AUDI TT Roadster 2014-2018

AUDI TT Roadster 2014-2018

Przejdź do galerii zdjęćAUDI TT Roadster 2014-2018

Trzecia generacja Audi TT zadebiutowała w 2014 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Została opracowana na platformie MQB, wykorzystywanej przez wiele innych modeli z grupy Volkswagen.

Oryginalny projekt TT został stworzony przez Petera Schreyera w 1994 roku, kiedy pracował dla Audi, zanim przeniósł się do Kii, gdzie objął stanowisko dyrektora ds. designu. Koncepcja zakładała samochód z niskim położeniem siedzeń, dwoma miejscami, silnikiem z przodu oraz napędem na przednie lub wszystkie koła. Koncepcja pozostała, technologia natomiast ewoluowała.

Model TT Roadster wyróżniał się nowym, jednolitym grillem z poziomymi żebrami. Emblemat czterech pierścieni przeniesiono na maskę, aby uwolnić przestrzeń na grille. Wyraźnie zarysowane reflektory zawierały diody LED do jazdy dziennej. Pomimo kilku krzywych linii na nadwoziu, reflektory miały wyraźnie prostokątne krawędzie. Dostępna była opcja pełnego oświetlenia LED lub systemu Matrix-LED. Po bokach duże nadkola podkreślały duże koła, przełamując linię maski. Z tyłu, wyraźnie zarysowane lampy tylne pasowały do reflektorów. Lampy te były standardowo wyposażone w diody LED.

Wnętrze pojazdu zyskało nowy Audi Virtual Cockpit dla zestawu wskaźników. Duży wyświetlacz TFT służył jako ekran dla jednostki multimedialnej, oznaczonej jako MMI. Nowa generacja została zaprojektowana we współpracy z firmą Nvidia i korzystała z procesora graficznego Tegra 30. Deska rozdzielcza zawierała pięć nawiewów o designie turbiny. TT był standardowo wyposażony w sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami. Na liście opcji znalazł się zestaw sportowych foteli, nazwany S-sport. Za siedzeniami zamontowano dwa srebrne łuki bezpieczeństwa.

Pod maską, TT oferowano z wyborem silników benzynowych i turbodiesli o mocy od 180 do 230 KM.

Audi TT Roadster

Purystyczna forma w najpiękniejszym wydaniu: Audi zaprezentowało nowego TT Roadstera oraz TTS Roadstera na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku. Ten kompaktowy dwuosobowy samochód wyznacza nowe standardy w designie, napędzie i zawieszeniu. Szczególną atrakcją trzeciej generacji TT jest wirtualny kokpit Audi. Po raz pierwszy cyfrowa tablica przyrządów dostarcza wszystkie informacje w polu widzenia kierowcy – koncepcja, która wzbudza sensację. Nowy system wyświetlania i sterowania Audi TT zdobył już nagrodę Car Connectivity oraz tytuł Innowacji Wnętrza Roku na Automotive Interiors Expo Awards.

“Koncepcja zaprojektowania kompaktowego roadstera według jasnych zasad geometrycznych była pierwotnym pomysłem na Audi TT jesienią 1994 roku,” mówi Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w AUDI AG: “Od pierwszej generacji był to samochód sportowy dla zmysłów – maszyna do jazdy o autentycznym designie. W nowym TT Roadster rozwijamy tę koncepcję w sposób konsekwentny i wprowadzamy innowacje, takie jak wirtualny kokpit Audi, które poprawiają techniczne doświadczenia w samochodzie.”

Design pełen charakteru łączy się z ponadczasową estetyką – TT Roadster trzeciej generacji oraz TTS Roadster kontynuują wielką tradycję. Projektanci Audi na nowo zinterpretowali stylizację tego klasycznego pojazdu, wzbogacając ją o innowacyjne elementy.

Nowość od podstaw: system sterowania

System sterowania w nowym Audi TT Roadster i TTS Roadster w pełni koncentruje się na kierowcy. Dostępne są dwie wersje nowego wielofunkcyjnego koła kierownicy. Dzięki całkowitej przebudowie logiki sterowania, zmodernizowane terminal MMI ma sześć fizycznych przycisków. Sterowanie językiem naturalnym ułatwia obsługę systemu podczas jazdy.

