AUDI S6 Avant 2008-2011

AUDI S6 Avant 2008-2011

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S6 Avant 2008-2011

Audi S6 Avant z 2008 roku łączył trzy cechy: przestronny bagażnik, luksusowe wnętrze i silnik rodem z supersamochodu, co skutkowało szybkim kombi, które mogło zostawić w tyle wiele samochodów sportowych.

Audi zaprezentowało model C6 Audi S6 na Targach Motoryzacyjnych w Detroit w 2006 roku, a w 2008 roku wprowadzono jego odświeżoną wersję. Samochód był dostępny zarówno jako sedan, jak i kombi.

Model S6 Avant z 2008 roku nie wyglądał na pojazd, który mógłby przyspieszyć od zera do 60 mph (0-97 km/h) w mniej niż sześć sekund. Jego przednia część nie zdradzała wiele na temat możliwości pojazdu. Nowy, odświeżony wygląd wyróżniał się pięcioma diodami LED po każdej stronie, zamontowanymi niżej na zderzaku jako światła do jazdy dziennej. Charakterystyczny grill z pojedynczymi ramkami ozdobiony był szarym i czerwonym znakiem S6. Z tyłu Audi zainstalowało nowe światła tylne LED, które podkreślały wygląd samochodu z tyłu. Cztery owalne rury wydechowe flankowały tylny dyfuzor.

W środku Audi wprowadziło nowy system MMI z wyjątkową kombinacją odtwarzacza CD/DVD/Nawigacji oraz 40-gigabajtowym dyskiem twardym do przechowywania plików MP3 lub aż 5000 adresów. To uzupełniało ekskluzywne wnętrze z wysokimi fotelami przednimi z wbudowanymi zagłówkami dla pasażerów z przodu. Jako kombi, S6 Avant oferował ogromny bagażnik, z pojemnością 546 litrów (19,2 stopy sześciennej), którą można było zwiększyć do 1660 litrów (70,3 stopy sześciennej) po złożeniu tylnych siedzeń.

Pod maską, producent zachował ten sam silnik V-10 pochodzący z Lamborghini Gallardo, jednak o mocy ograniczonej do 435 KM. Zarówno automatyczna skrzynia biegów, jak i napęd na wszystkie koła były standardowym wyposażeniem modelu S6 Avant.

Zwycięzca zawsze buduje na swoich mocnych stronach: Dlatego Audi ponownie ulepszyło swój luksusowy model Audi A6. Do oferty dodano efektywne silniki, a innowacyjne technologie obniżają zużycie paliwa o około 15 procent w całej gamie modeli. Ulepszona zawieszenie oraz nowoczesny system asystencji dają kierowcy jeszcze większą kontrolę nad samochodem. A nowej generacji system sterowania MMI działa teraz jeszcze lepiej. Odnowione Audi A6 zadebiutuje na niemieckim rynku pod koniec lata.

To najbardziej sportowa i popularna limuzyna klasy biznes na rynku. Audi A6 przewodzi segmentowi Premium C – zarówno w Europie, jak i na całym świecie. W 2007 roku Audi sprzedało około 234 000 sztuk, co dało Audi A6 37 procentowy udział w rynku wśród jego głównych konkurentów. Większość sprzedanych modeli A6 była wyposażona w silniki sześciocylindrowe lub ośmiocylindrowe, stały napęd quattro oraz luksusowy zestaw wyposażenia opcjonalnego – świadczy to o wysokim uznaniu, jakim cieszy się technologia Audi na całym świecie.

Jego design podkreślają odważne nowe akcenty, które doskonale oddają silną osobowość Audi A6. Grill w kształcie jednolitej ramki, zderzaki, wloty powietrza i światła przeciwmgielne przeszły lifting.

Opcjonalne reflektory xenon plus i LED do jazdy dziennej zostały zaprojektowane jako poziome paski, każdy z sześcioma diodami LED. Inne opcje obejmują adaptacyjne oświetlenie Audi, dynamiczny system świateł zakrętowych oraz asystenta świateł drogowych, który automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania.

