W 1995 roku, podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Audi zaprezentowało koncepcję przyszłego coupe z dwoma miejscami, napędem na wszystkie koła i odważnym wyglądem. Pomysł ten spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem na rynku, co skłoniło Audi do wprowadzenia go do produkcji seryjnej.
Trzy lata po ujawnieniu koncepcji, na rynek trafiła seria Audi TT. Tym razem świat był zaskoczony, ponieważ wersja produkcyjna wyglądała niemal identycznie jak samochód koncepcyjny. Auto oparte było na skróconej platformie Audi A3/VW Golf V. Jego zaokrąglone kształty, krótka kabina i opadający tył spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem. Posiadało nawet tylnie siedzenia, które można było złożyć, aby powiększyć niewielki bagażnik.
Wewnątrz, zestaw wskaźników był dokładnie taki sam jak w pojeździe koncepcyjnym. Znajdowały się tam dwie większe analogowe tarcze i dwie mniejsze, odpowiadające za prędkość, obroty silnika, poziom paliwa i temperaturę silnika. Pomiędzy dwoma dużymi tarczami znajdował się wyświetlacz dla komputera pokładowego. Fotele kubełkowe miały za zadanie utrzymywać pasażerów na miejscu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. A samochód miał spory apetyt na zakręty. Jeśli chodzi o tylne siedzenia, producent umieścił tam naklejkę informującą, że pasażerowie o wzroście poniżej 1,65 m są dozwoleni.