AUDI S6 2014-2019

Audi A6 z mocniejszym silnikiem? Cóż… nie do końca.

Audi S6, które zadebiutowało w 2014 roku, było jednym z najbardziej dopracowanych sportowych sedanów. Oprócz mocnego silnika, S6 oferowało także inne funkcje, które nie były dostępne w standardowej wersji.

S6 było wyposażone w nową 7-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz ekskluzywną sportową zawieszenie powietrzne, które poprawiało komfort jazdy w porównaniu do zwykłego A6.

Ten średniej wielkości super sportowy sedan był dostępny w jednej wersji, oferującej wiele nowoczesnych, praktycznych i sportowych funkcji.

S6 jeździło na 19-calowych felgach i było wyposażone w adaptacyjne reflektory ksenonowe z diodami LED, sportowy dyferencjał przenoszący moc z jednego tylnego koła na drugie, szyberdach oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Kierowca mógł wybrać pożądany tryb jazdy, dostosowując układ kierowniczy, zawieszenie i kalibrację skrzyni biegów.

Luksus we wnętrzu kabiny zapewniała skórzana tapicerka z diamentowym przeszyciem, a także zwiększony komfort dzięki 8-kierunkowo elektrycznie podgrzewanym sportowym fotelom z przodu. Ustawienia zapamiętywane dla kierowcy, 4-strefowa automatyczna klimatyzacja, 6-calowy wyświetlacz oraz kamera tylna, wraz z systemem nawigacyjnym i bluetooth do telefonu oraz strumieniowania mediów, były standardem w S6.

Dodatkowe pakiety były dostępne dla S6: pakiet innowacji, pakiet wsparcia kierowcy, pakiet komfortowych siedzeń, pakiet zimowy oraz pakiet Black Optic.

Dostępne były także opcje samodzielne, w tym 20-calowe koła, reflektory LED, poduszki powietrzne z tyłu oraz premium system audio Bang & Olufsen z 15 głośnikami.

Audi S6

Zwycięzca w klasie biznesowej właśnie stał się lepszy – Audi dokładnie zaktualizowało rodzinę A6. Nowe silniki, skrzynie biegów i reflektory, a także nowy system multimedialny sprawiają, że Sedan i Avant są bardziej wydajne, mocniejsze, atrakcyjniejsze i bardziej wyrafinowane niż kiedykolwiek. Wszechstronne modele A6 allroad quattro oraz sportowe wersje S6, S6 Avant i RS6 również są wyposażone w liczne nowinki.

„Z nowym Audi A6 piszemy następny rozdział w doskonałej historii sukcesu. Reprezentuje innowacyjną technologię oraz prestiż Audi,” mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w AUDI AG. „Audi A6 wyznacza nowe standardy w wielu dziedzinach technicznych: lekkie nadwozie z wieloma elementami aluminiowymi, mocne i wysoce wydajne silniki, sportowe zawieszenie oraz zaawansowane systemy wspomagania i multimedia.”

Ostre linie, podkreślone poziomy, sportowo napięte powierzchnie – design modeli A6 ucieleśnia precyzję i sportową elegancję. Został starannie dopracowany w ramach odświeżenia modelu, z wprowadzonymi zmianami w grillu Singleframe, reflektorach, wlotach powietrza, zderzakach, progach, tylnych światłach i rurach wydechowych. Audi oferuje opcjonalnie reflektory z technologią LED lub Matrix LED, połączone z dynamicznymi kierunkowskazami.

Dzięki inteligentnej koncepcji kompozytowego konstrukcji, nadwozie jest niezwykle sztywne i bezpieczne. Liczne komponenty aluminiowe i stal gorącowalcowana tworzą kręgosłup systematycznej koncepcji lekkiej budowy. Nowe A6 1.8 TFSI ma masę własną (bez kierowcy) wynoszącą zaledwie 1,535 kilogramów (3384,1 lb). Komfort wibracyjny jest doskonały; hałas w kabinie jest niezwykle niski.

