Oczywiście, opierał się na sportowej wersji Audi A8, czyli S8. Jednak „Plus” to nie była tylko mała zmiana.
S8 plus był najszybszą seryjnie produkowaną wersją Audi w tamtym czasie.
S8 plus był wyposażony w mocny silnik V8 TFSI o pojemności 4,0 litra, który dodawał 85 dodatkowych koni mechanicznych w porównaniu do S8. Moment obrotowy generowany przez silnik V8 wynosił 705 Nm i mógł osiągnąć aż 750 Nm.
Przyspieszenie S8 plus do 100 km/h zajmowało dosłownie chwilę – dokładnie 3,8 sekundy. Mimo że luksusowy sedan sportowy był elektronicznie ograniczony do 250 km/h, z Pakietem Dynamicznym S8 plus mogło osiągnąć prędkość 305 km/h.
Obok nowego silnika, S8 plus miało dostosowane zawieszenie, z ulepszonym układem kierowniczym i poprawionym systemem hamulcowym.
Wygląd zewnętrzny przeszedł kilka zmian, z akcentami z włókna węglowego od przodu do tyłu, węglowym lipem z tyłu, czarnym dyfuzorem i podwójnym układem wydechowym. A swoją drogą, dźwięk produkowany przez wydech był muzyką dla uszu.
Jednak doskonały dźwięk niekoniecznie byłby komfortowy podczas długiej podróży, dlatego S8 Plus zostało wyposażone w system aktywnej redukcji hałasu, który zmniejszał poziom hałasu wewnątrz.
S8 plus dostępne było tylko w krótkiej wersji rozstawu osi, miało szaszę wykonaną z aluminium i było ogólnie lekką konstrukcją, ważącą zaledwie 2065 kg.
Wnętrze S8 plus było perfekcyjnie wykończone, z ładnymi czerwonymi szwami kontrastującymi z miękką czarną skórą.
Na centralnym panelu deski rozdzielczej znajdował się analogowy zegar Audi.
S8 Plus skutecznie łączyło wysoką luksusowość z prawdziwymi parametrami samochodu sportowego, mając cenę wyjściową wynoszącą około 145 000 dolarów.
Audi składa mocne oświadczenie z nowym Audi S8 plus. Z mocą wynoszącą 445 kW (605 hp) i prędkością maksymalną do 305 km/h (189,5 mph), nowy Audi S8 plus oferuje jeszcze lepsze osiągi podczas jazdy. Nowy model flagowy umacnia pozycję marki w segmencie luksusowych sedanów.
„Jeszcze bardziej poprawiliśmy nasz duży sportowy sedan,” mówi Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w AUDI AG; kontynuuje „Nowe Audi S8 plus ma znaczący wzrost mocy i definiuje szczyt sportowych osiągów w tym segmencie. Dlatego 'plus’ pojawia się w jego nazwie.”
Jedną z mocnych stron dużego sedana jest jego lekka konstrukcja. Karoseria praktycznie w całości wykonana jest z aluminium. Jej projekt oparty jest na Audi Space Frame (ASF) i waży zaledwie 231 kg (509,27 lb) – co jest najniższą wagą wśród konkurencji.
Inżynierowie Audi dalsze prace nad rozwojem silnika 4.0 TFSI dla nowego S8 plus. Dźwięczny silnik V8 biturbo teraz ma moc 445 kW (605 hp) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm (516,3 lb-ft); w trybie overboost może nawet osiągnąć 750 Nm (553,2 lb-ft). Duży sportowy sedan – którego moc zwiększono o 63 kW (85 hp) w porównaniu do S8 – przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 3,8 sekundy, a jego ograniczona przez elektroniczny system prędkość maksymalna 250 km/h (155,3 mph) może być opcjonalnie zwiększona do 305 km/h (189,5 mph).
Audi i Quattro GmbH połączyli swoje doświadczenie w rozwoju silników, aby osiągnąć te najwyższe wartości. Modyfikacje w silniku 4.0 TFSI obejmują specjalne sterowanie silnika z wzmocnieniem prędkości i ciśnienia doładowania, zmodyfikowane zawory wydechowe oraz zoptymalizowaną pod względem efektywności geometrię turbosprężarki.
