AUDI S6 Avant 2012-2014

AUDI S6 Avant 2012-2014

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S6 Avant 2012-2014

Po zakończeniu światowego kryzysu finansowego i odbudowie gospodarki, Audi szybko wprowadziło nową wersję S czwartej generacji modelu A6 Avant.

Audi zaprezentowało czwartą generację modelu A6 na początku 2011 roku na rynek europejski, a rok później był on dostępny w pozostałych krajach. Jak wszystkie poprzednie modele, oferowany był w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan i kombi, z których ta druga tradycyjnie nosi nazwę Avant. Model S był sportową wersją i różnił się kilkoma szczegółami od standardowego modelu.

Audi oferowało specjalny pakiet o nazwie S-line, który klienci mogli dodać do mniej mocnych wersji A6 Avant, podczas gdy S6 był prawdziwym sportowcem. Miał srebrne osłony lusterek i czerwono-szare logo na masywnej, jednolitej osłonie chłodnicy. Po bokach Audi zamontowało emblematy V8T na przednich błotnikach, a z tyłu umieściło aluminiowy panel pod zderzakiem, flankowany dwoma podwójnymi, eliptycznymi rurami wydechowymi. Na górze klapy bagażnika producent dodał spojler dachowy.

W środku, S6 Avant miał eleganckie, ale sportowe wnętrze. Audi umieściło emblemat S6 na kierownicy oraz wyszyło go na oparciach przednich siedzeń. To samo logo pojawiło się na desce rozdzielczej na centralnym wyświetlaczu TFT pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. Kilka wykończeń z włókna węglowego zdobiło panele drzwi i środkową konsolę.

Jednak S6 Avant był przede wszystkim o tym, co kryło się pod karoserią. Audi zainstalowało pod maską silnik V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Połączono go z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzęgłem). Moc 420 KM była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem centralnego dyferencjału Torsen, a nie systemu Haldex.

Audi S6 Avant

Sportowy charakter, subtelność i bogate wyposażenie – Audi odświeża modele S6 i S6 Avant. Oba modele to sportowe auta do codziennego użytku, oferujące bezkompromisową praktyczność. Nowy silnik, czterolitrowy, podwójnie doładowany V8, łączy dużą moc z niskim zużyciem paliwa, co odpowiada współczesnym standardom.

Napęd

Audi S6 i S6 Avant wykorzystują wersję nowego silnika 4.0 TFSI o mocy 309 kW (420 KM). Podwójnie doładowane V8 dostarcza stały moment obrotowy 550 Nm (405,66 lb-ft) w zakresie od 1400 do 5300 obr./min. Przyspiesza S6 od 0 do 100 km/h (62,14 mph) w 4,8 sekundy, a S6 Avant w 4,9 sekundy. W obu modelach elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna 250 km/h (155,34 mph) to tylko formalność.

Silnik 4.0 TFSI wspiera strategię downsizingu Audi w klasie wysokiej wydajności. W porównaniu do silnika z poprzedniego modelu, wolnossącego V10 o pojemności 5,2 litra, oferuje jeszcze bardziej sportowe osiągi, jednocześnie obniżając zużycie paliwa o aż 25 procent. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 9,7 litra na 100 km (24,25 US mpg) w Audi S6 i 9,8 litra (24,0 US mpg) w Audi S6 Avant, co zdecydowanie przewyższa konkurencję.

Liczne technologie przyczyniają się do tego wyniku, w tym systemy odzyskiwania energii i start-stop oraz nowy system zarządzania cylindrami „cylinder on demand”. Gdy V8 dezaktywuje cztery cylindry przy częściowym obciążeniu, uruchamiany jest system aktywnej redukcji hałasu (ANC). Cztery mikrofony wbudowane w podsufitkę rejestrują dźwięki w kabinie, które są analizowane przez komputer. Jeśli komputer wykryje zakłócające dźwięki, emituje przeciwną falę dźwiękową przez głośniki systemu audio. Taki dźwięk łączy się z niepożądanym hałasem i w dużej mierze go tłumi.

Niezależnie od tego, aktywne, elektronicznie sterowane łożyska silnika wykorzystują celowe przeciwpulsacje do wygłuszania niskoczęstotliwościowych wibracji. W skład sonornej barwy i gładkości silnika wchodzą również aktor dźwięku, klapy w układzie wydechowym, osłona silnika oraz nowo opracowane dwumasowe koło zamachowe z wahadłem siły odśrodkowej w siedmiobiegowej skrzyni S tronic.

W zakresie przekazywania mocy, S6 i S6 Avant jeszcze bardziej rozwijają filozofię Audi „Vorsprung durch Technik”. Moc silnika płynie przez szybko zmieniającą biegi, siedmiobiegową skrzynię biegów S tronic. System quattro z napędem na wszystkie koła wykorzystuje samoblokujący dyferencjał centralny i wektorowanie momentu obrotowego. Na życzenie, Audi uzupełnia quattro o opcjonalny dyferencjał sportowy, który aktywnie rozdziela moc między tylne koła.

Podwozie

Dwa nowe modele S są standardowo wyposażone w adaptacyjne sportowe zawieszenie pneumatyczne. Sztywno dostrojone zawieszenie z regulowanym tłumieniem obniża nadwozie o 10 mm (0,39 in). Zapewnia precyzyjne prowadzenie bez utraty komfortu. Potężne hamulce tarczowe, wentylowane z przodu i z tyłu, posiadają matowe czarne zaciski z logo S6. Audi oferuje jako opcję tarcze ceramiczne z włókna węglowego.