W połączeniu z MMI navigation plus, na pokładzie znajduje się także MMI touch – touchpad umieszczony na górze obrotowego przycisku. Kierowca może korzystać z tego, aby przewijać listy, powiększać mapy i wprowadzać znaki. Struktura menu inspirowana jest układem smartfona i zawiera wyszukiwanie tekstowe. Wszystkie kluczowe funkcje można osiągnąć za pomocą kilku kliknięć, a przyciski z boku zapewniają dostęp do inteligentnie powiązanych funkcji i opcji.

Kolejną nowością w nowej generacji TT jest wirtualny kokpit Audi. Dzięki wszechstronnym, szczegółowym przedstawieniom, cyfrowa tablica przyrządów zastępuje analogowe wskaźniki i monitor MMI. Można przełączać się pomiędzy dwoma poziomami wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala. Klasyczny widok zdominowany jest przez tachograf i obrotomierz, podczas gdy tryb „infotainment” koncentruje się na tematach takich jak mapa nawigacyjna. TTS Roadster ma trzeci, szczególnie sportowy widok, który skupia się na obrotomierzu jako ważnym instrumencie wyścigowym.

Kolejnym atutem nowej generacji modeli jest uproszczone sterowanie głosowe. System teraz rozumie sformułowania z codziennego języka, co oznacza, że setki wariantów poleceń są możliwe dla każdej funkcji. Na przykład w menu telefonicznym połączenie z kontaktem jest tak proste, jak powiedzenie “Chcę porozmawiać z Piotrem” lub “Połącz mnie z Piotrem”. Sterowanie językiem naturalnym jest także zintegrowane z menu nawigacji, radia i mediów, dając klientom spójne sterowanie głosowe.

Przyjemność z jazdy bez dachu: koncepcja

Nowy TT Roadster łączy dynamiczną jazdę sportowego auta z doświadczeniem jazdy otwartym dwuosobowym samochodem. Podstawą tego są wzmocnienia w podwoziu i nadwoziu, które znacznie poprawiają zarówno sztywność skrętną, jak i komfort jazdy.

Nowy TT Roadster ma sportową, zwartą i niską sylwetkę. O długości 4,177 milimetra (13,7 stopy) jest o 21 milimetrów (0,8 cala) krótszy od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł natomiast o 37 milimetrów (1,5 cala) do 2,505 milimetra (8,2 stopy). Zwisy są odpowiednio krótkie. Przy szerokości 1,832 milimetra (6,0 stopy) nowy TT Roadster jest o 10 milimetrów (0,4 cala) węższy od swojego poprzednika i ma wysokość 1,355 milimetra (4,4 stopy) (o 3 milimetry [0,1 cala] mniej). Jego współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,30 przy zamkniętym dachu – to numer jeden w segmencie kompaktowych samochodów sportowych. To zasługa połączenia charakterystycznego designu z doskonałą aerodynamiką.

Przód otwartego samochodu sportowego emanuje mocą i energią dzięki podkreślonym poziomym liniom. Podobnie jak w Audi R8, kratka Singleframe jest szeroka i płaska – cztery pierścienie znajdują się na masce w stylu samochodu sportowego o wysokich osiągach. W wersji standardowej wloty powietrza są połączone ze sobą i podzielone dwoma pionowymi żebrami.

W reflektorach umieszczono również dwa pionowe elementy oświetleniowe, które emitują światła dzienne. Audi opcjonalnie oferuje reflektory w technologii LED. Krótką po premierze na rynku niesą one dostępne także w nowej technologii Matrix LED – w tym przypadku światła drogowe produkowane są przez małe, indywidualnie sterowane diody LED. W reflektorach Matrix LED wskaźnik z dynamizowanym wyświetlaniem – innowacja marki – zmienia kierunek w zależności od wyboru kierowcy.

Płaski i napięty dach nowego TT Roadster i TTS Roadster zapewnia także wyraźny kontrast z nadwoziem i jest zdefiniowany przez krótki projekt bocznych szyb, typowy dla TT Roadstera. Z boku wiele detali przywołuje na myśl pierwszą generację tego klasycznego projektu. Linie na ramionach są muskularne, a profil progów tworzy mocny krawędzi refrakcyjnej. Szerokie nadkola tworzą własne geometrie: Nadkole przednie przerywa szczelinę maski, która kontynuuje się jako linia tornada aż do tyłu. Kierowca nie musi już odkręcać korka znajdującego się pod klasycznym okrągłym wlewem paliwa po prawej stronie. Bezpośrednie tankowanie odbywa się w stylu wyścigowym.

