AUDI S5 Sportback 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

AUDI S5 Sportback 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S5 Sportback 2016-2020

Na bazie Audi A5 Sportback, wersja S5 oferowała połączenie szybkości i luksusu, co czyniło ją jednym z najbardziej atrakcyjnych pięciodrzwiowych fastbacków na rynku.

Niemiecki producent samochodów wprowadził odświeżoną wersję S5 Sportback w 2016 roku, ulepszając zewnętrzny design o ostre linie, aktualizując technologie wnętrza oraz dodając kilka koni mechanicznych pod maskę.

Estetycznie, zmieniony design charakteryzował się ostrzejszymi liniami z przodu, nowym grillem, przeprojektowanymi reflektorami oraz obniżonym wlotem powietrza z ostrymi wkładkami. Z boku sportowy samochód pozostał w zasadzie taki sam, z wyjątkiem większych, 19-calowych felg. Z tyłu, S5 zyskało przeprojektowany zderzak z podwójnymi końcówkami wydechu oraz nowymi diodowymi światłami stop. Obniżone zawieszenie dodało S5 bardziej przyziemnego wyglądu.

Wewnątrz, każda powierzchnia została pokryta miękkim w dotyku materiałem. Kabina została wykończona skórą Fine Nappa i sportowymi fotelami „S super”. Audi zainstalowało system infotainment MMI jako standard w S5 i zaoferowało 12,3-calowy wyświetlacz TFT nazwany Audi Virtual Cockpit w zestawie wskaźników.

Najważniejsza zmiana w 2016 roku znajdowała się pod maską. Stary, doładowany silnik V6 został usunięty i zastąpiony mocniejszą jednostką 3.0 litra z turbodoładowaniem, która dysponowała jeszcze większą mocą, 349 KM. Te zmiany poprawiły osiągi samochodu i dodały kilka punktów bonusowych w kwestii efektywności paliwowej.

Nowe Audi S5 Sportback łączy emocjonalny design i funkcjonalność z osiągami drogowymi sportowego samochodu. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Jego nowo opracowany silnik V6 z turbodoładowaniem generuje moc 260 kW (354 KM) i zużywa tylko 7,3 litra paliwa na 100 km. Z masą własną wynoszącą 1,660 kg, pięciodrzwiowe coupe sportowe jest o 85 kg lżejsze od swojego poprzednika. Ostre linie nadwozia oraz liczne detale specyficzne dla wersji S podkreślają jego dynamiczny charakter.

3.0 TFSI

Pulsującym sercem nowego Audi S5 Sportback jest całkowicie nowy silnik 3.0 TFSI. Silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem osiąga moc 260 kW (354 KM) oraz produkuje imponujący moment obrotowy 500 Nm w zakresie od 1,370 do 4,500 obrotów na minutę. W zakresie mocy i momentu obrotowego przewyższa poprzedni model, a jego waga oraz zużycie paliwa są znacznie niższe.

Silnik V6 z turbodoładowaniem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a maksymalna prędkość elektronicznie ograniczona wynosi 250 km/h. W cyklu NEDC Audi S5 Sportback zużywa jedynie 7,3 litra paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 166 gramów CO2 na kilometr.

Zachowanie na drodze

W nowym Audi S5 szybka i płynnie działająca ośmiobiegowa skrzynia tiptronic obsługuje przekazywanie mocy. Niższe przełożenia mają krótkie, sportowe ratio, podczas gdy wyższe przełożenia są dłuższe, aby zmniejszyć obroty silnika i zużycie paliwa. Gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia w prędkości między 55 a 160 km/h, automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb efektywnego luzu.

Napęd quattro znacząco przyczynia się do sportowego zachowania na drodze. W normalnej jeździe rozkłada siły silnika z niewielkim naciskiem na tylne koła – w razie potrzeby większość siły może być skierowana na oś z lepszą przyczepnością.

