AUDI S5 Cabriolet 2012-2016

AUDI S5 Cabriolet 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S5 Cabriolet 2012-2016

Model A5 pierwszej generacji przeszedł facelifting w 2012 roku, a wersja S5 Cabriolet była jedną z najbardziej pożądanych na francuskiej Riwierze. Z długą maską i płynnie formowanymi liniami bocznymi, S5 Cabriolet nie zdradza prawie nic na temat swojego potencjału wydajnościowego.

Na zewnątrz wprowadzono kilka modyfikacji, które nadadzą S5 Cabriolet świeży wygląd. Reflektory zostały zaktualizowane i oferują oświetlenie Xenon plus oraz diodowe światła dzienne, które otaczają reflektory. Audi oferuje również system adaptacyjnego oświetlenia z funkcją oświetlenia zakrętów. Tylne światła mają nowy design i są opcjonalnie dostępne z ciągłym systemem LED.

Nowy system multimedialny został poprawiony w porównaniu do starszej wersji. Teraz pasażerowie mogą sparować swoje telefony przez Bluetooth i odtwarzać muzykę.

Największą poprawą dla S5 jest silnik. Pod maską zamiast jednostki V8 na benzynę zastosowano silnik V6 TFSI (benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem). Efektem tego jest lżejszy przód oraz lepszy rozkład masy między osiami. Maksymalna moc wynosi 333 KM. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w wersji coupe wynosi 4,9 sekundy, nieco dłuższy dla kabrioletu. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155 mph).

Audi odświeża serię modeli A5. Do wersji Sportback, Coupé, Cabriolet i S5 dodano zaawansowane technologie w obszarach silnika, napędu quattro oraz infotainment, co zapewnia jeszcze większą efektywność, sportowość i inteligencję. Zaktualizowany design wizualnie podkreśla techniczne umiejętności tych wersji.

Modele Audi A5 są teraz bardziej wyraziste niż kiedykolwiek. Tylnie lampy oraz reflektory zostały przeprojektowane i są opcjonalnie dostępne w technologii xenon plus z jednorodnymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Nowe kolory i materiały akcentują wnętrze, a wiele szczegółów systemu obsługi zostało dopracowanych.

Każdy z czterech silników diesla TDI oraz trzech jednostek benzynowych TFSI w nowym zestawieniu silników ma turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Nowy silnik 1.8 TFSI wprowadza wiele przełomowych innowacji. Średnie zużycie paliwa zostało zredukowane o 11 procent. System start-stop oraz system odzyskiwania energii są standardem we wszystkich konfiguracjach silnikowo-skrzyniowych.

Każdy silnik jest dopasowany do idealnego układu napędowego – sześciobiegowej manualnej skrzyni, multitronic, siedmiobiegowej S tronic, napędu na przednie koła lub napędu quattro. Połączenie z S tronic sprawia, że napęd quattro korzysta z centralnego dyferencjału z koronowym kołem zębatym oraz wektoryzacji momentu obrotowego; sportowe dyferencjały stanowią doskonałe uzupełnienie. Chassis zostało bardziej precyzyjnie dopasowane, a opcjonalny system Audi drive select oraz dynamiczne wspomaganie kierownicy sprawiają, że Audi A5 jest jeszcze bardziej przyjemne w prowadzeniu. Nowością w rodzinie Audi A5 jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy.

Nowe A5 to niezwykle inteligentny samochód. Jego systemy wspomagające kierowcę przeszły intensywny rozwój. Oferta możliwości infotainment obejmuje teraz Bluetooth online car phone, który oferuje szereg specjalnych usług i łączy Audi A5 z Internetem.

Design zewnętrzny i nadwozie

Od momentu debiutu modele rodziny Audi A5 – Sportback, Coupé i Cabriolet – zachwycają swoją elegancją. Płynne sylwetki, ostre linie i muskularne powierzchnie wyrażają silne przesłanie. Ulepszenie produktu wprowadza ostre nowe akcenty w designie.

Górne rogi kratki w jednolitym kolorze czarnym są ścięte. Bocznie umieszczone listwy oraz pierścienie Audi wydają się być rzeźbione. Nowy zderzak cechuje się wyraźnymi wlotami powietrza z masywnymi przęsłami, odnowionymi kratkami oraz płaskimi światłami przeciwmgielnymi. Ostro wykrojone krawędzie nadają pokrywie silnika trójwymiarowy wygląd; cała przednia część wydaje się jeszcze płasksza i szersza.