Z tyłu poziome linie ponownie podkreślają szerokość otwartego samochodu sportowego. Pasma w standardowych tylnych światłach LED, które przyjmują motyw reflektorów, są stale podświetlane. Trzecie światło hamowania – płaska belka na krawędzi pokrywy bagażnika – łączy sylwetkę świetlną z tyłu. Dyfuzor zawiera wyloty układu wydechowego. Przy prędkościach 120 km/h (74,6 mph) i wyższych, spoiler elektrycznie wysuwa się z pokrywy bagażnika, aby zapewnić dodatkowy docisk na tylnej osi.

Lekki i cichy: dach cabrio

Podobnie jak we wszystkich modelach Audi Cabriolet, nowy TT Roadster i TTS Roadster również mają elektrycznie sterowany materiałowy dach. Jest dostępny w standardzie w kolorze czarnym, szarym i jive, i doskonale wpisuje się w linię designu. Z części wykonanych z magnezu, aluminium, stali i plastiku, miękki dach waży zaledwie 39 kilogramów (86,0 lb) i jest o 3 kilogramy (6,6 lb) lżejszy od swojego poprzednika. Ma to pozytywny wpływ na masę całkowitą pojazdu i środek ciężkości otwartego dwuosobowego samochodu.

Podczas otwierania, dach tworzy kształt Z, gdy składa się w płaski pakiet. Kiedy jest schowany w aluminiowej tacy, nie zajmuje miejsca w bagażniku o pojemności 280 litrów (9,9 cu ft). Elektryczny napęd z dwoma silnikami elektrycznymi otwiera i zamyka dach w 10 sekund, nawet podczas jazdy z prędkościami do około 50 km/h (31,1 mph). Dzięki skomplikowanej technologii zaciskowej, zamknięty dach jest całkowicie napięty nawet przy wysokich prędkościach – ma jednolity wygląd, który ukrywa poprzeczne łuki.

Akustyczny dach jest już standardowo wyposażony w Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster i wyróżnia się bardzo dobrą izolacją termiczną oraz niskim poziomem hałasu, szczególnie w zakresie częstotliwości przepływu powietrza. Gruba warstwa filcu na czarnej podsufitce dodaje komfortu. W zależności od częstotliwości, poziom hałasu w wnętrzu został zredukowany o nawet 6 dB w porównaniu z poprzednikiem. Anteny do odbioru radia są ukryte w dachu cabrio. Elektryczny osłona przeciwwiatrowa i fotele sportowe S z ogrzewaniem nad głową są dostępne opcjonalnie.

Inteligentna konstrukcja kompozytowa: nadwozie

Nadwozie TT Roadstera i TTS Roadstera reprezentuje nową ewolucję Audi Space Frame (ASF) opartą na modułowej matrycy poprzecznej (MQB). Ultra wytrzymałe komponenty wykonane ze stali formowanej na gorąco wzmacniają przednią część i podłogę kabiny pasażerskiej. Kabina pasażerska oraz wszystkie zewnętrzne części nadwozia i elementy mocujące wykonane są z klasycznych półfabrykatów aluminiowych: odlewów, profili wykrawanych i blach.

W wersji 2.0 TFSI i z manualną skrzynią biegów, masa własna TT Roadstera (bez kierowcy) wynosi tylko 1,320 kilogramów (2,910.1 lb). Inżynierowie Audi znacząco poprawili także bezpieczeństwo podczas zderzenia dzięki inteligentnemu kompozytowemu konceptowi w TT Roadster.

W porównaniu z Coupé, nadwozie Roadstera zostało zmodyfikowane w ważnych obszarach. Aluminium słupków A ukrywa wewnątrz drugi stalowy słupek, w którym znajduje się solidna stalowa rura. Wewnętrzne stalowe żebrowanie zapewnia wysoką wytrzymałość aluminiowych progów. Wzmocnienia w kształcie litery V wzmacniają strefy pod komorą silnika i bagażnikiem, łącząc nośniki osi.

W TT Roadster i TTS Roadster solidna ściana składająca się z dwóch profili oddziela wnętrze od bagażnika, zastępując dolne poprzeczne wsporniki znajdujące się w Coupé. Górna część tej ściany mieści stalowe słupy zabezpieczające, których elegancko zaokrąglony kształt stanowi kolejny klasyczny temat designu. Płyty montażowe uszczelniają otwory w tylnej ścianie, która standardowo ma możliwość przesyłania ładunku.