Ośmiobiegowa skrzynia tiptronic przekazuje moc generowaną przez wzmocniony silnik V8 na napęd quattro z sportowym dyferencjałem. Wyróżniającymi cechami zawieszenia są sportowe adaptacyjne zawieszenie powietrzne oraz dynamiczne wspomaganie kierownicy, które zostały dostrojone przez ekspertów zawieszenia specjalnie dla S8 plus. W Niemczech samochód wyposażony jest w 21-calowe koła zaprojektowane specjalnie dla S8 plus i oponach w rozmiarze 275/35.
Zwiększenie prędkości maksymalnej do 305 km/h (189,5 mph) jest częścią pakietu dynamicznego, który jest standardowym wyposażeniem w Niemczech. Oprócz wzmocnionych ceramicznych hamulców z włóknem węglowym z antracytowymi zaciskami i logo Audi ceramic, pakiet obejmuje również sportowy układ wydechowy zmodyfikowany przez quattro GmbH. Nadaje on S8 plus niepowtarzalny, sportowy dźwięk charakterystyczny dla silnika V8.
Nowe S8 plus ujawnia swoją pozycję jako najbardziej sportowy model w serii dzięki detalom w designie. Standardowy spoiler na tylnej klapie przyciąga wzrok. Jest malowany w kolorze nadwozia, a opcjonalnie dostępny jest także w wersji z włókna węglowego. Flapy w bocznych wlotach powietrza oraz wlot powietrza na przednim zderzaku wykonane są z włókna węglowego. Osłony lusterek w kolorze nadwozia dostępne są opcjonalnie w połyskującej czerni lub z włókna węglowego. Kratka Singleframe i podwójne pręty są w połyskującej czerni, podczas gdy struktura plastra miodu w bocznych wlotach powietrza i osłonie chłodnicy jest w matowej czerni. Pasujące listwy na oknach bocznych i z tyłu lśnią na czarno. Cechy charakterystyczne dla designu S8 plus to również przyciemnione światła tylne i wstawka dyfuzora w połyskującej czerni z dodatkowym otoczeniem z włókna węglowego. Podwójny sportowy układ wydechowy zakończony jest dwoma owalnymi końcówkami w połyskującej czerni po obu stronach. Jako alternatywę klienci mogą wybrać pakiet stylizacyjny S8.
Obejmuje on logo S8 z przodu i z tyłu oraz oznaczenie V8 T na przednich błotnikach. Matowy lakier o kolorze floret silver jest dostępny wyłącznie w S8 plus. Wszystkie kolory oferowane w S8 są również dostępne w S8 plus.
Reflektory z technologią Matrix LED są standardowym wyposażeniem w Niemczech; mają dynamiczne kierunkowskazy. Ekstremalnie precyzyjne jednostki świateł drogowych składają się z 25 małych, indywidualnych diod LED, które mogą być włączane lub wyłączane, a także przyciemniane w razie potrzeby. Doskonale oświetlają drogę, nie oślepiając nadjeżdżającego ruchu.
Wnętrze S8 przyciąga uwagę licznymi sportowymi detalami, autentycznością materiałów oraz przestronnością. Kontrastowe przeszycia w kolorze Arras red są obecne w całym czarnym wnętrzu pokrytym skórą. Pasek, również w Arras red, zdobi wygodne sportowe fotele i podkreśla stylowy charakter sportowego sedana. Podsufitka i tylna półka są w czarnym Alcantarze.
Kontrastowa czerwona nić jest wpleciona w górny element wykończenia. Dolny element wykonany jest z anodowanego aluminium. Czarne wykończenie fortepianowe zdobi dźwignię selektora tiptronic oraz konsolę centralną. Charakterystyczne dla wnętrza modeli S są okrągłe wskaźniki z szarymi tarczami, białymi wskazówkami, dynamicznym uruchamianiem i logo S8 na obrotomierzu. Pedaly i podnóżek błyszczą w stal nierdzewnej. Na przycisku start-stop znajduje się dekoracyjny czerwony pierścień, a na trójramiennej kierownicy ze skóry sportowej widnieje logo S8.
Audi dostarcza nowe S8 plus z normalnym rozstawem osi i oferuje bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje oświetlenie ambientowe, klucz komfortowy z sensorowym zamykaniem bagażnika, pakiet pełnej skóry, pakiet Alcantara, wspomagane siłowo zamykanie drzwi oraz zmieniacz DVD/CD. W Niemczech wyposażenie standardowe – oprócz pakietu dynamicznego – obejmuje także pakiet asystencyjny z systemem Audi pre sense plus, czterostrefową deluxe automatyczną klimatyzację, system dźwiękowy Bose surround oraz MMI navigation plus z MMI touch. Nowe Audi S8 plus będzie dostępne pod koniec listopada 2015 roku w cenie podstawowej wynoszącej 145 200 euro.