Kontrola momentu obrotowego na kołach optymalizuje prowadzenie i stabilność w szybkim pokonywaniu zakrętów przy minimalnych interwencjach hamulca. Opcjonalny sportowy dyferencjał aktywnie rozdziela moment obrotowy między tylne koła.

Zawieszenie pięciowahaczowe z przodu i z tyłu zapewnia znaczną wygodę przy wyraźnie sportowym prowadzeniu. Alternatywą dla elektrycznego wspomagania kierownicy jest dynamiczne wspomaganie, które zmienia swoje przełożenie w zależności od prędkości jazdy. Standardowe są koła o średnicy 18 cali z oponami 245/40. Audi Sport oferuje także koła o średnicy 19 cali. Z przodu wentylowane tarcze hamulcowe mają 350 mm średnicy i są obsługiwane przez czarne (lub opcjonalnie czerwone) sześciotłoczkowe stałe zaciski z oznaczeniem S.

Audi S5 Sportback jest wyposażone w nowo opracowane sportowe zawieszenie S. Zawiera zawieszenie pięciowahaczowe zarówno z przodu, jak i z tyłu. Zasada osi umożliwia optymalne wchłanianie sił podłużnych i poprzecznych. System zarządzania Audi drive select integruje tzw. adaptacyjne amortyzatory CDC (ciągła kontrola tłumienia) z silnikiem, kierownicą, tiptronic i opcjonalnym sportowym dyferencjałem. Dzięki temu kierowca może dostosować charakterystykę silnika i zawieszenia w różnych trybach.

Imponujące: infotainment i Audi connect

System infotainment w nowym coupe sportowym jest na czasie. MMI navigation plus z MMI touch i 8,3-calowym monitorem to szczyt oferty infotainment. MMI touch posiada panel dotykowy do powiększania, przewijania i wprowadzania znaków. System integruje komponent sprzętowy Audi connect, który łączy nowe S5 Sportback z internetem przez LTE.

Jednym z wyróżniających się elementów jest opcjonalny wirtualny kokpit Audi. Wyświetla wszystkie kluczowe informacje w ostrych grafikach na 12,3-calowym monitorze. Widoki dostępne dla kierowcy obejmują tryb sportowy skupiony wokół obrotomierza.

Audi phone box, kolejna opcjonalna funkcja, łączy smartfony z anteną pokładową za pomocą sprzężenia bliskiego zasięgu oraz równocześnie ładowa je indukcyjnie zgodnie ze standardem Qi. Tablet Audi służy jako elastyczne urządzenie do rozrywki na tylnych siedzeniach. Dla bardzo wymagających fanów hi-fi dostępny jest system dźwiękowy Bang & Olufsen z nowym dźwiękiem 3D. Interfejs smartfonowy Audi wprowadza Apple CarPlay i Android Auto do samochodu.

Wiodąca rola: systemy wsparcia kierowcy

Nowe Audi S5 Sportback znajduje się w czołówce swojego segmentu z szeroką gamą systemów wsparcia kierowcy. Systemy te pochodzą z klasy premium. Ich inteligentna współpraca stanowi kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Audi oferuje te same systemy dla S5 Sportback jak i A5 Sportback.

Sportowe niedopowiedzenie: design zewnętrzny

Wygląd nowego S5 Sportback jest sportowy, ale nie ostentacyjny. Zderzak, wloty powietrza i progi boczne charakteryzują się wyraźnymi konturami. Wiele elementów dodatkowych pomalowano w gradientowych odcieniach matowego szarości. Aluminiowe wstawki akcentują design. Obudowy lusterek zewnętrznych błyszczą w aluminiowym wyglądzie. Zderzak tylny integruje czarną kratkę w kształcie plastra miodu, aluminiowe wykończenie dyfuzora oraz cztery końcówki wydechowe. Spoiler w kolorze nadwozia ozdabia krawędź pokrywy bagażnika.

Wyposażenie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.