AUDI SQ7 2016-2019

Bitwę o tytuł najsilniejszego silnika wysokoprężnego na rynku w 2016 roku wygrało Audi SQ7. Pojazd ten przyspieszał szybciej niż jakikolwiek sportowy hatchback i miał możliwość przewozu siedmiu osób.

SQ7 nie postawiło na silnik o pojemności trzech litrów jak BMW czy Mercedes-Benz. Inżynierowie Audi uznali, że V8 jest lepsze od silnika rzędowego szóstki czy V6 i że nie ma zastępstwa dla dużej pojemności. W związku z tym zamontowali silnik, który miał więcej mocy niż Porsche Carrera i dwa razy większy moment obrotowy w pojeździe ważącym 2,2 tony.

Wzornictwo SQ7 wyróżniało się na tle innych wersji Q7. Srebrne obręcze, poziome linie na grillu, srebrne obudowy lusterka oraz boczne progi zostały zaprojektowane z myślą o poprawie estetyki pojazdu. Rzeczywiście, niektóre z tych elementów są dostępne także w pakiecie S-Line. Jednak cztery kwadratowe końcówki wydechu z tyłu z pewnością przyciągną uwagę.

W środku SQ7 przypomina dobrze wyposażone Q7, z sportowymi skórzanymi fotelami na wszystkich siedmiu miejscach w samochodzie. Jednak prawdziwe cuda kryją się pod maską, gdzie dzieje się cała magia.

Silnik turbodiesel V8 o pojemności 4.0 litra zasilany jest przez skomplikowany system dwóch turbosprężarek i jednej elektrycznej sprężarki powietrza (EPC). To skutecznie eliminuje opóźnienia związane z doładowaniem. Przyspieszenie następuje w ciągu ćwierć sekundy. Dwie turbosprężarki działają w sekwencyjnym porządku. Mniejsza turbosprężarka odpowiada za niskie i średnie obroty silnika, a większa za wyższe. I w ten sposób zachodzi magia – SUV o wadze 2,2 tony może przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 4,8 sekundy.

Z mocą 320 kW (435 KM) i momentem obrotowym 900 Nm (663,8 lb-ft), nowy Audi SQ7 TDI to najsilniejszy diesel w segmencie SUV-ów. Lideruje również w wielu innych aspektach technicznych. Jego nowo opracowany silnik 4.0 TDI posiada unikalne rozwiązanie: elektryczny sprężarka zapewnia Audi SQ7 TDI doskonałe osiągi już od startu. Jednocześnie średnie zużycie paliwa wynosi 7,4 litra na 100 kilometrów (31,8 MPG).

„Po udanym wprowadzeniu SQ5, wprowadzamy teraz koncepcję modelu S z silnikiem diesla także do modelu Q7. W ten sposób SQ7 TDI z silnikiem V8 TDI osiąga wyniki zużycia paliwa porównywalne z silnikiem sześciocylindrowym. Nowe rozwiązanie technologiczne elektrycznej sprężarki w SQ7 TDI to światowa nowość w konkurencyjnym środowisku, co ponownie podkreśla nasze hasło 'Vorsprung durch Technik'” – powiedział dr Stefan Knirsch, członek zarządu AUDI AG odpowiedzialny za rozwój techniczny.

Wymuszone doładowanie: Trzy turbosprężarki w akcji

Silnik 4.0 TDI został opracowany od podstaw. Łączy w sobie najlepsze osiągi w swojej klasie z niskim zużyciem paliwa oraz zapewnia maksymalną dynamikę. Silnik V8 ma pojemność 3956 cm³. Dwa turbosprężarki są aktywowane selektywnie zgodnie z koncepcją sekwencyjnego doładowania, ponieważ przy niskim i średnim obciążeniu spalinowym tylko jeden turbosprężarka jest aktywna. Druga jest uruchamiana tylko przy większym obciążeniu. Elektryczny kompresor (EPC) wspomaga działanie dwóch turbosprężarek, szczególnie w dolnym zakresie prędkości obrotowych, co zapewnia skrajnie dynamiczne osiągi przy starcie.

Z mocą 320 kW (435 KM) i momentem obrotowym 900 Nm (663,8 lb-ft) w zakresie od 1000 do 3250 obrotów na minutę, SUV wyznacza nowe standardy w segmencie. Przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,8 sekundy; prędkość maksymalna to 250 km/h (155,3 mph) (ograniczona). W Nowym Europejskim Cyklu Jezdnym (NEDC) zużycie wynosi 7,4 litra na 100 kilometrów (31,8 MPG). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 194 gramów na kilometr (312,2 g/mi).

