AUDI S3 2001-2003

W 1999 roku wprowadzono mocniejszą wersję Audi A3 o nazwie Audi S3. S3 dzieliło swoją platformę z modelem TT, a także z VW Golfem, Seat Leonem i Skodą Octavią.

Odświeżony model pojawił się w 2001 roku, oferując zarówno zmiany w wyglądzie zewnętrznym, jak i poprawioną wydajność.

Pod względem estetycznym najważniejsze zmiany to nowe kierunkowskazy zintegrowane w reflektorach, zmienione przednie błotniki oraz tylne zespoły świateł. Wewnątrz, wnętrze zostało nieco ulepszone o cyfrowy zegar oraz różne opcje audio.

Silnik benzynowy 1.8 o mocy doładowanej został wzbogacony o technologię zmiennego rozrządu, co przyniosło nowemu S3 dodatkowe 15 KM.

Standardowe wyposażenie S3 obejmowało reflektory ksenonowe, spryskiwacze reflektorów, lampy przeciwmgielne, 17-calowe felgi aluminiowe, skórzane fotele Recaro, klimatyzację, elektroniczną kontrolę trakcji oraz elektroniczny program stabilizacji.

Dostępne opcje dodatkowe to system audio Bose, odtwarzacz CD na 6 płyt montowany w bagażniku, lakiery metaliczne, większe 18-calowe felgi, szklany dach, asystent parkowania, podgrzewane przednie fotele, tempomat oraz kombinacje tapicerki z częściową skórą.

Choć reklamowane jako „Quattro”, S3 było faktycznie wyposażone w system Haldex, zaprojektowany w celu dostosowania trakcji w zależności od poziomu przyczepności.

Audi S3 nie było dostępne na rynku północnoamerykańskim.

 Pierwsza generacja S3 jest oparta na tej samej platformie A, co Audi A3, Volkswagen Golf, Audi TT, SEAT León oraz Škoda Octavia. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem, prosty 4-cylindrowy o pojemności 1,8 L i 20 zaworach, występuje w dwóch wersjach mocy: 210 KM i 225 KM. Wczesne modele (1999-2002) miały 210 KM, co mówi się, że jest osłabioną wersją silnika Audi TT, specjalnie zmniejszoną, aby zredukować konkurencję z bardziej mocnym TT. Późniejsze modele (2002-2003) miały zmienny rozrząd i moc 225 KM. Silnik zapewnia maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 N•m, z czego większość jest dostępna w zakresie obrotów od 2200 do 5500 rpm. To pierwszy raz, kiedy w samochodzie z serii S Audi zastosowano mały silnik czterocylindrowy.

Choć nazwany Quattro, S3 korzysta z innego systemu napędu na cztery koła. Sprzęgło Haldex dostosowuje rozkład momentu obrotowego z przedniej na tylną oś w zależności od zmieniającej się przyczepności – przez większość czasu działa jako napęd na przednią oś.

Dzięki kompaktowym wymiarom i szerokiemu zakresowi regulacji siedzeń oraz kierownicy, prowadzenie S3 nie różni się zbytnio od innych sportowych hatchbacków. S3 było sprzedawane w Wielkiej Brytanii, Europie i Australii, ale nie było oficjalnie dostępne w Stanach Zjednoczonych.

S3 przeszło facelifting w 2001 roku, podczas którego otrzymało jednolity zestaw reflektorów/świateł kierunkowskazów, różne przednie błotniki, nowe zespoły tylnych świateł oraz drobne ulepszenia wykończenia wnętrza (np. zegar cyfrowy i pakiety audio).

Wyposażenie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.