AUDI S3 Sportback 2016-2020

AUDI S3 Sportback 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S3 Sportback 2016-2020

Audi odświeżyło linię S3 wraz z gamą A3, a wersja Sportback okazała się najbardziej zrównoważona pomiędzy trzema drzwiami a sedanem.

Pierwsza generacja S3 była luksusowym hot-hatchem dostępnym wyłącznie jako trzydrzwiowy hatchback, jednak klienci domagali się więcej wszystkiego: mocy, przełożeń i drzwi. Niemiecki producent samochodów odpowiedział na te potrzeby, wprowadzając S3 w różnych kształtach i rozmiarach oferowanych przez linię A3: trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan oraz kabriolet.

Z przodu Audi wprowadziło nowe reflektory Matrix-LED z charakterystycznym LED-owym designem dla świateł dziennych. Ich ostry kształt z kanciastymi liniami zdobił boki masywnej, jednolitej osłony chłodnicy. Aby odróżnić się od innych wersji A3 Sportback, S3 posiadało srebrne nakładki na lusterka oraz specyficzny spoiler dachowy na tylnej klapie. Z tyłu podwójne, bliźniacze rury wydechowe o owalnych końcówkach potwierdzały wyjątkowy status auta. Producent zamontował standardowe felgi aluminiowe 18”, z opcją 19”.

Wnętrze S3 Sportback charakteryzowało się sportowym designem z mocno wyprofilowanymi fotelami z przodu. Audi jako standard zastosowało skórzaną tapicerkę oraz haftowało logo S3 na siedzeniach i na kierownicy o płaskim spodzie. Jako opcję producent zamontował podgrzewane i wentylowane sportowe fotele. W centrum umieszczono nową generację systemu infotainment MMI z 7” wysuwanym ekranem.

Audi zamontowało ten sam 2.0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, co w pozostałych modelach S3, pod maską. Zapewniał on dużą moc zwinnego kabrioletu, a jego napęd na cztery koła był standardem.

Udany model Audi stał się jeszcze bardziej atrakcyjny: Audi A3 zbliża się do startu z nowymi systemami wsparcia kierowcy oraz silnikami, a także nowo zaprojektowanymi reflektorami i tylnymi światłami. Na pokładzie znajduje się również innowacyjna koncepcja obsługi i wyświetlania, Audi virtual cockpit. Nowe A3 dostępne jest w wersji trzydrzwiowej oraz jako Sportback, sedan i kabriolet. Sportowa wersja Audi S3 wprowadza liczne innowacje, a jej dynamiczny potencjał został jeszcze bardziej zwiększony. Seria A3 oferuje najbardziej zróżnicowaną gamę układów napędowych w segmencie kompaktowym, z Audi A3 Sportback e-tron i Audi A3 Sportback g-tron.

Systemy wsparcia kierowcy z pełnowymiarowego segmentu Audi

Nowe Audi A3, dzięki licznym systemom wsparcia kierowcy, ponownie podnosi poprzeczkę w klasie premium kompaktów. Dalsza ewolucja systemu Audi active lane assist oraz Audi pre sense front, w tym przewidywalna ochrona pieszych, sprawia, że jazda po mieście i w terenie staje się jeszcze bezpieczniejsza.

Nowością w segmencie jest asystent w korkach, który współpracuje z adaptacyjnym tempomatem Audi (ACC) i jego funkcją Stop&Go. Opcjonalny system utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu przed nami i w połączeniu z S tronic automatycznie przywraca pojazd do ruchu po krótkim postoju. W wolnym ruchu, przy prędkości do 65 km/h (40.4 mph), asystent w korkach krótko przejmuje także kontrolę nad kierownicą na dobrze utrzymanych drogach. Kolejną nowością dla rodziny A3 jest opcjonalny Emergency Assist. System ten inicjuje hamowanie do bezpiecznego zatrzymania, jeśli mimo ostrzeżeń nie wykryje aktywności kierowcy. Nowy asystent tylnych skrzyżowań ostrzega kierowcę o ruchu poprzecznym podczas powolnego wycofywania się z prostopadłego miejsca parkingowego, na przykład.