Potężne i efektywne: silniki

Nowy TT Roadster wprowadzany jest z dwoma turbodoładowanymi silnikami czterocylindrowymi, TDI i TFSI. Potężny silnik TFSI zapewnia efektywny napęd w TTS Roadster. Z mocami od 135 kW (184 hp) do 228 kW (310 hp) wyraźnie przewyższają poprzednie silniki pod względem mocy, podczas gdy ich zużycie paliwa znacząco spada.

Dzięki modułowej matrycy poprzecznej, wszystkie silniki są montowane w tym samym miejscu – ich lokalizacja ma ogromne korzyści pod względem pakowania. W standardzie znajduje się system start-stop. W połączeniu z opcjonalnym systemem dynamiki jazdy Audi drive select (standard w TTS Roadster), regulowany dźwięk silnika nadaje brzmieniu jeszcze bardziej akcentowanego charakteru.

Silnik 2.0 TDI ultra osiąga moc 135 kW (184 hp) i moment obrotowy 380 Nm (280.3 lb-ft), co czyni go już sportowym silnikiem. Podobnie jak wszystkie silniki w nowej rodzinie TT, silnik wysokoprężny o pojemności dwóch litrów spełnia normę Euro 6. Średnio zużywa zaledwie 4,3 litry paliwa na 100 kilometrów (54.7 US mpg), co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 114 gramów CO2 na kilometr (183.5 g/mi) – najlepszy wynik w swoim segmencie.

Silnik 2.0 TFSI generuje 169 kW (230 hp) i 370 Nm (272.9 lb-ft) momentu obrotowego w TT Roadster; w TTS Roadster te wartości sięgają 228 kW (310 hp) i 380 Nm (280.3 lb-ft). Najmocniejszy model wkracza w obszar wysokich osiągów, przyspieszając od 0 do 100 km/h (62.1 mph) w 4,9 sekundy, w drodze do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (155.3 mph). Przełączane klapy w układzie wydechowym podkreślają sportowe brzmienie.

Silnik 2.0 TFSI przekazuje moc na sześciobiegową manualną skrzynię biegów; moc może być również kierowana na sześciobiegową skrzynię S tronic. Skrzynia dwusprzęgłowa błyskawicznie zmienia biegi bez zauważalnej przerwy w mocy napędowej i może być kontrolowana za pomocą łopatek na kierownicy. W trybie efektywności w systemie Audi drive select, S tronic zwalnia, gdy kierowca odrywa nogę od gazu.

Nowa technologia: napęd quattro na stałe na wszystkie koła

Napęd quattro na stałe został całkowicie przebudowany; jest opcjonalnie dostępny w połączeniu z silnikiem 2.0 TFSI w TT Roadster i jest standardowo montowany w TTS Roadster. W czasie normalnej jazdy jego elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe optymalnie rozdziela moment napędowy pomiędzy przednią a tylną osią w zależności od warunków jazdy, charakterystyk drogi i stylu jazdy kierowcy.

Przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo łączą się na nowym poziomie dzięki elektronicznemu zarządzaniu sprzęgłem. Więcej mocy kierowanej jest na tylną oś podczas sportowej jazdy, dosłownie wprowadzając nowego TT Roadstera i TTS Roadstera w zakręty. Bezpieczne, kontrolowane poślizgi są możliwe na nawierzchniach o niskim tarciu.

Trzecia generacja TT jest pierwszą, w której napęd na stałe jest zintegrowany z systemem dynamicznego prowadzenia Audi drive select. Kierowca może użyć tego systemu do przełączania charakterystyki silnika i działania wspomagania kierownicy pomiędzy trybami komfortu, automatycznym, dynamicznym, efektywnym i indywidualnym. Audi drive select uzyskuje także dostęp do szeregu opcjonalnych modułów technicznych, w tym do adaptacyjnej kontroli tłumienia Audi magnetic ride (standard w TTS Roadster) oraz sześciobiegowej skrzyni S tronic.

W tłumikach krążą syntetyczne oleje węglowodorowe zawierające mikroskopijnie małe cząsteczki magnetyczne. Każdy z przednich tłumików zawiera 154 mililitrów (6,1 in), tylne tłumiki po 185 mililitrów (7,3 in). Gdy na cewkę nałożone jest napięcie, generowane jest pole magnetyczne, w którym ułożenie cząsteczek zmienia się na prostopadłe do przepływu oleju, inhibując jego przepływ przez kanały amortyzatora.