Audi S6 i S6 Avant są standardowo wyposażone w felgi odlewane z aluminium w unikalnym pięcioramiennym designie. Felgi 8.5 J x 19 są pokryte oponami o rozmiarze 255/40. Do wyboru jest siedem różnych felg w rozmiarze 19 lub 20 cali, z czego cztery pochodzą z quattro GmbH. Felgi w rozmiarze 20 cali w wyglądzie tytanowym z pięcioramiennym wzmocnieniem nadają szczególnie ekskluzywny wygląd.

System dynamicznego wyboru jazdy Audi drive select jest standardowy w dwóch nowych modelach S. Między innymi modyfikuje charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany biegów S tronic, wspomaganie elektryczne układu kierowniczego i charakterystykę adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego. Kierowca może dostosować działanie tych systemów w pięciu etapach. Opcjonalny dyferencjał sportowy i dynamiczne wspomaganie, które zmienia swoje przełożenie w zależności od prędkości, również mogą być zintegrowane z systemem.

Karoseria i design

Nadwozia odgrywają dużą rolę w dynamice Audi S6 i S6 Avant. Są niezwykle lekkie, ponieważ w około 20 procentach wykonane są z aluminium. Audi S6 ma masę własną wynoszącą zaledwie 1895 kilogramów (4177,76 lb), a S6 Avant 1950 kilogramów (4299,01 lb). Oba modele są znacznie lżejsze od swoich bezpośrednich rywali.

Długość Audi S6 wynosi 4931 mm (16,18 ft), co czyni go o 16 mm (0,63 in) dłuższym od A6; różnica między 4634-milimetrowym (15,2 ft) Audi S6 Avant a A6 Avant wynosi 8 mm (0,31 in). Ich osłona chłodnicy z pojedynczym ramieniem zdobią aluminiowe elementy oraz chromowane poziome podwójne pręty. Kolejny pasek chromowy ozdabia przedni zderzak. Lusterka zewnętrzne mają obudowy w aluminiowym wyglądzie, a progi boczne mają charakterystyczny kształt.

Audi S6 sedan ma spojler na tylnej klapie; Avant posiada spojler dachowy. W obu modelach dyfuzor w tylnym zderzaku jest w kolorze szaro-platinowym z aluminiowym wykończeniem. Cztery eliptyczne wyloty wydechowe są zakończone chromem. Modele S są dostępne w wyborze ośmiu kolorów, w tym ekskluzywnych odcieni Estoril Blue, crystal effect oraz Prism Silver, crystal effect. Nadwozie ozdobione jest emblematami S6 i V8T.

Wnętrze

Wnętrze Audi S6 i S6 Avant również charakteryzuje się sportową elegancją. Na kluczyku, skórzanej sportowej kierownicy z kolorowymi przeszyciami, aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów oraz instrumentach znajdują się emblematy S6. Oświetlone listwy progowe oraz oba wyświetlacze (MMI i system informacji dla kierowcy) witają kierowcę logiem S6. Czerwony pierścień ozdabia przycisk start-stop, a aluminiowy element dźwignię zmiany biegów. Podnóżek, pedały i przyciski systemu MMI mają wykończenie w aluminiowym stylu.

Dekoracyjne wkładki dostępne są w wyborze czterech materiałów. Standardowo stosowana jest matowa szczotkowana stal, a w opcji oferowane są: włókno węglowe, naturalny brąz fine grain ash lub warstwowe drewno Beaufort. Klienci mogą wybierać spośród trzech kolorów – czarny, srebrny księżycowy i beż goa (tylko dla tapicerki siedzeń) – do podsufitki, deski rozdzielczej, wykładzin oraz foteli. Standardowe wykończenie foteli wykonano z połączenia skóry Pearl Nappa i Alcantary, a w opcji dostępne są tapicerki Milano oraz Valcona.

Fotele sportowe z regulacją wysokości, wsparciem lędźwiowym oraz tłoczonym logo S są standardem. Audi oferuje dwie inne wersje jako opcje: fotele komfortowe z elektryczną regulacją i funkcją pamięci oraz elektrycznie regulowane fotele sportowe S z wbudowanymi zagłówkami. Te również są tłoczone z logo S.

Wyposażenie

Nowe Audi S6 i S6 Avant trafią do salonów dealerskich z obszerną listą standardowego wyposażenia wiosną 2012 roku. Do wyposażenia należy m.in. reflektory xenon plus z oświetleniem całorocznym, tylne światła LED, elektromechaniczna hamulec parkingowy oraz system informacji dla kierowcy z kolorowym wyświetlaczem. Radio MMI plus zawiera interfejs Bluetooth, a system audio Audi ma dziesięć głośników.

Wszystkie najwyższej klasy opcje w serii modelowej są również dostępne dla nowych modeli S. Należy do nich oświetlenie LED, adaptacyjne światła, pakiet oświetlenia ambientowego, klucz komfortowy, wyświetlacz head-up, system parkingowy plus z kamerą 360°, elektryczna klapa bagażnika, opcjonalnie z czujnikiem, oraz luksusowe fotele klimatyzowane z funkcją masażu.

Lista opcji dla modelu Avant, który oferuje do 1680 litrów (59,33 cu ft) przestrzeni bagażowej, obejmuje także panoramiczny dach szklany.

Ściśle zintegrowane systemy wspomagania kierowcy są na najwyższym poziomie. Należą do nich różne wersje systemu bezpieczeństwa Audi pre sense, adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go, Audi side assist, aktywne wspomaganie lane assist, wyświetlacz ograniczenia prędkości oraz asystent nocny z podświetlaniem wykrytych pieszych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.