AUDI S8 (D4) 2012-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

AUDI S8 (D4) 2012-2013

Przejdź do galerii zdjęćAUDI S8 (D4) 2012-2013

Podczas gdy Mercedes-Benz miał swoją dywizję AMG zajmującą się sportowymi modelami S-Class, Audi oferowało modele S dla swoich pojazdów. Audi S8 z 2012 roku był najszybszym modelem A8 w ofercie.

Poszukiwanie większej mocy skłoniło Audi do porzucenia wcześniejszej jednostki V10 od Lamborghini na rzecz nowo opracowanego silnika V8 z podwójnym doładowaniem. Dzięki ogromnym inwestycjom w badania i rozwój, Audi S8 z 2012 roku było bardziej mocne i szybsze niż jego poprzednik.

Audi S8 wyróżniało się wyglądem zewnętrznym. Nie miało jednak wystających nadkoli ani szalonych aerodynamicznych skrzydeł z tyłu. Posiadało tę samą dużą osłonę chłodnicy co reszta modelu, ale z podwójnie chromowanymi liniami na każdej szczelinie zamiast pojedynczo chromowanych. Lusterka miały srebrne obudowy, które wyglądały jak aluminium. Z tyłu znajdowały się cztery końcówki wydechu i dyfuzor pomiędzy nimi.

Wewnątrz było to luksusowe Audi A8 z wszystkimi funkcjami komfortu, jakie oferowały pozostałe modele. Tylko bardziej luksusowe A8 W12 miało więcej niż S8, ale tylko S8 miało sportowe fotele kubełkowe dla pasażerów z przodu. Na desce rozdzielczej znajdował się nowy system infotainment z chowanym modułem, który nie przeszkadzał w widoku.

Pod maską znajdował się silnik V8 o pojemności 4,0 litra z turbosprężarkami pomiędzy blokami silnika, co zmniejszało opóźnienie turbo. W trybie ekonomicznym silnik mógł pracować na czterech cylindrach. Standardową skrzynią biegów była 8-biegowa automatyczna skrzynia ZF. Jak zwykle w przypadku modeli z serii S, wyposażono ją w system napędu na wszystkie koła quattro od Audi.

Audi S8, który zadebiutuje na rynku wiosną 2012 roku, jest nowym liderem rodziny modeli Audi S – dużym, luksusowym sedanem o niespotykanej mocy. Nowy silnik 4.0 TFSI w Audi S8 generuje aż 382 kW (520 KM) i dostarcza stałe 650 Nm (479.42 lb-ft) momentu obrotowego do wału korbowego w zakresie od 1,700 do 5,500 obr/min. Efekt jest imponujący: sprint od zera do 100 km/h (62.14 mph) zajmuje zaledwie 4.2 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155.34 mph).

To sprawia, że zużycie paliwa potężnego i gładkiego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem jest jeszcze bardziej zaskakujące: wynosi zaledwie 10.2 litra na 100 km (23.06 US mpg), co jest znacznie lepszym wynikiem niż konkurencja. W poprzednim modelu, wolnossącym silniku V10 o pojemności 5.2 litra, średnie zużycie paliwa wynosiło 13.2 litra na 100 km (17.82 US mpg). Pomimo wzrostu mocy o 51 kW (70 KM) zużycie paliwa spadło o prawie 23 procent.

Za doskonałymi wartościami nowego Audi S8 stoją połączone technologie platformy efektywności Audi, w tym systemy rekuperacji i start-stop. Szczególne znaczenie ma nowo opracowana technologia „cylinder na żądanie”. W warunkach częściowego obciążenia dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów, co prowadzi do znacznego wzrostu efektywności, zwłaszcza przy umiarkowanych prędkościach na autostradzie. Zestaw środków akustycznych, w tym system aktywnej redukcji hałasu, tłumi ewentualne zakłócenia dźwiękowe i wibracje.

