AUDI S7 2014-2017

Gdy Audi wprowadza wersję S danego modelu, inżynierowie robią wszystko, aby osiągnąć doskonałą równowagę między sportowością a komfortem, a S7 nie jest wyjątkiem.

Bezramkowe drzwi A7 oraz opadający dach sprawiają, że A7 Sportback wygląda jak coupe, a w filozofii Audi nie ma sensu budować coupe, jeśli nie umieści się pod maską potężnego silnika. Tak właśnie zrobiono z atrakcyjnie wyglądającym A7, gdy stało się S7.

Smukłe linie pojazdu tworzą aerodynamiczny kształt, biegnący od maski aż do świateł tylnych. Na klapie bagażnika znajduje się cienka linia, w której ukryty jest tylny spojler, zlicowany z pokrywą bagażnika. Jak to zwykle bywa w przypadku pojazdów S, zewnętrzne lusterka i przedni grill są srebrne, niezależnie od koloru samochodu.

Wewnątrz S7 dostępne są cztery miejsca siedzące, a fotele dla pasażerów z przodu to kubełkowe siedzenia od Recaro. W tylnej części usunięto środkowe siedzenie, aby zaoferować większy komfort pozostałym dwóm pasażerom, którzy mogą tam wygodnie usiąść.

Z technicznego punktu widzenia silnik jest taki sam jak w Bentleyu Continental GT V8. Posiada podwójne turbosprężarki umieszczone pomiędzy rzędami silnika, aby zredukować opóźnienie turbo. Skrzynia biegów to 7-biegowy system dwusprzęgłowy, który przekazuje moc na wszystkie cztery koła. W przypadku zawieszenia dostępny jest opcjonalny system powietrzny.

Audi nie szczędziło wysiłków przy modernizacji modelu A7 Sportback. Przestronny, pięciodrzwiowy coupe stał się jeszcze bardziej potężny i atrakcyjny – dzięki nowym konfiguracjom silników, nowym skrzyniom biegów, nowym reflektorom oraz tylnym światłom, a także nowym systemom informacyjnym. Nowy A7 Sportback łączy emocjonalny urok i sportowy charakter coupe z komfortem sedana oraz funkcjonalnymi zaletami Avanta.

Kiedy A7 Sportback zadebiutował w 2010 roku, Audi już wtedy wyznaczało nowe standardy w projektowaniu samochodów, łącząc sportową estetykę z elegancją w wielkim stylu. Długa pokrywa silnika, sportowe, opływowe słupki C oraz ostro opadający tył tworzą dynamiczne wrażenie wizualne. Zmodernizowana wersja pięciodrzwiowego modelu, o długości 4,97 metra, zyskała dodatkowe, wyróżniające się sportowe cechy.

Najbardziej zauważalne zmiany dotyczą grilla Singleframe, zderzaków, końcówek wydechu oraz reflektorów. Technologia LED stała się standardem; na życzenie, Audi może dostarczyć reflektory Matrix LED, które optymalnie oświetlają drogę bez oślepiania innych użytkowników. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, zainstalowano również dynamiczne kierunkowskazy z przodu; z tyłu są one standardem.

Nadwozie nowego Audi A7 Sportback składa się głównie z aluminium i wysokotemperaturowych stali. Jest niezwykle lekkie i zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie akustycznym. Przestrzeń bagażowa pod długą, elektrycznie sterowaną pokrywą bagażnika ma podstawową pojemność 535 litrów. Po złożeniu tylnych oparć, pojemność wzrasta do 1390 litrów.

Sportowy styl zewnętrzny znajduje odzwierciedlenie we wnętrzu pojazdu. Dominującym elementem jest pozioma linia otaczająca kierowcę i pasażera. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie lekkości i elegancji. Nowe materiały wykończeniowe, w tym wkładka z aluminium i orzecha Beaufort oraz skóra Valcona, imponują jakością wykonania. Paleta kolorów została przeprojektowana, oferując pięć opcji kolorystycznych, nawet dla foteli.

Nowe Audi A7 Sportback jest pewne i komfortowe w prowadzeniu. Fotele przednie można opcjonalnie wyposażyć w funkcje wentylacji i masażu, a do wyboru jest cztery wersje siedzeń. System radio MMI jest standardem; można go rozszerzyć o wyświetlacz Head-up, który wyświetla wszystkie istotne informacje na szybie czołowej.

Moc i wydajność: dwa silniki TFSI i trzy silniki TDI

Na początek Audi oferuje nowego A7 Sportback z pięcioma mocnymi i wysoce wydajnymi silnikami: dwoma benzynowymi i trzema dieslami. Ich moc mieści się w przedziale od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM), a wszystkie spełniają normę emisji Euro 6. Wiele aspektów silnika 3.0 TDI clean diesel o mocy 200 kW (272 KM) zostało nowo opracowanych. W wersji „ultra” z mocą 160 kW (218 KM) i napędem na przednie koła, silnik V6 o pojemności trzech litrów zużywa średnio zaledwie 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 122 gramów na kilometr. Najmocniejszy silnik, 4.0 TFSI, jest dostępny w Audi S7 Sportback. Oferuje moc 331 kW (450 KM) i korzysta z innowacyjnej technologii COD (Cylinder on Demand).

Silnik 3.0 TDI biturbo clean diesel, który generuje 235 kW (320 KM), współpracuje z ośmiobiegową skrzynią tiptronic; wszystkie inne konfiguracje silnikowe mają siedmiobiegową skrzynię S tronic. W wersjach z napędem na przednie koła, skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem została całkowicie przeprojektowana, zastępując multitronic. W konfiguracjach silników zaczynających się od 200 kW (272 KM), napęd na wszystkie koła quattro może być uzupełniony o dyferencjał sportowy, który aktywnie rozdziela moc między tylne koła.

Podwozie łączy sportową precyzję z wysokim komfortem. Nowe Audi A7 Sportback ma koła o średnicach od 17 do 21 cali. Niektóre konfiguracje silników są wyposażone w nowe lekkie hamulce. Układ kierowniczy charakteryzuje się napędem elektromehanicznym dla wysokiej efektywności.

System dynamicznej obsługi Audi drive select jest standardem. Opcje obejmują dynamiczne kierowanie, dwie wersje sportowego zawieszenia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne; w modelu S7 Sportback, zawieszenie pneumatyczne ma twardsze ustawienia.

Nowe Audi A7 Sportback prowadzi w dziedzinie infotainment. Najlepszy system, MMI Navigation plus z MMI touch, wykorzystuje najnowszą generację modułowego systemu infotainment; jego wyróżnikiem jest potężny procesor graficzny od partnera Audi, firmy Nvidia. Sterowanie za pomocą touchpad pozwala kierowcy przewijać i powiększać listy oraz mapy.

Doskonałym uzupełnieniem systemu MMI Navigation plus jest Audi connect, które łączy pięciodrzwiowy coupe z Internetem za pomocą standardu szybkiej transmisji danych LTE. Audi phone box łączy telefon komórkowy kierowcy z anteną samochodową, co poprawia odbiór. Najwyższym modelem hi-fi jest system dźwiękowy Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Systemy asystujące – w tym adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go, ulepszony asystent widzenia nocnego i system bezpieczeństwa Audi pre sense – są również na najwyższym poziomie. Audi side assist i Audi active lane assist ściśle współpracują ze sobą, aby zmiany pasa ruchu były jeszcze bezpieczniejsze.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.