Aluminiowa listwa biegnąca wzdłuż boków podkreśla dynamiczny kontur Audi A6. Przy długości 4,93 metrów, szerokości 1,86 metrów i wysokości 1,46 metrów, niewiele zmieniło się w obszernych proporcjach limuzyny. Łagodny zderzak, zintegrowana listwa chromowana na zderzaku, szeroki dyfuzor i proste rury wydechowe to część odnowionej tylnej części. Dwuczęściowe tylne światła z technologią LED również zyskały nowy wygląd: wąskie i szerokie, zwężają się ku wnętrzu limuzyny. Do wyboru jest 13 kolorów nadwozia, w tym pięć nowych.

Przestronne wnętrze Audi A6 z czystymi i eleganckimi konturami oraz doskonałym rzemiosłem jest charakterystyczne dla tej luksusowej marki. Tylne siedzenia są niezwykle wygodne, a L-kształtne zagłówki poprawiają widoczność kierowcy z tyłu. Na życzenie tylne siedzenia można wyposażyć w wygodną kanapę dla dwóch osób. Zestaw zaawansowanych funkcji zapewnia znaczne obniżenie poziomu hałasu, zwłaszcza w krytycznych zakresach częstotliwości.

Panel instrumentów wykorzystuje nowe grafiki o wyższej rozdzielczości; nowa ramka lepiej podkreśla wyświetlacz (kolor w opcjonalnym systemie nawigacji MMI). Gustowne wykończenia z chromu, także na szprychach kierownicy, przyciągają uwagę swoją elegancją, a wkłady dostępne są w wyglądzie aluminium lub w finezyjnych drewnach.

Jak przystało na Audi, projektanci wnętrz zadbali o to, aby wszystkie kolory i materiały były ze sobą spójne. Standardowe fotele można opcjonalnie obłożyć nowym materiałem, a sportowe fotele dostępne są w skórze Valcona. Miękkie podłokietniki na drzwiach zwiększają komfort, a zintegrowany system zagłówków redukuje ryzyko urazu szyi.

Audi oferuje teraz pakiet sportowy S-line dla najbardziej dynamicznych kierowców. Pakiet ten zawiera zaawansowane funkcje wydajnościowe, takie jak 18-calowe obręcze i sportowe zawieszenie, które obniża wysokość pojazdu o 30 milimetrów. Jego sportowe fotele, dekoracyjne wkłady i tapicerki nadają wnętrzu z czarnymi akcentami jeszcze większe poczucie ekskluzywności, a pakiet zewnętrzny S-line dodaje dramatyzmu. Cechy tego ekskluzywnego programu Audi są idealnie dopasowane do luksusowych miłośników modelu Audi A6.

Jedną z dużych zalet Audi A6 jest szeroki wybór silników: sześć benzynowych i cztery diesle korzystają z bezpośredniego wtrysku paliwa oraz nowoczesnych technologii FSI, TFSI i TDI w wyborze czterech, sześciu lub ośmiu cylindrów. Bez względu na to, czy to manualna skrzynia biegów, wygodny tiptronic czy wysokowydajny multitronic, energia dosłownie płynie na przednie koła, a w przypadku potrzeby – na wszystkie cztery. Silniki są zarówno mocne, jak i efektywne. Wprowadzono nowe rozwiązania, aby zoptymalizować silniki i zminimalizować zużycie paliwa bez utraty przyjemności z jazdy. Średnie zużycie paliwa w całej rodzinie Audi A6 zostało obniżone o około 15 procent.

Najmniejszym silnikiem benzynowym jest 2.0 TFSI, turbo doładowany silnik czterocylindrowy o mocy 125 kW (170 KM). Na drugim końcu spektrum znajduje się 4.2 FSI, silnik V8 o mocy 257 kW (350 KM). Modele Audi V6 mogą być wyposażone w jeden z nowych silników 2.8 litra FSI: 140 kW (190 KM) lub 162 kW (220 KM). Oba silniki mają innowacyjny system Audi Valvelift (AVS), który zarządza czasowaniem zaworów dolotowych, zapewniając więcej momentu obrotowego przy mniejszym zużyciu paliwa. Niezależnie od tego, który silnik 2.8 FSI jest zamontowany w limuzynie Audi A6, średnie zużycie paliwa wynosi tylko 8.2 litra na 100 kilometrów (28.68 MPG). Przy 190 KM i manualnej skrzyni biegów oraz 8.4 litra na 100 kilometrów (28.00 MPG) przy 220 KM z automatyczną skrzynią multitronic.

Silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 213 kW (290 KM) to szczególnie ekscytujący nowy element. Audi zaprojektowało idealny pakiet dla każdego ze swoich silników. Dlatego silnik 3.0 TFSI jest wyposażony w kompresor. Od teraz „T” oznacza nie tylko doładowanie, ale także kompresję. Technologia kompresora nie zwiększa zużycia paliwa – ale krótkie ścieżki dolotowe zapewniają natychmiastową reakcję. I ma pełną moc od niskich obrotów silnika: od 2500 1/min do 4850 1/min, krzywa momentu obrotowego jest szeroka i płaska na poziomie 420 Nm.

Silnik 3.0 TFSI jest połączony z napędem tiptronic i quattro. Limuzyna Audi A6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5.9 sekundy i dalej rozwija się, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h. To rodzaj wydajności, który jeszcze kilka lat temu byłby zarezerwowany tylko dla silnika ośmiocylindrowego. Przy 9.5 litra na 100 kilometrów w cyklu UE, silnik V6 z kompresorem jest niezwykle ekonomiczny. Połączenie dynamicznych osiągów i niskiego zużycia paliwa w 3.0 TFSI stanowi kolejny przykład skutecznej strategii efektywności Audi.

Silniki TDI Audi A6 są kolejnym dowodem na to, jak blisko Audi udało się połączyć sportowe osiągi z efektywnością. Paliwo dostarczane jest przez niezwykle zaawansowany i cichy system szyn wspólnych z szybkokrocznymi wtryskiwaczami piezoelektrycznymi i ciśnieniem wtrysku wynoszącym 1800 barów. Dwa silniki V6 TDI (2.7 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI o mocy 176 kW (240 KM)) mają maksymalne momenty obrotowe wynoszące 380 Nm i 450 Nm odpowiednio.

Na końcu oferty silników diesla znajduje się czterocylindrowy silnik 2.0 TDI, dostępny w dwóch wersjach: 125 kW (170 KM), która spodziewana jest jesienią 2008 roku, oraz 100 kW (136 KM). Podstawowa wersja to szczególnie efektywny model e, znany jako 2.0 TDIe, który przy pomocy manualnej skrzyni biegów lub automatycznej multitronic dostarcza 320 Nm momentu obrotowego na przednie koła. Z multitronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9.9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 204 km/h. Jednak jego średnie zużycie paliwa przy manualnej skrzyni biegów wynosi tylko 5.3 litra na 100 km, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej około 139 gramów na kilometr.

Kluczem do osiągnięcia takich wzorowych wyników jest strategiczne wykorzystanie innowacyjnych technologii. Pompa wspomagania kierownicy działa na żądanie; alternator regeneruje energię elektryczną podczas jazdy na luzie, redukując obciążenie silnika. Obniżając wysokość pojazdu o 20 milimetrów i wprowadzając inne aerodynamiczne udoskonalenia, współczynnik oporu powietrza został zredukowany do cD = 0.28.

Skrzynia biegów może być dłużej używana na górnych dwóch biegach. Każde Audi A6 z systemem informacji dla kierowcy, nawet 2.0 TDIe, może mieć wyświetlane wskaźniki zmiany biegów na panelu instrumentów. Ikona informuje kierowcę, który bieg jest najekonomiczniejszy w obecnych warunkach.

Napęd quattro Audi jest dostępny we wszystkich silnikach o mocy 140 kW (190 KM) lub wyżej i jest standardowym wyposażeniem w wersjach z najwyższej półki. Pomimo manualnej skrzyni biegów, 140 kW (190 KM) 2.8 FSI to najnowsza generacja quattro z nowym podkreślonym designem tylnej części. Daje to Audi A6 niesamowite właściwości jezdne, znakomitą przyczepność i doskonałe bezpieczeństwo. W normalnych warunkach podział momentu obrotowego wynosi 40 procent na przednie koła i 60 procent na tylne. Mechanicznie działająca przekładnia Torsen natychmiast przekierowuje większość mocy na oś, zapewniając lepszą przyczepność w razie potrzeby – w ekstremalnych przypadkach do 65 procent na przednie lub 85 procent na tylne.