Jednostka sterująca nieustannie analizuje właściwości jezdne i stan drogi. W zależności od ustawienia w Audi drive select, jazda nowym Audi TT Roadster i TTS Roadster jest albo stosunkowo komfortowa, zrównoważona lub zdecydowanie napięta. Tryb dynamiczny odsłania pełen potencjał dynamiczny. Celowe usztywnienie poszczególnych kół podczas szybkiego pokonywania zakrętów łączy Roadstera mocno z drogą. W dużej mierze tłumi przechyły i sprawia, że reakcja na kierownicę jest jeszcze bardziej spontaniczna. Audi magnetic ride redukuje przechyły nadwozia podczas hamowania.

Sportowy i stabilny: zawieszenie

Do przedniego zawieszenia nowego Audi TT Roadster i TTS Roadster stosuje się zasadę McPhersona. Aluminium pozwala na zmniejszenie masy niesprężystej. Zębatka układu kierowniczego w standardowym progresywnym systemie kierowniczym została zbudowana w taki sposób, aby stosunek kierownicy stawał się coraz bardziej bezpośredni podczas skręcania. Tylna oś, która ma cztery stalowe linki na każde koło, może obsługiwać siły podłużne i poprzeczne osobno.

Razem z progresywnym układem kierowniczym, wyrafinowane zawieszenie i napięte strojenie prowadzą do wysokiej precyzji dynamicznego prowadzenia. Nadwozie jest obniżone o 10 milimetrów (0,4 cala) w TTS Roadster, w połączeniu z pakietem sportowym S line i z Audi magnetic ride. TT Roadster 2.0 TFSI i TT Roadster 2.0 TDI poruszają się na 17-calowych lekkich felgach, z których każda waży tylko 8,7 kilogramów (19,2 lb); rozmiar opon to 225/50. W TTS Roadster format wynosi 18 cali, a rozmiar opon to 245/40; dostępne opcje obejmują format do 20 cali. Nowo opracowane opony wyróżniają się poprawionymi osiągami oraz znaczną optymalizacją oporu toczenia.

Hamulce, które można precyzyjnie dozować i które przekazują napięte odczucie pedału, znajdują się za dużymi kołami. Wentylowane przednie tarcze mają średnicę od 312 do 338 milimetrów (12.3 – 13.3 in) w zależności od wersji silnika. TTS Roadster posiada nowo opracowane, szczególnie lekkie hamulce stałokalibrowane na przedniej osi. Inną nowością jest elektromechaniczna hamulca postojowy, który działa na tylnych kołach niezależnie od wersji silnika.

Elektroniczna kontrola stabilizacji (ESC), która może być częściowo lub całkowicie wyłączona, doskonale uzupełnia sportowe prowadzenie samochodu. Kontrola momentu napędowego selektywnie dla każdego koła działa podczas pokonywania zakrętów: w razie potrzeby może rozdzielić moment obrotowy z przedniego koła na wewnętrznej stronie zakrętu na przednie koło na zewnętrznej stronie zakrętu (w przypadku napędu na przednie koła). Przy napędzie quattro, jest to także wykonywane na tylnym kole. Samochód bardzo łatwo wchodzi w zakręt dzięki różnicy w siłach napędowych, co jest pomocne dla kierowcy. To umożliwia bardziej precyzyjne i neutralne prowadzenie po zakrętach, z TT Roadster realizującym znaczący wzrost w zakresie dynamiki i stabilności. Tryb sportowy ułatwia szczególnie sportową jazdę, ułatwiając kierowanie i kontrolę przy poślizgu.

Nowa linia: design wnętrza

Wnętrze dwuosobowego nowego TT Roadstera i nowego TTS Roadstera otacza kierowcę jak szyty na miarę garnitur. Ma intymne i ochronne odczucie, szczególnie gdy materiałowy dach jest zamknięty, ale nigdy nie jest duszące. Prześwit jest wysoki, a nowo opracowane sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami są zamontowane nisko. Łącznie ważą pięć kilogramów mniej niż fotele w poprzedniku. Fotele sportowe S są dostępne opcjonalnie (standard w TTS Roadster) i wyposażone są w szczególnie mocne, pneumatycznie regulowane podparcia boczne.

Z lekkimi, prawie unoszącymi się liniami, wnętrze kontynuuje linię zewnętrzną. Centralnym koncepcją wnętrza jest skupienie na kierowcy. Wszystkie elementy sterujące są skupione wokół kierowcy – to stwierdzenie na rzecz sportowej, dynamicznej jazdy. Wykończenia drzwi i konsola centralna mają płynne formy, które odpowiadają sobie nawzajem.