Koncepcja wymuszonego doładowania i system elektryczny: Elektryczny kompresor (EPC) i podsystem 48V

Elektryczny kompresor to światowa nowość w samochodzie produkcyjnym. Ten EPC mocno wspiera silnik 4.0 TDI przy starcie i przyspieszeniu z niskiego obciążenia, zapewniając czystą dynamikę bez opóźnienia turbosprężarki. Jest umieszczony w ścieżce powietrza za intercoolerem, blisko silnika. Ponieważ EPC nie wymaga energii ze spalin do uzyskania doładowania, może być stosowany w każdej chwili, co sprawia, że jest rozwiązaniem dla tradycyjnych słabości klasycznej turbosprężarki spalinowej. Dzięki tej technologii opóźnienia turbosprężarki są już przeszłością. EPC dostarcza silnikowi energię doładowania potrzebną do dynamicznego oddawania mocy w mniej niż 250 milisekund. Napędzany przez kompaktowy silnik elektryczny, wirnik kompresora obraca się do 70 000 obrotów na minutę. Dzięki temu 4.0 TDI rozwija swoją ogromną moc bez wyczuwalnych opóźnień: jest dostępna natychmiast po naciśnięciu pedału gazu. To ogromny atut, szczególnie przy starcie.

System Audi valvelift (AVS) również debiutuje w modelu diesla Audi. Wały rozrządu ssące i wydechowe mają po dwa kontury krzywek na zawór. Po stronie ssącej jeden kontur wspiera start przy współpracy z EPC, podczas gdy drugi optymalizuje napełnianie cylindrów i tym samym moc przy wysokich prędkościach obrotowych silnika. System AVS po stronie wydechowej umożliwia aktywację drugiego turbosprężarki spalinowej. System sekwencyjnego doładowania kontroluje dwa turbosprężarki spalinowe w taki sposób, aby tylko jedna była używana przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Druga jest aktywowana dodatkowo przy większym obciążeniu i prędkościach silnika. Klient korzysta z bardzo dobrego oddawania momentu obrotowego i dynamicznej reakcji w całym zakresie prędkości obrotowych silnika.

Strumienie spalin z dwóch zaworów wydechowych są hermetycznie oddzielone, przy czym każdy napędza jeden z dwóch turbosprężarek. W niższym zakresie prędkości obrotowych jeden zawór na cylinder pozostaje zamknięty, aby cały strumień spalin płynął do aktywnego turbosprężarki. Gdy obciążenie i prędkość obrotowa wzrastają, AVS otwiera drugi zawór wydechowy. To kieruje przepływ do drugiego turbosprężarki spalinowej. Silnik osiąga maksymalną moc w tej biturbo trybie. Przełączanie przez AVS umożliwia szybkie i precyzyjne aktywowanie drugiej turbosprężarki spalinowej.

Moc dla EPC, który osiąga maksymalnie 7 kW, pochodzi z podsystemu elektrycznego 48V. Audi SQ7 TDI korzysta z tego bardziej wydajnego systemu elektrycznego, który ułatwia wysokowydajne systemy, takie jak elektro-mechaniczne aktywne stabilizowanie przechyłów (EAWS) i EPC. Aby zaspokoić ich wysokie wymagania energetyczne, elektryczny podsystem zawiera własną baterię litowo-jonową 48V umieszczoną pod przestrzenią bagażową, o nominalnej pojemności energii wynoszącej 470 watogodzin i maksymalnej mocy do 13 kilowatów. Przetwornik DC/DC łączy systemy elektryczne 48V i 12V. Wymagana energia jest dostarczana przez bardziej wydajny generator o sprawności powyżej 80 procent przy mocy do 3 kW. To tzw. generator MOSFET (Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor), który redukuje straty elektryczne i zwiększa wydajność. MOFSETy zastępują wcześniej używane diody. Ponadto jednostka magazynująca 48V wspiera system elektryczny 12V w razie potrzeby, co również zmniejsza obciążenie na akumulatorze kwasowo-ołowiowym 12V.

