AUDI S3 Cabriolet 2014-2016

AUDI S3 Cabriolet 2014-2016

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S3 Cabriolet 2014-2016

Po rozszerzeniu gamy modelu S3 z hatchbacka na sedana, niemiecki producent premium poszedł o krok dalej i dodał wersję kabriolet dla tego sportowego kompaktowego pojazdu.

Audi już wcześniej rozszerzyło serię A3 z trzydrzwiowego hatchbacka, którym był na początku tego modelu, do szerszej gamy pojazdów. Co więcej, producent rozważał wprowadzenie potężnej wersji S3 dla wszystkich wersji nadwoziowych. Być może nie chciał oferować tego samego pakietu mocy dla wersji z otwartym dachem ze względu na niższą sztywność nadwozia. Jednak po rozwiązaniu tego problemu dzięki dodatkowym wzmocnieniom, S3 Cabriolet zadebiutował w 2013 roku.

Pojazdy o wysokich osiągach z otwartym dachem były zawsze marzeniem miłośników motoryzacji. Dodanie czterech miejsc siedzących to tylko wisienka na torcie. Dlatego wersja kabriolet S3 wyróżniała się charakterystycznymi detalami na zewnątrz. Przedni grill jednego ramienia posiadał siedem poziomych podwójnych żebrowań z chromowanymi akcentami i chromowanym obramowaniem. Dodatkowo, dolny zderzak zyskał nowy design z konkretnymi wlotami powietrza, które chłodziły hamulce. Z profilu, S3 otrzymało charakterystyczne wykończenie srebrnymi osłonami lusterek oraz ramą szyby. Z tyłu, pod zderzakiem, Audi zamontowało układ wydechowy w systemie quad oraz dyfuzor.

W środku, Audi twierdziło, że jest wystarczająco miejsca dla czterech dorosłych osób. To była prawda tylko wtedy, gdy przednie fotele nie były wsunięte do maksymalnej tylniej pozycji. Jednocześnie, pasażerowie z przodu byli rozpieszczani sportowymi fotelami kubełkowymi oraz wszystkimi udogodnieniami i technologiami komfortu. Ale co najważniejsze, dach mógł być opuszczany lub podnoszony w zaledwie 18 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph).

Jednak najważniejszą zmianą w tej wersji kabriolet A3 była jednostka napędowa. Audi zamontowało silnik 2.0 turbo, który mógł przekazywać moc 300 PS (296 hp) na wszystkie cztery koła za pomocą standardowej sześciobiegowej skrzyni S tronic. Był to jedyny kompaktowy pojazd z otwartym dachem, wyposażony w napęd na wszystkie koła.

1 KWIETNIA 2014

Audi S3 Cabriolet

Dynamika na świeżym powietrzu – Audi prezentuje S3 Cabriolet. Otwarty czteromiejscowy samochód nie ma sobie równych w swojej klasie. Jego silnik 2.0 TFSI rozwija moc 221 kW (300 hp) i generuje moment obrotowy wynoszący 380 Nm (280,27 lb-ft), a przy S tronic zużywa zaledwie 7,1 litra paliwa na 100 kilometrów (33,13 US mpg) w średnim zużyciu (165 gramów CO2 na kilometr [265,54 g/mile]). Oczywiście, S3 Cabriolet korzysta z trwałego napędu na cztery koła quattro – idealna podstawa dla optymalnej przyczepności i dynamiki jazdy w każdych warunkach drogowych. Absolutna lekka konstrukcja oraz podwozie o wysokich osiągach dopełniają profil Audi S3 Cabriolet, który ma dotrzeć do salonów w Niemczech latem tego roku.

Z zewnątrz Audi S3 Cabriolet prezentuje się sportowo. Ma długość 4,43 metra (14,53 ft), rozstaw osi wynosi 2,60 metra (8,53 ft), a jego szerokość to 1,79 metra (5,87 ft) i wysokość 1,39 metra (4,56 ft). Proporcje są wydłużone i elegancko zbalansowane; precyzyjne linie oraz muskularnie zaokrąglone powierzchnie definiują boki pojazdu.

Otwarty czteromiejscowy model ma miękki dach z napędem elektrohydraulicznym. Magnez i aluminium oraz stal o wysokiej wytrzymałości utrzymują niską wagę. Wysokoizolująca warstwa pianki w dachu redukuje poziom hałasu w wnętrzu. Dach dostępny jest w trzech kolorach. Otwiera się i zamyka w 18 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h (31,07 mph). Aktywny system ochrony przed przewróceniem zabezpiecza pasażerów w razie wypadku.