W finezyjnym dostroju Audi A6 zidentyfikowano dwa kluczowe cele – zwiększenie komfortu przy zachowaniu sportowego charakteru. Dzięki nowym, dużym amortyzatorom przednim działającym w optymalizowanym systemie zaworów, inżynierowie Audi zdołali osiągnąć obie te cele. Każdy inny aspekt ustawienia zawieszenia został poprawiony, w tym reakcje sprężyn.

Audi A6 może być wyposażone w fabryczne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, aby kierowca mógł dostosować reakcję oraz charakterystyki adaptacyjnych amortyzatorów do trzech stylów. Silniki o wysokiej mocy są wyposażone w większe, 17-calowe hamulce. Audi może być również wyposażone w system monitorowania ciśnienia w oponach, który jest całkowicie bezwładny i nie wymaga konserwacji. Klient może wybrać opony typu run-flat, które ograniczają jazdę do 50 kilometrów w przypadku spadku ciśnienia powietrza.

Audi zintegrowało kilka nowych systemów asystujących. Nowy system Audi side assist pomaga kierowcom podczas zmiany pasa ruchu przy prędkościach powyżej 30 km/h, zapewniając bezstresową i komfortową jazdę. Dzięki czujnikom radarowym, Audi Side Assist jest w stanie wykryć inne pojazdy z odległości do 50 metrów: sygnał na zewnętrznym lusterku zapala się, gdy zmiana pasa grozi niebezpieczeństwem. Audi lane assist pomaga utrzymać kierowców w swoim pasie, radarowy tempomat ze wspomaganiem utrzymuje stałą odległość od pojazdu z przodu, a system parkingowy Audi advanced ma kamerę tylnią.

Od swojego debiutu w 2002 roku, system Audi Multi Media Interface (MMI) ustalał standardy w zakresie doskonałej kontroli nad różnymi funkcjami. Audi A6 jest wyposażone w najnowszą generację MMI, w tym w najwyższej klasy MMI Navigation plus. Jego podstawowa konstrukcja się nie zmieniła. Centralny pokrętło wciąż znajduje się na konsoli środkowej między przednimi siedzeniami, a obsługa nadal odbywa się za pomocą dużych przycisków. Nowy joystick na końcu pokrętła oznacza, że MMI Navigation plus może być obsługiwane jeszcze bardziej intuicyjnie.

MMI Navigation plus to ostateczne rozwiązanie, pionierskie w nowej generacji systemów z zaawansowanym portfolio technologii i przełomowymi standardami. Specjalne funkcje obejmują napęd CD/DVD/Nawigacji z pojemnością dysku twardego 40 GB, który można wykorzystać do przechowywania plików MP3 oraz do 5000 adresów.

Z ekranem o przekątnej 7 cali i wysokiej rozdzielczości, monitor w tym nowoczesnym systemie nawigacyjnym jest naprawdę innowacyjny. Obraz jest bogaty w kontrast i niezwykle ostry nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Posiada również opcjonalny tuner telewizyjny, który odbiera programy cyfrowe (DVB-T) w doskonałej jakości.

Nowy system nawigacyjny ma kolejną innowację. Nowy tryb widoku z lotu ptaka przedstawia krajobrazy w reliefie topograficznym – w pełnych szczegółach, z trójwymiarowymi obrazami charakterystycznych budynków. Monitor ma nową zasadę działania: podczas regulacji konkretnych funkcji, takich jak klimatyzacja lub podgrzewanie siedzeń, pojawia się okno podręczne po prawej stronie, zamiast przejmować cały ekran.

Większość nowych funkcji oferowanych w Audi A6 Sedan i Audi A6 Avant znajduje się również w dwóch innych modelach: wszechstronnym Audi A6 allroad quattro i dynamicznym Audi S6. Audi A6 allroad quattro może być napędzane nowym silnikiem 3.0 TFSI o mocy 213 kW (290 KM) lub jednym z dwóch potężnych silników V6 TDI. V10 w Audi S6 ma 320 kW (435 KM). Zmiany w modelu sportowym ograniczają się do detali optycznych wnętrza i zewnętrza.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.