Silnik
Silnik 4.0 TFSI w nowym Audi S8 plus reprezentuje szczytową wersję silnika V8 biturbo. Jego wysokotechnologiczny charakter objawia się w licznych detalach, takich jak podwójne turbiny, które zapewniają wczesny i szybki rozwój momentu obrotowego, innowacyjny system zarządzania termicznego oraz układ głowic cylindrów. Ich strona dolotowa znajduje się na zewnątrz, a strona wydechowa wewnątrz. Turbosprężarki i ich intercooler znajdują się w wewnętrznym V. Taki układ zapewnia krótkie drogi przepływu gazów przy minimalnych stratach oraz natychmiastową reakcję.
Dźwięczny silnik ma pojemność 3 993 cc, produkując 445 kW (605 hp) i dostarczając maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm (516,3 lb-ft). W trybie overboost, moment ten może chwilowo wzrosnąć do 750 Nm (553,2 lb-ft). Duży sportowy sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 3,8 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosząca 250 km/h (155,3 mph) może być opcjonalnie zwiększona do 305 km/h (189,5 mph). Moc wzrosła o 63 kW (85 hp) w porównaniu do S8, a zużycie paliwa wynosi 10,0 litrów na 100 kilometrów (231 gramów CO2 na kilometr) [23,5 US mpg/371,8 gramów CO2 na milę].
Audi S8 plus osiąga te najwyższe wartości dzięki technologicznej wiedzy Audi oraz quattro GmbH. Ich wieloletnie doświadczenie w modelach wysokowydajnych zostało wykorzystane w dalszym rozwoju 4.0 TFSI. Środki obejmują specyficzne zarządzanie silnikiem z wzrostami zarówno prędkości obrotowej silnika, jak i ciśnienia doładowania, zmodyfikowane zawory wydechowe oraz zoptymalizowaną pod względem efektywności wewnętrzną geometrię turbosprężarek. System cylindrów na żądanie (COD) aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów w czasie pracy przy częściowym obciążeniu. Aktywna redukcja hałasu (ANC) przesyła precyzyjny dźwięk w fazie odwrotnej do kabiny za pośrednictwem głośników systemu dźwiękowego, aby zrekompensować wszelkie intruzywne dźwięki, gdy silnik pracuje na czterech cylindrach.
Napęd
Ośmiobiegowa skrzynia tiptronic przekazuje moc wzmocnionego silnika V8 na napęd quattro z sportowym dyferencjałem. Niższe biegi klasycznej skrzyni biegów z konwerterem momentu obrotowego są ciasno rozmieszczone, co zapewnia sportowe osiągi, a ich wysoka ogólna przełożenie wynosząca 7.0:1 zmniejsza zużycie paliwa. Wszystkie zmiany biegów są szybkie i bardzo elastyczne. Wysoce wydajna pompa olejowa i ogrzewanie skrzyni biegów przez płyn chłodzący silnika podczas fazy rozgrzewania przyczyniają się do wysokiej efektywności ośmiobiegowej skrzyni tiptronic. Akumulator hydrauliczny umożliwia funkcję start-stop.
Dynamiczny program zmiany biegów (DSP) jest odpowiedzialny za zarządzanie skrzynią biegów. Oferuje dwa tryby automatyczne, D i S, i jest powiązany z danymi trasy dostarczanymi przez MMI navigation plus. Kierowca obsługuje ośmiobiegową skrzynię tiptronic w pełni elektronicznie, za pomocą standardowych łopatek za kierownicą lub eleganckiej dźwigni selektora na konsoli centralnej. W obu przypadkach krótkie naciśnięcie inicjuje zmianę biegów.
Dzięki asymetrycznemu i dynamicznemu układowi, napęd quattro na stałe zapewnia sportową i stabilną obsługę. Podczas normalnej jazdy 60 procent mocy jest przekazywane na tylną oś, a 40 procent na przednią. Jeśli jedna oś ślizga się, większość mocy trafia na drugą oś. Standardowy dyferencjał sportowy zapewnia jeszcze większą dynamikę. Używa dwóch przekładni superpozycyjnych, aby bezstopniowo zmieniać rozkład mocy między tylnymi kołami. W szybkich zakrętach dyferencjał sportowy wręcz pcha duży sportowy sedan w promień.