Wiele detali designu sugeruje dynamiczny potencjał otwartego czteromiejscowego modelu. Grille Singleframe, otoczone chromowaną ramką, mają wkładkę w kolorze platynowo-szarym i podwójne poprzeczne słupki w aluminium. Wloty powietrza są osadzone w mocnych krawędziach i wypełnione podwójnymi żebrami oraz wkładkami w kształcie plastra miodu. Emblematy S3 zdobią przód i tył. 12 kolorów lakierów obejmuje ekskluzywny Panther Black, efekt kryształowy oraz Sepang Blue, efekt perłowy.

Aluminiowe listwy na ramie przedniej szyby i linii bocznej, obudowy lusterek w stylu aluminium oraz przycięte elementy progowe definiują boki. Lampy tylnie są standardowo wyposażone w diody LED. Klapa bagażnika ma krawędź spoilerową, a zderzak został przeprojektowany. Pas w stylu aluminium oraz cztery pionowe żebra nadają kształt platynowo-szaremu dyfuzorowi, który otacza cztery rury wydechowe typowe dla modeli S Audi.

Gwiazda wśród silników: 2.0 TFSI

Audi S3 Cabriolet napędzane jest silnikiem 2.0 TFSI, który generuje 221 kW (300 hp) w zakresie obrotów od 5.500 do 6.200 rpm i produkuje moment obrotowy wynoszący 380 Nm (280,27 lb-ft) od 1.800 do 5.500 rpm. Z S tronic otwarty czteromiejscowy model przyspiesza do 100 km/h (62,14 mph) w ciągu 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna 250 km/h (155,34 mph) jest ograniczona elektronicznie. Kiedy jest pusty (bez kierowcy), Audi S3 Cabriolet waży zaledwie 1.620 kilogramów (3.571,49 lb). Kabina pasażerska składa się głównie z ultra-wysoko wytrzymałej stali, a maska jest wykonana z aluminium.

Turboładowany 2.0 TFSI, o pojemności skokowej 1.984 cc (średnica x skok 82,5 x 92,8 milimetra), to prawdziwy silnik sportowy. Wytrzymałe aluminiowe tłoki i wytrzymalsze korbowody przekazują siły na wał korbowy. Stosowana w głowicy cylindra stop aluminium-sylikon łączy wysoką stabilność termiczną i wytrzymałość z minimalną wagą. Dwa wałki wyrównawcze zapewniają niezwykle gładką pracę silnika.

Dzięki swojemu dynamicznemu charakterowi, silnik czterocylindrowy oferuje fascynujące wrażenia z jazdy. Kiedy standardowy system Audi drive select działa w trybie dynamicznym, reakcja na gaz jest wyraźnie podwyższona, a silnik chwilowo przyspiesza podczas zmiany biegów przez S tronic. Zasuwki dźwiękowe w układzie wydechowym otwierają się w miarę wzrostu obciążenia i obrotów.

Turbosprężarka zapewnia ciśnienia ładowania do 1,2 bar, a potężny intercooler znacznie obniża temperaturę sprężonego powietrza. Tzw. klapki „drumble” (wir i tumb) kierują docierające powietrze w sposób ukierunkowany. Wałek rozrządu może być przesunięty o 60 stopni w stosunku do wału korbowego po stronie dolotowej i o 30 stopni po stronie wydechowej. Ponadto, system Audi valvelift (AVS) reguluje skok zaworów w dwóch etapach.

W cyklu NEDC, Audi S3 Cabriolet z S tronic zużywa jedynie 7,1 litra paliwa na 100 kilometrów (33,13 US mpg) (165 gramów CO2 na kilometr [265,54 g/mile]). Technologie z platformy efektywności modułowej Audi przyczyniają się do tej imponującej liczby. Szczególnie interesujące jest dodatkowe pośrednie wtryskiwanie do kolektora dolotowego, które zastępuje bezpośredni wtrysk paliwa FSI w zakresie niskich obciążeń, co obniża zużycie paliwa i emisję cząstek stałych.

Silnik 2.0 TFSI jest również na czołowej pozycji w zakresie zarządzania termicznego. Dwa zawory obrotowe połączone w jednym module regulują przepływ i temperaturę płynu chłodzącego. Kolektor wydechowy jest zintegrowany w głowicy cylindra, gdzie krąży płyn chłodzący; to rozwiązanie obniża temperaturę spalin, co poprawia ekonomię paliwową przy pełnym obciążeniu. Dodatkową zaletą jest szybsze nagrzewanie silnika podczas zimnego rozruchu. A pokrycie redukujące tarcie na nogach tłoków, łożyska toczne w wałkach wyrównawczych, pompa olejowa na żądanie oraz system start-stop również przyczyniają się do poprawy efektywności.

