AUDI S6 Avant 2014-2019

AUDI S6 Avant 2014-2019

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S6 Avant 2014-2019

Audi wprowadziło odświeżenie modelu A6 w połowie cyklu życia, włączając do procesu wersję S6, co zaowocowało jeszcze szybszym modelem kombi S6 Avant.

Od września 2015 roku wszystkie samochody rejestrowane w Unii Europejskiej muszą spełniać normy emisji Euro 6b, a Audi musiało się do tego dostosować. Z uwagi na uwagę, jaką przyciągała, firma musiała dostosować i zmodyfikować swoje silniki, ale zamiast ograniczać moc, zwiększyła ją jeszcze dla wersji S A6.

S6 oraz jego mocniejszy brat RS6 były jednymi z najpotężniejszych „śpiących” samochodów na rynku. Ich kształty kombi nie zdradzały zbyt wielu wskazówek co do ich osiągów. W wersji S6 Avant, duży pojazd miał podobną sylwetkę do reszty gamy. Aluminiowe osłony lusterka i mała, charakterystyczna naklejka na osłonie chłodnicy były trudne do zauważenia w ruchu ulicznym. Producent oferował S6 z standardowym adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, które obniżało prześwit o 20 mm (0,8″), co zmniejszało opór powietrza.

Wnętrze samochodu wyposażono w sportowe fotele kubełkowe zintegrowane z zagłówkami. Ich wysoka konstrukcja zapewniała doskonałe wsparcie podczas ostrego pokonywania zakrętów. Audi zamontowało wysuwany ekran do jednostki MMI (Multi Media Infotainment) na desce rozdzielczej, z pokrętłem sterującym między przednimi siedzeniami, ale bez ekranu dotykowego. Panel wskaźników składał się z czterech analogowych wskaźników i wyświetlacza TFT pośrodku. Z tyłu, S6 Avant oferował miejsce dla trzech osób, mimo wysokiego centralnego tunelu napędowego. Składana ława była wystarczająco szeroka, by to pomieścić.

Pod maską, Audi zachowało starszy silnik benzynowy 4.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, ale zwiększyło jego moc o 30 KM w porównaniu do wersji S6 przed faceliftingiem.

 Audi S6 Avant

Zwycięzca w klasie biznesowej stał się jeszcze lepszy – Audi gruntownie zaktualizowało rodzinę A6. Nowe silniki, skrzynie biegów i reflektory, a także nowy system multimedialny sprawiają, że Sedan i Avant są bardziej wydajne, mocniejsze, atrakcyjniejsze i bardziej wyrafinowane niż kiedykolwiek. Wszechstronny model A6 allroad quattro oraz sportowe wersje S6, S6 Avant i RS6 również zyskały liczne nowości.

„Z nowym Audi A6 piszemy kolejny rozdział w znakomitej historii sukcesu. Reprezentuje innowacyjną technologię i premium markę Audi,” mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w AUDI AG. „Audi A6 wyznacza nowe standardy w wielu dziedzinach technologicznych: lekkie nadwozie z wieloma elementami aluminiowymi, potężne i wysoce efektywne silniki, sportowe zawieszenie oraz zaawansowane systemy asystujące i multimedialne.”

Ostro zarysowane linie, podkreślone poziome akcenty, sportowo napięte powierzchnie – design modeli A6 ucieleśnia precyzję i sportową elegancję. Został starannie dopracowany w ramach odświeżenia modelu, zmiany obejmują kratkę Singleframe, reflektory, wloty powietrza, zderzaki, progi, tylne lampy i końcówki wydechu. Audi oferuje opcjonalnie reflektory z technologią LED lub Matrycową LED, połączone z dynamicznymi kierunkowskazami.

Dzięki inteligentnej koncepcji konstrukcji kompozytowej, nadwozie jest niezwykle sztywne i bezpieczne. Liczne elementy z aluminium i stali formowane na gorąco tworzą kręgosłup systematycznej koncepcji lekkiej budowy. Nowe A6 1.8 TFSI ma masę własną (bez kierowcy) wynoszącą zaledwie 1,535 kilogramów (3384.1 lb). Komfort wibracji jest doskonały; hałas w kabinie jest niezwykle niski.

