present

RS7 Sportback może być odpowiedzią dla tych, którzy pragną osiągów RS6 Avant, ale bardziej cenią sobie nadwozie przypominające coupe niż wygląd typowego kombi. Dlatego Audi umieściło silnik RS6 pod maską modelu A7, co dało rezultat w postaci RS7 Sportback.

RS7 jest o 40 mm szerszy niż jego „niesportowy” odpowiednik, A7 Sportback. Tak naprawdę tylko maska, przednie drzwi i klapa bagażnika to te same elementy nadwozia. Wszystkie inne części są inne, a całkowita długość wynosi teraz 5 metrów.

Na przedzie, nad przeprojektowanym zderzakiem, znajdują się standardowe reflektory LED, które można ulepszyć o parę reflektorów RS z matrycą laserową i ciemnymi obramowaniami. Oczywiście, tylne światła także są w pełni LED. Z tyłu, pod nowym zderzakiem, znajduje się jedna owalna końcówka wydechu po każdej stronie, co podkreśla sportowy charakter RS7. Tylny spoiler zamontowany na klapie bagażnika automatycznie unosi się powyżej 100 km/h, lub można go podnieść lub opuścić za pomocą przycisku.

Silnik to ten sam 4,0-litrowy V8 z RS6 Avant, oferujący system mild-hybrid z generatorem rozrusznika napędzanym paskiem. Całkowita moc to 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Energia jest przekazywana do systemu napędu na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Napęd oparty jest na w pełni mechanicznym centralnym dyferencjale, który rozdziela moment obrotowy na osie przednią i tylną w proporcji 40:60. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.

 Nowy Audi RS7 Sportback oznacza drugą generację modelu i jest bardziej unikalny niż kiedykolwiek wcześniej. Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) w 2019 roku w Frankfurcie, Audi Sport GmbH po raz pierwszy zaprezentowało RS7 Sportback jako szerokobrzegi pięcioosobowy samochód, prezentując jednocześnie poprawioną wydajność i efektywność dzięki systemowi mild hybrid. Nowy Audi RS7 Sportback trafi do salonów w Niemczech i innych krajach europejskich pod koniec 2019 roku.

„RS7 Sportback to nasza interpretacja pięciodrzwiowego coupé o wysokich osiągach w stylu grand tourer,” powiedział Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Dzięki udoskonaleniom, które czynią go jeszcze bardziej odpowiednim do codziennego użytku oraz jego niesamowitym osiągom, mamy tutaj wyjątkowy kawałek sprzętu sportowego dla klientów, którzy cenią sobie w swoich samochodach oszałamiający design.”

Innowacyjne: design zewnętrzny

Nowy Audi RS7 Sportback siedzi nisko nad ziemią. Wybrzuszone nadkola podkreślają nieustannie sportowy charakter modelu o wysokich osiągach od Audi Sport. Ekstremalna szerokość nie jest złudzeniem optycznym – wynosząca 1,950 milimetra (76,8 cala) na przednich błotnikach, miarka musi się rozciągnąć o dodatkowe 40 milimetrów (1,6 cala) w porównaniu do Audi A7 Sportback. Nowy RS7 Sportback dzieli coupé-podobne linie nadwozia modelu bazowego, ale tylko w czterech miejscach: maska, dach, przednie drzwi i tylna klapa. Specyficzny dla RS design zewnętrzny nadaje 5,009-milimetrowemu (197,2-calowemu) grand tourerowi jego własny charakter.

Przód nowego Audi RS7 Sportback charakteryzuje się szerokim, płaskim Singleframe bez kontrastowej ramki. Osłona chłodnicy z trójwymiarową strukturą plastra miodu specyficzną dla RS zachowała czarny, błyszczący wygląd. Duże przednie wloty powietrza i pionowe żebra w czarnym połysku dodają agresywnego stylu. Pozioma krawędź wyznacza wyraźną dolną krawędź przodu.

Widok z boku nowego Audi RS7 Sportback ujawnia ostro zdefiniowane linie i zakrzywione powierzchnie niczym dobrze umięśnione mięśnie. Niska linia ramion przesuwa wizualny nacisk w dół, podczas gdy linia okien unosi się ku tyłowi, nadając poczucie dynamiki nawet w momencie, gdy pojazd stoi w miejscu. Specyficzne dla RS progi z czarnymi wstawkami podkreślają wyraźne wrażenie ruchu do przodu sportbacka o wysokich osiągach.