Błyskawiczne przyspieszenie: Napęd

W standardowej sześciobiegowej skrzyni S tronic, dolne biegi są blisko rozstawione dla sportowego efektu, podczas gdy długi przełożenie górnego biegu obniża obroty i tym samym zużycie paliwa. Kierowca może obsługiwać błyskawicznie działającą skrzynię z podwójnym sprzęgłem w automatycznych trybach D i S lub przejąć kontrolę za pomocą dźwigni zmiany biegów w dotykowym panelu sterującym lub opcjonalnych łopatek na kierownicy.

Atrakcyjną funkcją efektywności sześciobiegowego S tronic jest sprzęgło jednokierunkowe. Staje się aktywne, gdy Audi drive select działa w trybie efektywności, a kierowca zwalnia pedał gazu. Podczas startu z pełnym gazem z miejsca, Launch Control, kolejna funkcja skrzyni z podwójnym sprzęgłem, zapewnia, że moc silnika jest przekazywana na drogę z zdefiniowanym poślizgiem opon.

quattro – przyczepność i dynamika

Typowe dla modeli S: Oczywiście, S3 Cabriolet korzysta z trwałego napędu na cztery koła quattro – idealna podstawa dla optymalnej przyczepności i dynamiki jazdy w każdych warunkach drogowych. Tylko Audi oferuje trwały napęd na cztery koła w kabriolecie klasy kompaktowej.

Jego charakterystyczna siła leży w poprawionej przyspieszeniu bez poślizgu, dynamice jazdy, bezpieczeństwie oraz stabilności kierunkowej, które zapewnia. Potężny kompaktowy samochód jest dynamiczny i stabilny przy każdej prędkości, nawet w trudnych zimowych warunkach. Przy wyjeździe z zakrętu pewnie przekazuje swoją moc na drogę, podczas gdy konkurencyjni producenci dwukołowi muszą walczyć o przyczepność.

Centralnym elementem napędu quattro w modelach Audi z silnikami zamontowanymi poprzecznie jest przeprojektowane elektronicznie sterowane hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe. Kompaktowe, solidne sprzęgło znajduje się na końcu wału napędowego, przed dyferencjałem tylnej osi, gdzie przyczynia się do zrównoważonego rozkładu osi, mimo stosunkowo niskiej wagi. Wewnątrz znajduje się pakiet płyt, które obracają się w kąpieli olejowej. Metalowe pierścienie tarczowe są ułożone w parach jeden za drugim – jeden pierścień z każdej pary jest sztywno sprzężony z obudową, która obraca się razem z wałem napędowym. Drugi pierścień jest połączony z wałem wyjściowym do dyferencjału tylnej osi.

W normalnych warunkach sprzęgło przesyła większość mocy silnika na przednie koła. Jeśli przyczepność tam maleje, sprzęgło może ciągłe przenosić moment obrotowy na tylną oś, poprzez kontrolowane zaciśnięcie pakietów płyt.

Dynamika stworzona przez Audi: Podwozie

Podwozie z błyskawicznie reagującym układem i wysoką stabilnością, osiąga perfekcję dynamicznych cech Audi S3 Cabriolet. Rozkład obciążenia osi jest doskonale zbalansowany w proporcji 56:44; do tego przyczynia się pochyła pozycja silnika oraz przednia oś umieszczona w znacznej odległości z przodu. Oba rozwiązania pochodzą z modułowej platformy poprzecznej Grupy. Montaż podszybia i łożysko zwrotnicy w przednim zawieszeniu wykonane są z aluminium, a struktura czterowachaczowa jest stosowana w tylnej osi.

W porównaniu do Audi A3 Cabriolet (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 6 – 4,2 [39,2 – 56 US mpg]; średnia emisja CO2 w g/km: 140 – 110 [225,3 – 177 g/mile]), nadwozie jest o 25 milimetrów (0,98 in) niższe z powodu sportowego zawieszenia S. Dzięki standardowemu progresywnemu układowi kierowniczemu, przekładnia zębatkowa została zaprojektowana tak, aby współczynnik kierownicy stawał się bardziej bezpośredni podczas skręcania – w ten sposób sportowość i komfort doskonale się uzupełniają. Elektryczny progresywny układ kierowniczy, który dostosowuje swoje wsparcie do prędkości, umożliwia różne opcjonalne systemy asystujące.