V8 TDI – kolejne techniczne wyróżnienia

Strona ssąca silnika 4.0 TDI znajduje się na zewnątrz, a strona wydechowa wraz z dwoma turbosprężarkami wewnątrz kątowego silnika V. Taki układ zapewnia krótkie drogi gazu, tzn. spontaniczną reakcję i krótkie drogi dla systemu kontroli emisji. System common-rail generuje ciśnienie wtrysku do 2500 barów. Ciśnienie zapłonowe osiąga 200 barów w szerokich zakresach charakterystyki.

Innowacyjne zarządzanie cieplne i zaawansowane rozwiązania w napędzie wału korbowego i wału rozrządu zmniejszają tarcie. Przy połączeniu katalizatora utleniającego NOx i downstreamowego katalizatora SCR, który jest zintegrowany z filtrem cząstek stałych diesla i wykorzystuje wtrysk AdBlue do redukcji tlenków azotu, V8 TDI ma szczególnie wydajny system kontroli emisji. Aktuator dźwięku w układzie wydechowym wzmacnia głęboki dźwięk ośmiocylindrowca. Kierowcy SQ7 TDI mogą dostosować, jak dużo uwagi chcą przyciągnąć, korzystając z systemu Audi drive select do regulacji ilości dźwięku.

Biturbo V8 w połączeniu z EPC to kluczowy element globalnej strategii dieslowej Audi. Z wysokim momentem obrotowym nawet przy niskich prędkościach obrotowych i niskim zużyciu paliwa jest także idealnie dostosowany do takich rynków jak Stany Zjednoczone. Jego charakterystyka silnika łączy w sobie doskonałą moc ciągnącą z sportową zwinnością – znakomite osiągi przy starcie i spontaniczna reakcja.

Wysoka wydajność: Ośmiobiegowa tiptronic

Silnik 4.0 TDI w Audi SQ7 TDI współpracuje z mocnymi partnerami. Dowodem na to jest zachowanie na drodze, od ekstremalnie komfortowej jazdy po autostradzie po dynamiczne prowadzenie na górskich drogach. Przebudowana ośmiobiegowa tiptronic jest imponująco wydajna. Zmienia biegi niezwykle szybko i efektywnie, a przy wysokich prędkościach pozwala na jazdę na luzie. Samozamykające się centralne różnicowe to serce systemu quattro z napędem na wszystkie koła. Jest kompaktowe, lekkie i precyzyjnie współdziała z systemem kontroli zawieszenia.

Zasada lekkiej konstrukcji dotyczy także zawieszenia – jego elementy wykonane są głównie z aluminium. Elektryczne wspomaganie kierownicy, system dynamiki jazdy Audi drive select oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z tuningiem S są standardem. Opcjonalny system hamulcowy z ekstremalnie lekkimi tarczami ceramicznymi z włókna węglowego zostanie wkrótce wprowadzony na rynek. Audi oferuje SUV-a z 20-calowymi kołami na oponach 285/45, z opcjami aż do 22 cali z programu quattro GmbH.

Zintegrowana kontrola zawieszenia

Audi oferuje SQ7 TDI z opcjonalnym pakietem dynamiki jazdy, składającym się z trzech modułów technologicznych: sportowego różnicowego, elektro-mechanicznego aktywnego stabilizowania przechyłów i kierowania na wszystkie koła. W Audi SQ7 TDI użyto wysoce zintegrowanej jednostki kontrolnej zawieszenia. Przejmuje ona centralną kontrolę regulowanych amortyzatorów, pneumatycznych sprężyn, sportowego różnicowego i rozkładu sił przechyłu. Dzięki zintegrowaniu wszystkich istotnych funkcji zawieszenia w centralnej jednostce kontrolnej, twórcy osiągnęli optymalne połączenie i koordynację funkcji ze sobą. Klient doświadczając znakomitych właściwości jezdnych w każdej sytuacji.

Sportowe lub komfortowe: Stabilizacja przechyłu nadwozia

Nowym rozwiązaniem na rynku jest elektryczna aktywna stabilizacja przechyłu nadwozia. Tutaj kompaktowy silnik elektryczny z trzyelementową przekładnią planetarną oddziela dwie połówki stabilizatora. Na nierównej nawierzchni drogi są aktywnie odseparowane od siebie, co skutkuje poprawą komfortu jazdy. Podczas sportowej jazdy rury są połączone i skręcone względem siebie. To znacząco redukuje przechyły nadwozia, tzn. wychylenie samochodu. Wraz z napędem, silniki elektryczne generują moment obrotowy doprowadzający do 1200 Nm (885,1 lb-ft). Efekt to sztywne, sportowe prowadzenie: Samochód mniej się wychyla w zakrętach, a tendencja do podsterowności jest ograniczona.

