AUDI S6 2012-2014

Podczas gdy RS6 był dostępny tylko w wersji kombi, S6 pozostało najszybszą produkcyjną wersją A6, a jego subtelność sprawiała, że łatwo można było je przeoczyć, ale trudno wyprzedzić.

Audi wprowadziło czwartą generację modelu A6 w 2011 roku, a kolejny rok był potrzebny, aby przygotować się do wprowadzenia sedana S6. Zmian do wprowadzenia było znacznie więcej niż tylko nowe koła i podrasowany silnik. To było niemal zupełnie inne auto, ale z tą samą karoserią i platformą. Audi zmieniło silnik, skrzynię biegów, zawieszenie oraz wnętrze.

Audi miało specjalny pakiet o nazwie S-line, który klient mógł dodać do każdej słabszej wersji A6, podczas gdy S6 to była prawdziwa oferta. Auto miało srebrne nakładki lusterka i czerwono-szare logo na ogromnym, jednolitym grillu. Po bokach Audi zamontowało emblematy V8T na przednich błotnikach, a z tyłu umieściło aluminiowy jakby zderzak pod zderzakiem, flankowany przez dwa podwójne eliptyczne rury. Na pokrywie bagażnika producent dodał spojler.

Wewnątrz, S6 Avant charakteryzowało się eleganckim, ale sportowym wnętrzem. Audi umieściło emblemat S6 na kierownicy oraz haftowało go na oparciach przednich siedzeń. To samo logo pojawiło się na desce rozdzielczej na centralnym wyświetlaczu TFT między obrotomierzem a prędkościomierzem. Kilka elementów wykończonych włóknem węglowym ozdobiło panele drzwiowe i konsolę środkową.

Ale S6 było przede wszystkim o tym, co kryje się pod karoserią. Audi zainstalowało pod maską silnik V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym doładowaniem. Połączono go z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Moc 420 KM trafiała do wszystkich kół za pośrednictwem centralnego dyferencjału Torsen, a nie systemu Haldex.

Audi S6

Sportowy charakter, cicha elegancja i bogate wyposażenie – Audi przeprojektowuje model S6 oraz S6 Avant. Oba modele to sportowe samochody przeznaczone do codziennego użytku, oferujące bezkompromisową praktyczność. Nowy silnik o pojemności czterech litrów, z podwójnym doładowaniem V8, łączy dużą moc z niskim zużyciem paliwa, co jest zgodne z aktualnymi trendami.

Napęd

Audi S6 i S6 Avant korzystają z wersji nowego silnika 4.0 TFSI o mocy 309 kW (420 hp). Silnik V8 z podwójnym doładowaniem osiąga stały moment obrotowy wynoszący 550 Nm (405,66 lb-ft) w zakresie od 1 400 do 5 300 obr/min. Przyspiesza S6 od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w 4,8 sekundy, a S6 Avant w 4,9 sekundy. W obu modelach elektronicznie regulowana prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h (155,34 mph) to tylko formalność.

Silnik 4.0 TFSI wpisuje się w strategię downsizingu Audi w klasie wysokowydajnej. W porównaniu do silnika z poprzedniego modelu, wolnossącego V10 o pojemności 5,2 litra, oferuje jeszcze sportowsze osiągi, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa o nawet 25 procent. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 9,7 litra na 100 km (24,25 mpg w USA) w Audi S6 i 9,8 litra (24,0 mpg w USA) w Audi S6 Avant, co jest znacznie poniżej konkurencji.

Wysokie osiągi zawdzięczają one zastosowaniu licznych technologii, w tym systemom rekuperacji i start-stop oraz nowemu systemowi zarządzania cylindrami „cylinder on demand”. Gdy V8 dezaktywuje cztery cylindry przy częściowym obciążeniu, aktywowany jest system Active Noise Cancellation (ANC). Cztery mikrofony zintegrowane z podsufitką rejestrują dźwięki w kabinie, które następnie są analizowane przez komputer. Jeśli komputer wykryje niepożądane dźwięki, odtwarza dźwięk w fazie przeciwnej przez głośniki systemu audio. Dźwięk ten łączy się z niepożądanym dźwiękiem i w dużej mierze go redukuje.

Niezależnie od tego, aktywne, elektronicznie kontrolowane łożyska silnika wykorzystują celowe przeciwpulsacje do tłumienia niskoczęstotliwościowych wibracji. Dodatkowo, akustyczny aktuator, klapy w systemie wydechowym, osłona silnika oraz nowo opracowane koło dwumasowe z wahadłem siły odśrodkowej w siedmiobiegowej skrzyni S tronic również przyczyniają się do soczystego brzmienia i gładkości pracy silnika.

Jeśli chodzi o przenoszenie mocy, S6 i S6 Avant jeszcze bardziej rozwijają technologię Audi Vorsprung durch Technik. Moc silnika przekazywana jest przez szybką, siedmiobiegową skrzynię S tronic. System quattro z napędem na cztery koła wykorzystuje samoblokujący się centralny dyferencjał oraz wektoryzację momentu obrotowego. W razie potrzeby Audi uzupełnia quattro o opcjonalny dyferencjał sportowy, który aktywnie rozdziela moc pomiędzy tylne koła.

Układ jezdny

Nowe modele S standardowo wyposażone są w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne sport. Starannie zestrojone zawieszenie pneumatyczne z regulowanym tłumieniem obniża nadwozie o 10 milimetrów (0,39 in). Zapewnia to precyzyjne prowadzenie bez kompromisów w zakresie komfortu. Potężne hamulce tarczowe, wentylowane z przodu i z tyłu, wyposażone są w matowe czarne zaciski z logo S6. Opcjonalnie Audi oferuje tarcze ceramiczne z włókna węglowego.