Ośmiobiegowy tiptronic w Audi S8 łączy sportowość z efektywnością. Wykorzystuje wysokie biegi przy niskich obrotach, kiedy to możliwe, ale szybko i komfortowo redukuje biegi na życzenie kierowcy. Tiptronic przekazuje moc na napęd quattro, który łączy samoblokujący centralny dyferencjał z dyferencjałem sportowym na tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy większość mocy trafia na zewnętrzne koło, dosłownie wpychając duży sedan w zakręt.

Podwozie

Nowe Audi S8 nie idzie na kompromisy, jeśli chodzi o podwozie. Jedną z jego cech jest specjalnie dostosowane adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulowanym tłumieniem, które może zmieniać wysokość nadwozia w trzech poziomach, zapewniając szeroki wachlarz wrażeń podczas jazdy. Idealnie współpracuje z dynamicznym układem kierowniczym, który również jest standardem i dostosowuje swoje parametry do prędkości pojazdu. Wykorzystuje drobne, niemal niewyczuwalne korekty kierownicy, aby ustabilizować zachowanie w zakręcie.

System Audi drive select łączy te dwa systemy oraz zarządzanie silnikiem, ośmiobiegowy tiptronic i dyferencjał sportowy. Kierowca może dostosować działanie tych komponentów, wybierając jeden z pięciu trybów: komfort, auto, dynamiczny, indywidualny i efektywność.

Standardowe, specyficzne dla S felgi mają rozmiar 9 J x 20 i są oparte na oponach o szerokości 265/40. Audi oferuje pięć dodatkowych felg jako opcję, z których cztery mają średnicę 21 cali. Cztery wewnętrznie wentylowane hamulce tarczowe mają średnicę 400 milimetrów (15.75 in) z przodu i 365 milimetrów (14.37 in) z tyłu. Matowe czarne zaciski z przodu noszą logo S8. Każda z opcjonalnych tarcz ceramicznych z włókna węglowego oszczędza ponad pięć kilogramów (11 lb) wagi. Ich zaciski są szare antracytowe. Program stabilizacji ESP obejmuje tryb sportowy, w którym moc silnika jest określana wyłącznie przez położenie pedałów.

Nadwozie i design

Decydującą zaletą Audi S8 jest stosunkowo niska waga wynosząca 1,975 kilogramów (4,354.13 lb). Karoseria luksusowego sedana zbudowana jest niemal całkowicie z aluminium. Tylko słupki B wykonane są z ultra wytrzymałej stali. Karoseria waży zaledwie 231 kilogramów (509.27 lb); konwencjonalna konstrukcja stalowa byłaby cięższa o około 100 kilogramów (220.46 lb). Audi ultra-lekka konstrukcja pozwala na zmniejszenie wagi również w innych obszarach, takich jak podwozie.

Fine detale designu sygnalizują specjalną pozycję, jaką S8 zajmuje w gamie Audi. Grille w jednym ramce ma kolor szaro-platinum, a jego osiem podwójnych szczebli pokrytych jest chromem. Ostrze o wyglądzie aluminium sprawia, że zderzak wydaje się ostrzejszy, a w bocznych wlotach powietrza znajdują się błyszczące czarne żaluzje i żeberka w wyglądzie aluminium.

Po bokach wyróżniają się listwy w kolorze nadwozia na progach, klamki z aluminiowymi paskami i wypolerowane obudowy lusterek w wyglądzie aluminium. Wlot dyfuzora z tyłu posiada ostrze z wykończeniem w dwóch warstwach aluminium, uzupełnione elementami w kolorze szaro-platinum. System wydechowy kończy się w dwóch owalnych podwójnych końcówkach w wykończeniu chromowym.

Odznaki S8 lub V8 T można znaleźć z przodu, z tyłu i po bokach. Paleta kolorów obejmuje 13 odcieni, z których dwa – Daytona Gray i Prism Silver – są zarezerwowane dla Audi S8.