Przedni i tylny stabilizator mogą być regulowane niezależnie od siebie. To aktywne rozkładanie sił stabilizatora między przednią a tylną osią pozytywnie wpływa na zachowanie na drodze. Precyzja kierowania i zwrotność samochodu znacząco się poprawiają.

W porównaniu z konwencjonalnymi hydraulicznie włączanymi stabilizatorami, system Audi oparty na 48V oferuje znaczące korzyści. Może rozwijać większą moc, działa szybciej i jest aktywowany nawet przy niskich prędkościach. Ponieważ nie wymaga oleju, elektryczna aktywna stabilizacja przechyłów jest również bezobsługowa i przyjazna dla środowiska.

Odważne zachowanie drogowe i prowadzenie: Kierowanie na wszystkie koła w połączeniu ze sportowym i bezpośrednim kierowaniem przedniej osi

Dzięki kierowaniu na wszystkie koła tylne koła obracają się o nawet pięć stopni, co ułatwia parkowanie. Bardziej bezpośredni współczynnik kierowania przedniej osi Audi SQ7 TDI poprawia właściwości prowadzenia. W zależności od sytuacji tylne koła kierują w przeciwnym lub w tym samym kierunku, co przednie koła, poprawiając dynamikę i stabilność.

Wysoka zwinność w każdym zakręcie: quattro ze sportowym różnicowym

Dla sportowych kierowców jest to jeden z centralnych celów zachowania na drodze: neutralne prowadzenie do granicy, nawet przy dużej mocy silnika. Opcjonalny sportowy różnicowy zapewnia stabilne i precyzyjne kierowanie, szczególnie przy dynamicznym przyspieszaniu z zakrętów. Zmienny moment obrotowy pomiędzy kołami na tylnej osi oferuje doskonałą kontrolę w zakrętach. Audi SQ7 TDI jest precyzyjnie wpychane w zakręt. Nawet jeśli tył samochodu zaczyna się wychylać, sportowe różnicowe quattro przywraca go do kontroli. Ta technologia jest dostępna po raz pierwszy w modelu Q7 i zarezerwowana wyłącznie dla tego topowego modelu.

Lekka konstrukcja – innowacyjna konstrukcja multimateriałowa

Dzięki systematycznej lekkiej konstrukcji Audi SQ7 TDI jest najlżejszym SUV-em w swoim segmencie, a jednocześnie nie kompromituje bezpieczeństwa w razie wypadku. Nadwozie charakteryzuje się innowacyjną konstrukcją multimateriałową. Wysokotemperaturowe i niezwykle mocne blachy stanowią kręgosłup kabiny pasażerskiej; zewnętrzna powłoka wykonana jest z aluminium. Środek ciężkości znajduje się nisko – to kolejny czynnik sprzyjający sportowym właściwościom jezdnym. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,34.

Potężna sportowość: Stylizacja zewnętrzna

Nowe Audi SQ7 TDI osiąga imponującą równowagę między mocnymi i wyrazistymi elementami stylistycznymi. Przy długości 5,07 metra (16,6 stopy) jest mniej więcej tak długie jak model bazowy. DNA Audi, takie jak wyrzeźbiona krata chłodnicy Singleframe, wyraźnie podkreślone koła i wypukłe nadkola w stylu quattro, jest nie do pomylenia. Wszystkie linie i powierzchnie są precyzyjnie zaprojektowane i wyraźnie wyodrębniają szerokość samochodu, a tym samym solidność ogólnej koncepcji. SQ7 TDI ma nową kratę chłodnicy z designem specyficznym dla S przy zderzakach. Inne cechy wyróżniające to boczne wloty powietrza, obudowy lusterek i wstawki drzwiowe w standardowym aluminium. System wydechowy kończy się czterema prostokątnymi końcówkami wydechowymi.