Zawieszenie
Z rozstawem kół wynoszącym 1 632 mm (5,4 ft) przednia oś składa się z pięciu elementów – dwóch poprzecznych, element nośny oraz ramię kontrolne i drążek kierowniczy. Wszystkie wahacze kół oraz wiele innych części, takich jak mocowanie łożyska i łożysko wahacza, wykonane są z aluminium. Konstrukcja pięcioelementowa może oddzielnie radzić sobie z siłami wzdłużnymi i poprzecznymi.
Sportowe adaptacyjne zawieszenie S8 plus to wyróżniająca cecha zawieszenia. Pięć trybów, które kierowca może wybrać dla adaptacyjnego zawieszenia powietrznego za pośrednictwem systemu dynamicznego zarządzania Audi drive select wpływa na wysokość nadwozia. W trybie auto nadwozie obniża się o 20 mm (0,8 cala), gdy S8 plus porusza się dłużej niż 30 sekund z prędkością przekraczającą 120 km/h (74,6 mph). W trybie komfort nadwozie nie jest obniżane.
Z drugiej strony w trybie dynamicznym nadwozie jest obniżane o 10 mm (0,4 cala) od samego początku, a po osiągnięciu progu 120 km/h (74,6 mph) obniża się o kolejne 10 mm. W trybie efektywności wiele systemów działa szczególnie wydajnie, a piąty tryb, indywidualny, daje kierowcy możliwość dostosowania systemu w ograniczonym zakresie do swoich preferencji.
Inżynierowie Audi dostosowali standardowe dynamiczne wspomaganie kierownicy specjalnie do S8 plus. W sercu leży przekładnia superpozycyjna, która zmienia przełożenie kierownicy o niemal 100 procent w zależności od prędkości jazdy i ustawienia w Audi drive select. Podczas manewrowania i w ruchu miejskim system jest bardzo bezpośredni. Na autostradzie nieco pośrednie przełożenie kierownicy oraz mniejsze wspomaganie sprzyjają stabilności jazdy na prostych odcinkach. Przy granicach zakrętów pojazd dynamicznie minimalizuje nadsterowność i podsterowność, w razie potrzeby dokonując subtelnych, błyskawicznych poprawek. Przeciwdziała również ciągnięciu pojazdu w jedną stronę podczas hamowania na nawierzchni o różnych współczynnikach tarcia.
Tylna oś ma rozstaw kół wynoszący 1 623 mm (5,3 ft) i jest konstrukcją trapezową o niskiej ścisłości, co zapewnia doskonałą obsługę i komfort. Elektryczna hamulca postojowego, która działa na tylne koła, pełni również funkcję hamulca awaryjnego. System Audi hold assist ułatwia ruszanie na wzniesieniach i zjazdach.
W Niemczech nowe Audi S8 plus standardowo wyposażone jest w 21-calowe koła odlewane z aluminium z oponami w rozmiarze 275/35. Koła charakteryzują się wzorem, który jest wyjątkowy dla tego modelu.
Hamulce ceramiczne wzmocnione włóknem węglowym są częścią pakietu dynamicznego, który jest standardem w Niemczech. Specjalnie opracowane kanały chłodzące w wentylowanych i perforowanych tarczach hamulcowych zapewniają optymalną temperaturę w układzie hamulcowym o wysokich osiągach 19-calowym. Zaciski hamulcowe wykonane są w wysokim połysku antracytowymi i mają logo „Audi ceramic”.
Pakiet dynamiczny obejmuje zwiększenie prędkości maksymalnej do 305 km/h (189,5 mph). Jest standardowy w Niemczech. Oprócz hamulców wzmocnionych włóknem węglowym, zawiera także sportowy układ wydechowy zmodyfikowany przez quattro GmbH. Zmodyfikowana wewnętrzna struktura tłumika centralnego i dwóch tylnych tłumików nadają S8 plus niepowtarzalny i sportowy dźwięk silnika V8.
System elektronicznej stabilizacji (ESC) zawiera tryb sportowy, który kierowca może wybrać w systemie obsługi MMI. Interwencja silnika jest w tym przypadku w dużej mierze dezaktywowana, a interwencje hamulcowe są nieco osłabione, co umożliwia wprawnym kierowcom dynamiczniejsze prowadzenie dużego sportowego sedana.
