AUDI S4 2016-2019

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku, Audi zaprezentowało piątą generację kompakta-sedana A4. Wraz z całą gamą modeli, pokazano również wersję S4.

Od zewnątrz, S4 z 2016 roku wyróżniało się dużą grillem typu singleframe oraz parą reflektorów, które przypominały te z większego brata, A6. Samochód został zoptymalizowany pod względem aerodynamiki, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza spadł do 0,23, co było najlepszym wynikiem w swojej klasie w 2016 roku. Lusterka w aluminiowych obudowach stanowiły wizualny akcent na płynnych liniach nadwozia. S4 miało zmieniony design zderzaka i dolnej osłony. Z tyłu, cztery okrągłe rury wydechowe umieszczono po bokach, w parach. Na klapie bagażnika zainstalowano subtelny spojler.

Wnętrze S4 zostało wyposażone w sportowe fotele kubełkowe pokryte skórą Nappa i Alcantarą. Głównym kolorem była czerń, jak w każdej innej wersji S Audi. Do technicznych nowości należał także Audi Virtual Cockpit, który zastąpił tradycyjne wskaźniki 12,3-calowym wyświetlaczem w zestawie wskaźników. Inną nowością był interfejs MMI, inspirowany smartfonami, w tym funkcja wyszukiwania tekstu. Monitor 8,3 cala dla systemu zawierał również funkcję nawigacji.

Najważniejszą częścią S4 był silnik. To bezpośrednio wtryskiwany, turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,0 litra. Był połączony z 8-biegową skrzynią biegów tiptronic z konwerterem momentu obrotowego. Jak to w przypadku każdej wersji S, system napędu na wszystkie koła był standardem. Na liście opcji znajdował się sportowy dyferencjał tylny.

Audi zaprezentowało nowe modele S4 oraz S4 Avant na targach IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem. Oferują one moc 260 kW (354 KM) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0 do 62 mph) w czasie 4,7 sekundy. Główne modele serii A4 wyprzedzają konkurencję dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji, potężnym silnikom oraz bogatemu pakietowi najnowszych technologii.

„Audi ma ponad 20-letnie doświadczenie w rozwijaniu sportowych modeli S,” mówi profesor Dr. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego. „Od samego początku nasza formuła sukcesu opiera się na połączeniu doskonałych osiągów quattro, stonowanego designu oraz nowoczesnej technologii napędu, zawieszenia i infotainmentu. Nowe Audi S4 oraz S4 Avant imponująco kontynuują tę sportową tradycję.”

Lekkość i moc: silnik 3.0 TFSI

Serce modeli S stanowi nowo opracowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem. Silnik 3.0 TFSI osiąga moc 260 kW (354 KM) i moment obrotowy 500 Nm (368,8 lb-ft) dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1 300 do 4 500 obr./min. Silnik przewyższa swojego poprzednika zarówno mocą, jak i momentem obrotowym, przy jednoczesnym zapewnieniu znacznie niższego zużycia paliwa i wagi.

Silnik potrafi przyspieszyć Audi S4 od 0 do 100 km/h (0 do 62 mph) w 4,7 sekundy, a elektroniczny ogranicznik włącza się przy 250 km/h (155,3 mph). Pomimo znacznie lepszych osiągów, silnik V6 jest niezwykle efektywny. W cyklu NEDC sedan S4 zużywa mniej niż 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując 170 gramów CO2 na każdy kilometr (31,8 mpg [273,6 g/mi]).

Nowa ośmiobiegowa skrzynia automatyczna tiptronic jest wysoce efektywna i zapewnia szybkie, komfortowe i spontaniczne zmiany biegów. Kiedy tylko sytuacja drogowa na to pozwala, przełącza się na tryb swobodnego toczenia, aby oszczędzać paliwo.

Tak jak w każdym modelu Audi S, moc silnika 3.0 TFSI jest przekazywana na drogę przez stały napęd na wszystkie koła quattro. Podczas normalnej jazdy samoblokujące się centralne różnicowanie przekazuje 60% momentu obrotowego do osi tylnej i 40% do przedniej. W zależności od sytuacji może rozdzielać do 70% na przednią oś lub do 85% na tylną. Selektywna kontrola momentu obrotowego, bazująca na inteligentnej funkcji oprogramowania, uzupełnia napęd quattro. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów koła po wewnętrznej stronie zakrętu są delikatnie hamowane, aby zapobiec ich poślizgowi. Dzięki temu prowadzenie staje się bardziej precyzyjne, zwinne i stabilne. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy dodatkowo poprawia prowadzenie, aktywnie rozdzielając siły między tylnymi kołami.