Reflektory również zostały zaktualizowane. Ich dolna krawędź tworzy falę; ich wnętrze zostało przebudowane. W przypadku opcjonalnych reflektorów xenon plus, LED-owe światła do jazdy dziennej tworzą wąski, jednorodny kontur ramy reflektora. Audi oferuje również system adaptacyjnego oświetlenia z dynamicznym oświetleniem zakrętów. Tylne lampy również zostały przeprojektowane i są opcjonalnie dostępne z ciągłymi paskami świetlnymi LED. Zderzak zawiera wiele dodatkowych detali.

Ulepszenie produktu dodało milimetr (0.04 in) do każdej z zewnętrznych wymiarów. Audi A5 Sportback ma długość 4.71 metra (15.45 ft); Coupé i Cabriolet mają 4.63 metra (15.19 ft). Paleta kolorów została przetasowana i składa się teraz z 16 kolorów. Całkowicie automatyczny akustyczny dach Audi A5 Cabriolet jest dostępny w czterech kolorach. Zewnętrzny pakiet S line jest dostępny dla tych, którzy cenią sobie jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.

Nadwozia pojazdów imponują wysoką sztywnością, doskonałym bezpieczeństwem w razie wypadku, wysokim komfortem wibracyjnym i niską wagą. Przednie błotniki są wykonane z aluminium dla lepszego rozkładu obciążenia osiowego. Aerodynamiczne dopasowanie obejmuje wyłożony podwozie.

Design wnętrza

Harmonijna równowaga proporcji i powierzchni, finezyjne materiały oraz doskonałe dopasowanie: Wnętrze modeli Audi A5 odzwierciedla kulturę marki Audi. Jest teraz bardziej eleganckie niż kiedykolwiek – z nowymi kołami kierowniczymi, w tym opcją z płaskim pierścieniem, nowymi drążkami kolumny kierowniczej oraz wąskimi chromowanymi klamrami otaczającymi elementy sterujące.

Przyciskiem można bezpośrednio regulować opcjonalne ogrzewanie siedzeń i wentylację w trzech poziomach. Zaktualizowane zostały również klucz zapłonowy, dźwignia wyboru automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu Audi drive select oraz elementy sterujące wydajną klimatyzacją i wielofunkcyjnym kołem kierowniczym. Wszystkie wyświetlacze są teraz podświetlane na biało.

Nowe malowanie pokrywa obręcze zestawu wskaźników i konsolę centralną, a także dostępna jest nowa gama tapicerki i wstawek. Te ostatnie są dostępne w Aluminium Trigon lub w orzechu bądź naturalnym jasnym drewnie jesionowym. Prawie wszystkie kolory wnętrza są nowe. Wysokiej jakości skóra Nappa zastępuje Valconę w wersji Sportback, a podłokietniki również mogą być pokryte skórą, jeśli zajdzie taka potrzeba. Audi A5 Sportback jest również teraz opcjonalnie dostępne jako pięcioosobowe.

Inną atrakcyjną opcją jest pakiet sportowy S line. Wyposażony w czarne wnętrze i eleganckie aplikacje. Sportowe zawieszenie obniża nadwozie o 10 milimetrów (0.39 in), a 18-calowe koła dopełniają pakietu. Kupujący szukający czegoś wyjątkowego znajdą wiele dodatkowych opcji personalizacji w ofercie Audi exclusive, w tym stylową linię Audi exclusive z dwutonowymi pokryciami siedzeń.

Silniki

Rodzina Audi A5 wyznacza nowe standardy sportowości i efektywności. Wszystkie silniki mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk dla ogromnej mocy ciągłej. Nawet silnik podstawowy generuje 320 Nm (236.02 lb-ft) momentu obrotowego. System start-stop oraz system odzyskiwania energii są standardem w przypadku wszystkich silników – żaden inny producent nie stosuje tak rygorystycznego podejścia. Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe i cztery jednostki TDI. Emisja CO2 została zredukowana o nawet 22 procent.

Całkowicie przeprojektowany silnik 1.8 TFSI pokazuje pełnię ekspertyzy Audi. Przełomowe innowacje można znaleźć w sterowaniu zaworami oraz ich skokiem, koncepcji zarządzania termalnego, systemie wtrysku, turbosprężarce oraz integracji kolektora wydechowego. W Audi A5 Coupé jednostka czterocylindrowa o wysokiej wydajności zużywa średnio tylko 5.7 litra paliwa na 100 km (41.27 US mpg). Ta najlepsza w swojej klasie wartość odpowiada 134 gramom CO2 na km (215.65 g/mile) i jest o 21 procent niższa niż wcześniej. Przy mocy 125 kW (170 hp), silnik 1.8 TFSI przyspiesza A5 z dużą mocą.