Karoseria i wygląd zewnętrzny
Nowe Audi S8 plus ma długość 5 147 mm (16,9 ft) i szerokość 1 949 mm (6,4 ft). Przy wysokości 1 458 mm (4,8 ft) jest niższe od swoich głównych konkurentów. Rozstaw osi wynosi 2 994 mm (9,8 ft).
Kolejną mocną stroną dużego sportowego sedana jest jego lekka konstrukcja. Karoseria jest prawie w całości wykonana z aluminium. W konstrukcji Audi Space Frame (ASF) waży tylko 231 kg (509,3 lb) – co jest najlepszym wynikiem w swojej klasie. Waga własna (bez kierowcy) wynosi zaledwie 1 990 kilogramów (4 387,2 lb).
Konstrukcja ASF, którą Audi zaprezentowało ponad 20 lat temu, jest około 40 procent lżejsza niż odpowiadająca stalowa karoseria. Układ Audi Space Frame oparty jest na zasadach bioniki: Podobnie jak kości w szkielecie, wszystkie części łączą optymalną funkcję z niską wagą. Aluminiowe profile i odlewy tworzą ramę, do której przymocowane są blachy aluminiowe za pomocą połączeń tarciowych. Audi używa materiału w dostosowanej konfiguracji. ASF S8 plus łączy w sobie 13 różnych gatunków aluminium.
Sportowa harmonia jest widoczna w dynamicznym wyglądzie zewnętrznym Audi S8 plus. Elegancja charakteryzuje interakcję każdej powierzchni, linii i objętości. Proporcje są zbalansowane, zewnętrzna skóra wydaje się jednorodna, a opadający dach w stylu coupé sprawia, że sylwetka jest płynna. Powierzchnie emanują spokojem i prestiżem, a kontrastują z ostrymi liniami. Z boku S8 plus wygląda napięcie i atletycznie. Typowe dla linii Audi, karoseria zajmuje dwie trzecie całkowitej wysokości pojazdu, a wypełnienie zajmuje pozostałą jedną trzecią. Linia tornado poniżej okien biegnie ciasno nad nadkolami, nadając dużemu sportowemu sedanowi silny wygląd na drodze.
Reflektory z technologią Matrix LED i dynamicznymi kierunkowskazami są standardem w Niemczech. Światła drogowe o wysokiej precyzji są podzielone na 25 małych, indywidualnych diod LED w każdym module. Grupy pięciu świecą przez wspólny reflektor. Kiedy przełącznik świateł ustawiony jest na „Automatyczny”, a światła drogowe są włączone, system uruchamia się poza terenami miejskimi przy prędkościach powyżej 30 km/h (18,6 mph).
Gdy kamera w S8 plus wykryje innego uczestnika ruchu, reflektory wyłączają się lub przyciemniają poszczególne diody LED w mgnieniu oka. Dzięki temu doskonale oświetlają drogę, nie oślepiając nadjeżdżającego ruchu.
Diody LED w reflektorach Audi Matrix LED pełnią również funkcję świateł skrętnych, selektywnie rozjaśniając lub przyciemniając, aby przesunąć punkt źródła światła wzdłuż zakrętu. Dzieje się tak tuż przed skrętem kołem, w oparciu o przewidywane dane trasy dostarczane przez MMI navigation plus. Inna funkcja to dynamiczne kierunkowskazy z przodu i z tyłu. Diody LED w sygnalizatorach kierunkowskazów świecą jak blok z prędkością 150 milisekund, aby wskazać kierunek, w którym kierowca zamierza skręcić.
Liczne detale projektowe podkreślają pozycję S8 plus jako najbardziej sportowego modelu w serii. Sześciokątna kratka Singleframe i podwójne pręty są wykończone w połyskującej czerni, podczas gdy kratki plastra miodu w bocznych wlotach powietrza i kratka chłodnicy są w matowej czerni. Flapy w bocznych wlotach powietrza oraz ostrze przedniego zderzaka wykonane są z włókna węglowego. Klamki drzwi oraz osłony lusterek są malowane w kolorze nadwozia; te drugie są opcjonalnie dostępne w połyskującej czerni lub z włókna węglowego. Listwy wykończeniowe przy oknach bocznych i z tyłu są w połyskującej czerni. Standardowy spoiler na pokrywie bagażnika malowany jest w kolorze nadwozia, a opcjonalnie dostępna jest wersja z włókna węglowego. Inne charakterystyczne cechy projektowe S8 plus to przyciemnione tylne światła i wstawka dyfuzora w połyskującej czerni z dodatkowym otoczeniem z włókna węglowego. Podwójny sportowy układ wydechowy kończy się dwiema owalnymi, połyskującymi czarnymi końcówkami po obu stronach. Można również zamówić pakiet stylizacji S8. Obejmuje on logo S8 z przodu i z tyłu oraz oznaczenia V8 T na przednich błotnikach.