Inteligentna dynamika: zawieszenie

Nowe Audi S4 oraz S4 Avant pewnie pokonują zakręty wszelkiego rodzaju – niezależnie od tego, czy są na torze wyścigowym, czy na górskim przejeździe. W przypadku szybkiej jazdy autostradowej oba modele charakteryzują się imponującą stabilnością na prostych odcinkach. Taki wynik osiągnięto dzięki nowo opracowanemu zawieszeniu. Pięciozawieszenie na przedniej i tylnej osi precyzyjnie oddziela siły podłużne i poprzeczne, co zapewnia optymalne prowadzenie w każdej sytuacji drogowej. Podobnie jak elektryczne wspomaganie kierownicy, oba są zaprojektowane na bardzo lekkich materiałach. Opcjonalnie dostępne jest zmienne, zależne od prędkości, dynamiczne wspomaganie.

Standardowe sportowe zawieszenie S jest o 23 milimetry (0,9 cala) niższe od bazowego modelu. Wysokość prześwitu pozostaje taka sama w przypadku opcjonalnego zawieszenia z aktywną kontrolą tłumienia. Obok silnika, układu kierowniczego, skrzyni tiptronic i sportowego mechanizmu różnicowego, w standardzie znajduje się system Audi drive select z tłumikami CDC (CDC = ciągła kontrola tłumienia). Umożliwia to kierowcy dostosowanie charakterystyki zawieszenia w różnych trybach.

Standardowe koła o średnicy 18 cali w pięćramiennej gwiaździstej konstrukcji są wyposażone w opony rozmiaru 245/40. Alternatywą 19-calową oferuje quattro GmbH. Na dużych kołach zainstalowano mocne, stabilne hamulce.

Sportowy umiar: design

Wygląd nowych modeli S4 jest subtelnie stonowany. Na przodzie, kratka Singleframe oraz wyraźne linie poziome podkreślają szerokość. Zderzaki i wloty powietrza mają wyraźnie zarysowane kontury. Wiele elementów dodatkowych pomalowano w delikatnie gradacji matowych szarości, podkreślonych chromowanymi akcentami w wybranych miejscach.

Obudowy lusterka z aluminium stanowią wizualny akcent na gładkich liniach bocznych modelu S4 o długości 4,74 metra (15,6 stopy). Bardzo wyprofilowane listwy progowe nadają obu modelom wyrazisty wygląd. Na klapie bagażnika umieszczono separującą krawędź dla lepszej aerodynamiki. Tylny zderzak specyficzny dla modelu S zawiera czarną kratkę w stylu plastra miodu, specyficzny dyfuzor oraz cztery wyloty wydechowe podwójnego układu wydechowego. Inteligentna konstrukcja kompozytowa charakteryzuje nadwozie, co czyni je wyjątkowo sztywnym, bezpiecznym i lekkim. Stanowi to podstawę niskiej masy własnej pojazdu. Sedan z napędem quattro waży 1 630 kilogramów (3593,5 lb), a Avant 1 675 kilogramów (3692,7 lb).

Sportowy styl: wnętrze

Przestronne wnętrze pomieści wygodnie pięciu pasażerów. Komfort akustyczny ustanawia nowe standardy w klasie, a jakość wykonania jest na bardzo wysokim poziomie. Audi S4 Avant oferuje od 505 do 1 510 litrów (17,8 do 53,3 stóp sześciennych) przestrzeni bagażowej, w zależności od pozycji tylnych oparć. Sedan S4 ma 480 litrów (17,0 stóp sześciennych) pojemności bagażnika. Jednolite stylizacje z szerokim paskiem wlotów powietrza na desce rozdzielczej oraz zintegrowanym panelem sterowania klimatyzacją nadają wnętrzu przestronność. W ciemności, świetlówki LED podkreślają kontury drzwi oraz konsoli środkowej.