Audi S6 i S6 Avant standardowo wyposażone są w aluminiowe obręcze w unikalnym, pięcioramiennym wzorze. Koła 8.5 J x 19 pokryte są oponami serii 255/40. Dostępnych jest siedem różnych kół o średnicy 19 lub 20 cali, z czego cztery z nich pochodzą z quattro GmbH. 20-calowe koła w stylu tytanowym z pięcioramiennym wzorem nadają szczególnie ekskluzywny wygląd.

W standardzie w obu nowych modelach S znajduje się system Audi drive select, który modyfikuje między innymi charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany biegów w S tronic, wspomaganie elektryczne układu kierowniczego oraz charakterystykę adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego. Kierowca może dostosować działanie tych systemów w pięciu stopniach. Opcjonalny dyferencjał sportowy oraz dynamiczne wspomaganie kierownicy, które zmienia swoje przełożenie w zależności od prędkości, mogą być również zintegrowane z systemem.

Nadwozie i design

Nadwozia odgrywają dużą rolę w dynamice Audi S6 i S6 Avant. Są niezwykle lekkie, ponieważ w około 20 procentach wykonane są z aluminium. Audi S6 waży zaledwie 1 895 kilogramów (4 177,76 lb), natomiast S6 Avant 1 950 kilogramów (4 299,01 lb). Oba modele są znacznie lżejsze od swoich bezpośrednich rywali.

Audi S6 ma 4 931 milimetrów (16,18 ft) długości, co oznacza, że jest o 16 milimetrów (0,63 in) dłuższe od modelu A6; w przypadku Audi S6 Avant, który ma 4 634 milimetry (15,2 ft), różnica wynosi 8 milimetrów (0,31 in) w porównaniu do A6 Avant. Ich kratka single-frame zdobią aluminiowe aplikacje oraz chromowane podwójne poprzeczki. Inny chromowany pasek zdobi przedni zderzak. Lusterka zewnętrzne mają obudowy w stylu aluminium, a progi boczne mają wyrazisty kształt.

Sedan Audi S6 wyposażony jest w spojler na pokrywie bagażnika; Avant ma spojler dachowy. W obu modelach dyfuzor na tylnym zderzaku jest w odcieniu szaro-platinum z aluminiowym krawędzią. Cztery wydechowe rury zakończone chromem mają kształt elipsy. Modele S są dostępne w wyborze ośmiu kolorów, w tym ekskluzywnych odcieniach Estoril Blue, efekt kryształu oraz Prism Silver, efekt kryształu. Nadwozie zdobią znaki S6 i V8T.

Wnętrze

Wnętrze Audi S6 i S6 Avant również charakteryzuje się sportową elegancją. Na kluczyku, skórzanej kierownicy sportowej z kolorowym przeszyciem oraz aluminiowych łopatkach zmiany biegów, jak również na wskaźnikach znajdują się oznaczenia S6. Oświetlone listwy progowe oraz oba wyświetlacze (MMI i system informacji dla kierowcy) witają kierowcę logo S6. Czerwony pierścień zdobi przycisk start-stop, a aluminiowy element dźwignię zmiany biegów. Podpórka na nogi, pedały i miękkie przyciski systemu MMI mają wykończenie w stylu aluminium.

Dekoracyjne elementy są dostępne w wyborze czterech materiałów. Standardowym materiałem jest szczotkowane aluminium, opcjonalnie karbon, naturalny brąz drewna jesionu o drobnym słoju lub warstwowe drewno Beaufort. Klienci mogą wybierać spośród trzech kolorów – czarnym, srebrnym księżycowym i beżowym goa (tylko w przypadku tapicerki) – dla podsufitki, deski rozdzielczej, wykładziny i foteli. Standardowa tapicerka foteli to mieszanka skóry Pearl Nappa i Alcantary, z opcjami Milano i Valcona.

Sportowe fotele z regulacją wysokości, z elektrycznym podparciem lędźwiowym i wytłoczonymi logo S są standardem. Audi oferuje dwa inne warianty jako opcje: fotele komfortowe z regulacją elektryczną i funkcją pamięci oraz elektrycznie regulowane fotele sportowe S z wbudowanymi zagłówkami, które również mają wytłoczone logo S.

Wyposażenie

Nowe Audi S6 i S6 Avant będą dostępne w salonach dealerskich z bogatym wyposażeniem standardowym na wiosnę 2012 roku. W skład wyposażenia wchodzą reflektory xenon plus z oświetleniem całorocznym, tylne światła LED, elektryczna ręczna hamulca oraz system informacji dla kierowcy z wyświetlaczem kolorowym. MMI radio plus zawiera interfejs Bluetooth, a system audio Audi ma dziesięć głośników.

Wszystkie najwyższej jakości opcje w tej serii modelowej są również dostępne dla nowych modeli S. Obejmują one reflektory LED, adaptacyjne oświetlenie, pakiet oświetlenia ambientowego, kluczyk komfortowy, wyświetlacz head-up, system parkowania plus z kamerą 360°, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika (opcjonalnie z kontrolą sensorową) oraz klimatyzowane fotele luksusowe z funkcją masażu.

Lista opcji dla modelu Avant, który oferuje do 1 680 litrów (59,33 cu ft) przestrzeni bagażowej, obejmuje również panoramiczny dach szklany.

Silnie zintegrowane systemy asystujące kierowcy są na najwyższym poziomie technologicznym. Należą do nich różne wersje systemu bezpieczeństwa Audi pre sense, adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go, Audi side assist, aktywna asystentka pasa ruchu, wyświetlacz ograniczenia prędkości oraz asystent widzenia nocnego z podświetleniem wykrytych pieszych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.