Krzywa krawędź tylnej części i pasek świateł łączący główne tylne światła tworzą jedną z charakterystycznych cech RS7 Sportback. Przy prędkości 100 km/h (62,1 mph) spojler wysuwa się z tylnej klapy. System wydechowy RS, z dużą, chromowaną owalną końcówką z każdej strony, znajduje się pod specyficznym dla RS zderzakiem z tylnym dyfuzorem i elementami w czarnym połysku. Nowy Audi RS7 Sportback standardowo wyposażony jest w reflektory LED. Opcjonalne reflektory RS matrix LED z ciemnymi obramowaniami i tylne światła LED są wyposażone w dynamiczne kierunkowskazy i działają w sekwencjach typowych dla RS podczas zablokowania i odblokowania pojazdu.

Moc V8: system napędowy

Silnik 4.0 TFSI w nowym Audi RS7 Sportback produkuje 441 kW (600 koni mechanicznych) i dostarcza 800 Nm (590 lb-ft) momentu obrotowego w szerokim zakresie od 2,050 do 4,500 obr./min. Sportback o wysokich osiągach przyspiesza od 0 do 100 km/h (0 do 62,1 mph) w zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155,3 mph); można ją zwiększyć do 280 km/h (174 mph) z pakietem Dynamic oraz do 305 km/h (189,5 mph) z pakietem Dynamic plus.

Dzięki systemowi mild hybrid (MHEV) z 48-woltowym głównym systemem elektrycznym, 4.0 TFSI łączy maksymalną wydajność z wysoką efektywnością. Rozrusznik alternatorowy może odzyskać do 12 kW mocy przy łagodnym przyspieszaniu i przekazać ją do akumulatora litowo-jonowego w postaci energii elektrycznej. Jeśli kierowca zwolni pedał gazu przy prędkości między 55 a 160 km/h (34,2 do 99,4 mph), zarządzanie napędem wybierze jedną z dwóch opcji. W zależności od sytuacji drogowej i ustawień w systemie Audi drive select, nowy RS7 Sportback będzie albo odzyskiwał energię, albo toczył się z wyłączonym silnikiem. Gdy kierowca naciśnie pedał gazu, rozrusznik alternatorowy uruchomi ponownie silnik. Technologia MHEV umożliwia tryb start-stop przy prędkościach poniżej 22 km/h (13,7 mph). Gdy pojazd przed nowym Audi RS7 Sportback zacznie się poruszać, silnik znowu ożyje – nawet jeśli są wciśnięte hamulce. Dzięki technologii MHEV można zmniejszyć zużycie paliwa o nawet 0,8 litra na 100 kilometrów.

System cylindrów na żądanie (COD) to kolejna broń w arsenale pojazdu pod kątem efektywności. Przy wyższych biegach przy niskich lub średnich obciążeniach i prędkościach obrotowych silnika, dezaktywuje cylindry 2, 3, 5 i 8, zatrzymując wtrysk i zapłon oraz zamykając zawory dolotowe i wydechowe. W trybie czterocylindrowym punkty robocze przełączają się na aktywne cylindry przy wyższych obciążeniach, co poprawia efektywność, podczas gdy dezaktywowane cylindry działają jak sprężyny gazowe, w dużej mierze bez strat. Gdy kierowca naciśnie pedał gazu, są natychmiast reaktywowani. Każda zmiana trwa zaledwie milisekundy i jest praktycznie niewykrywalna przez kierowcę i pasażerów.

Silnik czterolitrowy produkuje pełne i sportowe brzmienie V8. System dynamicznego prowadzenia Audi drive select pozwala na dostosowanie brzmienia jednostki napędowej. Opcjonalny system wydechowy RS sport z czarnym wykończeniem końcówki zapewnia jeszcze pełniejsze brzmienie. W konfigurowalnych trybach RS1 i RS2 klienci mogą samodzielnie zdecydować, czy wolą sportowe czy zrównoważone brzmienie.

Moc generowana przez 4.0 TFSI przepływa przez standardową ośmiobiegową skrzynię tiptronic z optymalizowanym czasem zmiany biegów i nową funkcją launch control do systemu quattro z napędem na stałe na wszystkie koła. Siły napędowe są rozdzielane na osie przednią i tylną w stosunku 40:60 za pomocą czysto mechanicznego dyferencjału centralnego. Jeśli jedno z kół się poślizgnie, więcej momentu obrotowego automatycznie trafia na oś z lepszą przyczepnością. Do 70 procent może trafić na przednie koła, a do 85 procent na tylne.

Kontrola momentu obrotowego na poziomie koła optymalizuje zwinne i pewne prowadzenie nowego RS7 Sportback, łagodnie hamując koła po stronie wewnętrznej zakrętu zanim będą miały szansę na poślizg. Dyferencjał sportowy quattro, dostępny z opcjonalnymi pakietami Dynamic i Dynamic plus, zmienia moment obrotowy między tylnymi kołami w razie potrzeby podczas sportowego pokonywania zakrętów, poprawiając tym samym przyczepność, stabilność i dynamikę.