Wszystkie kolory w programie S8 są dostępne dla S8 plus: dwa matowe wykończenia i dziesięć metalicznych lub perłowych wykończeń. Są to Argus brown, brilliant black, cuvée silver, Daytona gray, floret silver, glacier white, Havana black, ibis white, moonlight blue, monsoon gray, mythos black oraz Oolong gray. Matowe wykończenie floret silver debiutuje w portfolio produktów Audi. Jest zarezerwowane wyłącznie dla nowego modelu S.
Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze S8 plus wyróżnia się licznymi sportowymi detalami, autentycznością materiałów oraz dużą ilością przestrzeni. Wygląd zewnętrzny przejawia się w czystych liniach kabiny. Jej kluczowym elementem jest „wrap-around” – łuk otaczający kabinę. Obejmując wąski, niski panel instrumentów, wzmacnia wrażenie przestronności i wolności. Przód panelu instrumentów ma delikatną falę, a poziome linie podkreślają szerokość.
Przednia sekcja konsoli jest wizualnie oddzielona od panelu instrumentów. Szeroka i lekko pochylona, służy jako panel sterujący dla czterostrefowej automatycznej klimatyzacji deluxe. Umożliwia ciche, pośrednie wentylowanie zgodnie z różnymi profilami dystrybucji powietrza. Automatyczna klimatyzacja ma osobną klimatyzację tylną i steruje 25 serwomotorami.
Poniżej panelu sterującego systemem klimatyzacji znajduje się terminal do obsługi systemu MMI oraz multimediów. W jego centrum znajduje się duży pokrętło z miękkimi i twardymi przyciskami do nawigacji w menu. Panel po prawej stronie służy do audio, a lewy panel to touchpad systemu MMI navigation plus. Ośmiocalowy monitor systemu MMI chowa się w panelu instrumentów, gdy nie jest używany. Wyciąga się elektrycznie w górę, gdy system jest uruchomiony. Wyświetla wszystkie obrazy w eleganckiej, trójwymiarowej grafice.
Standardowe oświetlenie ambientowe – diody LED, przewody świetlne, listwy świetlne oraz pośrednie oświetlenie konsoli centralnej – stają się dominującym elementem w ciemności. Kierowca może wybierać między schematami kolorów: kością słoniową, polarnym lub rubinowym/polarnym oraz regulować jasność w czterech strefach za pomocą MMI.
Kontrastowe przeszycia w kolorze Arras red są obecne w całym czarnym wnętrzu pokrytym skórą. Pasek, również w Arras red, zdobi wygodne sportowe fotele i podkreśla stylowy charakter sportowego sedana. Podsufitka i tylna półka są w czarnym Alcantarze. W S8 plus, czerwona kontrastowa nić została wpleciona w górny element wykończenia. Dolny element wykonany jest z anodowanego aluminium. Czarne wykończenie fortepianowe zdobi dźwignię selektora tiptronic oraz konsolę centralną. Charakterystyczne dla wnętrza modeli S są okrągłe wskaźniki z szarymi tarczami, białymi wskazówkami, dynamicznym uruchamianiem i logo S8 na obrotomierzu. Pedaly i podnóżek błyszczą w stal nierdzewnej. Na przycisku start-stop znajduje się dekoracyjny czerwony pierścień, a na trójramiennej kierownicy ze skóry sportowej widnieje logo S8.
Wygodne sportowe fotele oferują 22-stopniową regulację, która obejmuje również funkcje pneumatyczne dla wsparcia lędźwiowego i bocznych bolterów. Ich lekko podwyższone boczne boltery zapewniają wsparcie podczas dynamicznej jazdy; perforowane, diamentowe obicia siedzisk podkreślają elegancki charakter sportowego sedana.
Oferowana jest trzystopniowa wentylacja oprócz ogrzewania. Cztery małe wentylatory pobierają powietrze przez perforowane pokrycia siedzisk. Opcja wentylacji jest połączona z funkcją masażu, w ramach której dziesięć pneumatycznych poduszek pracuje według pięciu programów (pulse, wave, stretch, lumbar, shoulders) w wyborze pięciu intensywności.