Zgrabny styl zewnętrzny znajduje odzwierciedlenie w przestronnym wnętrzu pojazdu. Każdy detal dokumentuje nieprzejednany poziom jakości, znany kierowcom Audi. Eleganckie kolory i starannie dobrane materiały podkreślają wyrafinowaną atmosferę. Nowa selekcja designu Audi w kolorach wnętrza szarym (modele A6) oraz czerwonym (S6) kieruje się szczególnie do wymagających klientów.

Fotele przednie dostępne są z opcjonalną wentylacją i funkcją masażu; obsługa jest intuicyjna. System radiowy MMI oraz luksusowa automatyczna klimatyzacja są standardem. Bagażnik Audi A6 Avant oferuje od 565 do 1680 litrów (20.0 do 59.3 cu ft) przestrzeni i wiele praktycznych rozwiązań. Opcjonalna sensorowa automatyczna klapa bagażnika w połączeniu z elektrycznym przykryciem bagażnika ułatwia załadunek.

Nowe modele A6 są również znacznie przed konkurencją, jeśli chodzi o infotainment, z konfiguracjami sięgającymi MMI navigation plus z MMI touch. Najwyższej klasy system nawigacyjny z chowanym ośmiocalowym monitorem oparty jest na nowej platformie technologicznej wykorzystującej szybki chip graficzny Tegra 30 od partnera Audi, firmy Nvidia. Dodatkowy moduł Audi connect przesyła dane za pośrednictwem szybkiego standardu LTE i wprowadza spersonalizowane usługi online do pojazdu, w tym nowe aplikacje do streamingu mediów.

Zakres systemów asystujących kierowcę jest również niezwykle atrakcyjny, na czołowej pozycji znajduje się adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go. Audi side assist, które wykorzystuje radar do sprawdzenia stanu za pojazdem podczas zmiany pasa, działa w bliskiej współpracy z Audi active lane assist, które zapobiega niezamierzonym zmianom pasa ruchu. Asystent nocnego widzenia teraz zawiera jeszcze więcej funkcji, a system bezpieczeństwa Audi pre sense basic jest standardem. Ważne informacje można wywołać za pomocą opcjonalnego wyświetlacza head-up.

Szeroko zaktualizowana: oferta silników

Oferta silników nowego A6 i A6 Avant obejmuje trzy jednostki TFSI o mocy od 140 kW (190 hp) do 245 kW (333 hp) oraz pięć jednostek TDI od 110 kW (150 hp) do 240 kW (326 hp). Wszystkie silniki spełniają normy emisji Euro 6, a ich emisja CO2 została zredukowana nawet o 22 procent. W Audi najbardziej efektywne silniki benzynowe i diesla noszą oznaczenie „ultra”. W połączeniu z zupełnie nową skrzynią S tronic, 1.8 TFSI ultra zużywa zaledwie 5.7 litrów paliwa na 100 kilometrów (41.3 US mpg), co odpowiada 133 gramom CO2 na kilometr (214 g/mi). Model 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 hp) osiąga niezwykle niską wartość zużycia – bez ograniczeń w zakresie wyposażenia – wynoszącą 4.2 litra paliwa na 100 kilometrów (56.0 US mpg), co odpowiada 109 gramom CO2 na kilometr (175.4 g/mi).

Najmocniejszy silnik benzynowy, 3.0 TFSI, został kompleksowo zrewidowany. Inżynierowie silnikowi całkowicie przeprojektowali także liczne aspekty 3.0 TDI clean diesel, który jest dostępny w wersjach z mocą 160 kW (218 hp) lub 200 KW (272 hp). Silnik 3.0 TDI clean diesel biturbo generuje 235 kW (320 hp). Inna wersja o mocy 240 kW (326 hp), która może być krótko zwiększona do 255 kW (346 hp), napędza modele specjalne A6 3.0 TDI competition oraz A6 Avant 3.0 TDI competition, z którymi Audi świętuje 25-lecie technologii TDI.