W standardowej specyfikacji Audi S3 Cabriolet zamontowane są opony 225/40 R18 na alufelgach 8Jx18 z pięcioma równolegle ułożonymi szprychami o maszynowo polerowanym wykończeniu w kolorze srebrnym. Aby zredukować wagę, felgi wykonano z procesu formowania aluminium. Audi oferuje również opcjonalne felgi o średnicy 18 lub 19 cali w różnych wzorach.

Mierzące 340 milimetrów (13,39 in) średnicy, przednie tarcze hamulcowe są bardzo duże, z czarnymi – lub opcjonalnie czerwonymi – zaciskami z logo S3. Elektryczna hamulce postojowe są zintegrowane z systemem hamulcowym tylnym. Elektroniczna kontrola stabilizacji ESC objawia się nowym poziomem ewolucji. Przed osiągnięciem granic prowadzenia, subtelnie działająca siła hamowania jest stosowana na wewnętrznych przednich kołach. To poprawia zwrotność pojazdu, uzupełniając pracę napędu quattro.

Standardowy system dynamicznego prowadzenia Audi drive select kontroluje charakterystyki silnika i skrzyni biegów oraz wsparcie kierownicy, a także S tronic. Kierowca może wybrać tryb komfortu, auto, dynamiczny, efektywny lub indywidualny. Audi drive select zawiera również opcjonalny system kontroli amortyzacji Audi magnetic ride.

Chłodne czernie: Wnętrze

Wnętrze S3 Cabriolet, całkowicie w czerni, ma czysty, elegancki wygląd. Jak w każdym Audi, jego obsługa jest łatwa, a jakość wykończenia znakomita. W tylnej części jest miejsce dla dwóch dorosłych, a funkcja łatwego wsiadania ułatwia dostęp. Bagażnik o pojemności 285 litrów (10,06 stóp sześciennych) można powiększyć poprzez złożenie tylnych oparć; jego objętość wynosi 245 litrów (8,65 stóp sześciennych) przy złożonym dachu.

Fine detale podkreślają dynamiczny charakter otwartego czteromiejscowego modelu. Standardowe wkładki wykonane są z matowego szczotkowanego aluminium, a wiele z elementów sterujących mieni się w wykończeniu w stylu aluminium. Tarcze instrumentów mają ciemnoszary metaliczny kolor typowy dla S, a cyfry i wskaźniki są białe. Trójwymiarowe logo S3 oraz wskaźnik ciśnienia doładowania dopełniają tachometru. Kolorowy system informacji dla kierowcy jest standardowy; wysuwany monitor pokładowy (standardowy w systemie MMI radio i wyżej) uruchamia się, aby wyświetlić specjalny ekran S3.

Sportowe fotele prowadzą i wspierają ciało. Powierzchnie foteli mogą być wysuwane, a oparcia mają wytłoczone logo S3. Tapicerka to mieszanka skóry Pearl Nappa i tkaniny. Dostępne są opcje w kombinacjach Alcantary i skóry Pearl Nappa lub skóry Fine Nappa i Velvet. Kontrastowe szwy dodają wizualnych akcentów. Inne alternatywy to sportowe fotele S z wbudowanymi zagłówkami i panelami na ramionach z diamentowym przeszyciem oraz wybór designu Audi w kolorze parade red. Specjalny barwnik na wszystkich skórzanych wykończeniach zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu się foteli na słońcu.

Standardowy pakiet Audi S3 Cabriolet obejmuje także sportową skórzaną kierownicę z emblematu S3. Skórzana, wielofunkcyjna sportowa kierownica z płaską dolną częścią jest dostępna na życzenie, również z opcjonalnymi łopatkami do zmiany biegów. Inne standardowe elementy to pedały i podnóżki wykonane z szczotkowanej stali nierdzewnej. W połączeniu z opcjonalnym kluczem komfortowym, czerwony pierścień zdobi przycisk start-stop. Aluminiowe progi drzwi zdobią logo S3. Do standardowych funkcji należą również alarm antykradzieżowy, automatyczna klimatyzacja deluxe, reflektory Xenon plus oraz pakiet przechowywania i bagażowy.

Na poziomie klasy pełnowymiarowej: Opcje

Oferta dostępnych opcji jest również bardzo atrakcyjna i obejmuje ogrzewanie na wysokości głowy w przednich fotelach, reflektory LED oraz klucz komfortowy, aby wymienić tylko kilka. MMI navigation plus z MMI touch i wysokorozdzielczym siedmiocalowym monitorem zajmuje czołowe miejsce w ofercie infotainment. Dodatkowy moduł Audi connect dostarcza markowe usługi internetowe do pojazdu z wykorzystaniem szybkiego standardu LTE. System audio Bang & Olufsen podnosi poprzeczkę z 13 głośnikami.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.