Zwinność jako standard: zawieszenie

Zawieszenie pięciowahaczowe z przodu i z tyłu niezależnie radzi sobie z siłami bocznymi i podłużnymi w nowym RS7 Sportback. Łączniki i podwozia wykonane są w dużej mierze z aluminium. Szerokość to 1,668 milimetra (65,7 cala) z przodu i 1,650 milimetra (65 cali) z tyłu.

Standardowe RS adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolowanym tłumieniem zostało dostosowane specjalnie do potrzeb RS, dzięki czemu nowy Audi RS7 Sportback może osiągnąć prędkość maksymalną 305 km/h (189,5 mph) dzięki nowemu modułowi sprężynowemu o 50% wyższej twardości. Sportowe zawieszenie pneumatyczne można ustawić w trzech trybach i jest wyposażone w automatyczną kontrolę poziomu. W normalnej pozycji nadwozie nowego RS7 Sportback siedzi 20 milimetrów (0,8 cala) niżej niż Audi A7 Sportback z standardowym zawieszeniem. Przy prędkościach powyżej 120 km/h (74,6 mph) opadnie o kolejne 10 milimetrów (0,4 cala) i oferuje tryb podnoszenia, który umożliwia podniesienie pojazdu o 20 milimetrów (0,8 cala) na życzenie. Wyraźna nachylenie osi krótkiej w sportowym zawieszeniu RS oferuje kierowcy swobodny wybór pomiędzy komfortem podczas długich tras a najwyższą wydajnością.

Opcjonalne sporty zawieszenia RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) jeszcze lepiej trzyma RS7 Sportback na drodze i poprawia jego prowadzenie. Ruchy wzdłużne i boczne są znacząco redukowane podczas dynamicznej jazdy. Nowa generacja amortyzatorów z zintegrowanymi zaworami zapewnia wyraźne różnice pomiędzy różnymi trybami Audi drive select.

Progresywne wspomaganie kierownicy o sportowych i bezpośrednich proporcjach to standardowa cecha nowego Audi RS7 Sportback. Sportowy grand tourer może być opcjonalnie wyposażony w dynamiczne skręcanie na wszystkie koła. To łączy dynamiczne kierowanie na osi przedniej, które korzysta z nieskończonego zmienności mechanizmu falowego, z osobnym systemem kierowania osi tylnej z siłownikiem wrzecionowym i prętami kierowniczymi. Przy niskich prędkościach tylne koła obracają się o maksymalnie pięć stopni w przeciwnym kierunku do przednich. To zmniejsza promień skrętu o nawet jeden metr (3,3 stopy), dzięki czemu RS7 Sportback jest jeszcze bardziej zwinny w ruchu miejskim i ciasnych zakrętach. Przy średnich i dużych prędkościach tylne koła obracają się o maksymalnie dwa stopnie w tym samym kierunku, co utrzymuje pojazd w torze jazdy.

Kierowca może określić charakter Audi RS7 Sportback za pomocą systemu dynamicznego prowadzenia Audi drive select. Dostępnych jest sześć profili: komfort, auto, dynamiczny, efektywność oraz konfigurowalne tryby RS1 i RS2, które można aktywować bezpośrednio za pomocą przycisku RS MODE na kierownicy. Audi drive select wpływa na czynniki takie jak zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów, wspomaganie kierownicy, zawieszenie, dynamiczne skręcanie na wszystkie koła, sportowy dyferencjał quattro, klapy wydechowe oraz sposób działania automatycznej klimatyzacji. W trybie RS2 klienci mogą jednym naciśnięciem przycisku przełączyć Elektroniczną Kontrolę Stabilizacji (ESC) w tryb sportowy.

Nowy RS7 Sportback wyposażony jest w standardzie w 21-calowe obręcze z odlewanego aluminium w 10-ramiennej gwieździe oraz opony 275/35. Audi Sport oferuje opcjonalne koła specyficzne dla RS w designie 22-calowych 5-ramiennych kół z oponami 285/30 w kolorze srebrnym, matowym wykończeniu tytanowym, błyszczącym bieżniku oraz błyszczącym wykończeniu antracytowym w czerni. Klocki hamulcowe systemu RS z wentylowanymi i perforowanymi tarczami (420 milimetrów (16,5 cala) z przodu, 370 milimetrów (14,6 cala) z tyłu) są malowane na czarno standardowo lub na czerwono na życzenie. W opcjonalnych ceramicznych hamulcach RS klocki mogą być w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim. Tarczach mają 440 milimetrów (17,3 cala) z przodu i 370 milimetrów (14,6 cala) z tyłu. Nowy ceramiczny system hamulcowy RS waży o 34 kilogramy (75 funtów) mniej niż jego stalowy odpowiednik, co redukuje masę niesprężystą.