Wysokowydajny diesel sparowany jest z ośmiobiegową skrzynią tiptronic. Wszystkie pozostałe warianty silnikowe współpracują z nowo zaprojektowaną sześciobiegową skrzynią manualną, która jest szczególnie lekka i niskotarciowa, lub z siedmiobiegowym S tronic. W wersjach z napędem na przednie koła, w pełni przemyślana skrzynia dwusprzęgłowa zastępuje multitronic. W konfiguracjach silnikowych od 200 kW (272 hp), napęd quattro na stałe może być uzupełniony o dyferencjał sportowy, który aktywnie rozdziela moc pomiędzy tylnymi kołami.

Zawieszenie z wyrafinowanymi układami kół łączy doskonały komfort ze sportowym prowadzeniem. Audi drive select – dynamiczny system zarządzania zawieszeniem jest standardem, a Audi oferuje do wyboru dwa sportowe zawieszenia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne jako opcje. W modelu A6 Avant 2.0 TDI ultra z mocą 140 kW (190 hp), sprężyny są wykonane z polimeru wzmacnianego włóknem szklanym (GFRP) – innowacja Audi, która oszczędza około 4.4 kilogramów (9.7 lb) masy, redukuje zużycie paliwa oraz poprawia zarówno precyzję jazdy, jak i komfort wibracji. Felgi mają średnicę od 17 do 20 cali.

Wyrafinowany i męski – nowe Audi A6 allroad quattro

Nowe Audi A6 allroad quattro, które bazuje na A6 Avant, cechuje podwyższone nadwozie oraz stalowe wykończenia, które osłaniają spód przednich i tylnych części. Design jest solidny i męski, z pionowymi żebrami w kratce Singleframe. Do wyboru są cztery silniki V6 o pojemności 3.0 litra – 3.0 TFSI oraz trzy wersje 3.0 TDI. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne jest standardem.

Sportowość w trzech odsłonach: nowe S6, S6 Avant i RS6 Avant

Nowe Audi S6 i S6 Avant to samochody sportowe do codziennego użytku. 4.0 TFSI, biturbo V8 o mocy 331 kW (450 hp), przyspiesza Sedan od 0 do 100 km/h (62.1 mph) w 4.4 sekundy. S6 Avant kończy sprint w 4.6 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 9.2 litra na 100 kilometrów (25.6 US mpg) w Sedan i 9.4 litra (25.0 US mpg) w Avant, co odpowiada 214 i 219 gramom CO2 na kilometr (344 i 352.4 g/mi). Ta efektywność jest w dużej mierze zasługą systemu cylindrów na żądanie (COD), który aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów przy częściowym obciążeniu.

W standardzie nowe Audi S6 i S6 Avant wyposażone są w napęd quattro na stałe oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które obniża nadwozie o 20 milimetrów (0.8 in). Matowe czarne zaciski hamulcowe chwytają przednie tarcze zamontowane za felgami o średnicy 19 cali.

Dynamicznym modelem flagowym nowej rodziny A6 jest Audi RS6 Avant. Wysokowydajny samochód sportowy do codziennej jazdy i rekreacji przyspiesza do 100 km/h (62.1 mph) w 3.9 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 305 km/h (189.5 mph). Jego silnik 4.0 TFSI generuje 412 kW (560 hp), zużywając średnio tylko 9.6 litra paliwa na 100 kilometrów (24.5 US mpg), co odpowiada 223 gramom CO2 na kilometr (358.9 g/mi). System COD również w dużej mierze odpowiada za tę efektywność.

Ośmiobiegowa skrzynia tiptronic przenosi moc z biturbo V8. Standardowy napęd quattro wykorzystuje centralny dyferencjał z wyższym współczynnikiem blokady. Adaptacyjne zawieszenie RS obniża nadwozie o 20 milimetrów (0.8 in). Audi oferuje napięte sportowe zawieszenie RS z Dynamic Ride Control (DRC) jako opcję. Duże tarcze hamulcowe mają projekt falisty, co pozwala zaoszczędzić na wadze, a felgi mają średnicę 20 cali. Felgi o średnicy 21 cali są dostępne jako opcja.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.