Moc 2.0 TFSI pozostaje niezmieniona na poziomie 155 kW (211 hp). Nowością w ofercie Audi A5 jest silnik 3.0 TFSI, doładowany silnik V6 o mocy 200 kW (272 hp).

Silniki diesla również imponują efektywnością, a jednostki czterocylindrowe przeszły modyfikacje w wielu obszarach. Wyposażony w 130 kW (177 hp) 2.0 TDI i manualną skrzynię, Audi A5 Coupé zużywa średnio tylko 4.7 litra paliwa na 100 km (50.05 US mpg) – co odpowiada ekwiwalentowi CO2 wynoszącemu 122 g na km (196.34 g/mile) i stanowi przełom w segmencie coupé.

Trzy jednostki V6 TDI dopełniają ofertę na wyższej półce. Silnik 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 hp) jest najoszczędniejszą jednostką sześciocylindrową w swojej klasie na świecie. W Audi A5 Coupé z multitronic zużywa średnio 4.9 litra (48 US mpg) paliwa i emituje zaledwie 129 gramów CO2 na km (207.61 g/mile). Druga wersja silnika 3.0 TDI generuje 180 kW (245 hp). Niebawem na rynku pojawi się model diesla o szczególnie niskiej emisji, który sprawi, że Audi A5 będzie pierwszym coupé na rynku spełniającym normę Euro 6 dla diesli.

Układ napędowy

Audi oferuje idealny układ napędowy dla każdego silnika. Manualna sześciobiegowa skrzynia i bezstopniowy multitronic są dostępne dla modeli z przednim napędem. Modele quattro są wyposażone w manualną skrzynię lub błyskawicznie działającą, siedmiobiegową S tronic. Wszystkie skrzynie biegów wyróżniają się wygodą i precyzją, wysoką efektywnością oraz szerokim zakresem przełożeń. Długie przełożenia w wyższych biegach zmniejszają zużycie paliwa.

Członkowie rodziny Audi A5 z napędem quattro i skrzynią S tronic również wykorzystują centralny dyferencjał z koronowym kołem zębatym z wektoryzacją momentu obrotowego. W normalnych warunkach eksploatacji mechaniczny komponent kieruje moc silnika głównie na tylne koła. W razie potrzeby redistribuuje moc błyskawicznie i płynnie. Nawet do 70 procent może trafić na oś przednią, a 85 procent na tylną. Wektoryzacja momentu obrotowego wykorzystuje ukierunkowane, drobne interwencje hamulcowe, aby uczynić prowadzenie jeszcze bardziej precyzyjnym.

Opcjonalnie we wszystkich modelach Audi A5 quattro dostępny jest sportowy dyferencjał, który zapewnia maksymalną precyzję i wysoką przyczepność. Używa dwóch etapów superpozycji zaangażowanych za pomocą wielopłytkowych sprzęgieł w celu aktywnego rozdzielania momentu obrotowego między tylnymi kołami w razie potrzeby.

Chassis

Modele Audi A5 wyznaczają standardy w zakresie sportowej dynamiki, luksusowego komfortu jazdy i doskonałego bezpieczeństwa podczas jazdy. Większość komponentów pięciowahaczowego zawieszenia przedniego i zawieszenia tylnego z trapezoidalnymi wahaczami wykonana jest z aluminium. Łożyska zawieszenia tylnego i strojenie amortyzatorów zostały zaktualizowane dla większej precyzji prowadzenia oraz jeszcze większego komfortu.

Program stabilizacji ESP z elektronicznym ograniczonym dyferencjałem jest standardem we wszystkich wersjach Audi A5 z przednim napędem. ESP stosuje minimalne interwencje hamulcowe na wewnętrznym przednim kole, aby zwiększyć zwinność podczas dynamicznej jazdy. Duże hamulce – z wentylowanymi przednimi i tylnymi tarczami w wielu wariantach – oferują doskonałą moc hamowania i są bardzo łatwe do modulacji.

Standardowe są 17-calowe koła z oponami 225/50. Opcje obejmują koła do 20 cali oraz opony 265/30, a także cztery nowe wzory kół.

Wśród zaawansowanych funkcji w serii modelowej znajduje się system Audi drive select. W podstawowej konfiguracji dostosowuje wspomaganie kierownicy, charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni i automatyczną klimatyzację. Używając przycisku w kokpicie, kierowca może określić, czy te komponenty powinny działać w trybie „komfort”, „auto”, „dynamiczny” czy „efektywny”. Ten ostatni pomaga prowadzić Audi A5 w szczególnie efektywny sposób. Jeśli samochód jest wyposażony w system nawigacji, istnieje również tryb „indywidualny”, który kierowca może w dużej mierze skonfigurować samodzielnie.