Z góry, smukła deska rozdzielcza przypomina skrzydło samolotu; okrągłe wentylatory – kolejny typowy element TT – przypominają silniki odrzutowe. Ukrywają obsługę klimatyzacji i opcjonalnej automatycznej klimatyzacji deluxe. Precyzyjne wentylatory są przykładem wysokich standardów, których Audi przestrzega w odniesieniu do funkcji, designu i jakości wykonania całego wnętrza.

Wysoka jakość: kolor i wykończenie

Nowy Audi TT oferuje znacznie bardziej wyraźną i zróżnicowaną paletę kolorów niż jego poprzednik. Oferuje 11 kolorów nadwozia, z których jeden jest przeznaczony wyłącznie dla pakietu S line. Siedem z kolorów w palecie jest nowych dla TT, a dwa z nich są zupełnie nowe dla Audi: nano szary i tango czerwony. Czarny panther, efekt kryształu oraz ekspresyjny niebieski Sepang są również dostępne dla TTS.

Istnieje również nowa paleta kolorów wnętrza. Dla TT i TTS dostępne są trzy kolory wnętrza. Oprócz czarnego są to szary rockowy i brązowy palomino. Po raz pierwszy klienci mogą wybrać drugi kolor – szarość rotorową – w połączeniu z pakietem S line, oczywiście również z sportowymi kontrastującymi szwami. Klienci TTS mogą także wybrać sportowy odcień skóry express red.

Wyposażenie nowego TTS obejmuje rozszerzone elementy wnętrza, które dodają indywidualnie wybierane akcenty kolorystyczne do wykończeń foteli sportowych S, boków konsoli centralnej i pierścieni wentylacji. Audi oferuje klientom o wysublimowanym guście liczne opcje personalizacji. Tapicerka w różnych gatunkach tkaniny, Alcantary i skóry jest dostępna dla foteli; dostępne są również trzy pakiety skórzane. Fotele sportowe S mają charakterystyczne pikowanie w romby na wysokiej jakości skórze nappa w środkowej części.

Wykończenie design selection admiral blue to szczególny wyróżnik, pozostawiający wrażenie dzięki dopasowanym kolorom skóry oraz kontrastującym szwom, ciemnemu aluminium, skoordynowanemu wykończeniu lakierniczemu oraz specjalnej macie podłogowej.

Dla TTS inżynierowie projektujący Audi opracowali innowacyjną teksturę techniczną za pomocą lasera na skrzydłach deski rozdzielczej. Ta tekstura ma struktury w formie plastra miodu, lekko podniesioną, nadając TTS niepowtarzalnie sportowy charakter.

Wygodne: wyposażenie

W Niemczech sprzedaż nowego TT Roadstera rozpocznie się podczas wystawy w Paryżu w październiku 2014 roku; TTS Roadster będzie dostępny na początku 2015 roku. Cena bazowa modelu 2.0 TFSI wynosi 37,900 €. Bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje reflektory xenon plus, klimatyzację i radio MMI, można rozszerzyć o liczne sportowe, praktyczne i wygodne opcje.

Opcjonalne systemy wspomagające kierowcę także są z najwyższej półki. Audi side assist, które jest standardowe w 2.0 TFSI i TTS, zapewnia bezpieczne zmiany pasa ruchu dzięki pomiarom radarowym w kierunku tyłu, a Audi active lane assist utrzymuje otwarty dwuosobowy samochód w swoim pasie z drobnymi interwencjami w kierownicę. Park assist z wyświetlaniem otoczenia automatycznie kontroluje samochód przy wjeździe i wyjeździe z miejsc parkingowych. Rozpoznawanie znaków drogowych to kolejny opcjonalny system; asystent uwagi jest oferowany w standardzie.

Na szczycie modularnego programu infotainment znajduje się MMI navigation plus z MMI touch. Już wykorzystuje drugą generację modularnego programu infotainment z procesorem graficznym Tegra 30 od partnera Audi, firmy Nvidia. Oczywiście Audi TT ma na pokładzie standard komunikacji o wysokiej prędkości LTE (Long Term Evolution). Moduł dodatkowy Audi connect oferuje także znane usługi online – od Google Earth i Google Street View po dostęp do Twittera i Facebooka. Nową funkcją jest także strumieniowanie multimediów online. Aplikacja MMI connect umożliwia dostęp do usług takich jak Aupeo! oraz Napster.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.