Kontrolki i wyświetlacze, infotainment i Audi connect

Najważniejszym elementem wnętrza nowego Audi A3 jest Audi virtual cockpit. Ta innowacyjna koncepcja obsługi po raz pierwszy zagościła w klasie kompaktowej. Audi virtual cockpit wyświetla najważniejsze informacje związane z jazdą w wysokiej rozdzielczości na 12,3-calowym ekranie TFT. Kierowca może przełączać się między dwoma widokami, naciskając przycisk „View” na wielofunkcyjnej kierownicy. W trybie klasycznym wskaźniki wyglądają tak samo jak tradycyjne analogowe wyświetlacze.

W trybie infotainment przeważa jednak centralne okno, które zapewnia więcej miejsca dla mapy nawigacyjnej lub pokazuje listy telefonów, radia i audio. Obrotomierz i prędkościomierz występują jako małe okrągłe zegary.

Struktura menu w systemie MMI została przeprojektowana. Obsługa z płaskimi hierarchiami opiera się na smartfonach. Centralnym punktem terminala MMI jest okrągłe pokrętło/guzik, którego pierścień jest podświetlony na biało w najlepszej wersji. Na jego powierzchni znajduje się dotykowa powierzchnia do wprowadzania znaków i do gestów wielopalcowych, co pozwala kierowcy powiększać mapę. Nad i obok pokrętła/guziaka znajdują się przełączniki i przyciski, za pomocą których kierowca może poruszać się po nowo zaprojektowanej strukturze menu. Udoskonalone sterowanie głosowe do nawigacji, radia, mediów i telefonu teraz również rozumie wiele fraz z codziennej mowy.

W zakresie infotainment nowa Audi A3 znów ustanawia nowe standardy. MMI radio plus z elektrycznie wysuwanym monitorem o przekątnej 7 cali jest standardowym wyposażeniem. Opcjonalnie dostępne MMI navigation i MMI navigation plus z MMI touch w połączeniu z modułem Audi connect wprowadzają wiele funkcji online do samochodu. Wśród nich znajduje się nawigacja z Google Earth i Google Street View, informacje o ruchu w czasie rzeczywistym oraz praktyczne informacje o parkowaniu, celach, wiadomościach czy pogodzie. Informacje są przesyłane za pomocą super szybkiego standardu LTE. Wymagana taryfa danych jest wliczona dzięki zainstalowanej w samochodzie karcie SIM Audi connect. Klient otrzymuje tę wbudowaną kartę SIM (eSIM) w połączeniu z Audi connect w Europie, co pozwala na roaming w większości krajów europejskich. Niezależnie od zintegrowanych usług Audi connect, pakiety danych do indywidualnego użytku internetowego mogą być również zamawiane przez hotspot Wi-Fi.

Darmowa aplikacja Audi MMI connect umożliwia korzystanie z innych usług, takich jak strumieniowe przesyłanie mediów online i transfer kalendarza ze smartfona do MMI. A3 e-tron oferuje również usługi do programowania ładowania i czasu wyjazdu oraz klimatyzacji.

Telefony z systemami operacyjnymi iOS i Android łączą się z samochodem za pomocą interfejsu Audi smartphone. Audi phone box w środkowej podłokietniku wykorzystuje złącze bliskiego zasięgu do bezprzewodowego połączenia smartfonów z anteną pojazdu i umożliwia ładowanie indukcyjne.

Nowo zaprojektowane linie wyposażenia

Chociaż wymiary nie uległy praktycznie żadnym zmianom – długość wynosząca 4,24 metra (13,91 stopy) przy rozstawie osi 2,60 metra (8,53 stopy) – nowe Audi A3 wygląda nawet sportowiej i bardziej wyraziście niż kiedykolwiek. Jego atrapa grilla Singleframe posiada ostrzejsze kontury i jest szersza. Reflektory są niższe, o wyraźnych zewnętrznych konturach.