Sportowe siedzenia S są wykończone kombinacją skórki Nappa i Alcantary w kolorach hebanowym, szarym rotor i czerwonym magma. Mają regulowane boczne segmenty, zintegrowane zagłówki oraz funkcję pneumatycznego masażu. Typowo dla modelu S, czarny dominuje w wnętrzu. Standardowe wstawki wykonane są z matowego szczotkowanego aluminium. Detale, takie jak podświetlane listwy progowe z logo S4, tłoczenia w siedzeniach oraz specjalny ekran startowy S4 dopełniają wysokiej jakości wyposażenie.

Innowacje techniczne we wnętrzu obejmują opcjonalny wirtualny kokpit Audi. W pełni cyfrowy zestaw wskaźników wyświetla wszystkie kluczowe informacje na wysokiej rozdzielczości ekranie 12,3 cala z szczegółową grafiką. Kierowca może wybierać między trzema widokami – jednym z nich jest ekskluzywny ekran sportowy, który przesuwa obrotomierz na środek.

Drugą dużą innowacją w modelach S4 jest system operacyjny MMI. Jego logika obsługi jest podobna do tej w najnowszych smartfonach, w tym inteligentna funkcja wyszukiwania tekstu.

Szerokie możliwości: infotainment i Audi connect

MMI oferuje kierowcy trzy metody obsługi: sterowanie głosowe, nową wielofunkcyjną kierownicę lub terminal na konsoli środkowej. W górnym systemie infotainment, MMI navigation plus z MMI touch i 8,3-calowym monitorem, pokrętło ma zintegrowaną płytkę dotykową do powiększania i przewijania oraz wprowadzania znaków.

MMI navigation plus bazuje na mocy obliczeniowej drugiej generacji modułowego systemu infotainment (MIB). Dzięki temu Audi konsekwentnie wprowadza najnowsze rozwiązania z elektroniki konsumenckiej do samochodu.

Oprócz MMI navigation plus, nowe S4 i S4 Avant są wyposażone w moduł sprzętowy Audi connect. Zapewnia on szybkie połączenie z Internetem przy użyciu standardu LTE. Wbudowany hotspot Wi-Fi umożliwia pasażerom przeglądanie stron i wysyłanie wiadomości z urządzeń mobilnych, podczas gdy kierowca może korzystać z usług online z portfolio Audi connect. Wśród nich znajduje się interfejs Audi smartphone, który integruje telefony iOS i Android.

Audi phone box łączy smartfony pasażerów z anteną pokładową. Jeśli telefony mają odpowiednie funkcje, mogą być jednocześnie ładowane indukcyjnie. Audi tablet jest używany do elastycznej rozrywki na tylnych siedzeniach. Miłośnicy hi-fi mogą zamówić system dźwiękowy Bang & Olufsen z nowoczesnym dźwiękiem 3D.

Efektywna pomoc: systemy wspomagania kierowcy

Oba modele S4 oferują szeroki zakres systemów wspomagania kierowcy. Asystent efektywności predyktywnej wspiera kierowcę w oszczędzaniu paliwa, na przykład poprzez sygnały zmiany biegów. Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać się na pasie. Adaptacyjny tempomat Stop&Go, w tym asystent ruchu w korkach, może przejąć przyspieszanie, hamowanie i kierowanie do 65 km/h (40,4 mph), odciążając kierowcę w intensywnym ruchu. Park assist, asystent wykrywania ruchu z tyłu, ostrzeżenie o opuszczaniu, asystent unikania kolizji, asystent skrętu oraz systemy Audi pre sense zapewniają ważne funkcje bezpieczeństwa. System rozpoznawania znaków drogowych na podstawie kamery dopełnia ofertę.

Atrakcyjne: wyposażenie

Nawet wyposażenie standardowe jest rozbudowane. Oprócz już wymienionych funkcji, dla obu wersji nadwozia obejmuje reflektory LED oraz tylne światła LED z dynamicznym kierunkowskazem. Avant wyposażony jest w elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz pokrywę bagażnika, a także anodyzowane aluminiowe relingi dachowe.

Opcjonalne wyposażenie podkreśla wysokotechnologiczną naturę nowych modeli S – na przykład reflektory Matrix LED, head-up display oraz sensorowe sterowanie klapą bagażnika w Audi S4 Avant.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.