Silny styl zewnętrzny znajduje odzwierciedlenie w przestronnym wnętrzu pojazdu. Każdy detal dokumentuje bezkompromisowy poziom jakości znanej kierowcom Audi. Eleganckie kolory i starannie dobrane materiały podkreślają wyrafinowaną atmosferę. Nowa selekcja wzornictwa Audi w kolorach wnętrza szarym (modele A6) oraz czerwonym (S6) skierowana jest do szczególnie wymagających klientów.

Przednie siedzenia dostępne są z opcjonalną wentylacją i funkcjami masażu; sterowanie jest proste. System radiowy MMI oraz deluxe automatyczna klimatyzacja są standardem. Komora bagażowa Audi A6 Avant oferuje od 565 do 1,680 litrów (20,0 do 59,3 cu ft) przestrzeni oraz wiele praktycznych rozwiązań. Opcjonalna automatyczna klapa bagażnika z czujnikiem oraz zasilana pokrywa bagażnika ułatwiają załadunek.

Nowe modele A6 również znacznie wyprzedzają konkurencję w dziedzinie infotainment, z konfiguracjami sięgającymi MMI navigation plus z MMI touch. Najwyższej klasy system nawigacji z wysuwanym ośmiocalowym monitorem oparty jest teraz na nowej platformie technologicznej, która wykorzystuje szybki chip graficzny Tegra 30 od partnera Audi, firmy Nvidia. Dodatkowy moduł Audi connect przesyła dane za pośrednictwem szybkiego standardu LTE i wprowadza do auta dostosowane usługi online, w tym nowe aplikacje do strumieniowania mediów.

Oferta systemów wspomagania kierowcy jest również niezwykle atrakcyjna, na czoło wysuwa się adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go. Audi side assist, który korzysta z radaru do monitorowania strefy za pojazdem podczas zmiany pasu, ściśle współpracuje z Audi active lane assist, który zapobiega niezamierzonym zmianom pasa. Asystent nocnego widzenia teraz obejmuje jeszcze więcej funkcji, a podstawowy system bezpieczeństwa Audi pre sense jest standardem. Ważne informacje można wywołać za pomocą opcjonalnego wyświetlacza HUD.

Rozbudowana oferta silników

Oferta silników dla nowego A6 i A6 Avant obejmuje trzy jednostki TFSI o mocach od 140 kW (190 KM) do 245 kW (333 KM) oraz pięć jednostek TDI w zakresie od 110 kW (150 KM) do 240 kW (326 KM). Wszystkie silniki spełniają normy emisji Euro 6, a ich emisje CO2 zostały zredukowane o aż 22 procent. W Audi najbardziej wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne mają oznaczenie „ultra”. W połączeniu z całkowicie nową skrzynią S tronic, 1.8 TFSI ultra zużywa tylko 5,7 litra paliwa na 100 kilometrów (41,3 US mpg), co odpowiada 133 gramom CO2 na kilometr (214 g/mi). 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM) osiąga bardzo niską wartość zużycia – bez ograniczeń w zakresie wyposażenia – wynoszącą 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów (56,0 US mpg), co odpowiada 109 gramom CO2 na kilometr (175,4 g/mi).

Najmocniejszy silnik benzynowy, 3.0 TFSI, został kompleksowo zrewidowany. Inżynierowie silnikowi całkowicie przeprojektowali również wiele aspektów silnika 3.0 TDI clean diesel, który jest dostępny w wersjach 160 kW (218 KM) lub 200 KW (272 KM). 3.0 TDI clean diesel biturbo generuje moc 235 kW (320 KM). Inna wersja o mocy 240 kW (326 KM), którą można na krótko podnieść do 255 kW (346 KM), napędza modele A6 3.0 TDI competition oraz A6 Avant 3.0 TDI competition specjalne edycje, z którymi Audi świętuje 25-lecie technologii TDI.