Tył podkreśla szerokość nowego A3 – z poziomymi podświetlanymi grafikami tylnych świateł i krawędzią oddzielającą powyżej przeprojektowanego dyfuzora. Paleta kolorów została poszerzona. Dostępne są dwanaście kolorów lakieru, w tym pięć nowych kolorów: Ara blue, Cosmic blue, Nano gray, Tango red i Vegas yellow. Lakier perłowy Daytona gray zarezerwowany jest dla pakietu zewnętrznego S line.

Nowością w A3 są modułowe linie wyposażenia. Oferują klientowi jeszcze większą swobodę wyboru, a po raz pierwszy wpływają również na detale zewnętrzne. Oprócz modeli podstawowych, w przyszłości pojawią się dwie linie sportowa i designerska, z ich opcjonalnym pakietem sportowym S line oraz liniami wyposażenia design selection.

Znacznie zaktualizowane: gama silników

Gama silników Audi A3 obejmuje sześć silników (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne). Ich moc wynosi od 81 kW (110 hp) do 140 kW (190 hp). Wszystkie modele A3 spełniają normę EU6.

Z 1.0 TFSI Audi oferuje model z silnikiem trzycylindrowym w serii Audi A3 po raz pierwszy. Kompaktowy silnik generuje 85 kW (115 hp) i dostarcza 200 Nm (147.5 lb-ft) momentu obrotowego przy 2,000 do 3,500 obrotów na minutę. Nowy silnik benzynowy na poziomie podstawowym jest wydajny, nie rezygnując przy tym z przyjemności z jazdy.

1.4 TFSI COD ultra cechuje się technologią efektywności cylinder-on-demand, wyłączając dwa cylindry w momencie, gdy odpowiednia moc nie jest wymagana. Silnik o pojemności 1,395 ccm generuje 110 kW (150 hp) i rozwija moment obrotowy 250 Nm (184.4 lb-ft).

Techniczną atrakcją jest całkowicie nowy 2.0 TFSI z innowacyjnym procesem spalania. Z pojemności 1,984 ccm generuje 140 kW (190 hp), dostarczając 320 Nm (236.0 lb-ft) momentu obrotowego przy 1,500 do 4,200 obrotów na minutę.

Audi oferuje silnik czterocylindrowy TDI o pojemności 1,968 ccm w dwóch poziomach mocy w nowym A3. 2.0 TDI dostępny jest opcjonalnie z mocą 110 kW (150 hp) i 340 Nm (250.8 lb-ft) przy 1,750 do 3,000 obrotów na minutę – wkrótce będzie dostępny z mocą 135 kW (184 hp) i 380 Nm (280.3 lb-ft) przy 1,750 do 3,000 obrotów na minutę.

Nowym silnikiem wysokoprężnym w ofercie jest 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 hp). Jest on dostępny w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią S tronic z podwójnym sprzęgłem.

Silniki 2.0 TFSI współpracują z zupełnie nowo opracowaną siedmiobiegową skrzynią S tronic z mokrym sprzęgłem, która zastępuje dotychczasową sześciobiegową skrzynię z suchym sprzęgłem. Nowe Audi A3 przenosi moc silnika na przednie koła domyślnie. W wersjach z silnikiem benzynowym dostępny jest również napęd quattro w 2.0 TFSI z mocą 140 kW (190 hp).

Zawieszenie nowego Audi A3 imponuje zrównoważonym i sportowym strojem. Przy opcjonalnym zawieszeniu sportowym nadwozie znajduje się 15 milimetrów (0.6 cala) niżej, a z zawieszeniem sportowym S line o 25 milimetrów (1.0 cala) niżej. Elektryczne wspomaganie kierownicy jest wrażliwe i wydajne w działaniu. Na życzenie Audi oferuje również elektrycznie zasilany system kierowniczy progresywny, który jest standardowy w serii Audi S3.