Wnętrze

Wnętrze zachwyca rzemieślniczym wykończeniem i drobnymi, lecz skutecznymi akcentami. Wielofunkcyjne sportowe fotele, regulowane elektrycznie, zostały zaprojektowane wyłącznie dla Audi S8. Opcjonalnie dostępne są z ekskluzywną tapicerką w pikowanej srebrze księżyca. Szwy i lamówki są w kontrastującym stali szarym, a górne wkładki na desce rozdzielczej oraz na dźwigni tiptronic mają materiał Carbon Atlas.

Skórzana, wielofunkcyjna kierownica sportowa ma kontrastujące szwy i emblemat S8, który można również znaleźć na wskaźnikach. Typowe dla modeli Audi S, mają one szare tarcze z białymi wskazówkami – wzór ten powtarza się w klasycznym analogowym zegarze. Oświetlone listwy progowe z logo S8 to kolejny efektowny detal. Wyświetlacz systemu informacji dla kierowcy oraz monitor MMI witają kierowcę specjalnymi ekranami S8. Pady zmiany biegów i pedały mają wykończenie przypominające aluminium; czerwona obręcz otacza przycisk startu.

Audi S8 oferuje szeroki wybór kolorów wnętrza, wkładek i tapicerki siedzeń. Obejmuje to szczególnie miękką skórę Valcona oraz fotele z funkcjami wentylacji i masażu. Pakiet skórzany, zmieniacz DVD, klucz komfortowy z sensorowym zamkiem do bagażnika oraz pakiet oświetlenia ambientowego dopełniają listę standardowego wyposażenia wnętrza. Audi S8 jest również wyposażone w innowacyjne reflektory LED oraz podwójne szyby.

Wyposażenie

Oprócz bogatego standardowego wyposażenia, Audi oferuje wszystkie zaawansowane opcje z serii A8 w nowym S8. Systemy asystujące kierowcy, które są ze sobą ściśle powiązane i z systemem nawigacyjnym, są szczególnie innowacyjne.

Sercem tych systemów jest adaptacyjny system tempomatu z funkcją stop & go; inne to Audi side assist, Audi lane assist, wyświetlacz ograniczenia prędkości oraz asystent widzenia nocnego z podświetleniem wykrytych pieszych.

Uzupełnieniem tych technologii jest system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wersjach. Nowa funkcja rekomendacji hamowania wykorzystuje ruchy kierownicy i dodatkowe parametry do wykrywania, czy kierowca robi się zmęczony, i wydaje odpowiednie ostrzeżenie.

Nowością w rodzinie A8 jest system parkowania z kamerą 360°. Cztery małe kamery rejestrują obraz najbliższego otoczenia sedana, a komputer łączy je w jedną całość. Kierowca może na monitorze MMI wywołać różne widoki, w tym wirtualny widok z góry. System zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania oraz w wąskich wjazdach. Specjalne widoki pozwalają kierowcy zobaczyć ruch poprzeczny.

MMI navigation plus, które jest standardem, reprezentuje najnowocześniejszą technologię w systemach infotainment. Zawiera przełomowy system wprowadzania MMI touch, dużą pamięć masową oraz wysokiej rozdzielczości 8-calowy wyświetlacz. System wysokiej klasy można połączyć z równie standardowym zestawem Bluetooth online, który zapewnia specjalne usługi internetowe w samochodzie i umożliwia połączenie WLAN dla urządzeń mobilnych.

4.0 TFSI Quattro 8AT (520 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3993 Cm3
Moc382 Kw @ 6000 Rpm
519 Hp @ 6000 Rpm
512 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1700-5500 Rpm
649 Nm @ 1700-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/40 R 20
Długość202.6 In (5146 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość57.4 In (1458 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.3/63.9 In (1
Rozstaw osi117.9 In (2995 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4519 Lbs (2050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5677 Lbs (2575 Kg)
Spalanie miasto17.3 Mpg Us (13.6 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2225 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.