Światło – diodowe reflektory w standardzie

Reflektory mają wyraźny, trójwymiarowy wygląd z podwójnym sygnaturą strzały. Standardowe reflektory LED oraz opcjonalne reflektory Matrix LED plus dynamiczne tylne kierunkowskazy podkreślają wiodącą rolę Audi w zakresie projektu i technologii oświetlenia. Dzięki reflektorom LED i matrix LED, światła dzienne razem z kierunkowskazami tworzą podwójną strzałę świetlną – nowy i unikalny znak świetlny w rodzinie Audi. Każdy reflektor Matrix LED dzieli swój reflektor na 30 pojedynczych diod LED sparowanych z trzema reflektorami. Kamera umieszczona na wewnętrznym lusterku analizuje sytuację drogową. Na podstawie tych informacji jednostka kontrolna indywidualnie włącza i wyłącza diody lub przyciemnia je w 64 stopniach, w zależności od sytuacji. Dzięki milionom różnych wzorów wiązki, najwyższej jakości reflektory doskonale oświetlają drogę, nie oślepiając innych uczestników ruchu. Znaki drogowe są oświetlane mniejszą mocą, aby kierowca nie był oślepiany przez blask.

Zakres funkcji reflektorów Matrix LED obejmuje również inteligentne światła skrętne, tworzone przez przesunięcie środkowej pozycji światła. Jeśli samochód jest wyposażony w opcjonalny MMI navigation plus, dane trasowe tego systemu uruchomi światło skrętne do oświetlenia zakrętu tuż przed tym, jak kierowca zacznie skręcać kierownicą. Duże tylne światła LED zmieniają motyw reflektorów: światła tylne, aktywowane w momencie włączenia zapłonu, tworzą podwójną strzałę jak reflektory. Światło hamowania znajduje się w dwóch górnych komorach; wnętrze lampy ma trójwymiarowy wygląd, z lekkością i elegancją.

Wybór należy do Ciebie: pięć lub siedem miejsc

Pasażerowie w Audi SQ7 TDI doświadczają największej przestrzeni w swoim segmencie. Audi oferuje SUV-a w wersji pięcio- lub siedmioosobowej. Druga rząd standardowo posiada trójsekcyjne oparcie z segmentami, które można składać osobno. Opcjonalny trzeci rząd składa się elektronicznie.

Jakość wnętrza z specyficznym designem dla S

Więcej przestrzeni w wnętrzu wyznacza nowy standard w segmencie. Ozdobne wloty wentylacyjne i aplikacje podkreślają poziomość i przestronność wnętrza. Funkcje komfortowe są na poziomie luksusowym. W SQ7 TDI klienci mają do wyboru fotele sportowe i fotele sportowe plus. Siedzenia przesuwane/ składane ułatwiają dostęp do opcjonalnego trzeciego rzędu. Elektryczna pokrywa bagażnika jest standardem. Audi SQ7 TDI oferuje eleganckie rozwiązania designu wnętrza, w tym analogowe instrumenty z szarymi tarczami i białymi wskazówkami, specjalne ekran powitalny i znaki towarowe S.

Całe oświetlenie wnętrza, w tym przestrzeni bagażowej, stosuje diody LED. Pierwszy poziom ulepszenia, pakiet oświetleniowy, jest standardem. Pojemniki pojemnościowe (bezdotykowe) kontrolują światło w kieszeniach drzwi i lampce do czytania. Deska rozdzielcza i wykończenia drzwi zawierają tzw. oświetlenie konturowe – niezwykle smukłe diody LED, które podążają za szerokimi liniami. Dostępne jest również oświetlenie ambientowe. Obejmuje ono podświetlane listwy progowe oraz dodatkowe oświetlenie konturowe na konsoli środkowej. Najlepsza wersja pozwala kierowcy Audi SQ7 TDI dostosować oświetlenie wnętrza. Poprzez MMI kierowca może dostosować je w kilku profilach i w pięciu strefach, oraz regulować kolor oświetlenia konturowego w profilu „drive select” w 32 krokach.

Wyraźnie sportowe: ekskluzywne materiały, kolory i wyposażenie

Nowe Audi SQ7 TDI dostępne jest w 12 kolorach. Wyrazista krata chłodnicy i osłona podwozia, która otacza cztery prostokątne końcówki wydechowe, wykończona jest w matowym odcieniu szarości zmierzchu. Dzięki szerokiemu zakresowi wyposażenia SQ7 TDI można skonfigurować w sportowym i eleganckim stylu. Dwu-częściowe aplikacje umożliwiają różnorodne kombinacje materiałowe i dalszą indywidualizację. Audi SQ7 TDI dostępne jest również z selekcją designu Kodiak brown: pełna skórzana tapicerka z kontrastowym przeszyciem, czarnym podsufitką z Alcantary, sportowe fotele plus z skórą Valcona w Kodiak brown i kontrastowym przeszyciem oraz luksusowe dywaniki z weluru. Dwu-częściowe listwy wykończeniowe Sono aluminum i carbon twill copper są dostępne wyłącznie dla Audi SQ7 TDI.