Nowe Audi A3 standardowo wyposażone jest w 16-calowe felgi, z 17-calowymi felgami dostępnymi w liniach wyposażenia design i sport. Szeroki wachlarz opcji obejmuje nowe wzory felg w rozmiarze 17, 18 i 19 cali. Linia opon również została zaktualizowana, oferując teraz lepsze osiągi przy zoptymalizowanej oporze toczenia.

Pierwszy raz w segmencie: reflektory Matrix LED

Reflektory Audi A3 mają charakterystyczny i nowy wygląd z ząbkowanymi dolnymi krawędziami. Standardowo wyposażone są w jednostki Xenon plus; jako opcje Audi oferuje reflektory LED oraz po raz pierwszy reflektory matrix LED.

Konsekwentne podejście do lekkiej konstrukcji przyniosło obniżenie masy własnej Audi A3 z silnikiem 1.0 TFSI do jedynie 1,150 kg (2,535.3 lb) – najlżejszego w swojej klasie. Nadwozie nowego Audi A3 jest odporne na kolizje i bardzo sztywne. Standardowo w wyposażeniu znajduje się szyba akustyczna.

Wnętrze zapewnia typową dla Audi wysoką jakość. Nowo zaprojektowana kierownica trzyramienna jest podgrzewana na życzenie. Dla większego komfortu w długich podróżach Audi oferuje fotel kierowcy z funkcją masażu w nowym A3.

Ekologiczne podróże: nowy Audi A3 Sportback e-tron

Wersja hybrydowa, Audi A3 Sportback e-tron, łączy silnik 1.4 TFSI, który generuje 110 kW (150 hp) i dostarcza 250 Nm (184.4 lb-ft) momentu obrotowego, z silnikiem elektrycznym, który produkuje 75 kW i 330 Nm (243.4 lb-ft). Całkowita moc systemu wynosząca 150 kW (204 hp) zapewnia sportowe osiągi.

Pełne naładowanie litowo-jonowej baterii (8.8 kWh) z zasilania trójfazowego 380V zajmuje nieco ponad dwie godziny.

Nowy Audi A3 Sportback g-tron

Audi oferuje kolejną alternatywę napędową w A3 Sportback g-tron: pięciodrzwiowy model kompaktowy może korzystać z ekologicznie produkowanego gazu Audi e-gas jako paliwa, oprócz gazu ziemnego opartego na paliwach kopalnych.

Wyposażony w silnik 1.4 TFSI o mocy 81 kW (110 hp), A3 Sportback g-tron wyznacza standardy efektywności i oszczędności. Koszty paliwa dla klienta wynoszą około 4 EUR na 100 kilometrów (62.1 mi). Dzięki konstrukcji silnika czterocylindrowego przystosowanej do paliw bivalentnych, jego zasięg wynosi ponad 400 km (248.5 mi) w NEDC przy zasilaniu gazem ziemnym. Gdy korzysta z benzyny, zasięg zwiększa się o dodatkowe 900 km (559.2 mi).

Większa moc: nowy Audi S3

7 kW (10 hp) więcej mocy i, w połączeniu z S tronic, moment obrotowy wyższy o 20 Nm (14.8 lb-ft) – Audi jeszcze bardziej podniosło poprzeczkę w Audi S3. Dodatkowo inżynierowie Audi zintegrowali specyficzne dla S3 sterowanie dla Elektronicznej Stabilizacji Kontroli (ESC) oraz wielopłytkowego sprzęgła. Rezultat: jeszcze większa dynamika jazdy, przyjemność i bezpieczeństwo.

Silnik 2.0 TFSI generuje teraz 228 kW (310 hp) i w połączeniu z S tronic dostarcza 400 Nm (295.0 lb-ft) w szerokim zakresie od 2,000 do 5,400 obrotów na minutę. A3 Sportback, A3 Sedan i A3 Cabriolet również korzystają z obszernej nowości.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.