Wysokowydajny diesel współpracuje z ośmiobiegową skrzynią tiptronic. Wszystkie inne warianty silników pracują w połączeniu z nowo zaprojektowaną sześciobiegową manualną skrzynią biegów, która jest szczególnie lekka i niskotryskowa, lub siedmiobiegową skrzynią S tronic. W wersjach z napędem na przednie koła, całkowicie przeprojektowana skrzynia dwusprzęgłowa zastępuje multitronic. W konfiguracjach silników zaczynających się od 200 kW (272 KM), napęd quattro na stałe może być wzbogacony o różnicę sportową, która aktywnie rozprowadza moc między tylnymi kołami.

Zawieszenie z wyrafinowanymi wahaczami łączy doskonały komfort z sportowym prowadzeniem. System dynamicznego prowadzenia Audi drive select jest standardem, a Audi oferuje wybór dwóch sportowych zawieszeń oraz adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego jako opcje. W A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 140 kW (190 KM), sprężyny wykonane są z włókna szklanego wzmacnianego polimerami (GFRP) – innowacja Audi, która pozwala zaoszczędzić około 4,4 kilogramów (9,7 lb) wagi, zmniejsza zużycie paliwa oraz poprawia zarówno precyzję jazdy, jak i komfort wibracyjny. Felgi mają średnicę od 17 do 20 cali.

Wyrafinowany i męski – nowe Audi A6 allroad quattro

Nowe Audi A6 allroad quattro, oparte na A6 Avant, ma podwyższone nadwozie i stalowe wykończenia, które otaczają spód przednich i tylnych końców. Design jest solidny i męski, z pionowymi żebrami w grillu Singleframe. Do wyboru są cztery silniki V6 o pojemności 3,0 litra – 3.0 TFSI oraz trzy wersje 3.0 TDI. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne jest standardem.

Sportowość w trzech odsłonach: nowe S6, S6 Avant i RS6 Avant

Nowe Audi S6 oraz S6 Avant to sportowe samochody na co dzień. 4.0 TFSI, biturbo V8 generujące 331 kW (450 KM), przyspiesza Sedana od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,4 sekundy. S6 Avant pokonuje ten dystans w 4,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 9,2 litra na 100 kilometrów (25,6 US mpg) w Sedanie i 9,4 litra (25,0 US mpg) w Avant, co odpowiada odpowiednio 214 i 219 gramom CO2 na kilometr (344 i 352,4 g/mi). Ta wydajność jest w dużej mierze zasługą systemu cylinder on demand (COD), który aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów przy częściowym obciążeniu.

Standardowe wyposażenie nowego Audi S6 oraz S6 Avant obejmuje napęd quattro na stałe oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które obniża nadwozie o 20 milimetrów (0,8 in). Matowe czarne zaciski hamulcowe trzymają tarcze przednie zamontowane za 19-calowymi felgami.

Dynamicznym modelem z rodziny nowego A6 jest Audi RS6 Avant. Ten sportowy samochód wysokiej wydajności, przeznaczony do codziennej jazdy i rekreacji, przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 3,9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 305 km/h (189,5 mph). Jego silnik 4.0 TFSI generuje 412 kW (560 KM), a zużycie paliwa wynosi średnio tylko 9,6 litra na 100 kilometrów (24,5 US mpg), co odpowiada 223 gramom CO2 na kilometr (358,9 g/mi). System COD także w dużej mierze odpowiada za tę wydajność.

Ośmiobiegowa skrzynia tiptronic przenosi moc z biturbo V8. Standardowy napęd quattro korzysta z centralnego dyferencjału z wyższą stawką blokady. Adaptacyjne zawieszenie RS obniża nadwozie o 20 milimetrów (0,8 in). Audi oferuje sztywne zawieszenie sportowe RS z Dynamic Ride Control (DRC) jako opcję. Duże tarcze hamulcowe mają oszczędzający wagę falisty kształt, a felgi mają średnicę 20 cali. Dostępne są również opcjonalne felgi 21-calowe.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.