Grafika o wysokiej rozdzielczości: Audi wirtualny kokpit

Opcjonalny Audi wirtualny kokpit z wyświetlaczem 12,3 cala prezentuje logicznie uporządkowane informacje w znakomitej grafice. Ergonomia kierowcy jest doskonała, a obsługa intuicyjna. Kierowca wybiera tryb wyświetlania przez wielofunkcyjną kierownicę. Wyświetlacz Head-up jest również dostępny jako opcja.

Opcjonalne MMI navigation plus z MMI all-in touch obejmuje dużą szklaną powierzchnię na konsoli tunelowej, która zapewnia dotyk feedback po każdym kliknięciu. Logika MMI pozwala na intuicyjną obsługę systemu i rozumie również terminy z codziennej mowy.

Potężna moc obliczeniowa: Infotainment i Audi connect

MMI navigation plus, opcjonalny system infotainment najwyższej klasy w Audi SQ7 TDI, wykorzystuje drugą generację Modułowej Platformy Infotainment. Dzięki zintegrowanemu modułowi LTE i hotspocie Wi-Fi zawartym w pakiecie Audi connect, pasażerowie mogą surfować z dużymi prędkościami na swoich urządzeniach mobilnych. Pakiet Audi connect zapewnia kompleksowe funkcje online.

Nowością na rynku jest pakiet Audi connect safety & service, który obejmuje także pakiet myCarManager. Dzięki temu klienci mogą korzystać ze smartfona, aby zablokować i odblokować samochód lub sprawdzić status pojazdu, na przykład.

Kolejnym wyróżniającym się elementem infotainment jest interfejs Audi smartphone. W samochodzie, dostosowane środowisko na monitorze MMI ułatwia zarządzanie smartfonami z systemem iOS lub Android.

Systemy dźwiękowe w Audi SQ7 TDI są innowacyjne i luksusowe. W systemie Bang & Olufsen Advanced Sound System, cyfrowy procesor dźwięku napędza 11 kanałów w sumie z 23 głośnikami w taki sposób, że dźwięk jest równie precyzyjny i harmonijny na każdym siedzeniu. Cztery głośniki umieszczone w słupkach A i napędzane przez odrębne kanały emitują te elementy, które generują przestrzenność, tworząc dużą wirtualną scenę. Nowo opracowane głośniki i wzmacniacz o mocy 1920 watów gwarantują muzykalną przyjemność na najwyższym poziomie. System Bose Surround Sound, który generuje dźwięk przestrzenny z 19 głośników, także zawiera dwa głośniki osadzone wyżej w słupkach A, aby uzyskać trzeci wymiar.

Opcjonalnie, dwa tablety Audi mogą być zamontowane w oparciach przednich siedzeń. To rozwiązanie jest obecnie jedynym dostępnym w segmentu standardowym systemem rozrywki dla tylnych siedzeń. Tablety Audi umożliwiają dostęp do premium infotainment także dla pasażerów z tyłu. Z zintegrowanymi mediami rozrywkowymi i systemem nawigacyjnym z systemu infotainment, tablety Audi przenoszą pełną funkcjonalność aktualnych tabletów Android do samochodu.

Najlepsze z najlepszych: Systemy wspomagania kierowcy

Audi SQ7 TDI oferuje szeroki zakres 24 systemów wsparcia kierowcy, aby pomóc kierowcom podróżować bezpiecznie, oszczędnie i komfortowo. Na przykład przewidywalny asystent efektywności dostarcza dodatkowe informacje w zestawie wskaźników, aby pomóc kierowcy zaoszczędzić paliwo. Standardowy Audi pre sense city – funkcja ostrzegawcza i awaryjnego hamowania, mająca na celu unikanie wypadków i ochronę pieszych – sprawia, że SQ7 TDI jest jeszcze bezpieczniejsze.

Adaptacyjny tempomat z asystentem korków odciąża kierowcę w wolnym ruchu na dobrze utrzymanych drogach, przejmując kierowanie w wielu sytuacjach. Przewidywalne ACC pozwala na anticipacyjne dostosowanie prędkości do trasy i ograniczeń prędkości, na przykład przy wjeździe do miast.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.