Audi drive select można łączyć z dodatkowymi modułami, jeśli zajdzie taka potrzeba. Należą do nich sportowe zawieszenie z kontrolą amortyzacji, sportowy dyferencjał oraz dynamiczne wspomaganie kierownicy, które bezstopniowo zmienia przekładnię kierownicy o niemal 100 procent w zależności od prędkości.

Inną nowością w serii modeli Audi A5 jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Silnik elektryczny generuje odpowiednią moc wspomagania dla aktualnej prędkości. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy charakteryzuje się bezpośrednim przełożeniem, reaguje natychmiastowo i zapewnia precyzyjną informację zwrotną z drogi. Lekko interweniuje, aby wspierać kierowcę podczas hamowania na nawierzchni o mniejszej przyczepności z jednej strony samochodu.

System ten zmniejsza zużycie paliwa o nawet 0.3 litra na 100 km oraz o 7 g CO2/km (11.27 g/mile), ponieważ nie zużywa energii podczas jazdy na wprost.

Systemy wspomagające

Systemy wspomagające w modelach Audi A5 wykorzystują różne technologie, aby uczynić jazdę jeszcze bardziej kontrolowaną. Niektóre z nich zostały ulepszone o nowe funkcje. Wśród standardowych funkcji znajduje się nowy system informacji dla kierowcy z rekomendacjami na przerwy. Wykorzystuje ruchy kierownicy oraz dodatkowe parametry, aby wykryć, kiedy kierowca zaczyna czuć się zmęczony, i wydaje odpowiednie ostrzeżenie.

Audi side assist wspiera kierowcę podczas zmiany pasa, wykorzystując radar do monitorowania przestrzeni za pojazdem. Audi active lane assist – nowa funkcja w Audi A5 – pomaga kierowcy w utrzymaniu pasa ruchu. Kamera wykrywa oznaczenia pasa, a system w razie potrzeby dokonuje drobnych korekt w elektromechanicznym wspomaganiu kierownicy. Adaptacyjny tempomat wykorzystuje technologię radaru do utrzymania stałej odległości między Audi A5 a pojazdem z przodu. Przy prędkościach poniżej 30 km/h (18.64 mph) inicjuje maksymalne hamowanie w przypadku zbliżającej się kolizji.

Systemy infotainment

Systemy infotainment w modelach Audi A5 zostały znacznie ulepszone. Audi wyposaża wszystkie modele w gamie A5 w radio CD i osiem głośników.

Opcjonalnie dostępna jest najwyższej klasy jednostka MMI navigation plus z dużym dyskiem twardym, siedmiocalowym kolorowym monitorem, grafiką 3D i odtwarzaczem DVD. Jej sterowanie zostało ulepszone. Liczba przycisków twardych została zmniejszona z ośmiu do czterech, a kontrola głośności została wzbogacona o uchwyt joysticka, co ułatwia wybór utworów. Sterowanie głosowe oraz odbiór radia cyfrowego również zostały udoskonalone.

Dodatkową opcją jest Bluetooth online car phone. Audi connect to hasło, które oznacza atrakcyjne usługi, jakie ten telefon przynosi do A5, w tym wyszukiwanie punktów POI w Google, nawigację z obrazami Google Earth oraz hotspot WLAN. Hotspot umożliwia pasażerom surfowanie po Internecie oraz wysyłanie i odbieranie e-maili za pomocą ich urządzeń mobilnych. Audi traffic information online to dodatkowa usługa, która znacznie lepiej niż znany standard TMC dostarcza kierowcy bardzo dokładnych i aktualnych informacji o obciążeniu drogowym na wybranej trasie. Wszystko, co kierowca potrzebuje do korzystania z tych funkcji, to karta SIM z dostępem do danych.

Ceny

Pomimo szerokiego ulepszenia produktu, Audi podnosi ceny tylko nieznacznie. Na przykład podwyżka ceny za Audi A5 Coupé 2.0 TFSI wynosi tylko 200 €. Model podstawowy, Audi A5 Sportback 1.8 TFSI, kosztuje 33,350 €.

Audi S5

Najwyższe modele w serii – S5 w wersjach Sportback, Coupé i Cabriolet – również zostały odświeżone. Wszystkie modele S5, w tym Coupé, są teraz wyposażone w silnik 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 hp). W porównaniu do zastępowanego silnika V8 o pojemności 4.2 litra, doładowany silnik V6 zużywa średnio o 20 procent mniej paliwa na 100 kilometrów. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 8.1 litra (29.04 US mpg), podczas gdy osiągi pozostają imponujące. S5 Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h (62.14 mph) w zaledwie 4.9 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 250 km/h (155.34 mph).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.