Sportowy i futurystyczny: wnętrze

Oczyszczony wygląd z sportowymi akcentami to kluczowe elementy stylistyczne wnętrza nowego Audi RS7 Sportback. Podobnie jak w przypadku designu zewnętrznego, język projektowania łączy napięte, smukłe powierzchnie z wyraźnie zdefiniowanymi konturami. Jest dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażera, a architektura wnętrza tworzy płynne przejście do futurystycznego interfejsu użytkownika. Górny wyświetlacz MMI touch response jest osadzony w czarnej architekturze w sposób, który sprawia, że niemal niemożliwe jest dostrzec, gdzie kończy się wyświetlacz, a zaczynają otoczenie. Kierowca może skorzystać z górnego wyświetlacza monitorowania RS, aby uzyskać przegląd temperatur komponentów systemu napędowego, maksymalnych sił g oraz informacji dotyczących ciśnienia i temperatury opon.

Specjalne wyświetlacze RS korzystają z wirtualnego kokpitu Audi, aby podać szczegóły dotyczące ciśnienia w oponach, momentu obrotowego, osiągów, temperatury oleju, ciśnienia doładowania, czasów okrążeń, przyspieszenia i sił g. Wyświetlacz zmiany biegów informuje kierowcę o konieczności zmiany biegu, gdy osiągnięty zostanie limit obrotów. Opcjonalny system mild hybrid (MHEV) również wyświetla niektóre informacje specyficzne dla RS.

Płaska, całkowicie perforowana sportowa kierownica RS z dużymi aluminiowymi łopatkami zmiany biegów posiada przyciski wielofunkcyjne, które kierowca może wykorzystać do włączenia nowych trybów Audi drive select RS1 i RS2. Automatycznie otwierają one specyficzne dla RS wyświetlacze w wirtualnym kokpicie Audi. Logotypy RS i RS7 zdobią kierownicę, fotele i podświetlane wstawki progowe przednich drzwi. Projektory logo na przednich i tylnych drzwiach wyświetlają emblemat Audi Sport na ziemi po otwarciu drzwi.

Sportowe fotele RS tapicerowane czarną skórą Nappa z wzorem rombowym i tłoczeniem RS są standardem. Istnieje jeszcze sportowsza opcja w postaci sportowych foteli RS pokrytych skórą Valcona, z wzorem plastra miodu i tłoczeniem RS. Perforacja pozwala na funkcję wentylacji po raz pierwszy.

Dwa pakiety RS design, dostępne w kolorze czerwonym lub szarym, wprowadzają kolor, z kontrastowymi szwami na obramowaniu kierownicy z Alcantary, osłonie dźwigni zmiany biegów i podkładkach na kolana. Każdy pakiet zawiera również pasy bezpieczeństwa z kolorowym wykończeniem i dywaniki RS. Opcjonalne wstawki z włókna węglowego, naturalnego drewna w szaro-brązowym kolorze lub matowego aluminium otwierają szereg możliwości personalizacji wnętrza.

Nowy Audi RS7 Sportback oferuje szereg dodatkowych funkcji, które nie były dostępne w poprzednim modelu. Po raz pierwszy Audi Sport oferuje pięciodrzwiowego grand tourera z tylną kanapą dla trzech osób. Sportowa wersja czteroosobowa z tylną kanapą dla dwóch osób wciąż jest dostępna. Zbiornik bagażowy oferuje podstawową pojemność 535 litrów (18,9 stopy sześciennej), która może zostać zwiększona do 1,390 litrów (49,1 stopy sześciennej) po złożeniu dzielonych oparć tylnych siedzeń. Długa tylna klapa otwiera i zamyka się elektrycznie w standardzie, a opcjonalny klucz komfortu pozwala na jej obsługę za pomocą gestów nogą.

Wszystkie najlepsze wyposażenie: infotainment, systemy asystenckie, kolory i materiały

Dla nowego RS7 Sportback, Audi Sport oferuje szeroki zestaw wyposażenia z zakresu wygody, łączności i asystentów dla kierowców. Ten atletyczny grand tourer łączy nieustanną sportowość z nieograniczoną zdolnością do długich podróży. Samochód pomoże kierowcy w różnych sytuacjach. Dostępnych jest ponad 30 systemów asystenckich, w tym asystent cruise control, asystent skrzyżowań, ostrzeżenie o zmianie pasa, ostrzeżenie o krawężniku i kamery 360 stopni.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.