AUDI S3 Sportback 2013-2016

AUDI S3 Sportback 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S3 Sportback 2013-2016

Audi hot-hatch przyciągnął uwagę, gdy pojawił się na rynku z systemem napędu na cztery koła Quattro oraz doładowanym silnikiem benzynowym z czterema cylindrami. Przepis pozostał taki sam przez lata. Jednak w 2013 roku niemiecki producent z Ingolstadt zaprezentował nową generację modelu S3.

Premium-kompaktowy hatchback oparty jest na tej samej platformie co Audi A3, ale w każdym aspekcie przewyższa swojego poprzednika. Po pierwsze, wygląd. Oś przednia została przesunięta do przodu, co skróciło zwis przedni. Zderzak jest bardziej agresywny, a światła do jazdy dziennej są LED-owe. Opony 225/40 R18 są standardowo montowane na lekkich felgach aluminiowych 7.5J x 18″. Dachowy spoiler i cztery końcówki wydechu dopełniają całość.

Wnętrze urządzone jest sportowymi fotelami kubełkowymi w dwóch kolorach, co nadaje mu bardziej sportowy i atrakcyjniejszy wygląd. Deska rozdzielcza posiada opcjonalny interfejs Audi MMI, który wysuwa się z tyłu. Kiedy jest zamknięty, nie zajmuje miejsca, a wszystko prezentuje się schludnie i estetycznie.

W układzie napędowym zastosowano nowy system wielotarczowego sprzęgła do przekazywania momentu obrotowego pomiędzy przednimi i tylnymi kołami. Zrezygnowano z lubianego centralnego dyferencjału Torsen na rzecz lepszej efektywności paliwowej, ale inżynierowie Audi obiecali, że nie zepsuli frajdy z jazdy. W standardzie jest sześciobiegowa skrzynia manualna, ale opcjonalna sześciobiegowa skrzynia S Tronic jest lepsza i szybsza na sprincie od 0 do 100 km/h (0-62 mph).

221 kW (300 KM). 380 Nm (280,27 lb-ft) momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w 5,0 sekundy. Nowy Audi S3 Sportback oferuje osiągi na najwyższym poziomie. Jego efektywność również zasługuje na uznanie. Silnik 2.0 TFSI zużywa średnio tylko 6,9 litra na 100 km (34,09 mpg USA).

Silnik czterocylindrowy w Audi S3 Sportback przeszedł gruntowną modernizację. Jedynym wspólnym elementem z poprzednikiem jest pojemność skokowa wynosząca 1,984 cm³. Jego moc nominalna wynosi 221 kW (300 KM) i jest dostępna przy 5,500 obrotach na minutę; maksymalny moment obrotowy 380 Nm (280,27 lb-ft) jest stale dostępny od 1,800 do 5,500 obrotów na minutę.

Wysokowydajny silnik czterocylindrowy natychmiast reaguje na potrzeby kierowcy i charakteryzuje się sportowym, melodyjnym brzmieniem. Gdy system Audi drive select jest w trybie dynamicznym, moc silnika jest dodatkowo podkreślona akustycznie. Silnik 2.0 TFSI zapewnia zarówno moc, jak i wzorową efektywność dzięki zastosowaniu wielu nowych technologii, które obejmują m.in. podwójny wtrysk, system Audi valvelift oraz zintegrowany kolektor wydechowy w głowicy cylindrów, a także innowacyjne zarządzanie termalne.

Wyposażony w opcjonalną, sześciobiegową skrzynię S tronic, Audi S3 Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w zaledwie 5,0 sekundy. Sześciobiegowa skrzynia manualna potrzebuje zaledwie dodatkowych pięciu dziesiątych sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155,34 mph). Launch Control przekazuje moc silnika na drogę z zdefiniślonym poślizgiem opon. Silnik 2.0 TFSI zużywa średnio tylko 6,9 litra na 100 km (34,09 mpg USA) w połączeniu ze skrzynią S tronic (7,0 litra [33,60 mpg USA] przy skrzyni manualnej). Oznacza to, że ten silnik wymaga o 1,5 litra na 100 km mniej w porównaniu do poprzedniego Audi S3 Sportback.

Niższe biegi obu skrzyń biegów są blisko siebie ustawione, co sprzyja sportowej jeździe, podczas gdy wysoki szósty bieg redukuje zużycie paliwa. Skrzynia z podwójnym sprzęgłem może być obsługiwana za pomocą opcjonalnych łopatek przy kierownicy i oferuje automatyczne tryby D i S oprócz trybu manualnego.

Wyposażony w stały napęd na cztery koła quattro i nowo zaprojektowane sprzęgło wielopłytkowe, ten nowy pojazd z wyższej półki w modelu może przyspieszać szybciej i bezpieczniej podczas wychodzenia z zakrętów. Jest dynamiczny i stabilny w każdych warunkach, nawet podczas deszczu czy śniegu.

Oś przednia jest przesunięta o 52 milimetry (2,05 in) do przodu w porównaniu do poprzedniego modelu. Silnik 2.0 TFSI jest lżejszy o ponad pięć kilogramów (11,02 lb) niż jego poprzednik i jest pochylony do tyłu pod kątem 12 stopni.

Oprócz zaawansowanego zawieszenia i sportowego zawieszenia S, które obniża nadwozie o 25 milimetrów (0,98 in), rozkład obciążenia osi (59% z przodu, 41% z tyłu) oraz nowe, progresywne układ kierowniczy znacząco przyczyniają się do sportowych właściwości jezdnych. Kluczem do progresywnego układu kierowniczego jest to, że ruchy kierownicy decydują o przełożeniu kierownicy. Dzięki temu uzyskuje się stabilne i praktycznie neutralne cechy kierowania, co zapewnia doskonałą precyzję podczas sportowej jazdy oraz ułatwia parkowanie.

Nowe Audi S3 Sportback wyposażone jest w koła 7,5 J x 18. Niska oporność toczenia opon w rozmiarze 225/40 przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Klocki hamulcowe dużych hamulców, które mają średnicę 340 milimetrów (13,39 in) z przodu, są pomalowane na czarno i mają logo S. Mogą być opcjonalnie czerwone. Elektryczny hamulec postojowy kontroluje tylną oś. Elektroniczna kontrola stabilizacji (ESC) korzysta z technologii najnowszej generacji.

Nowe S3 Sportback jest standardowo wyposażone w Audi drive select. Ten system zarządza charakterystyką elektronicznego pedału gazu, punktami zmiany biegów w opcjonalnej skrzyni S tronic oraz przełożeniem kierownicy dla progresywnego układu kierowniczego.

Przy naciśnięciu przycisku kierowca może określić, czy te systemy powinny działać w trybie komfortowym, automatycznym, dynamicznym czy efektywnym. Dodatkowy tryb indywidualny jest dostępny w modelach wyposażonych w radio MMI lub wyżej. Opcjonalny system Audi magnetic ride, który reguluję amortyzatory w zależności od sytuacji, również jest kontrolowany za pośrednictwem Audi drive select.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.