Piąta generacja sportowego modelu S4 zadebiutowała pod koniec 2008 roku, a wersja Avant nie była dostępna na rynku północnoamerykańskim, co zasmuciło jej fanów.
Audi postanowiło podejść do tematu inaczej, wprowadzając gamę S4 w 2008 roku. Ponieważ wersje coupé i kabriolet były teraz oferowane w serii A5, A4 pozostał jedynie z sedanem i kombi. Jednak przynajmniej niektórzy klienci mogli cieszyć się szybką wersją z długim dachem, zaprojektowaną jako pojazd rodzinny, ale także jako auto, które mogło przerazić wielu właścicieli sportowych samochodów.
Od momentu, gdy producent zaczął stosować grille o konstrukcji Singleframe, S4 Avant został w nią wyposażony, a jak każda wersja z serii S, charakteryzował się czarnym i chromowanym wykończeniem. Dodatkowo, w zderzaku, rozszerzona kratka była flankowana przez parę szerokich wlotów powietrza, które pomagały w chłodzeniu przednich hamulców. Reflektory miały nowy design LED świateł dziennych, który podkreślał agresywny wygląd samochodu. Z boku, przyciemnione słupki B i C starały się nadać sylwetkę shooting brake. Z tyłu Audi zamontowało spoiler dachowy na pochylonej klapie bagażnika, a na dole umieściło dyfuzor flankowany przez cztery owalne, chromowane końcówki wydechu.
Wnętrze pojazdu wyposażono w standardzie w sportowe fotele z wysokim oparciem, a za dopłatą można było zamówić parę foteli sportowych. Aluminiowe wykończenia oraz kierownica z płaskim dnem, która miała srebrne i czerwone logo S4, dopełniały sportowy charakter samochodu. Co więcej, tylna kanapa zyskała specjalny design, unikalny dla modelu S4, z V-kształtnym wzorem przeszyć na dzielonym oparciu siedzeń.